anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Opțiune 5G indisponibilă LG V50/ 60 ThinQ 5G

Haedine
Explorator
Salut,
Dețin un telefon LG V50 ThinQ 5G și un LG V60 ThinQ 5G. Ambele sunt versiunea pentru Europa, deci benzile compatibile cu 5G de la Orange sunt disponibile - N1 și N78 la V60, N78 la V50.
Problema este că în setările telefonului nu îmi apare opțiunea de 5G, deși ea este clar compatibila. SIM-ul este 100% compatibil cu 5G, pentru că a fost schimbat.
Soluția alternativa pe care o folosesc momentan este cu activarea 5G-ului din meniul secret al fiecărui telefonul. Totuși, de ce nu îmi apare opțiunea în telefon, în meniul de Rețele mobile (Mobile Network)?
Bănuiala mea este că setările APN-ului de la Orange îmi blochează opțiunea de 5G, pentru că telefoanele LG nu sunt "acceptate" de Orange pentru opțiunea de 5G. Sau cel puțin modelele V50 și V60, pentru că nu au fost vândute de dânșii. La modelele LG Velvet și Wing, modele pe care le-au avut cei de la Orange la vânzare, 5G-ul e acolo ca opțiune - are soția un Velvet și am testat.
Am adăugat și capturi de ecran, să vedeți că totuși că nu vorbesc aiurea.
Întrebarea ar fi, ce se poate face ? La activarea din meniul secret, după cum se poate vedea din poze, apare că opțiune modul de rețea preferat 26, pentru că ea "nu există" în opțiuni. Chestia e că după ceva timp, se debifeaza opțiunea telefonului de 5G (mod rețea 26 ) și trece iarăși pe 2G/3G/4G auto.
Am încercat de asemenea să fac setările automate de internet/telefon dar bineînțeles, telefoanele nu sunt găsite nici după model, nici după seria IMEI.
12 Răspunsuri 12

DanielaH
Moderator
@Haedine, mulțumim pentru postare! I-am întrebat pe colegii noștri de la departamentul tehnic și ne-au răspuns că, într-adevăr, pe telefoanele comercializate de Orange (cu soft Orange) funcția 5G este disponibilă, în timp ce pe telefoanele nonOrange ea nu apare. Din păcate, putem garanta funcționarea doar pe dispozitivele comercializate de noi.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Solutia este luat legatura cu cei de la LG pentru ca e posibil sa fie un bug de soft. Problema e de soft, ei sunt responsabili de soft, deci cu ei trebuie vorbit. Pe partea Orange, din cate stiu, nu au ce sa faca decat sa activeze profilul pe SIM. Ceea ce banuiesc ca au facut deja. Deci...da, dupa parerea mea, problema in cazul asta e la producator.
Client Orange

Haedine
Explorator
Cum pot afirma colegii dumneavoastra ca telefoanele comercializate, adica vandute de Orange, au "soft Orange" ? Cum s-a putut instala acest "soft Orange" pe telefonul SIGILAT, cumparat la prelungire de abonament ? In speta e vorba despre un Redmi Note 10 5G, un alt telefon pe care il detin. Optiunea din setari "Mobile network" ( "Retele mobile" pentru cei care au in sistemul de operare in limba romana ), locul de unde se poate selecta tipul preferat de retea, nu poate fi configurata fara un SIM introdus in telefon. Cu alte cuvinte, SIM-ul care se introduce in telefon configureaza aceasta optiune in mod automat. Sau o "deblocheaza", ea fiind cu gri. In LG V50 si V60, ambele fiind telefoane 5G testate in reteaua Orange ( dupa cum se poate vedea in poze cu V60 cel putin), aceasta optiune nu s-a putut "configura". In schimb, in LG Velvet 5G al sotiei, aceasta optiune s-a putut "configura", deci ea exista. Si toate cele 3 telefoane au fost cumparate de noi, din afara retelei Orange. Singura diferenta, pentru moment, este ca sotia desi are abonament 5G, inca nu functioneaza 5G, cel mai probabil din cauza cartelei care este una mai veche si nu "suporta" 5G. Ce banuiesc si inteleg eu este ca pur si simplu Orange "recunoaste si configureaza" telefoanele pe care le are le-a avut sau le are la vanzare. Orice telefon din afara "ofertei" Orange e considerat incompatibil, ceea ce e pur si simplu stupid.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Asa am crezut si eu, in ceea ce privesc optiunile de VoLTE si VoWIFI. 🙂 Din pacate, nu, nu tine de operator. Ceea ce tine de operator este ca tu sa ai SIM-ul provizionat. Ceea ce se face foarte usor cu un apel la 300. :) De asemenea, in ciuda aparentelor, de cele mai multe ori nu e nevoie de o inlocuire de SIM, pentru a beneficia de 5G. Dar optiunea este intr-adevar activata pentru fiecare client in parte. Deci, daca are deja abonament 5G, si se afla intr-o zona cu acoperire 5G, iar telefonul suporta functia asta, tot ce trebuie este un apel la 300 pentru activarea functiei pe cont. De asemenea, cu toate ca acele optiuni apar cand se introduce SIM-ul in telefon, tot telefonul este cel care ofera posibilitatea selectarii anumitor retele/frecvente, in functie de acel SIM. Altfel spus, stiu ca pare o problema de operator. Dar parerea mea e ca nu e de operator. :) Din cauza acestor confuzii, eu am facut du-te-vino de la Orange la Motorola si inapoi timp de cateva luni bune, pana am gasit un post pe softpedia in care cineva descria cum se poate activa functia VoLTE pe acel model de telefon, din soft. Deci, din nou, problema a fost intotdeauna de soft. De aici si sugestia mea de a lua legatura cu producatorul. :) Cat despre soft-ul customizat, el vine asa direct de la producator. Nu e adaugat pe parcurs. Si cu siguranta nu e desigilat telefonul pentru a se instala o alta versiune de soft. 🙂 Asa e comandat de la producator.
Client Orange

