la 18-12-2023 04:07 PM - editat ultima oară la 19-01-2024 09:46 AM de DanielaH
Buna ziua,
Imi pun si eu problema aici, poate poate ajunge la ochii cuiva care are minumul de cunostiinte tehnice, nu citreste dupa un script si poate verifica ceva log-uri sau setari
Problema este simpla, pe un abonament Home Net 4G care a mers mai bine de 2 ani fara probleme, de câteva săptămâni când încerc sa accesez orice pagina web prin el sunt redirecționat automat către http://notify.orange.ro/netfixerror . Pagina ținută pe serverele Orange (nu de mine, nu de modemul primit, nu de celula GSM, nu de norii de pe cer) unde ma pune sa sun la serviciul clienti la numarul 411 si 0744 411 411 .
Dau restant la modem, se face refresh la DNS, problema dispare.
Ce mi se intampla se numeste: DNS hijacking - Wikipedia
Daca discut cu o persoana tehnica, ii detaliez, dau pana si un timp exact cu data si ora cand apare sau si cand explic cum functioneaza in mare o interogare web, am (sau mai bine spus aveam) speranta aiba o minima logica de intelegere.
Eh uite ca nu, in shimb am primit:
Acum ca toate punctele din script au fost bifate s-a lasat liniste. Nimeni nu mai raspunde sau zice nimic. Daca reusesc sa vorbesc cu cineva care vorbeste la dep. tehnic imi spune ca o sa ma sune in cateva minute cineva de la tehnic, insa surpriza nimeni nu revine.
Cand mai intreb eu care e statusul mai aflu ca sesizarea initala a fost inchisa (nu se da motivul), ca am altele ca sa se rezolve mai repede, ca termenul de solutionare este de 2h, 24h, 3 zile sau 30 de zile (depinde care raspunde) si ca termenul se scurge de la ultima sesizare (aia care ma ajuta sa se remedieze mai repede, nu de la prima).
Mi se spune ca se trimit urgentari catre departamenul abilitat sau mi se scoate in evidenta ca deja am primit o reducere pe factura urmatoare.
So...anyoane?
la 20-12-2023 07:25 PM
Solicită schimbarea echipamentului?
20-12-2023 08:40 PM - editat 20-12-2023 08:48 PM
Problema nu tine de echipamentele mele.
Intr-un Archer MR200 (tot de la Orange) problema revine si dupa un "reset" de zona, cu tot cu sim-schimbat.
In Huawei am pus un sim de PrePay si merge fara probleme, e up de cateva zile.
Un simplu trace arata ca de la mine pachetele pleaca (Hop 1 rtr meu, Hop 2 modem, Hop 3 reteaua orange):
Singurul lucru care m-a tinut sa nu reziliez, ca deja nu mai am nervi de cate ori am explicat, este IP-ul fix de care am nevoie.
[edit]
Si un trace corect de pe acceasi masina doar ca iese pe net prin prepay
la 22-12-2023 06:27 PM
@DanielaH se mai intampla ceva cu sesizarile mele?
Deja sunt 2 zile de cand nu mai m-a sunat nimeni sa fac o sumarizare? Nu mai este nimeni care sa nu fi vazut problema si sa sune sa fie sigur ca s-au facut toti pasii?
Cred ca sunt mai multe sanse sa cred ca vine Mosu si imi aduce un serviciu functional decat ca ma suna cineva de la voi ca mi-a remediat problema.
la 22-12-2023 06:40 PM
@th3viper, îmi pare rău că nu s-a rezolvat încă. O să mai întrebăm mâine colegii să vedem care mai este situația și în ce status este sesizarea ta. Revin când primesc un răspuns.
la 27-12-2023 09:25 AM
Buna dimineata si sarbatori fericite.
@DanielaH sa inteleg ca situatia este inca in aer (la propiu)...nimeni nu m-a cautat si eu tot nu am un serviciu functional.
Pe langa incompetenta mai trecem la dosar si minciuna (reducere pe factura)
Din matematica mea 10 + 7 = 17 , cam 86.173 (la cursul din factura 5,0690Lei)
Iar 35.48, imi da 7...cu reducerea initiala ce s-a intamplat?... S-a pierdut si ea pe drum?
la 30-12-2023 05:33 PM
Jurnal de feed.
Ziua 30 (sau cat o fi) fara serviciu functional
Cred ca ajung sa ma fac scriitor.
Sunt intr-un final contactat de catre cineva de o domnisoara de la Dep. Tehnic.
Ma informeaza ca au facut ceva verificari, comportamentul observat pare a fi ceva de la un stand-by al celulelor fara trafic (pentru a conserva energie). Insa in cazul meu nu este cazul, trafic se face pe celula la care sunt conectat (nici o mentiune de o a2a celula).
Cum problema nu pare a fi de la ei mi-au dat reset de profil si sigur va merge.
Imi comunica ca poate reveni peste cateva zile sa confirme. Am insistat sa se revina azi, putin cam reticenta cu revenitul pentru ca sigur se rezolva.
A doua zi la 06:58.... surpriza pentru ei nu si pentru mine...
De facut au facut ceva, ca nici pe notify.orange.ro nu mai ajung si nici in serverele DNS
dupa restart la router.. all good
S-a revenit, am comunicat si se va comunica mai departe cu mentiunea sa trec conexiunwa pe 4G. Poate sunt sanse sa nu se mai intample.
Insa s-a intamplat.
Dar, dintr-o greseala am descoperit ca problema se intampla pe APN-ul de IP fix (LanT).
Am schimbat routerele intre ele (am revenit la Huawei) si am uitat sa schimb APN-ul din cel default in cel cu LanT.
Minune, nu a crapat..dar nu imi mai mergeau jucariile. Ma uit, alt IP.
Trec pe LanT, ca un facut... internet down, nu al 6AM ci la 12AM.
To Be Continued...
la 30-12-2023 08:27 PM
Urmaresc ,te crucesti nu altceva,un singur lucru se desprinde din toata nebunia asta,nu exista persoane destul de competente in compania Orange.
Off topic
Prieteni voi va imaginati ce se intampla prin IT-ul din institutiile statului daca intr-o companie privata se intampla astfel de minuni ?
la 04-01-2024 10:22 AM
Jurnal de feed
Ziua 1704354996
Serviciul inca nu este functional.
Ieri am fost contactat si cu intrebarea clasica, "s-a rezolvat?" si am clacat.
Nu pot sa cred cata ignoranta si indiferenta poate exista.
Alta placa nu exista, cand mi s-a spus de situatia cu stand-by chiar credeam ca se merge pe o cale de rezolvare.
Apogeul a fost cand mi s-a cerut o data recenta cand mi s-a intamplat, ca ce am scris mai sus nu a ajuns la ei.
De facut s-a facut ceva, am avut cateva zile cand imi pica undeva la miezul noptii si nu rezolva nici pagina de notify.
Acum si-a revenit dar a disparut si hop-ul de dupa modem. Imi rezovla IP-ul la domeniu insa se duce in branza
Cum se doreste exemplu:
Am dat un restart la modem, din interfata.
Internetul merge:
Ca si mai devreme modemul arata ca este conectat
In momentul de fata tot ce sper este ca in urma sesizarilor de la ANPC si ANCOM sa ajunga problema la o minte luminata si sa verifice niste loguri si sa vada de ce pe APN-ul LANT imi opresc internetul.
Inca nu am un raspus la minciuna legata de reducere pe factura.
07-01-2024 04:36 PM - editat 08-01-2024 10:17 AM
Jurnal de feed
Ziua 1704636897
Vineri am fost contactat de catre departamenul tehnic, nu pentru cum poate ar fi de asteptat cu o rezoutiie sau idee despre ce se intampla. Ci pentru a se rediscuta exact problema avuta si ce s-a facut. Macar mi s-a spus ca pare o problema mai delicata si sunt necesare mai multe informatii.
Asa ca mai adaug un set de informatii:
Test Nr.1 APN Standard: 5 spre 6 Ianuarie
Test Nr.2 APN LANT: 6 spre 7 Ianuarie
[EDIT]
Test Nr.3 APN LANT cu Retea setata doar pe 4G: 7 spre 8 Ianuarie
Ceva hints pentru troubleshooting, gandite de mine pe baza info stranse:
Si acum pe partea de customer care... @DanielaH nici un raspuns in legatura cu declaratiile facute de cei 2 colegi si ce am primit eu pe factura?
la 08-01-2024 12:16 PM
Îmi pare rău că nu s-a rezolvat încă situația. Am trimis mai departe toate capturile de ecran pe care le-ai postat aici și am rugat și noi colegii să urgenteze remedierea.
Mulțumim pentru înțelegere.
la 11-01-2024 04:21 PM
Salut din nou!
Revin cu un update - colegii ne-au transmis că eroarea a fost identificată și escaladată pentru corecție.
Este posibil să experimentezi în continuare deconectări/ întreruperi de 5 minute până la soluționare.
Vor reveni colegii la tine.
la 11-01-2024 06:06 PM
Buna @DanielaH ,
Am primit avut azi un apel ratat insa nu s-a revenit si nu se poate suna inapoi.
Monitorizez, azi de dimineata probema era inca prezenta.
Revin si asupra declaratiilor facute de catre colegii de pe chat, am pus print screen pe 27 Decembrie.
Nici un raspuns pe parte asta.
12-01-2024 09:14 AM - editat 12-01-2024 09:17 AM
Dupa timp... se pare ca cineva a facut ceva ce trebuia facut de acum de mai bine de o luna.
Momentan am drecut de 20h de uptime, eu nu i-am mai dat restart (posibil sa mau deconectat ei), si de orele la care se intrerupea.
Se poate spune care era problema, un RCA, de avut pentru viitor?
Monitorizez
19-01-2024 09:41 AM - editat 19-01-2024 09:46 AM
Revin cu un ultim update aici (sper)..
De la ulima postare nu am mai avut incidente sa fiu deconectat.
Am mai avut ceva discutii cu cei din departamentul tehic si din ce mi-au comunicat au reusit sa identifice problema. Inca nu am primit telefonul ca s-a rezolvat.
Takeaways:
la 19-01-2024 09:45 AM
@th3viper, mă bucur că nu au mai fost probleme și îți mulțumim foarte mult că ai revenit cu feedback.
Te mai așteptăm.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor