anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

inflexibilitate contract

garcia
Junior

Bună seara!

Am aflat de curând despre existența acestei comunități. Pentru care, vă cer un sfat, poate reușiți să mă ajutați. Am 4 abonamente Orange (de ceva ani). Utlizatorul unuia dintre numerele din abonament s-a mutat în altă țară din UE. Îmi asum faptul că nu am  știut despre politica "utilizării rezonabile" a serviciilor de telefonie și internet în afara țării (am crezut că acel abonament este perfect utilizabil oriunde în UE ...). În fine... Soluția a fost să renunț la utilizarea acelui număr și să închei un abonament nou în statul respectiv. În acest context, am solicitat Orange o modificare a contractului. Gândind, cu bună credință, că între părțile înțelegerii poate fi loc de negocieri raționale.  Am solicitat fie să reziliem abonamentul exclusiv pe numărul în discuție, fie să mutăm acel abonament pe un alt număr Orange (o cartelă prepay care ar fi devenit număr cu abonament). La ambele solicitări răspunsul a fost NU. Desigur, mi s-a fluturat opțiunea de a plăti app. 20 de luni (cât mai era din contract), undeva pe la câteva sute de euro (nici nu mai țin minte exact).  Costul abonamentului pentru respectivul număr (20 euro/lună) îl achit deja din octombrie anul trecut (fără a utiliza numărul respectiv). ÎNTREBARE: ce credeți că ar trebui să fac? Vă mulțumesc anticipat!

1 Soluţie acceptată‚

Pololică
#StarMember

Salut!

Din descriere initiala, inteleg ca ti s-a cerut "plata pentru urmatoarele 20 de luni", ceea ce ma duce cu gandul la un contract PJ (firma), ceea ce este legal. ANPC nu te poate ajuta deoarece se considera contracte intre profesionisti (atat tu, cat si Orange) si este egalitate intre voi.

Totusi, revenind la subiectul principal, negocierea se face inainte de semnare sau la propierea termenului minim contractual. O negociere dupa mai putin de un sfert din perioada contractului nu prea cred ca o va face cineva. Recomandarea ar fi sa te gandesti ce servicii iti sunt de folos (roaming, internet, minute internationale, etc). si ce stii ca vei folosi (chiar si exceptional, asa cum e roamingul).

La ultima negociere cu Orange am cerut in mod express acces la roaming pentru toate numerele (il aveam activ doar pentru 2 din cele 3 numere). Numarul fara roaming a iesit de doua ori din tara cand nu a avut roaming si, personal, mi s-a parut putin peste mana deoarece, chiar daca eram aprope de granita (granita trecuta in tara vecina), depindea wifi cu internet pentru a putea fi contactat. Merg pe premisa ca persoana respectiva putea avea nevoie de mine si nu eram in apropiere (poate era la o buda pe autostrada si WiFi-ul nu era disponibil). Ar fi putut avea nevoie pentru o traducere, o problema medicala sau o posibila blocare a usii (lucruri care, daca il credem pe Murphy, s-ar putea sa se intemple).

PS: numarul de care vorbesc este al tatei si mai are un an pana la 70 (tata, nu numarul...).

Vizualizare soluţie în postul original

14 Răspunsuri 14

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Salut,

Vorbim de un abonament pe persoana fizica sau juridica? De asemenea, este un abonament Orange Romania sau Orange Romania Communications (fostul Telekom Fix)?

Solutia aleasa de tine mi se pare cea mai ok pe termen lung.

Acuma, daca inchizi abonamentul inainte de termen (lucru de altfel cat se poate de posibil, nu stiu de ce ti s-a spus ca nu ar fi), in functie de ce reduceri ai primit in lunile folosite pana atunci (si daca ai achizitionat sau nu si un telefon), va trebui sa platesti niste despagubiri. Asta la persoane fizice. La persoane juridice, se platesc lunile ramase (de aici si întrebarea, pentru confirmare, daca vorbim de un abonament pentru persoane juridice).

Trecerea unui abonament pe un alt numar, din cate stiu, într-adevăr nu se poate face (la Orange). Se poate schimba numărul. Si se poate trece acel prepay pe abonament, binenteles. Dar nu pe un abonament existent. Ceea ce inseamna ca nu vei putea pastra niciunul dintre beneficiile acumulate pana atunci pe celalalt abonament. Cele doua nu vor avea nicio legatura.

Deci, in cazul tau, cea mai buna solutie, este intr-adevar inchiderea abonamentului pentru numarul respectiv (sau de tot) si achizitionarea unei cartele prepay (sau abonament, daca ai posibilitatea) din tara respectiva.

Client Orange

Mulțumesc pentru răspunsuri!

Chiar nu mi-am imaginat că nu poate avea loc o negociere ... (în urmă cu vreo 15 ani, de exemplu, la o utilizare eronată a datelor în Bulgaria, urmată de un cost de vreo 200 de euro, Orange a înțeles situația și au "șters" acel cost suplimentar). Mai ales că nu mi-am pus niciun moment problema de a înceta raporturile contractuale cu Orange. În condițiile în care, însă, au tot invocat rigid prevederi contractuale, au generat o stare de frustrare. Foarte probabil, voi înceta relația cu Orange.

Încă o dată, mulțumesc pentru răspunsuri!   

Chiar nu mi-am imaginat că nu poate avea loc o negociere”: Până la urmă vine o vreme când trebuie să răspundem PERSONAL pentru acțiunile fiecăruia dintre noi. Dacă vom merge pe criteriul ”lasă că mă iartă, sau lasă că se <șterge>”, niciodată nu ne vom învăța să fim răspunzători / atenți / asertivi. Mereu, va fi ”eu” în centrul atenției, adică nu-mi pasă de nimic atât timp cât sunt iertat. It's payback time!

Relațiile contractuale se mențin și în condiții de înțelegere a celeilalte părți. Care chiar intenționa derularea acestora în continuare.

Iar partea cu "iertarea" chiar nu am înțeles-o. Adică, ce facem? Începem să gândim în termeni de "iertare" - "sancțiune"? Pentru mine lucrurile sunt clare (d-aia nu voi fi niciodată în această viață Orange): desigur că voi duce la capăt contractul / desigur că nu am cerut iertare, clemență / desigur că va fi ultimul contract cu O.

Revin: nici ideea cu "eu în centrul atenției..." nu s-a făcut înțeleasă; nivelul de abstractizare a unei chestiuni comerciale banale mă depășește complet. 

O relație comercială nu poate fi abordată decât.... comercial, nu în termeni de ONG. Deci Chiar nu mi-am imaginat că nu poate avea loc o negociere”.... nu se regăsește în contractul semnat de către părți.

Revin cu ceea ce nu s-a înțeles: NU se va crea un precedent ștergând greșelile clientului de utilizare a serviciilor oferite conform contract. Sau poate detaliezi mai exact diferența între ”negociere” și ”iertare/clemență”, adică ce te așteptai să obții prin acea ”negociere”, altceva decât ”iertarea” de penalitățile rezilierii abonamentului? 

Chiar nu am deloc intenția de a răspunde la asemenea "răspunsuri". Eventual, mărturisesc că mă amuză promisiunea solemnă, în stil Putin, "NU se va crea un precedent ștergând ...".   Bine, și pe Erdogan l-aș vedea declarând la fel de ritos. Iar particula "NU", obligatoriu, cu  majuscule. Apreciez fermitatea Dv. 😊

FLo1
#StarMember

@garcia: Bun venit în Comunitate. Ca abonat cu 4 abonamente Orange, varianta cea mai ok mi se pare ducerea la final a celor 20 de luni. Având beneficii contractate inițial, vei fi penalizat pentru acestea (adică nu e un pachet standard), poate chiar și cu telefon inclus. SIM-ul îl poți schimba, cel inițial blocându-l, iar apoi folosești abonamentul și în țară, nu doar în roaming. Prin reziliere costurile vor fi mai mari, mai ales dorind și păstrarea numărului. Pentru un număr local din țara unde ai dorit utilizarea abonamentului se poate opta oricând, chiar și ulterior. Succes.

Mulțumesc!

Da, voi finaliza contractul. Adică, voi plăti un număr neutilizat. Este ușor frustrant, dar asta e, n-am ce face. Vorba lui Halagian: "ai, n-ai mingea, dai la poartă!" -_-

PS

Pentru telefonul achiziționat de la Orange, codat în Orange, am plătit inclusiv o taxă de "decodare", în valoare de 400 lei. Ulterior, am aflat că Orange este unicul operator care percepe această taxă. Vorba lu' Halagian ...    -_-

Vio73
#StarMember

Salutare!

Scurt și la obiect, eu cred că ar trebui să ceri trecerea acelui număr pe prepay și atunci ai vedea care sunt costurile. Dacă acestea sunt mai mari decât ai plăti lunar ( eu nu cred că ar trebui să fie mai mari), atunci, mai bine îl păstrezi în forma respectivă până la finalizarea contractului și folosești metode alternative.

Alegerea îți aparține!

Baftă!

Mulțumesc pentru răspunsuri!

BlackWolf
Senior certificat

Salut!

Toti operatorii fac asta, dar este ilegal. Poti rezilia unilateral abonamentul oricand, din orice motiv, fara a tine cont de perioada minima contractuala, iar taxa de reziliere este ilegala. Sunt clauze abuzive care se anuleaza automat. Trebuie sa ai factura platita la zi, faci o cerere scrisa de mana si semnata in care detaliezi problema si mentionezi de lege si de ANPC, o scanezi si o trimiti pe mail-ul serviciul.clienti@orange.ro, iar in maxim 30 zile trebuie sa primesti un raspuns. Daca refuza rezilierea fara taxe, faci sesizare la ANPC si sigur se va rezolva, dar pentru asta trebuie sa ai dovada ca ai incercat intai sa rezolvi amiabil cu operatorul. Daca ai abonamentul pe firma, faci cesiune pe persoana fizica, deoarece ANPC-ul nu are autoritate pentru persoanele juridice, ci doar pentru persoanele fizice. Pentru persoanele juridice se rezolva in instanta. Daca ai beneficiat de oferte speciale, va trebui sa achiti diferenta pentru perioada in care ai beneficiat de oferte, adica de exemplu daca ai avut reducere de 10 euro 5 luni, trebuie sa platesti 50 euro. Daca ai luat telefon va trebui sa achiti toata suma ramasa o data sau in rate. Iti spune cineva care a facut asta in perioada contractuala, cu dispozitive luate, si cu Orange si cu Vodafone si a mers fara probleme, pentru ca asta este legea si este de partea consumatorului. Eu nu am ajuns pana la ANPC deoarece au cedat ambii din prima. Ei incearca doar sa te intimideze, dar nu au ce face si nu trebuie sa te sperie. Asta este legea si daca le arati ca o stii si stii ce ai de facut, o lasa moarta si cedeaza, ca nu au incotro...

Tu te incadrezi la lit. j, linia 3 din lista de clauze abuzive din Legea 193/2000.

https://anpc.ro/anpcftp/legislatie/131017/legea_193_2000_131017.pdf

https://adrianbolocan.ro/cum-sa-reziliezi-contractul-cu-orange/

Bună dimineața! Cu mulțumiri pentru soluțiile propuse!! 

Pololică
#StarMember

Salut!

Din descriere initiala, inteleg ca ti s-a cerut "plata pentru urmatoarele 20 de luni", ceea ce ma duce cu gandul la un contract PJ (firma), ceea ce este legal. ANPC nu te poate ajuta deoarece se considera contracte intre profesionisti (atat tu, cat si Orange) si este egalitate intre voi.

Totusi, revenind la subiectul principal, negocierea se face inainte de semnare sau la propierea termenului minim contractual. O negociere dupa mai putin de un sfert din perioada contractului nu prea cred ca o va face cineva. Recomandarea ar fi sa te gandesti ce servicii iti sunt de folos (roaming, internet, minute internationale, etc). si ce stii ca vei folosi (chiar si exceptional, asa cum e roamingul).

La ultima negociere cu Orange am cerut in mod express acces la roaming pentru toate numerele (il aveam activ doar pentru 2 din cele 3 numere). Numarul fara roaming a iesit de doua ori din tara cand nu a avut roaming si, personal, mi s-a parut putin peste mana deoarece, chiar daca eram aprope de granita (granita trecuta in tara vecina), depindea wifi cu internet pentru a putea fi contactat. Merg pe premisa ca persoana respectiva putea avea nevoie de mine si nu eram in apropiere (poate era la o buda pe autostrada si WiFi-ul nu era disponibil). Ar fi putut avea nevoie pentru o traducere, o problema medicala sau o posibila blocare a usii (lucruri care, daca il credem pe Murphy, s-ar putea sa se intemple).

PS: numarul de care vorbesc este al tatei si mai are un an pana la 70 (tata, nu numarul...).

Bună ziua! Ani mulți tatălui Dv., în primul rând!

Altfel, recunosc subiectul în discuție a fost făcut public mai ales într-un mod retoric. Pentru a împărtăși experiența. 

Știu că negocierea este plasată anterior semnării unui contract. Dar mai știu (și în activitatea mea profesională chiar m-am întâlnit cu acest gen de situație) că uneori, pe parcursul executării unui contract pot apărea diverse circumstanțe care să conducă părțile la acordul modificării înțelegerii. Practic, eu nu eram la primul contract cu Orange, ci la al nu știu câtelea act adițional de prelungire. Și în tot acest răstimp, contractul a fost respectat ad-literam de ambele părți. Fără o zi întârziere la plata facturilor (din partea mea) și fără inconveniente majore, din partea operatorului (chiar am ignorat fără niciun fel de probleme, de pildă, lipsa unui semnal bun în anumite zone ale țării). Ei bine, în acest context mi-am imaginat (în mod eronat) că operatorul poate renunța să îmi pretindă o sumă de bani pentru servicii pe care nu le accesez (este adevărat, din cauza mea). Chiar și numai pentru asigurarea unei continuări a raporturilor contractuale. Așa, Orange va încasa app. 360 euro pentru servicii neutilizate și va avea 4 clienți mai puțin din 2024. Este simplu. Ca să nu mai pomenesc de taxa practicată singular de Orange pentru "decodarea" device-ului achiziționat de la ei.

Oricum, vă mulțumesc tuturor celor care, cu bune intenții, mi-ați oferit răspunsuri pertinente!