anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Care sunt taxele de reziliere al unui abonament înainte de termen?

Dețin un abonament Orange Me Start 8 și aș dori să trec numărul respectiv pe cartelă PrePay,iar perioada minimă contractuală mai este în vigoare încă 6 luni.
Sunt interesat să știu cât de scumpe sunt aceste taxe de reziliere înaintea terminării perioadei minime contractuale cu 6 luni.
Aștept răspunsurile voastre și poate se află cineva printre voi care a trecut recent printr-o situație asemănătoare!
Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri!
1 Soluţie acceptată‚

Razvan
#StarMember

La toate abonamente apare noul text, în care nu mai exista taxe de despăgubire la rezilierea anticipată (vezi imaginea).

Costurile de reziliere sunt zero, cum am mai menționat, pentru reziliere anticipată a abonamentului.

 

Găsești aici mai multe informații despre cum se poate solicita rezilierea contractului și condițiile necesare pentru aceasta: https://comunitate.orange.ro/questions/2205783-solicita-rezilierea-contractului

 

Vizualizare soluţie în postul original

29 Răspunsuri 29

FaraUnID
Campion certificat
Daca la momentul contractarii acelui abonament nu ai beneficiat de ceva favoruri din partea operatorului, in principiu, trebuie platite lunile de contract ramase din abonament. Daca esti un ultimile 6 luni, poti solicita o discutie cu departamentul de retentie, poate reusesti sa obtii un abonament SIM Only cu resurse apropiate de cele ale unei obtiunui prepay.

Am vorbit pe chat la Dijingo cu mai mulți consultanți,iar unii dintre ei mi-au comunicat că aș putea trece la abonamentul Orange Me Start 6 (luna viitoare voi intra in ultimele 6 luni) alții dintre ei mi-au spus că nu fiindcă abonamentul este făcut pe 12 luni și pot abia în ultimele 3 luni,dacă era făcut pe 24 de luni aș fi putut face trecerea la alt abonament de valoarea mai mică în ultimele 6 luni. Chiar nu mai știu ce să cred, voi încerca oricum dacă se poate sau nu.

teacher_
#StarMember
Salut. Din ce știu eu, daca ai abonament pe 12 luni poți modifica abonamentul doar in ultimele 3 luni de contract daca vrei ca următorul abonament sa fie inferior celui existent.

Razvan
#StarMember
În cazul abonamentului Orange Me start 8, costurile de reziliere sunt zero, deoarece nu ai primit niciun discount la achiziția unui telefon ca în cazul abonamentelor Orange Me cu subvenție. Depune notificare de reziliere în Orange Shop sau online din My Orange sau pe mail la serviciul.clienti@orange.com și în 30 de zile contractul se va rezilia. Zilele trecute, am citit pe Softpedia, că un abonat a primit sms, că Orange a renunțat la costurile de reziliere anticipată a contractelor la Orange Me start 8.

Ascary
Campion certificat
Daca a facut asta Orange e o nota in plus,dandu-i abonatului astfel posibilitatea rezilierii contractului si trecerea pe PrePay. Poate va aplica si pentru abonamentele mai mari.

tomaciprian
Cunoscător
@Razvan - am citit și eu topicul colegului deschis pe Softpedia, nu prea a menționat că se face referire la abonamentul Me Start 8 și că nu a primit SMS ci era un fel de notificare pe prima paginii a facturii. Dacă chiar ar fi trimis acea notificare, eu de ce nu o am menționată pe prima paginii a facturii de luna aceasta? Tot abonament Orange Me Start 8 am și eu, nu ar fi trebuit să menționeze la toți cei care au acest abonament? Cum s-a procedat și în cazul majorării abonamentelor de anul trecut, de la Me 5 la Me 7.

FaraUnID
Campion certificat
Initiatorul a mentionat faptul ca desi detine un abonament de tip SIM Only, acesta a fost incheiat pentru perioada de minim 12 luni. Prin urmare, rezilierea inainte de termen va atrage in mod automat plata lunilor ramase din abonament. In cazul lui 6 luni.

Razvan
#StarMember
Nu are nicio importanță perioada minima contractuală. Operatorul de servicii în telecomunicație nu are voie să factureze servicii care nu le prestează. Dacă azi închei un Orange Me start, fără telefon, pot oricând să-l reziliez cu costuri zero. Am avut factura emisă abuziv de Telekom pentru servicii de internet și telefonie fixa, făcut reclamație la ei și autoritatea competență și după 30 de zile m-a sunat de la telekom să îmi zică ca se va storna factura, se va emite pe zero. Am mai avut Orange Delfin 2, pe care l-am portat la digi, după ce a murit mama, se afla în perioada minima contractuală, nu am plătit nimic către Orange, chiar dacă au emis inițial factura, am trimis o sesizare la Orange Helper și în 5 zile a fost anulată factura.

FaraUnID
Campion certificat
In momentul in care se incheie un contract de abonament pe o perioada minima de X luni, operatorul se va baza si va lua in calcul faptul ca timp de X luni utilizatorul ca cotiza suma de Y lei lunar. Aceste sume sunt luate in calcul la stabilirea profitului si implicit a invetitiilor ulterioare, ori in momentul in care spre exemplu 5000 de abonati care platesc lunar 50 lei timp de 24 de luni renunta la abonament in mod anticipat, lucrurile acestea se vor resimti in incasari si implicit in profit. 5000 x 50 x 25 = 6.000.000 lei si crede-ma ca aceasta suma ustura chiar si in cazul unei companii precum Orange.

Razvan
#StarMember
Legea este mai presus de orice, chiar dacă nu convine companiilor de telefonie fixă/mobilă. În consecință, operatorul oferă acest abonament Orange Me start de 8 euro pe lună, înseamnă că este profitabil.

FaraUnID
Campion certificat
Nu discutam de valoare in sine a abonamentului. La Orange exista si abonamente pentru persoane cu nevoi speciale la 2 euro lunar. Repet, nu despre valoare in sine este vorba, iar lucrurile trebuie privite la nivel macro, deoarece acesta nu este un caz singular. In momentul in care tu, ca si abonat, te angajezi - prin contract - sa pasterzi acel abonament pentru o perioada minima de 12 sau 24 luni, operatorul se bazeaza pe faptul ca timp de 12 sau 24 de luni va avea niste incasari si implicit profit de pe urma ta. In functie de acel profit el stabileste strategia de investitie si dezvoltare. Ori in momentul in care tu renunti la acel abonament dupa 3 luni fara sa platesti nimic este clar ca stragetia operatorului va avea de suferit. Daca altii ca tine fac la fel, veniturile operatorului au de suferit. O comparatie oarecum fortata, dar ca sa fie pe intelesul tuturor: Mergi la banca si contractezi un credit. In functie de niste criterii predefinite, aplicatia de scoring va stabili valoare maxima a creditului si valoarea ratei lunare raportata la perioada de creditare. Daca dupa 6 luni angajatorul tau reduce salariile din cadrul companiei cu 25% crezi ca banca va reduce valoarea dobanzii lunare ca nu mai ai tu posibilitatea sa platesti rata?

Ascary
Campion certificat
Nu e nevoie sa ne desenezi stim ce vrei sa spui,doar ca Razvan ti-a explicat ca legea-i lege si trebuie respectata. Strategiile Orange pe termen lung nu-l intereseaza pe client. El vrea sa scape de un contract de care nu mai are nevoie. Smecheriile operatorilor nu prea mai au castig de cauza in fața clientului. S-a dus vremea cand clientul era batut in cuie pe toata durata contractului.Si mai stii ce? Nu le plange tu de mila corporatiilor. Nu sărăcesc nici daca 10.000 de clienti reziliaza contractul. Si cand au renuntat la abonamentul de 5 euro,constienti fiind ca multi clienti vor pleca din retea sau vor trece pe prepay,i-a durut crezi atat de tare? Neh,Orange e atat de puternic incat si nici inchiderea unui serviciu cu totul nu-l dărâmă. Vorbim de miliarde de euro FaraUnID,ce vii aici cu mărunțișuri din astea de cateva mii de lei... :)))

Razvan
#StarMember

@faraunid, studiază un pic legea 193/2000 și apoi mai vorbim.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://anpc.ro/anpcftp/legislatie/131017/legea_193_2000_131017.pdf&ved=2ahUKEwimu4W8tNTnAhXypIsKHdCWDKgQFjACegQIBRAB&usg=AOvVaw1AWRhrSdy9NS3LYSSXuMP5

FaraUnID
Campion certificat
Legea la care faci tu referire prin link personalizat Google este din anul 2000, adica de acum fix 20 de ani cand Romania nu era membru UE si este o lege scrisa pe genunchi. Intre timp lucrurile s-au mai schimbat dpv legislativ, in sensul ca s-au facut unele armonizari cu legislatia europeana privind atat dreptul consumatorului si dreptul firmelor de a cere despagubiri. Au fost efefctuate unele modificari prin ordonante de urgenta, hotarari de guvern si decizii ale instantelor de judecata precum si decizii ANPC si ANCOM. "În temeiul art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, legiuitorul înţelege să apere, pe de altă parte, şi dreptul operatorului economic de a putea solicita despăgubiri clientului în situaţia în care acestea sunt justificate, dar fără a se defini în ce condiţii despăgubirile vor fi considerate juste" - avocata de la Ionescu şi Sava "Considerăm că s-ar justifica o despăgubire în sarcina clientului de telefonie mobilă în situaţia în care operatorul de telefonie mobilă ar urma să sufere un prejudiciu ca urmare a unei rezilieri contractuale intempestive din partea clientului, respectiv în situaţia în care acesta a obţinut beneficii de la operatorul economic tocmai în considerarea unei anumite perioade a relaţiei contractuale (reduceri la achiziţionarea aparatelor telefonice, reduceri ale tarifelor lunare, bonusuri legate de perioada contractului etc.)" - avocata Corina Gimurtu Si ghici ce? Cam toate contractele de telefonie mobila, internet, televiziune au trecut negru pe alb ceva de genul "oferta speciala" de tipul: 2 luni abonament gratuit, taxa de instalare gratuita, echipament in custodie cu chirie 0, resurse dublate de internet, reducere 2 euro lunar la taxa de abonament, etc, etc, etc. Aceste mici favoruri te fac sa platesti lunile ramase din abonament sub forma de despagurire pentru nerespectarea termenelor contractuale. Acum..... daca foarta multa lume confunda notiunea de "taxa de reziliere" - care apropos este ilegala - cu notiunea de "plata unor penalitati de forma despagubirilor" pentru denuntarea unilaterala a contractului de catre client inainte de tremen, este cu totul alta mancare de peste.