anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Samsung A12 nu primeste si nu efectueaza apeluri de voce decat daca are VoLTE activat (Digi).

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Hello,

Am nevoie de ajutorul vostru, in special al posesorilor de Samsung. 🙂

So, incerc sa-i dau de cap unui Samsung A12 care nu primeste si nu efectueaza apeluri de voce atata timp cat VoLTE este oprit (sau nefunctional). Datele mobile sunt functionale. La fel si SMS-urile. Doar apelurile nu merg.

Aveti idee daca e normal? E o chestie a retelei (Digi in cazul asta)? Pentru ca acelasi SIM de Digi in alt telefon (culmea, tot un Samsung) functioneaza perfect (e adevarat insa ca nu am observat daca in acel caz se activeaza sau nu VoLTE). Am incercat si un SIM de Vodafone, si cu toate ca nu-mi da VoLTE, apelurile se fac ok.

Deci, pana acum, pare sa fie doar o combinatie extrem de ciudata intre acest Samsung, Digi, si serviciul VoLTE.

VoWIFI functioneaza ok, by the way, inclusiv cu VoLTE disabled. Da, stiu, nu are legatura una cu alta, dar ziceam doar asa. Deci, doar cand se apeleaza fara VoLTE, si fara VoWIFI, apelul nu se face. Si culmea, nici nu se primesc apeluri. Apelantul primeste mesajul: "numarul format nu este corect" (cu toate ca este!).

Telefonul are toate actualizarile la zi. Deci, ori e un bug de soft care inca se manifesta si in versiunile noi, ooori...e altceva.

A mai intalnit cineva problema asta la Samsung-uri, sau la acest model de Samsung in special?

De asemenea, dintre cei care aveti si Digi, aveti idee daca se poate activa serviciul de VoLTE din aplicatia Digi? Sau cumva fara sa trebuiasca apel la operator? Nu de alta, dar in conditiile in care nu se pot face apeluri, e destul de dificil sa iei legatura telefonic cu un operator. :))

Client Orange
26 Răspunsuri 26

delfinas
#StarMember

Cred ca din cauza ca Digi a renuntat la 3G. din cate stiu. Plus ca  modelul ala de Samsung e cam slabut.

Razvan
#StarMember

Salut! Poate este congestie de rețea pe 2G - 900 MHz, dar nu cred că este o problemă de rețea. Ai putea să dai un reset la setările din fabrică la telefon, că poate și acesta este un bug la telefon. 

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

As putea…dar speram sa nu fie nevoie. Telefonul nu e al meu, e al unei cunostinte care m-a rugat sa ma uit sa vad daca pot sa-i dau de cap. Si da, am gasit cauza, dar in continuare mi se pare super ciudat sa nu poti sa apelezi sau sa fii apelat pe 2G.
Incerc sa evit sa fac reset to factory settings. I-am dat un reset network settings in schimb. Din pacate, fara niciun rezultat. 
Stiam ca Digi a renuntat la 3G, nu stiam ca a renuntat si la 2G. :))) Dar e posibil intr-adevar sa fie o problema locala pe 2G. 

Cat despre activare VoLTE pe cont, aveti idee, se poate face dintr-un meniu USSD gen self care, sau din aplicatia Digi? Imi amintesc vag ca parca era o optiune acolo…

Client Orange

Incearca: Setări – Cartele SIM si retele mobile – selectam SIM-ul – bifam/debifam opțiunea Utilizați VoLTE

Daca nu merge, trebuie sunat la serviciul clienti, sa deschida VoLTE pe cont.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Incercat…nu face nicio diferenta din pacate. Ok, o sa transmit sa contacteze serviciul de relatii clienti (eventual de pe alt telefon). Mersi frumos de feedback! 🙂

Client Orange

Cu placere!!! Telefoane de contact: 031.400.7777   sau  *777 (apelabil din Digi Mobil).

Setări din meniu SelfCare USSD.... pauză. Mai mult de activare/dezactivare opțiuni sau verificare credit / info cartelă..... restul e tăcere. Adică nimic de configurare. Nu toți "e" ca Orange  cu ele ...  transparent. 😉

Serviciul Volte se activează automat, când este detectat un telefon compatibil în rețea. Se rulează un script, ca și la Orange, Vodafone. La început când s-a lansat serviciul, activarea se făcea exclusiv prin apel la serviciul clienți. 

FLo1
#StarMember

Salut @arsradu. Din câte știu Digi nici nu s-a "deranjat" pe 2G. 3G-ul cum ați menționat e istorie, deci totul la Digi e în 4G. Acum,trebuie clarificat: problemă de cont sau de telefon? Poți încerca SIM-ul într-un non-smart și dacă e funcțional pe voce atunci problema e la telefon. Telefonul cu alt SIM înțeleg că n-are problemă. 

Iarăși un fapt de analizat: numărul e cumva portat în Digi? Mesaj de acel tip cam la aceste cazuri se primesc. Pe de altă parte, "aplicația Digi" e inexistentă pentru astfel de operații. Prea multe nu ai ce verifica pentru serviciile de voce. Semnalul cum e în zonă? Oricum Digi e o rețea preponderent "data transfer", deci inclusiv pentru serviciile de voce la bază stă "trafic de date".

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

@Flo, mersi frumos de raspuns! Ieri am omis mesajul asta. Acum l-am vazut, cand scrollam peste toate raspunsurile. :))

Ca sa-ti raspund punctual:

  1. Problema, pana acum, pare de cont + telefon, si doar pe Digi. Urmeaza sa confirm un pic mai incolo. 🙂
  2. SIM-ul intr-un alt telefon (tot un Samsung, tot "smart", sau...nu stiu cat de smart), merge.
    Dar, din nou, nu am observat daca VoLTE e activat in cazul asta, sau nu... Imi amintesc ca parca nu era. Deci ar functiona ca un "dumb phone". Ceea ce ar duce problema catre telefonul asta. Partea asta trebuie confirmata din nou.
  3. Alt SIM (orice operator in afara de Digi), merge (cu sau fara VoLTE activat).
  4. Alt SIM de Digi in telefon, nu merge (atata timp cat VoLTE este dezactivat pe telefon, dar activ pe cont). Cu VoLTE activat in telefon, SIM-ul de test functioneaza perfect.
  5. Da, numarul e portat in Digi. Dar la fel este si SIM-ul de Digi de test. Deci n-as zice ca portarea in sine ar avea de-a face in cazul asta.

Inca o data, multumesc frumos de feedback! 🙂

Client Orange

Probabil că telefonul nu se pupă cu frecventa pe care emite Digi 2G ul in zona aia. Sau e prea încărcată...

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Pai...da, dar daca ar fi frecventa, nu ar intra pe 2G. Si daca ar fi incarcata reteaua, nu ar merge nici pe alt telefon. Doar ca...merge, pe alt telefon. :))

Culmea, celalalt telefon nici macar nu stie VoLTE! E un model foarte vechi de Samsung. Cu toate astea, nu are probleme de apelare. Deci, doar pe asta pare sa fie o problema. Banuiesc ca incearca sa apeleze neaparat prin VoLTE (pentru ca poate), si...cand nu are VoLTE (optiunea e bifata in telefon, la fel ca si VoWIFI, dar pe cont nu pare sa fie), si operatorul este Digi...bug, nu mai vrea. :))

Momentan asteptam sa vedem ce se rezolva cu apel (de pe un alt telefon) la Relatii Clienti.

Client Orange

"Spectrul 900 MHz ar urma sa fie utilizat in unele orase si in zonele rurale, atat pentru 4G, cat si pentru 2G. Datele mobile vor fi disponibile in reteaua 4G, iar vocea in reteaua 2G. Bineinteles, daca vom avea un telefon compatibil VoLTE atat datele cat si vocea vor functiona prin reteaua 4G."

DETALII : https://www.media-max.ro/digi-va-utiliza-tehnologia-2g-si-extinde-reteaua-4g/

Poate că datele 4G "fură" din 2G de voce, pt că e prioritar netul 4G, care îți acoperă și partea de voce prin VoLTE.

Dacă merge pe 2G, de ce telefoane care nu știu inclusiv de 2100MHz habar n-au de DIGI? Modele care nu stiu mai mult de 1900MHz nu sunt compatibile. La fel era cu Telekomul care avea nevoie de 1900MHz, adică modele pe 900-1800MHz.... cădeau testul. Din ciclul amintirilor mele chinuite....