anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Practici frauduloase folosite la incheierea abonamentelor

Nespecificat
Junior entuziast

Am o intrebare, care e totodata si un semnal de atentionare pentru toti "naivii" ca mine care inca a crezut ca Orange ar tine in vreun fel la pastrarea colaborarii in bune conditii cu clienti vechi de 20 de ani (my bad...dar o sa repar greseala in curand):

a mai patit cineva ca la prelungirea contractelor prin noi oferte, discutii care se poarta intr-un magazin partener Orange (deci fata in fata ca sa ne intelegem), semnarea contractelor sa fie facuta de catre agent prin semnatura electronica (fara sa-mi prezinte contractele si avand control exclusiv asupra semnarii lor pe tableta proprie)?

Va zic povestea pe scurt, ca sa avem un context: in aprilie, agent orange (care aflu ulterior ca ar fi un fel de agent mobil care se plimba pe la parteneri pt incheiere contracte, deci nu angajat al magazinului partener, ci al Orange Romania) care telefonic zice ca ar avea o oferta pt prelungirea abonamentelor detinute (3 pe care inca le folosim, 1 trecut la cartela pre-pay si inca unul de net la care am renuntat), stabilim o intalnire fata in fata la magazin unde imi face oferta (care include si achizitionarea unui nou terminal), ii zic ca nu-mi convine terminalul, ca dpdv tehnic e mai slab decat ceea ce am; nu-mi zice ca ar fi o problema sa-mi dea altul dar atasat unor abonamente mai scumpe, in schimb decide el ca n-ar fi o problema si opereaza modificarile in contracte (prin artificii interne cunoscute nu numai de ei) fara ca eu sa cunosc detalii. Urmeaza sa-mi trimita actele incheiate prin email ca sa pot verifica si eventual in cele 14 zile legale sa pot denunta contractele daca constat vreo problema. Nu o face!! Timpul trece si ma iau cu altele... 

La emiterea primelor facturi din mai 2023 constat cu stupoare suma maricica care mi se factureaza pe 11 facturi !! Si caut cu disperare contractele, le gasesc intr-un final in sectiunea documente din MyOrange. Ce sa vezi: simpaticul agent, ca sa finalizeze si el o vanzare ca sa-si primeasca probabil vreun bonus, imi baga pe gat un contract nou-nout DE PORTARE a 3 nr pe care nu le-am detinut niciodata, imi mai baga pe gat prin aditionalele de prelungire doua terminale cu taste Maxcom de care n-am stiut si pe care nu le-am vazut niciodata (dar acum fac parte integranta din ratele pe care tb sa le platesc doi ani de zile); mi se factureaza pe baza contractului fraudulos nu 3 abonamente, ci 6 (3 pt nr din contract - cele provizorii probabil - si alte 3 pt nr care raman pe contul meu).

Din mai pana in prezent urmeaza o adevarata saga cu Serviciul Clienti Orange catre care fac sesizari peste sesizari, evidentiindu-le toate detaliile posibile in speranta (naiva) ca vor constata "greseala" evidenta si o vor repara in mod amiabil. N-am cerut decat sa anuleze contractul fraudulos si sa storneze/anuleze facturile aferente si sa scoata cele doua terminale pe care le platesc degeaba, ca nu mi le-au dat niciodata (si nici nu am nevoie de ele). Ce am facut in schimb a fost sa le comunic inca de la inceput ca nu voi plati (si n-am platit) niciuna din facturile frauduloase (pt cele 3 abonamente "portate") pe care le emit inca; in schimb AM PLATIT CU SFINTENIE LA ZI toate celelalte 3 abonamente pe care le detin precum si toate ratele (vechi si noi) pe care le am (inclusiv cu suma aia in plus pt Maxcom-uri). Ce face Orange? Imi suspenda frecvent numerele pentru care imi platesc serviciile (pe motiv de neplata evident), imi aloca platile cum vor ei dar PRIORITAR culmea CATRE ABONAMENTELE CU PROBLEME (ca de ce sa nu profite de pe urma naivilor care au nesansa de a da peste agenti fara scrupule).

Am pierdut deja numarul operatorilor call-center de la serviciul clienti, customer, plati, platicollection, complaint handling, magazin partener ... cu care am comunicat - atat in scris cat si telefonic - si am obosit de-a dreptul incercand sa le explic fiecaruia in parte problema, din nou si din nou, (pentru ca nu? de ce sa avem un sistem integrat in care sa stie toata lumea despre ce vorbim la momentul la care sun sau sunt sunat, si care chiar sa vina in sprijinul rezolvarii problemelor?). 

Numai ca sa aud: "dar ati semnat electronic" (desi legislatia in domeniu asociaza clar semnatura electronica contractelor incheiate LA DISTANTA, ceea ce n-a fost cazul ... putem vorbi deci de un abuz, nu?), "dar aveti de plata" (nu conteaza problema, tu platesti dar decidem noi catre ce servicii), "va inteleg dar nu va pot ajuta...", "pai mai depuneti o sesizare..." (spusa pe un ton atat de zeflemitor de catre o operatoare din call-center intr-una din ultimele convorbiri ...).

Nu-mi mai ramane decat sa astept raspunsul celor de la ANCOM si ANPC catre care nu am mai rezistat si am depus reclamatii. Refuz sa cred ca e perfect normal sa trebuiasca sa platesti pentru servicii de care nu beneficiezi doar pentru ca ai fost cel mult neatent si naiv (eu stiu ca prostia se plateste, dar la fel si incercarea de inselaciune 😉 )

Deci ... a mai patit cineva? Eu stiu deja cel putin un alt astfel de caz (cunostinta de familie care a patit-o cam in aceeasi perioada, nu stiu in schimb daca a facut ceva in acest sens ...)

Multumesc pentru rabdarea de a citi!

32 Răspunsuri 32

Fiecare cu scuzele lui... 😉 Omul pana nu-i patit nu stie.

Există precedent în "comportamentul consumatorului": pronunțarea cuvintelor "gratuit", "bonus" sau "discount" transformă realitatea clientului într-un miraj pe care nici măcar "frustrarea tardivă" nu o poate combate. Dar cât există potențial, acesta va fi exploatat. De reținut: piața nu e un loc de joacă, ci un teren minat, a cărui traversare depinde de modul de abordare al fiecăruia dintre noi.

Anonim
Neaplicabil

Bună,

Din ce vad, tot mai multa lume pica în capcana celor de la Orange.

Am pățit-o de curand, cu abonamentul mamei - pensionară în vârstă de 75 ani. A fost amenințată ca i se închide abonamentul pentru telefonul fix, dacă nu semnează prelungirea de contract si i-au trimis la usa un agent cu actele la semnat. Bineînțeles că nu a citit contractul și a semnat, și uite asa s-a ales cu un abonament de mobil de 7 euro lunar. Era disperata sa nu-i închidă fixul, pentru că tatăl meu, care e complet imobilizat la pat, are nevoie de el în caz de vreo urgenta.

Și dacă tot a mers, la nici o luna distanta, a fost contactata iar, ca s-a mărit prețul abonamentului și trebuie sa semneze alt contract. Prin aceeași metoda, un individ i-a adus la usa actele la semnat, și s-a ales și cu al doilea abonament de mobil, de 9 euro lunar.

Acum are 2 abonamente de 16 euro lunar, de care nici măcar nu știe .... pt ca nici factura nu mai vine prin posta, sa vadă ce plătește. Pentru un simplu abonament de telefon fix, de care are nevoie, a ajuns sa plătească 160 lei lunar!

Inainte de semnarea contractelor, i s-a spus ca nu se poate modifica pachetul de servicii, deși a cerut sa renunțe la tv și internet.

Ce fel de agenți sunt angajați la Orange? Chiar în asa hal sa va bateți joc de cei în vârstă, care nu-si mai știu drepturile, sau nu mai sunt atenți la ceea ce semneaza?

Am intrebat-o pe mama de ce a semnat, de ce n-a citit. Răspunsul a fost ca s-a pierdut cu firea, a fost intimidata și presata de agenții de vânzări.

Oare cati mai sunt în situația asta?