anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Orange are nevoie de 30 de zile sa inchida un card de credit in 2023

bogdanosan
Junior entuziast

Revin cu o noua problema marca Orange care imi bataie de cap. Dupa ce am avut probleme cu returnarea unui echipament al Orange Comunications in Orange Shop de data aceasta problema o am cu Orange Romania IFN SA. Azi am obtinut o refinantare de la o banca pentru cateva IFN-uri printre care si Orange Money. Banca unde am refinantat mi-a acordat si o suma suplimentara pe care o pot accesa numai dupa ce le dau adresele de inchidere. Toate IFN-urile mi-au dat adresa de inchidere in cateva ore de la alocarea platii numai Orange vrea sa ma tina 30 de zile pana se va inchide cardul, complicandu-mi situatia deoarece acum depind de acea suma suplimentara care trebuie sa o primesc de la banca. Conform serviciului clienti cardul se inchide in 30 de zile. Efectiv mi se pare bataie de joc. Cum sa inchizi un card in 30 de zile??? In 2023?? Este inadmisibil. Daca in cazul problemi cu ruterul unde vroiau sa imi ia bani pe returnare pentru ca nu acceptau returnarea in Orange Shop am avut castig de cauza prin ANPC, am facut deja o noua plangere si pentru Orange Money IFN. Mie mi se pare ca Orange isi cam bate joc de clienti cu situatii de acestea si ma gandesc serios sa ma portez si sa nu mai platesc nimic. 🤬

20 Răspunsuri 20

Anonim
Neaplicabil

Asa e la toate băncile și ifn, un card de credit se închide în 30 zile maxim, nici o banca/ifn nu îți va închide cardul de credit pe loc.

Dacă ai fi citit contractul de credit atunci când ai făcut cardul orange ai fi știut de preavizul de 30zile dar ai  semnat ca primarul și acuma te plangi

bogdanosan
Junior entuziast

Sa fim seriosi… ce e asa e asa greu sa inchizi un card? Astea sunt chichite facute numai sa te enervezi… in sistemul informatic se poate inchide un card foarte bine, nu e nevoie de atata timp. Este o adevarata bataie de joc. 

Dacă sunt chichițe, atunci de ce mai exista contract? Doar se putea merge pe încredere, nu? 

Este o procedură legală și e indicat să fie urmată. 

Poti sa imi spui de ce alte institutii care functioneaza legal pot inchide un credit in careva ore iar Orange are nevoie de o luna de zile? Daca ei au nevoie de un an sa proceseze informatia de ce trebuie sa fie afectat clientul?  

Anonim
Neaplicabil

Nici o instituție din tara asta nu îți închide un card de credit mai devreme de 30 zile stai liniștit. Am avut carduri de credit la diverse banci cât și la ifn-uri,  cardurile au fost închise în 30 zile. NICI O INSTITUTIE DIN TARA ASTA NU ITI INCHIDE CARDUL DE CREDIT PE LOC.

Poți sa te adresezi și la opc și cui vrei tu ca nu vei avea castig de cauza 

Din cele 3 randuri, concluzionez ca Orange functioneaza ilegal.

Totusi, ca sa-ti raspund: la Digi a fost nevoie de 60 de zile sa-mi raspunda la o cerere (uitasem de respectiva cerere intrucat gasisem informatia in alta parte), la BCR a fost nevoie de mai mult de 30 de zile si o reclamatie la ANPC pentru a putea executa un certificat de mostenitor... Mai vrei sa continui?

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Salut,

E o procedura legala, si asa cum ti-au spus si colegii, e la fel la toate bancile. De ce? Pentru ca poti avea (si de cele mai multe ori sunt) plati in curs de decontare, sau care urmeaza a fi decontate. E termenul legal in care se fac toate socotelile astfel incat contul sa fie pe 0 si sa poata fi inchis.

Contul poate continua sa existe fara un card atasat. Cardul nu poate exista fara cont. Deci, contul este cel care e important sa fie inchis, si de asemenea, cel care are nevoie de ceva mai mult timp.

Ca o comparatie, am inchis cardul si contul de credit la ING acum cateva saptamani. Cardul a fost inchis pe loc, dar contul inca imi apare in aplicatie. Si mi s-a spus ca o sa dispara si de acolo dupa 30 de zile. Intre timp, s-a calculat si dobanda (vreo 3 lei in cazul meu), pe care a trebuit s-o achit ulterior cererii de inchidere a cardului.

