anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Reînnoire card Orange Money

TheSpecialist
Maestru

La finalul lunii martie mi-a expirat cardul fizic Orange Money. Am fost anunțat printr-un sms în ultima zi lucrătoare a lunii, am comandat altul, a ajuns în 2 zile prin curier, ceea ce e foarte bine. Dar, am avut câteva zile în care nu am putut utiliza cardul fizic și uneori asta e o problemă pt ca sunt POS-uri care din diverse motive, refuză plata cu telefonul unde este înrolat cardul virtual. 
Mi-ar fi plăcut să fiu notificat cu minim o săptămână înainte ca va expira cardul, să pot comanda altul și să îl activez, astfel încât să existe continuitate (majoritatea băncilor așa procedează). Mesajul primit pe ultima sută de metri mă anunță ca deja a fost dezactivat cardul vechi. 
După ce am primit cardul nou, am avut parte de a doua surpriză, când am vrut să-l activez la ATM, nu mai recunoștea PIN-ul. În pliantul din plic scria doar de activare cu PIN prin retragere numerar. Nu se specifica nimic de schimbare PIN. Am generat din aplicație alt PIN, am reușit cumva să activez cardul (a fost suficientă o interogare de sold), dar acum nu reușesc să schimb PIN-ul cu unul mai ușor de ținut minte. Am găsit aici în Comunitate un topic și se pare ca problema e veche de cel puțin 2 ani. 
Întrebarea mea este: avem speranțe la un update în acest sens ? Ar fi foarte utilă posibilitatea de a putea schimba din aplicație PIN-ul. 

32 Răspunsuri 32

DanielaH
Moderator

Salut, @TheSpecialist!

Îți multumim mult pentru feedback. Vom transmite mai departe colegilor de la Orange Money nemulțumirile legate de timpul scurt de notificare pentru înlocuirea cardului expirat.

Referitor la personalizarea codului PIN, această funcționalitate nu este disponibilă în acest moment pentru cardurile Orange Money. Codul PIN poate fi regenerat din aplicația mobilă ori de câte ori este necesar, însă nu se poate personaliza cu un cod preferențial. Îți multumim din nou pentru feedback și vom transmite și aici mai departe; poate pe viitor se va decide implementarea acestei opțiuni.

Ar fi nemaipomenit, mai ales ca primul PIN ales a fost personalizat. 

Ar fi ușor și la îndemână de implementat în aplicație posibilitatea de aflare/schimbare PIN din aplicație. Până și la cardurile de masă / cadou / vacanță există această funcție, care nu sunt neapărat bancare. Deci nu văd de ce să existe un impediment pentru cardurile OM.

Totuși, nu înțeleg de ce nu s-a păstrat PIN-ul inițial ? De ce a trebuit să generez altul? Sau cel puțin de ce nu se specifica acest lucru în pliantul care însoțește cardul nou ?

Cardurile neebancare vin în general cu PIN reînnoit. Chiar și cele bancare pot avea la reînnoire PIN-ul schimbat (depinde de bănci). La ridicarea cardului, fie se oferă un PIN temporar cu posibilitate de schimbare din APP, fie este valabil cel vechi. Cam asta e ”politica” la majoritatea.

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Ehe.... Da. Era pe unul dintre topicurile mele. Am cerut si eu sa poti schimba PIN-ul cu unul custom. Din pacate, aplicatia Orange Money nu stie decat de resetare PIN (unde ti se da unul random), nu si schimbare cu unul personalizat.

Cardul fizic nu o sa mearga (cel putin nu cu contactless) pana nu e activat. Din cate stiu, in general, lucrul asta se poate face si la POS, cu conditia sa il introduci cu chip-ul, nu folosind NFC-ul. Altfel, da, trebuie activat intr-un bancomat.

O alta chestie cool pe care alte banci o au implementata si Orange Money nu...este generarea de carduri virtuale. Asta te poate ajuta doar pentru plati contactless, sau online, nu si pentru plati cu cardul fizic. Dar oricum mi se pare o chestie misto de avut.

Ce sa zic...mai e de lucru. Si e pacat ca sunt chestii de genul asta, super basic, pe care inca nu le poti face din aplicatie.

Client Orange

Să sperăm ca se vor implementa încet funcțiile astea. Chiar sunt utile. 

RafaHelper
#StarMember

Salut @TheSpecialist

Codul PIN nu poate fi personalizat, dar poate fi generat un cod nou din aplicație. Sunt curios, poți sa îmi spui ce taxe ti-au luat la reînnoirea cardului?

Da, am văzut ca poți genera coduri, ceea ce e bine ca dacă îl uiți pe ăla vechi sau nu mai găsești mesajul cu cel primit anterior. 
Ca si costuri: nimic 😁 Scria undeva ca ar fi 20 lei livrarea prin curier, dar a venit flăcăul, mi-a lăsat plicul și sănătate !

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Banii se retrag din cont dupa ce se face livrarea. Plata nu se face la livrare. 🙂 Am avut aceeasi surpriza cand l-am primit pe al meu. Si chiar ma gandeam: ce se intampla daca nu ai bani pe cont? De unde ii ia? Trece contul pe minus...? Ramane cu datorie pana la prima incarcare cu bani?

No idea. Nu am asteptat sa aflu raspunsul la intrebarea asta. Mi-am transferat bani in cont, si aia e. :)) Dar da, asa e. Nu ti se iau banii instant. Si nici inainte. Se iau candva dupa livrare.

In ceea ce priveste PIN-ul, iti spun sincer ca eu nu-mi stiu PIN-ul de la cardul Orange Money. L-am atasat in Wallet, si fac plati doar cu contactless. Daca o sa am nevoie vreodata, va trebui sa mi-l resetez si eu. De-aia am considerat ca e super util sa poti schimba PIN-ul cu unul care are semnificatie pentru tine. Degeaba ai cod PIN daca nu-l stii. Ideea e sa nu-l stie altii, nu sa nu-l stii tu. Si da, exista varianta salvarii lui intr-o forma sau alta in telefon, sau pe un petic de hartie...sau, sau sau... Personal mi se pare peste mana, dar nah, fiecare cum s-a obisnuit.

Client Orange

Da Radu, un cont poate să existe și pe sold creditor, chiar dacă este la un card de debit. La un card de credit.... este clar. Este o situație de moment și se reglează pe parcurs. Nu va dura o veșnicie. 🙂 Adică oricum lichidarea (la o adică) se face după reglarea... ”conturilor” 🤣🤣 

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

La propriu! :)) Da, asa e. Sigur nu va ramane asa. 

Client Orange

Am pățit și eu odată, eram pe -12 lei, zic cum vine asta ? Am sunat și mi s-a explicat ca a fost un delay la o încasare și eu am mai făcut între timp o plată , ceva de genul. S-a reglat evident, ulterior. 

Teoretic fără activare cu PIN la POS (sau ATM) nu poți efectua plăți offline. Cu orice card, nu doar cu OM: atât bancare, dar și de celelalte (masă/cadou/vacanță/sociale). Activarea din aplicație conduce doar la posibilitatea efectuării de plăți online și atât, unde nu ai nevoie de PIN. 🙂