la 12-07-2023 04:48 PM
Salutare tuturor!
Am o problemă de tip "first world problems" cu routerul Huawei HG8247W5 🙂
Întâi puțin context:
Sunt abonat internet fix prin fibra orange, de doi ani jumate, de când au ajuns în Bucureștii Noi. Sunt foarte mulțumit de calitatea serviciului, e stabil, iar viteza reală e foarte apropiată de cea specificată în contract (dacă mă leg prin cablu, evident)
În toamna trecută mi-am luat un PS5, pe care l-am conectat la internet prin cablu. Totul funcționează perfect, până când descarc jocuri din store-ul consolei, când se întâmplă următorul fenomen: începe download-ul, care merge foarte bine, cu viteze de aproximativ 80MB/s (deci aproape cât viteza din contract, nu mă plâng de asta), după care, în aproximativ 10 minute (+/-) conexiunea la internet pică, atât pe cablu cât si pe wifi, singura rezolvare fiind o restartare a routerului, ceea ce mă face să cred că problema este cu routerul (probabil se încălzește ceva și se blochează)
Ce am încercat:
-Am conectat consola pe diferite porturi de la router
-Am inlocuit cablul de rețea, pe care la rândul lui l-am încercat pe toate porturile
-Am conectat consola prin wifi AC, caz în care viteza nu a mai fost aproape de limita abonamentului, dar deconectarea internetului tot s-a produs, mai rar sau după downloaduri consecutive, ceea ce mă face să cred că teoria cu încălzirea unei componente din router e validă
-Am setat o regulă de tip DMZ, astfel încât să expun consola direct la internet
-Am folosit custom DNS
-Am resetat router-ul de mai multe ori
După ce am încercat tot ce am scris mai sus, am sunat la servicul clienți și mi-au trimis o echipă să constate problema, dar conform legilor lui Murphy, buba nu s-a mai manifestat, deci nu mi-au mai schimbat routerul 🙂
Evident că între timp problema a reapărut, dar nu se manifestă întotdeauna când descarc ceva.
Întrebările sunt: a mai pățit careva așa ceva? E ceva la care nu m-am gândit și aș putea încerca? Eu nu țin neapărat să îmi înlocuiască routerul, dar nu văd altă soluție
Mulțumesc în avans pentru răspunsuri
la 21-07-2023 10:42 PM
Salutare!
Problema era de la router. Mi-au înlocuit vechiul Huawei cu un ZTE și acum nu se mai deconectează 🙂
Din păcate, pe noul router nu mai pot face Port Forwarding, deoarece nu mai am disponibilă opțiunea de selectare a conexiunii WAN. La fel a fost și cu primul router, dar în urma unui apel la serviciul clienți mi l-au activat. O să fac la fel și cu acesta.
Mulțumesc încă o dată pentru ajutor!
12-07-2023 06:00 PM - editat 12-07-2023 06:01 PM
Firmware upgrade....daca exista si se poate instala, ar putea sa ajute. Eventual cerut la Orange sa-l trimita Over the Air. In rest...pare o problema de hardware.
Si da, e posibil ca teoria cu incalzirea dispozitivului sa fie valida. Vezi eventual sa nu ai chestii peste, langa, in imediata apropiere a lui, sau a gurilor de aerisire. Asta ar fi o posibilitate. Am intalnit probleme similare cu alte routere de la alte firme. Deci, vezi sa nu ai cumva un alt dispozitiv care sa fie langa, sau sa-ti emane caldura spre router.
la 12-07-2023 06:16 PM
Din păcate, partea de actualizări firmware o face Orange, nu o pot face eu.
Nu exista surse de căldură lângă router, plus că stă într-o zonă aerisită
la 12-07-2023 06:26 PM
Atunci...ar mai fi doua posibilitati.
1. update de firmware remote (de la Orange)
2. inlocuire router (daaar...va trebui sa te asiguri ca reusesti sa reproduci problema, on demand). Pentru demo. :)) Altfel...o sa fie dificil sa-i convingi sa-l schimbe. Cu toate ca, poate n-ar fi rau sa-l schimbe oricum. Just in case.
la 12-07-2023 06:33 PM
E buna ideea cu firmware-ul, mulțumesc. O să îi sun să văd dacă se poate face ceva
la 18-07-2023 10:57 AM
Am deschis un tichet la suport pentru actualizarea de firmware. O sa revin cu update
la 21-07-2023 10:42 PM
Salutare!
Problema era de la router. Mi-au înlocuit vechiul Huawei cu un ZTE și acum nu se mai deconectează 🙂
Din păcate, pe noul router nu mai pot face Port Forwarding, deoarece nu mai am disponibilă opțiunea de selectare a conexiunii WAN. La fel a fost și cu primul router, dar în urma unui apel la serviciul clienți mi l-au activat. O să fac la fel și cu acesta.
Mulțumesc încă o dată pentru ajutor!
la 24-07-2023 09:02 AM
Mulțumim și noi că ai revenit cu feedback!
Te mai așteptăm în Comunitate.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor