anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

ANCOM propune dereglementarea pietelor de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe

adrian87n
Cunoscător

Comunicat de presa
Data: 25.09.2023

 

adrian87n_3-1695650526509.png                                          adrian87n_4-1695650553214.jpeg

ANCOM propune dereglementarea pietelor de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe, respectiv la puncte mobile in retelele publice de telefonie

 

                                             adrian87n_5-1695650610502.jpeg

 

ANCOM lanseaza spre consultare publica proiectul de decizie prin care propune retragerea obligatiilor impuse in sarcina operatorilor identificati cu putere semnificativa pe pietele relevante corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe, respectiv la puncte mobile in retelele publice de telefonie.

Pietele serviciilor de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe, respectiv la puncte mobile in retelele publice de telefonie sunt, in prezent, reglementate de ANCOM, fiind impuse in sarcina furnizorilor desemnati cu putere semnificativa pe aceste piete o serie de obligatii in ceea ce priveste accesul si utilizarea unor elemente specifice ale retelei si infrastructurii asociate, transparenta, nediscriminarea si, respectiv, controlul tarifelor si fundamentare a acestora in functie de costuri, pentru serviciile auxiliare interconectarii.

Analiza realizata de ANCOM pentru evaluarea oportunitatii mentinerii, modificarii sau retragerii obligatiilor impuse anterior pe aceste piete a aratat ca, in ciuda existentei unor bariere la intrarea pe piata, circumstantele concurentiale s-au schimbat semnificativ.

Unul dintre elementele de noutate determinante pentru concluziile analizei realizate a fost intrarea in vigoare, incepand cu data de 1 iulie 2021, a Regulamentului Delegat (UE) 2021/654, care reglementeaza, la nivel european, tarifele maxime ce pot fi percepute pentru serviciile de terminare. Astfel a fost eliminata cea mai importanta problema concurentiala ce ar putea aparea pe pietele identificate, si anume posibilitatea furnizorilor de servicii de terminare de a-si manifesta puterea de piata prin cresterea excesiva a tarifelor pentru terminarea in propriile retele publice de telefonie.

Prin urmare, avand in vedere ca nu sunt indeplinite, in mod cumulativ, criteriile legate de obstacolele la intrarea pe piata, concurenta efectiva, respectiv eficienta aplicarii legii concurentei, ANCOM propune retragerea obligatiilor individuale ale furnizorilor desemnati ca avand putere semnificativa pe pietele mentionate identificate conform Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii nr. 1085/2017.

Intrucat atunci cand sunt retrase anumite obligatii impuse in sarcina unor furnizori cu putere semnificativa este necesar ca operatorii care au calitatea de cumparatori si sunt afectati de aceste masuri sa cunoasca din timp schimbarile intervenite pe piata, ANCOM a stabilit o perioada tranzitorie de un an. Pe parcursul acestei perioade, obligatiile specifice impuse anterior vor fi mentinute in aceleasi conditii.

Procesul de consultare publica

Proiectul deciziei ANCOM privind pietele relevante din sectorul comunicatiilor electronice corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe, respectiv corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor de voce la puncte mobile, precum si de retragere a obligatiilor individuale existente poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 23.10.2023, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Dupa incheierea perioadei de consultare publica si analizarea observatiilor si propunerilor primite in cadrul consultarii, ANCOM urmeaza sa notifice masurile propuse Comisiei Europene, Organismului autoritatilor europene de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice (OAREC) si autoritatilor nationale de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice din celelalte state membre ale Uniunii Europene.

 

Persoana de contact: Anca Gabriela CALIN,  Sef serviciu Comunicare, tel. 0372.845.414

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care promoveaza interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurentei si inovatiei pe pietele comunicatiilor electronice si serviciilor postale, administrarea pro-competitiva a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotatie si resurse tehnice asociate), incurajarea investitiilor eficiente in retele si infrastructuri si promovarea conectivitatii ultra-rapide. 

Daca doriti sa nu mai primiti informatii sau comunicate de presa din partea ANCOM, va rugam sa trimiteti un e-mail cu subiectul: "dezabonare" la adresa pr@ancom.ro.

    adrian87n_6-1695650632605.png                               adrian87n_7-1695650764928.jpeg

 

adrian87n_9-1695650827943.jpeg

 

 

 

9 Răspunsuri 9

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Salut,

Multumim de informatii. Cu toate astea, nu mi-e foarte clara prima parte (printre altele).

Ce inseamna mai exact: "pietele serviciilor de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe, respectiv la puncte mobile in retelele publice de telefonie..." ?

De asemenea, cum adica "propune dereglementarea" lor? Deci, erau reglementate si nu erau reglementate cum trebuie? Aveam o lege pentru ele, acum nu mai avem? Ce vrea sa spuna autorul in poezie? :))

Sa-mi fie cu iertare, dar chiar nu inteleg. Si tind sa cred ca nu doar eu.

Cum adica: "servicii de terminare a apelurilor la puncte fixe sau mobile"? In primul rand: cum adica puncte fixe vs puncte mobile?! Ce puncte? Vorbim de un punct (.) vs o linie...eventual intrerupta (.....................)?  S-a miscat punctul din loc?

De asemenea, "servicii de terminare a apelurilor"?! Ce reprezinta? De ce ar trebui sa ne intereseze? Si mai ales, de ce ar vrea cineva sa plateasca pentru asta? :))

Client Orange

adrian87n
Cunoscător

Salut, 

nici eu nu inteleg, dar continui sa studiez, informatia se prezinta asa :

adrian87n_0-1695651946491.png

 

adrian87n
Cunoscător

Poate ajuta aceasta informatie  :

Începând cu 1 ianuarie 2022, tarifele pentru terminarea apelurilor în rețelele de telefonie fixa și mobila din România vor scadea ca urmare a Regulamentului Delegat (UE) 2021/654 al Comisiei Europene. Astfel, operatorii de telefonie mobila care activeaza pe piata din România vor practica un tarif de 0,55 eurocenți/minut pentru terminarea apelurilor mobile în propriile rețele, iar operatorii de telefonie fixa un tarif de 0,07 eurocenți/minut pentru terminarea apelurilor fixe în propriile rețele.

Tariful maxim pentru terminarea apelurilor mobile

Tariful de terminare a apelurilor mobile se va reduce cu aproape 22% fața de cel practicat în prezent și va fi perceput de catre toti operatorii de telefonie mobila desemnați cu putere semnificativa pe piata serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile în propriile retele publice de telefonie.

Regulamentul Comisiei Europene stabilește și tarifele pentru urmatorii ani, ce se vor aplica și în România astfel:

-         0,4 eurocenți/minut în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2023;

-         0,2 eurocenți/minut de la 1 ianuarie 2024.

 Tariful maxim pentru terminarea apelurilor fixe

Tariful de terminare a apelurilor fixe va fi cu aproximativ 10% mai mic fața de cel practicat în prezent și va fi perceput de catre toți operatorii de telefonie fixa desemnați cu putere semnificativa pe piata serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe în propriile retele publice de telefonie. Aceasta este ultima reducere a tarifului prevazuta de Regulament.

Ce este tariful de terminare

Tariful de terminare reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie altui operator în reteaua caruia este terminat apelul efectuat de propriii utilizatori. Acest pret se regaseste în tariful perceput utilizatorului final care initiaza apelul.  

 

Ce sunt ratele de terminare a apelurilor?

Un serviciu de terminare a apelurilor de voce (fix sau mobil) este necesar pentru ca un operator de voce să conecteze un apelant cu destinatarul unui apel într-o rețea diferită. Tarifele de terminare a apelurilor la nivelul pieței de gros sunt tarifele pe care operatorii le percep reciproc pentru terminarea apelurilor de voce în rețelele lor.

Serviciile de terminare a apelurilor includ serviciile furnizate prin intermediul oricărei tehnologii utilizate pentru terminarea apelurilor de către furnizorul de servicii de terminare a apelurilor, care deține controlul juridic și tehnic al numărului apelat și se interconectează cu cel puțin o altă rețea.

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Bun, e mai bine. Multumesc! 🙂

Mi-e foarte clar ca documentul nu era redactat de tine. :)) Nu asta era ideea. Incercam doar sa-mi dau seama despre ce e vorba. Pentru ca, la fel ca majoritatea documentelor de genul asta, e scris in "limba de lemn". Zici ca e scris de avocati pentru avocati. Scriem mult si "stufos", nu cumva sa se inteleaga despre ce e vorba.

Ok, deci daca am inteles eu bine, vorbim de tarifele de interconectare. Care urmeaza sa scada. Bun, o veste foarte buna.

In continuare nu mi-e clar ce e aceea o "piata de gros".... Exista si piete de...subtire? Intreb, pentru un prieten, s-ar putea sa-l intereseze. :)) Dar oricum, am inteles ideea.

Se putea rezuma totul in cateva cuvinte:
"Scad tarifele de interconectare pentru serviciile fixe si mobile:
La fixe, avem noile tarife...

La mobile, avem noile tarife."

O zi buna si o cafea fierbinte. 🙂

Anyway, nu e un repros la adresa ta sau ceva. :)) Stiu ca ala e textul, si nu ai facut altceva decat sa-l imparti cu noi (multumim). Pe mine ma termina nervos textele scrise in felul asta, atata tot. Not your fault. :))

Ah, si in continuare nu am inteles de ce trebuie "dereglementate" pietele alea. Nu erau reglementate bine? In fine...prea multe intrebari. Sorry. 🙂

Client Orange

@arsradu: Articole cu limbaj de lemn sunt dedicate celor cu limbaj de lemn: Operatorii. Nu este cu dedicare (implicare) asupra cetățeanului de rând. Totuși, ca în orice domeniu, factura finală se răsfrânge asupra clientului final, cu bune sau cu rele. E valabil și în energie, de unde cunosc mai multe astfel de reglementări între operatorii de distribuție impuse de ANRE (ANCOM-ul din energie 😉

Mulțumim de clarificare ! Când am citit prima data articolul am zis ca e prea dimineața și nu mi s-au conectat toți neuronii. Nu înțelegeam nimic. 
Referitor la “dereglementare” ma gandesc ca e vorba de faptul ca ANCOM nu mai vrea sa controleze piața in acest sector pe motiv ca acele tarife au scăzut suficient de mult încât sa nu își mai pună amprenta pe prețul plătit de utilizatorul final, și lasă companiile sa facă singure ajustări de tarife de interconectare. 

Radu, asta cu "Zici ca e scris de avocati pentru avocati. Scriem mult si "stufos", nu cumva sa se inteleaga despre ce e vorba." a fost foarte faina replica.. m-am amuzat maxim, asa e  un limbaj prea stufos si facut sa nu intelegem noi, ci doar ei, (eu preiau exact forma compusa de ei, ANCOM au foarte importante informatii in ce priveste Orange si ceilalti jucatori mari din piata.) din pacate.

Eu am citit de 5 ori si inca am dubii si tot  nu inteleg tot ce vrea autorul sa zica in poveste... eu am inteles asa: 

1. ANCOM propune retragerea obligatiilor individuale ale furnizorilor desemnati ca avand putere semnificativa pe pietele mentionate identificate 

2. ANCOM nu mai vor sa reglementeze ei preturile..

Oare ce vor sa faca... vor sa elimine de pe piata concurenta? sa ramana 1 sau 2 jucatori mari de telefonie si internet ?

Vio73
#StarMember

Salutare!

Să sperăm că este de bine și pentru utilizatorul final!

Mulțumim!

adrian87n
Cunoscător

ANCOM joaca in mod arbitrar si stabileste politica de pret pt consumatorul final,nu ?