anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cyberbullyingul și protejarea adolescenților în lumea virtuală

GeorgianaD
Moderator

De Roblox am auzit acum aproximativ 2 ani, atunci când mi-a povestit despre această platformă copilul în vârstă de 8 ani al celei mai bune prietene. Mi-a plăcut ideea unei platforme de gaming, mi se pare inovatoare, le permite utilizatorilor să își creeze propriile jocuri, să fie creativi, să împărtășească experiențe și să comunice cu ușurință cu prietenii folosind funcția de chat. Pratic, întreg universul metaverse se conturează în Roblox.

În cifre, situația arată în felul următor:

  • peste 202 milioane de utilizatori din 22 de țări folosesc platforma în fiecare lună și peste 43 de milioane apasă Log in în fiecare zi;
  • un utilizator petrece, în medie, 2,6 ore jucându-se online în fiecare zi;
  • jucătorii au vârste cuprinse între 13 și 17 ani, însă platforma are și utilizatori sub limita medie de vârstă.

Am aflat că aceeași frenezie există și în cazul Fortnite 🐥.

Dacă vă întrebați cât de sigure sunt aceste platforme pentru adolescenți și dacă există riscuri, răspunsul l-am găsit într-un studiu, prin care s-a constatat faptul că 8 din 10 elevi din România spun că se simt expuși, iar școala nu îi pregătește suficient pentru a folosi internetul în siguranță.

Începând cu data de astăzi, Orange a lansat campania „Mai mult loc pentru încredere”, care atrage atenția asupra celor mai des întâlnite pericole din mediul online: cyberbullyingul și phishingul.

Proiectul Safe Zone a fost creat pentru a-i ajuta pe gameri să se bucure în siguranță de lumea virtuală. Acesta este un spațiu de suport împotriva cyberbullyingului disponibil în Roblox și, în curând, în Fortnite (platformele de gaming cele mai populare în rândul adolescenților). În Safe Zone, aceștia află informații despre cyberbullying și cum pot primi ajutor de la specialiști, totul în mod interactiv:

  • În timp ce se joacă pe aceste platforme, gamerii vor întâlni cabine virtuale portocalii în care se pot refugia,  numite Safe Zone. Când intră în Safe Zone, sunt întâmpinați de un bot, Orange Droid, care îi poate ghida către un quiz despre cyberbullying sau către informații care îi pot ajuta într-o situație de cyberbullying;
  • Gamerii care răspund corect la quiz-ul din Safe Zone deblochează surprize, prin care câstigă apoi recompense în joc;
  • Cei care vor să raporteze un caz de cyberbullying sau au nevoie de consiliere psihologică vor afla din joc că pot apela gratuit, din orice retea din România, 119, numărul unic național dedicat raportării și prevenirii cazurilor de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copilului;
  • În Fortnite, există acum cabine Safe Zone pe șase insule, care pot fi accesate de câteva milioane de utilizatori din întreaga lume, iar în Roblox, minigame-ul The Impossible Obby are deja o cabină de conștientizare și protecție împotriva cyberbullyingului.

Cu precauție și comunicare, platformele de gaming și internetul sunt o experiență pozitivă, iar dacă și copilul tău este pasionat de gaming, povestește-i despre Safe Zone și încurajează-l să se informeze despre cyberbullying și cum poate primi ajutor de la specialiști, totul în mod interactiv.

Mai multe informații despre campania „Mai mult loc pentru încredere” găsești aici, iar spotul TV poate fi vizionat aici.

GeorgianaD_0-1676635168944.png

 

13 Răspunsuri 13

Pololică
#StarMember

Interesante recomandari si poate mai reusim sa intelegem ca suntem diferiti unii de altii. Zilele trecute vorbeam cu un fost coleg de generala (dupa niste ani in care, desi nu ne-am vorbit, am tinut relatia) legat de socul pe care l-a avut cand a ajuns in State: mai sunt zone unde persoanele de culoare inca mai sunt privite ca acum 60 de ani (nu pe fata, ci in atitudinea usor intoleranta) si cum trebuie sa-i explice copilului motivele pentru ceea ce vede pe strada. Ii e greu sa-i spuna ca sunt needucati intrucat acest "bulling" se vede mai mult la adulti care au o scoala in spate si colegii copilului copiaza ce vad langa ei (mai mult sau mai putin diluat, dar tot se vede ceva).

In urma cu vreo 10-15 ani radeam de un coleg de munca atunci cand il suna unul din bunici: tot timpul isi dadea fesul sau sapca jos (si vorbea la telefon). Radeam atunci, dar stiam ca poarta un respect foarte mare parintilor si bunicilor (si, pe atunci, inca nu facuse 40 de ani). Poate ar trebui sa ne gandim inainte sa actionam (indiferent in ce mod actionam).

Offtopic: o corectie mica: cei 202 sunt doar milioane.

delfinas
#StarMember

Foarte interesantă ideea, sper să prindă la puști! Nu m-am intersectat cu lumea jocurilor și nu știu ce se întâmplă acolo cu adevărat, dar cred că e f ok să știi că ai niste zone sigure in caz de pericol virtual.

Miha_Z
#StarMember

O inițiativă buna din partea Orange-ului. Copiii sunt atrași în acea lume virtuala a jocurilor, uneori devin victime ale bulling-ului și e bine că și acolo pot fi protejați într-o oarecare măsură. 

FLo1
#StarMember & June's Problem Solver

#easterhunt: Încă nu am obosit, dar să știi că te-am🐥găsit.

Anca07
#StarMember

#easterhunt

 🐥

arsradu
#StarMember

#easterhunt 🐥

Client Orange

And04
Senior

#easterhunt

🐥

delfinas
#StarMember

#easterhunt 🐥

Miha_Z
#StarMember

#easterhunt 🐥

Jay
Campion certificat

#easterhunt 🐥

RafaHelper
#StarMember

#easterhunt🐥

Vrajitoarea
Cunoscător

#easterhunt

Mădălin
Cunoscător certificat

ROBLOX este un joc destul de captivant , pentru toate vârstele.Am văzut pentru prima oară pe un cont de Youtube pe care îl urmăream -maxxinfinte și pisica - . L-am instalat și eu iar fetița mea a fost captivată de el.

La un moment dat mi-am dat seama că am greșit și am încercat să îl elimin dar a fost greu sa îi explic fetiței că nu e bine sa jucam .

Acum , în sfârșit a renunțat ușor ușor și nu o mai atrage în mod continuu .