la 14-11-2025 11:33 PM
Buna seara,
Am acasa doua televizoare pe care din când in când, sa zicem la vreo 10 minute, mai ales pe posturile HD mai apar pătrățele. Am monitorizat semnalul, pe ambele am intensitate semnal 97 - 98 si calitate 100. Unde ar putea fi problema ? In istoricul semnalului nu am pachet loss. Folosesc un splitter well cu doua ieșiri. Calitatea imaginii este net superioară concurentei, fapt remarcat si de colegii care s-au portat la Orange. Daca pun un splitter CAT TV digital, rezolv aceasta problema ? Cablurile au fost instalate acum vreo 10 ani prin perete, dar au fost de calitate (foarte groase). Ce îmi recomandați sa nu mai apară aceste pătrățele ? Am verificat si mufele, totul ok.
Cu respect,
Claudiu
16-11-2025 04:31 PM - editat 16-11-2025 07:24 PM
Da, pe frecvențele înalte sunt cele mai mari pierderi. Când aveam rețea clasică de cablu la țară, vară amplificau semnalul pe rețea ca să prindem și canalele din grupa 500-800, când era pe analogic. Apoi pe digital la RDS, nu am mai avut probleme că mergeau pe frecvențele mai mici. Apoi când am trecut pe fibră problemele de semnal au dispărut. Când am mai avut fluctuații de calitate, am schimbat spliterul și mufele, că mai oxidaseră și ele.
la 15-11-2025 01:06 AM
Salutare,
La intensitatea si calitatea pe care le mentionezi, nu cred ca un alt splitter va rezolva ceva. Unul fara amplificare poate impacta negativ, iar unul cu amplificare nu cred ca poate rezolva un semnal care vine gresit.
Cu toate astea, fara splitter se reproduce problema? Daca da, asa iti vine semnalul. Daca nu, atunci macar ai un punct de pornire.
Am avut mai demult o situatie cu calitate proasta a semnalului video. Eram pe infrastructura OROC si s-a rezolvat cu schimbarea ONT-ului. Cu toate astea, nici asta nu stiu daca ar fi o solutie in cazul tau. Patratelele alea pot fi si un semn al congestiei, daca sunt multi abonati pe aceeasi infrastructura de fibra, iar uneori presupun ca pot fi si din preluarea/retransmisia semnalului de catre Orange. Mai degraba, dupa testul fara splitter intre ONT si TV, as intreba printr-o sesizare ce se poate face pentru ca sunt tentat sa spun ca nu prea ai ce face de la tine.
la 15-11-2025 04:38 AM
Salutare!
Trebuie ,, urmărită " situația pas cu pas. Adică încerci cu alt spliter, alte mufe și dacă nu reușești, posibil să ajungi și la cabluri. Dar dacă ai posibilitatea mai mișcă acel spliter, mai verifică mufele care vin/ ies din el. Am avut și eu astfel de probleme și după ce le-am mișcat mai mult, am refăcut conexiunile ( la cablu), am reușit să le fac să fie în regulă.
Baftă!
15-11-2025 08:36 AM - editat 15-11-2025 08:36 AM
Salut! Ar fi interesant de urmărit calitatea semnalului in momentul reproducerii acelor pătrățele că nu are cum să mai fie 100%, dacă este o problemă de cablu sau splitter. O altă problemă poate fi de bit rate transmis în rețea de operator, dar nu prea am auzit de problema asta la orange, in schimb la digitv multe programe fac pătrățele la imagini în mișcare că nu au suficientă lățime de bandă. Și o a treia cauză poate fi din CAM, că televizorul nu poate procesa și decripta rapid informația. Am pățit pe un tv TCL în care Eurosport 4K și Digi 4K mergeau sacadat, apoi și pe alte programe HD, deși era semnal 95 și calitate 100%. Scos CAM și reintrodus și problema nu s-a mai reprodus.
la 15-11-2025 12:09 PM
Dragi colegi,
Va multunesc mult pentru răspunsuri.
ONT-ul Huawei este nou, mi-a fost măsurată si fibra si calitatea semnalului este excelentă.
A fost un tehnician de la Orange care a zis ca problema ar fi cablurile din pereți si ar trebui înlocuit cablul si mufele.
In momentul când apar acele pătrățele, la nivel eroare de bit apare 0. Nu se modifica nimic. Oricum, mi-a schimbat si splitter-ul si problema a fost aceeași.
Nu e deranjant aceste pătrățele care apar la vreo 15 minute, si oricum, sunt singurul de pe casa scării racordat la Orange. Restul sunt toți la Digi.
Cu respect,
Claudiu
la 15-11-2025 12:14 PM
Îmi pare rău, dar dacă au măsurat, cam așa stă situația.
la 15-11-2025 12:21 PM
Salut,
Eu, când m-am confruntat cu astfel de probleme, am conectat un cablu direct între ONT și televizor, ca să verific dacă dispozitivul sau semnalul este cauza.
la 15-11-2025 12:36 PM
Voi face in cursul zilei de astăzi acest lucru sa vad daca se manifesta problema.
la 15-11-2025 03:58 PM
Daca pun pe direct, cablul direct, nu se manifesta acest lucru. Am mai umblat si la cabluri, le-am împins mai bine si s-a mai redus din zgomot. Se pare ca e de la mufe si îmbinări.
Va mulțumesc tuturor pentru sugestii si sfaturi !
Cu respect,
Claudiu
la 15-11-2025 04:41 PM
Salut! Refă legăturile pe mufe, inclusiv cea care intră în TV. Scoate mufa, taie cablul, decopertează liță proaspătă și remufează la loc. Pierderile prin splitter sunt mici, undeva la 2-5 dB. Eventual schimbă spliterul vechi cu unul nou. Apropo pe ce frecvențe întâmpini probleme?
la 15-11-2025 04:51 PM
Buna seara,
Problema apare pe frecvențele înalte. La DIGI nu aveam aceasta problema. Orange are alte frecvente. Deci, de la 54000 Khz in sus se manifesta aceste probleme , in special HBO HD, HISTORY HD, NATIONAL HD, etc.
16-11-2025 04:31 PM - editat 16-11-2025 07:24 PM
Da, pe frecvențele înalte sunt cele mai mari pierderi. Când aveam rețea clasică de cablu la țară, vară amplificau semnalul pe rețea ca să prindem și canalele din grupa 500-800, când era pe analogic. Apoi pe digital la RDS, nu am mai avut probleme că mergeau pe frecvențele mai mici. Apoi când am trecut pe fibră problemele de semnal au dispărut. Când am mai avut fluctuații de calitate, am schimbat spliterul și mufele, că mai oxidaseră și ele.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor