anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Ce se întâmplă dacă portezi înainte de expirarea contractului?

Razvan
#StarMember
Costuri adiționale, după portare.
1 Soluţie acceptată‚

Vio73
#StarMember
Costurile de portare sunt zero. Se plătește doar subvenția telefonului, în cazul în care s-a luat telefon. Legislația europeană vine și în sprijinul consumatorilor, pentru a-i proteja de abuzuri.

Vizualizare soluţie în postul original

13 Răspunsuri 13

Vio73
#StarMember
Costurile de portare sunt zero. Se plătește doar subvenția telefonului, în cazul în care s-a luat telefon. Legislația europeană vine și în sprijinul consumatorilor, pentru a-i proteja de abuzuri.

Jay
Campion certificat
Daca alegi sa te portezi inainte de expirarea contractului trebuie sa-ti achiti obligatiile contractuale pe care le ai fata de furnizorul de la care pleci. Daca exista o clauza referitoare la rezilierea contractului inainte de termen, va trebui sa achiti penalitatile sau sa astepti sa expire contractul inainte de a schimba furnizorul. Daca ai cumparat un telefon la un pret promotional va trebui sa platesti diferenta sau, din nou, sa ramai in retea pana la termenul pe care l-ai acceptat cand ai primit telefonul. In principiu, trebuie sa achiti cumva beneficiile de care ai avut parte cand ai stabilit cu furnizorul actual o colaboare pentru o anumita perioada minima.

Romeo_
Senior certificat
Daca tot ai semnat un contract(pe care banuiesc ca l-ai si citit inainte de a semna) atunci respecta acel contract asa cum si tu doresti ca firma sa isi respecte obligatiile fata de clienti.

Razvan
#StarMember
Contractul trebuie să fie respectat de o parte și de cealaltă, numai că anumiți termeni și condiții din ele sunt abuzivi, care încalcă niște norme din legile prezente în România, cum ar fi obligativitatea unui client de a achita o taxa fixa la rezilierea unui contract sau sa achiți numărul de luni ramase din contract (fără tva), deși operatorul nu îți prestează serviciul respectiv. Pe de alta parte, nici operatorul nu este fair play, când decide unilateral majorarea tarifului din contract, dar el poate sa o facă, practic îți lasă o portiță în care poți rezilia în 30 de zile, dar dacă nu ai alternativă în zonă, vei plăti mai scump în lunile următoare. Am avut 2 spețe de portare, una la Orange, care a fost anulată factura conform legii 193/2010, ne fiind necesar o reclamație către la Anpc. La Telekom, a fost necesar o reclamație la Anpc și după 30 de zile au anulat factura conform acestei legi. Deși în unele cazuri, despăgubirea este justa (și anume returnarea discountului la telefon primit sau reducere primită la abonament (facturat cu minus, luna de luna)), de cele mai multe ori taxa de reziliere este ilegala, operatorii merg pe intimidarea abonaților și pe neștiința lor în domeniul juridic. Ca sa rezum, în final, este dreptul fiecăruia sa porteze și sa aibă parte de un proces corect și de plata corespunzătoare a reducerii, discountului primit, însă nu a taxei abuzive, care încalcă prevederile legii 193/2010.

Romeo_
Senior certificat
Ai dreptare Razvan,in unele cazuri cand simti ca iti sunt incalcate drepturile poti renunta daca nu se gasesc solutii amiabile.

Vio73
#StarMember
E mai bine să eviți astfel de situații!

Ascary
Campion certificat
Contractele sunt făcute că sa fie încălcate/reziliate/anulate etc Important este să găsești cea mai bună cale ca sa afectezi nici o parte deși cam întotdeauna una din părți pierde ceva .

Romeo_
Senior certificat
Ai dreptate Ascary...De obicei clientul ;)))

Miha_Z
#StarMember
Costurile de portare sunt de obicei zero. Legislatia nu permite operatorului de la care pleci sa perceapa o taxa pentru mutarea numarului. Operatorul la care te muti nu poate cere o suma prea mare de bani, interesul lor fiind insa de a atrage clienti noi. Deci de cele mai multe ori taxa de mutare va fi zero. Este important de retinut ca esti obligat sa-ti platesti datoriile restante la fostul operator, inclusiv penalizarile de neplata a facturii si cele de reziliere anticipata a contractului. Daca ai beneficiat de reduceri la achizitia de echipamente mobile s-ar putea sa fii obligat sa restitui si acei bani sau echipamente. Trebuie sa fim atenti la clauzele contractuale abuzive si daca suntem inselati e indicat sa apelam la ANPC sau la ANCOM.

Miha_Z
#StarMember
Romeo, mai depinde si de client si de cat de informat este. Daca isi va sustine ferm punctul de vedere va iesi in castig si firma va fi buna de plata.

Adax
Junior entuziast
Este simplu, trebuie plătită taxa de reziliere.... 5 mil sau mai mult depinde ce fel de abonament este și ce tel este cumpărat....

Theodor
Junior entuziast
Vei plăti despăgubiri, dacă mai aveai perioada contractuala. Suma difera în functie de lunile ramase și dacă ai sau nu luat și telefon. Formula de calcul e în contract și pe Orange.ro.

ion1111
Junior
dar cei care am fost preluati abuziv de orange din telekom ce putem face ? ne avand servicii fixe si fara ne informeze cineva sau sa intrebe daca vrem sa trecem la orage , noi cui sa ne adresam ? pt ca profita de naivitatea noastra fiind o retea cu o infrastructura precara si cu servicii celor de la inceputul anilor 2000