anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Nu îmi merge Internetul la viteza 5g în București

claudiu89
Junior entuziast

Bună ziua, am abonament smart plus 15, și nu îmi merge Internetul la viteza 5g. Am telefon compatibil, sunt din București. Am sunat la 300 și de 3 săptămânii îmi spun ca se va rezolva. În fiecare zi ma suna și ma întreabă dacă s-a remediat problema. Nu pot sa spun decât ca sunt neserioși! Ce am citit pe comunitate, scria ca se rezolva. Le am spus despre activarea profilului 5G, și au zis ca nu știu nimic despre asta. Dacă știți altceva voi, va rog sa ma ajutați. Multumesc!

 

1 Soluţie acceptată‚

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Da, e alt operator. Problema e o combinatie intre suportul oferit de operator si cel oferit de producator. Ambele trebuie sa fie acolo.


Ca idee, mai avem un topic similar in comunitate in care un user are 5G pe S22 Ultra dar nu si pe fratele mai nou S23 Ultra. 


Deci, cum ziceam, fie ajustezi operatorul astfel incat sa fie suportat de telefon, fie schimbi telefonul. Momentan doar S22 Ultra pare sa functioneze (din ce am putut vedea in Comunitate), varianta cu soft Orange. Deci…fie Samsung nu a adaugat suport in soft pe S23-ul ala, fie Orange a adaugat, dar numai in versiunea comercializata de ei.


In experienta mea, as zice ca Samsung trebuie sa adauge suport. Si faptul ca e sau nu cumparat de la Orange are mai putina importanta. Daaar, in cazul asta specific, se poate sa gresesc. 


De-aia ziceam eventual sa incerci si intr-un Shop un alt model cu SIM-ul tau. Daca merge, problema e telefonul (fie trebuie sa aiba o versiune mai noua cu suport pentru asa ceva de la Samsung, fie trebuie sa aiba soft customizat de Orange).

Ideea e ca Telekom-ul nu are 5G decat pe anumite telefoane. Cred ca abia de curand au inceput si ei. Vazusem undeva cateva modele de Samsung si cam atat... Nu mai gasesc pagina. Ce se intampla cu numerele transferate de la Telekom...? Nu stiu. Din cate stiu, infrastructura folosita este a Orange-ului, deci...teoretic ar trebui sa mearga. Dar e clar ca undeva se face o diferentiere.

Deci, cum ziceam, fie schimbi abonamentul, treci pe ORO, faci o schimbare de SIM si teoretic ar trebui sa mearga. Fie...schimbi telefonul. Dar cu ce...nu stiu. Cum ziceam, in afara de S22 Ultra, nu stiu sa mai fie si altele care ar avea suport 5G pe OROC.

Client Orange

Vizualizare soluţie în postul original

61 Răspunsuri 61

Sorry Radu, dar nu scrie niciunde ca OROC oferă suport 5G, ca poate se fac teste si incept sa se adauge telefoane pe lista e o alta poveste. In Termeni si Conditii de furnizare servicii nu exista 5G pentru OROC, pana cand va fi scris negru pe alb putem doar visa la acest serviciu si poate intr-o zi va apărea si iconița 5G pe ecran. E mai important sa fim realiști de situație decât sa povestim pe lângă subiect.

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Atunci avem doua probleme:

1. fie acei termeni si conditii sunt outdated, si trebuie reactualizati, fie intr-adevar nu suporta.

2. daca nu suporta (oficial), nu ar trebui sa avem abonamente cu 5G la OROC...oficial. Nu? Sounds about right. Testele facute intern nu ar trebui sa aiba nicio legatura cu oferta comerciala.

Ar ajuta foarte mult un raspuns oficial aici, daca se poate. 🙂

Client Orange

Corect, tu ai un link către acele abonamente 5G oferite de OROC? Sunt prezentate undeva pe site?

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Da, sunt prezentate aici.

In cazul asta, vorbim de un abonament Smart Plus 15.

arsradu_0-1678190348280.png

Dupa cum se poate vedea si in screenshot-ul atasat, abonamentul ofera (sau ar trebui sa ofere) acces roaming, si 5G).

 

Client Orange

Radu asta e oferta pentru Orange Romania https://www.orange.ro/abonamente/

Oferta pentru OROC am găsit acum ca săptămâna trecuta nu era sau poate am omis eu: https://www.orange.ro/docs/termeni-si-conditii/orc/pdf/2023-02/Oferta-comerciala-Orange-Romania-Comm...

Pentru a avea acces la tehnologia 5G este necesara detinerea unui serviciu 5G activ, a unei cartele SIM
dedicata 5G si a unui telefon compatibil 5G. - extras din oferta, de aici rezulta ca orice telefon cu 5G are acces. Partea cu cartela 5G dedicata e noua pentru mine, @claudiu89 ai făcut si o schimbare de SIM atunci cand ai schimbat abonamentul? Daca nu, poate ar trebui sa faci.

In același timp in, aici (a fost actualizat si acest document): https://www.orange.ro/docs/termeni-si-conditii/orc/pdf/2023-03/Brosura_Termeni_si_conditii_mobil_28_...

nu se menționează nimic de 5G, drept urmare aceste 2 fișiere se contrazic. 

Oferta comerciala este valabila pana pe 22.03.2023, in curând se va prelungi sau se va publica una noua. Tot in oferta se mai menționează: 5G ready (accesul la serviciul 5G va fi disponibil in curand, nu mai tarziu de luna octombrie 2022) si sunt marcate cele 3 abonamente: Smart Plus 15, Smart Plus 20 si Smart Plus 25.

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Ok, deci aparent OROC are si el Smart 15 in oferta, cu "5G ready"....care se pare ca nu e chiar ready?

Cat despre telefon compatibil 5G....din cate stiu eu, telefonul trebuie sa aiba suport pentru 5G, si nu doar in general, ci specific pentru operatorul respectiv. Daca s-a schimbat ceva intre timp, imi cer scuze. Eu asa stiam.

arsradu_0-1678196627373.png

 

Client Orange

Salut.

Când m-am portat, mi-am schimbat și SIM-ul, și e de orange acum.

Portarea am facut-o pe 12.02.23, în contract e specificat ca am internet 5G.

Merci @claudiu89, întrebarea e daca ai si primit o cartela dedicata 5G așa cum este specificat 🙂

E bine ca e specificat in contract, e rău ca nu poți accesa serviciul. 

@arsradu, 5G devine un mister din ce in ce mai mare. Pentru mine 5G e ca 4G, adică daca ai un telefon compatibil ar trebui sa il folosești fără restricții. Daca exista doar anumite telefoane compatibile cu serviciul aceasta o lista ar trebui publicata tocmai pentru a evita situații de genul.

Da am primit cartela. Nu știu ce voi face, dar suntem mințiți. 

@claudiu89 dar nu știi daca e o cartela compatibila cu 5G sau nu, asta doar cineva din call center poate verifica. Ai deschis o sesizare din secțiunea Contact? https://www.orange.ro/contact/

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Rafa, nu exista cartela compatibila 5G. E aceeasi cartela. Ceea ce se face este activarea serviciului pe cont. Restul tine de telefon, de semnal, de alte lucruri, nu de SIM.

Client Orange

Cei de la OROC zic ca exista 😅, asta e o noutate si pentru mine. Sunt câteva informații contradictorii in acele documente, nu zic ca sunt greșite ca poate nu sunt 🙂

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Hmm...o fi inventat OROC cartelele 5G...? Pentru ca e noutate si pentru mine. Din cate stiu eu, SIM-ul e acelasi. Trebuie doar provizionat pentru VoLTE, VoWiFi si 5G. Atata tot. Nu sunt SIM-uri "speciale". Daca sunt, as vrea sa vad si eu unul. Just for reference. 😄

Client Orange

Ei spun ca da, e compatibila cartela cu 5G.Da, am deschis și la 2 zile ma suna sa ma întrebe dacă s-a rezolvat, și de fiecare data fac sesizari

În service mode a telefonului, apare asa "RestrictDCNR:1"