Nu pot sa-ti ofer un screenshot complet al acelei cereri, pentru ca include date personale, dar ai mai jos portiunea care conteaza din acea cerere de incetare a cardului de credit ING.

"Cunosc faptul ca inchiderea contului atasat Cardului de Credit ING va fi procesata in termen de 30 de zile calendaristice de la data prezentei, cu conditia ca la data respectiva sa nu am alte obligatii fata de ING Bank in temeiul Contractului (cum ar fi sumele datorate in baza tranzactiilor efectuate anterior prezentei Cereri si primite de ING Bank la decontare in termenul de 30 de zile, dobanzi aferente tranzactiilor efectuate anterior datei prezentei Cereri, dar evidentiate pe cont ulterior acestei date), caz in care contul va fi inchis doar ulterior achitarii acestor datorii."

Sper ca paragraful de mai sus iti raspunde la intrebare. 🙂

Client Orange

FLo1
#StarMember

Greșit, termenul de 30 de zile fiind o invenție. Atât timp cât nu ai nici o plată în derulare, (sumă blocată) orice tranzancție se închide la finalul zilei. Am închis astfel de carduri la BCR, Bancpost și BRD. Doar un card de debit se închide pe loc. Însă 30 de zile este abuz.

bogdanosan
Junior entuziast

La fel cred si eu.. nu am tranzactii in curs de decontare pe cardul de credit. Banii au intrat prin viramemt direct in contul cardului de credit. Cred ca cei de mai sus sunt angajati si de aceea tin cu Orange. 

Anonim
Neaplicabil

Dacă am spus realitatea nu înseamnă că suntem angajați orange :), am închis anul trecut un card de credit la bcr și unul la cetelem, tot 30 zile a durat. 

Pun pariu cu tine pe orice vrei tu ca nici o banca ori ifn nu îți va închide cardul de credit pe loc 🙂

Alta data citește contractul și dacă nu îți convine ceva nu îl mai semnezi, 90% din romani oricum semnează ca primarii și habar nu au ce au semnat si dupăia tot ei vin și urla și se plâng. Eu unul când am făcut creditul prima casa am citit absolut toate paginile din contract deși avea destul de multe 🙂

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Da da. Suntem. :))))

De ce toata lumea are impresia ca daca cineva e de acord cu politicile Orange (sau Orange Money in cazul asta) sigur e platit de ei? Ce treaba are una cu alta?

Comunitatea Orange NU este formata din angajati Orange. Cei de aici sunt in mare majoritate (inclusiv eu, inclusiv colegii de mai sus) clienti ca si tine, NU angajati Orange.

Ti-am dat exemplul de mai sus in speranta ca te ajuta sa intelegi cum funcționează lucrurile. Observ ca a fost o decizie gresita.

Client Orange

Pe de altă parte, ideea celor 30 de zile este în cazul în care ai avea plăți blocate și nedecontate (nefinalizate, neîncasate de beneficiar). În maxim 30de zile suma se deblochează automat dacă nu este încasat debitul. Dar la un cont fără tranzacții blocate cele 30 de zile sunt doar o formalitate.

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Da, banuiesc ca de-asta e si nevoie de tot timpul asta. Plus ca, dupa cum ziceam si mai sus, in cazul meu, acea dobanda a fost calculata dupa ce am inchis cardul. S-ar fi putut calcula si pe loc...? Nu stiu... Probabil.

Dar am pus acel paragraf tocmai pentru a scoate in evidenta doua lucruri:

  1. faptul ca acea procedura este comuna si la alte banci (nu e specifica Orange Money)
  2. faptul ca pot aparea sume de plata (cum e cazul acelei dobanzi) dupa ce s-a inchis cardul de credit.

Banuiesc ca e un termen maxim. Si banuiesc ca e bazat pe experientele anterioare. Atat cu clientii, cat si cu comerciantii, si probabil si procedurile interne ale fiecarei banci. Trebuia sa fie un termen care sa fie ok pentru toata lumea. Dar da, probabil ca s-ar putea reduce un pic.

Client Orange

Alt caz de "proceduri" bancare: plată cu card de debit efectuată sâmbată cu card la POS în străinătate. Nici după 4 zile lucrătoare (azi fiind joi) nu este operată pe cont.