anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Schimbare abonament fără acord

NITA_LILIANA
Începător
Bună ziua, ati pățit sa vi se modifice abonamentul fără acordul vostru??
În data de 1.04 a.c. am primit o oferta, oferta la care am zis ca ma gândesc și revin cu răspuns. Duminica în de 3.04.a.c. prin intermediul chatului am solicitat sa fiu contactata de un consultant cu privire la răspunsul ofertei. Luni am fost sunata de un consultant, am refuzat oferta, motive personale, momentan nu-mi permit schimbarea abonamentului de la 9 la 12 Euro. Ca ieri sa primesc SMS ca mi-a fost schimbat abonamentul. De ieri tot încerc sa iau legătura cu un consultant Orange si nu reușesc, din magazin nu pot face nimic, am fost sa ma interesez, în schimb am primit acum un SMS ca își cer scuze ca nu au putut sa ma contacteze desi telefonul meu este deschis.
Ma puteti ajuta cu o soluție, ce pot face în acest caz??
11 Răspunsuri 11

Viocat
Senior certificat
Ce tip de abonament era cel vechi? Poate nu mai exista in oferta Orange

Trixen_old
Cunoscător
Salut, Am fost intr-o situatie similara. In momentul in care ti-au prezentat oferta, sistemul o marcheaza ca fiind acceptata. Tu ai doua saptamani sa o refuzi, apoi un operator va dezactiva manual noua oferta si te va trece pe cea veche. Este foarte posibil sa ti se emita prima factura pe noua oferta, iar abia din urmatoarea factura sa se scada ce ai platit in plus pentru oferta pe care ai avut-o desi nu ai vrut sa o accepti. Eu am apucat sa refuz din interfata online imediat ce am citit conditiile, nu am mai asteptat sa fiu sunat. Am primit imediat SMS de confirmare ca refuzul meu a fost inregistrat. A doua zi era prima zi din noul ciclu de facturare si am fost trecut pe noua oferta (repet: o refuzasem si aveam in scris dovada). Chiar si asa, abia dupa aproape doua saptamani s-a operat refuzul meu. Nu mi se pare nici frumos, nici corect. E o practica cel putin dubioasa pe care am reclamat-o imediat si pe care as vrea sa nu o mai vad vreodata. Eu am refuzat la acel moment sa platesc factura. Am avut penalitati pentru neplata si am fost amenintat cu suspendarea numarului de telefon. M-a frustrat foarte tare experienta aceea si, daca nu era sotia sa ma tempereze, eram deja portat. Sarind la concluzie: daca ai refuzat oferta, ai sanse mari sa se activeze, sa fii taxata o data pe noua oferta, iar luna urmatoare sa se revina la conditiile vechi si sa iti primesti banii inapoi sub forma de reducere la factura. Daca ai optiunea, intra in My Orange si refuza din link direct, sa ai dovada scrisa. Daca nu, intra pe chat, solicita transferul la un consultant si refuza in scris in primele 14 zile de la oferta. Restul se rezolva in timp, iar daca refuzul a fost inregistrat sigur vei trece pe vechea oferta si iti vei primi banii inapoi...

simple_dreams
Cunoscător certificat
Nu ar strica o reclamatie la ANCOM/ANPC pentru aceste practic. Treaba cu bip-ul de la cei din call center se practica deja de ani buni si vad ca nu se schimba nimic inca. Chiar e lipsa totala de respect si as numi asta chiar si incercare de fraudare.

FLo1
Campion certificat
Înainte de a precipita problema mai mult decât necesar, să o analizăm simplu: - abonamentul era în afara perioadei de obligativitate (adică erai liberă de contract)? Dacă da, atunci cu siguranță ai primit un abonament de forma: ”vrei în noile condiții sau .... bye-bye abonament?” - dacă abonamentul era în perioada de obligativitate (12-24 luni max), atunci ai șanse de revenire la vechea valoare, cel puțin până la scadență. Restul sunt frustrări și regrete, care așa cum declara un ”filozof” înalt, trebuie tratate . Spor cu clarificarea, recomand chat-ul. pentru că ”verba volant....”

arsradu
Maestru certificat

Schimbarea abonamentului fara acordul clientului e o practica arhicunoscuta la Orange. Si cred ca nu numai. Un motiv in plus pentru mine sa nu-mi fac abonament. Iar chestia cu "oferta odata facuta, e considerata implicit acceptata" mi se pare o sfidare la adresa clientului. E exact ca acele mail-uri la care te trezesti subscris implicit, fara sa te fi subscris. Dar cu optiunea (nu intotdeauna functionala), de a te dezabona, daca vrei. Cam asa e si asta. Ti se baga pe gat o noua oferta, si ca sa o refuzi, trebuie sa te dai de trei ori peste cap, si sa le faci reclamatie. Pentru ca aparent e foarte greu sa astepte un raspuns final din partea clientului INAINTE sa puna in aplicare noul abonament.

E ceva de genul:

-Va facem o oferta. Sunteti de acord, nu?

-Nu.

-Ati zis cumva ca da?

-NU!

-Ah, deci sunteti de acord. Super! De maine aveti abonamentul marit.

Trixen_old
Cunoscător
@FLo1: Nu conteaza daca abonamentul este sau nu in afara perioadei contractuale. Al meu nu mai era de vreo 3 ani si am revenit la el fara probleme. Era o reglementare ca un operator trebuie sa mentina abonamentul in aceleasi conditii minim x ani dupa ce abonamentul nu mai face parte din oferta. O stiu de la un prieten care avea Connex Cent si a primit o scrisoare acasa ca au trecut zece ani de cand abonamentul a fost retras, nu mai au obligatia legala sa il tina si va fi trecut pe cartela daca nu vine sa incheie un nou abonament. Simplu si la obiect. @arsradu: Nu e chiar asa. Practica asta am intalnit-o la Orange si Vodafone (la Telekom si Digi nu cunosc, nu am interactionat astfel). Nu am fost sfidat, nu mi s-a zis "da" desi eu am zis nu. Practica nu este frumoasa, insa nici nu am fost inselat si mi-am recuperat si banii.

arsradu
Maestru certificat
Eu inteleg ce zici tu, dar fix asta ne povesteste Liliana in postarea initiala. :)) A refuzat oferta, si a primit mesaj ca i s-a modificat abonamentul (in ciuda acelui refuz). Deci...cumva acel refuz nu a fost luat in calcul. Pe principiul "daca credeai ca ai de ales, te inseli". :)) Iar practica asta, oricat ar fi de comuna si la ceilalti operatori, nu inseamna ca e ok. Daca clientul ala nu e de acord cu oferta, nu mergi mai departe cu modificarea abonamentului, in pofida acelui refuz.

Trixen_old
Cunoscător
De acord cu tine. Este foarte similara cu experienta pe care am avut-o si eu si pe care am relatat-o. Ar trebui obligati operatorii sa renunte la aceasta practica. Nu sunt specialist, nu ma pricep, insa daca ANCOM vine si impune ca o oferta sa fie considerata acceptata si pusa in aplicare numai dupa acordul explicit al clientului, cred ca toti operatorii de pe piata vor fi fortati sa se supuna si povestea s-ar putea incheia aici. Desigur, operatorii vor plange ca pierd venituri si ca o astfel de reglementare avantajeaza clientul. Eu zic ca protejeaza clientii vulnerabili in primul rand. Nu toata lumea are nervi sa insiste, sa isi sustina refuzul, sa isi ceara banii inapoi, etc. Ziceam doar ca, desi mi se pare profund lipsita de respect si etica fata de clienti si trebuie sa se renunte la acordul implicit - mai ales daca am refuzat in mod explicit inainte de a se opera schimbarea, aceasta practica este totusi la limita legalitatii: mi-am recuperat banii si nu am fost taxat suplimentar pentru perioada in care am fost sub incidenta ofertei pe care am refuzat-o. Cel mult am fost fortat sa creditez Orange cu niste bani si am fost constrans sa achit pentru a nu imi fi suspendat numarul. Intrebarea mea e asa: principial, daca Orange trece la o oferta noua si ma taxeaza in plus pentru o luna desi eu am refuzat explicit inainte de acest moment, putem spune ca e acelasi lucru cu Enel/Eon/alt furnizor de utilitati care vine si ne spune ca a gresit factura si ne pune sa platim 10.000 lei in plus acum cu promisiunea ca ni-i dau inapoi la factura viitoare, iar daca nu platim urmeaza a ne fi intrerupta alimentarea cu energie electrica/gaz? Situatia cred ca e identica, desi vorbim de altfel de servicii si de sume mult mai mici. Iar da, acesta poate fi descris ca un abuz si investigat/penalizat ca atare.

Neaplicabil
am avut un abonament la internet prin rețeaua 4g! iar când am cerut închiderea, au început să insiste pe chestia asta! că de ce doresc închiderea, că ce mă nemulțumește, și alte chesti. ăștea te hărțuiesc, numai ca să rămâi. Doamne ferește! degeaba este Orange rețeaua numărul 1, dacă cei din call-center sunt cum sunt. nu, nu recomand abonamente. eu am trecut de la Yoxo la cartelă, și mie ăla îmi spune că nu am simul compatibil. Doamne! mai bine merg eu în call-center. cred, că ma-și fi descurcat mult mai bine ca ei. băi și nu am văzut așa ceva! efectiv, strigă la tine!

Razvan
Campion certificat
Da, am întâlnit des în ultima perioadă ceea ce spui. Agenții, în goana după comision, activează noile abonamente și fără acordul proprietarilor.

Viocat
Senior certificat
La un asa comportament raspunsul este pe masura: portare. Daca asa se comporta "pastrarea in retea" mai bine lipsa.