mihai_13
Maestru
- din pacate (pentru tine Haedine) Radu are dreptate - dupa un simplu studiu cele doua telefoane au banda 5G dar cred ca pentru retelele din USA sau alte tari si nu pentru Orange ORO - LG V60 ThinQ 5G- 2, 25, 41, 66, 71 SA/NSA/Sub6 - LG V50 ThinQ 5G- 41, 260, 261 NSA - LG Velvet 5G- 1, 3, 28, 78 SA/NSA -acest model este compatibil cu ORO - telefoanele care opereaza pe 1, 3, 5, 7, 8, 28, 40, 41, 78 Sub6 - sigur sunt compatibile cu 5G ORO - cred ca Radu ne poate spune mai bine pe ce benzi functioneaza ORO 5G

Haedine
Explorator
@mihai_13 Din pacate, sfaturile tale nu sunt bune, pentru ca ai facut o cautare superficiala. Incearca pe viitor sa nu te bazezi doar pe ce spune gsmarena, pentru ca nu mai reprezinta de foarte mult timp o sursa de incredere. O fi o sursa de incredere pentru cei din SUA, pentru ca lor li se adreseaza ( drept dovada si precizarea benzilor DOAR din SUA pentru multe telefoane ), insa nu si noua, celor din Europa, mai ales Romania. Drept dovada, iti dau poze cu cele 3 cutii de la V50, V60 si Velvet. Te las pe tine sa descoperi ce benzi suporta fiecare. Cutia alba e de la Velvet. Ca sa te documentezi, daca te intereseaza, sunt diverse modele si versiuni la V50, V60 si inclusiv Velvet. Modelele de care vorbesc eu si care sunt compatibile cu Orange sunt astea : LG V60 - LMV600EA sau LM-V600EA ( Single SIM ) LG V50 - LMV500EM sau LM-V500EM ( Single SIM ) LG Velvet - LMG900EMW sau LM-G900EMW ( Dual SIM ) Iar Orange, din cautari foarte indelungate am vazut ca suporta initial doar N78 si mai nou N1. Si asta dupa cautari prin o multime de forumuri si comunicate de presa. Ca e greu de mentionat undeva benzile 2G/3G/4G/5G ce sunt suportate. @arsradu Solutia pe care momentan am aplicat-o este cea cu activarea din SW, asa cum se poate vedea din poza din postul initial. Adica ce ai spus si tu. Am intrat in meniul de test si am putut sa fac activarea. Chestia e ca pe V50 am facut activarea la fel, tot apare 26 la retea preferata, insa nu-mi sarea aiurea inapoi pe 4G/3G/2G auto, nici dupa 3-4 luni. La V60 mi-a sarit de cateva ori in decurs de 1 saptamana, acum de ceva timp nu mai sare. Chiar sunt curios cum o sa fie cu telefonul sotiei ( Velvet-ul ) dupa ce schimb SIM-ul, pentru ca nu vrea sub nici o forma sa mearga 5G-ul cu SIM-ul ei, pe cand cu SIM-ul meu, functioneaza. Pur si simplu m-am saturat sa ma tot duc la Orange Shop si sa stau acolo de vorba cu tot felul de persoane atehnice, care stiu sa completeze doar contracte. Nu vreau sa le jignesc absolut deloc, o fi foarte profi pe partea aceea, dar cateodata mai vin persoane care au nevoie de solutii tehnice si singura solutie este fix raspunsul initial - cumpara ce vindem noi - iPhone, Samsung, poate Xiaomi. De restul marcilor nu ne pasa, pentru ca normal, nu fac marketing agresiv.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Orange, din cate am inteles (si da, ar trebui adaugata informatia asta aici: https://www.orange.ro/help/care-sunt-frecvenele-utilizate-de-orange-romnia-pentru-retelele-2g-3g-si-4g-5528) emite 5G in banda n78 (3500MHz). Stiu ca parca era vorba sa ia si n28 (700Mhz) dar nu stiu daca s-a finalizat si partea asta. Se poate sa gresesc. Oricum, 3.5Ghz cred ca este frecventa folosita in majoritatea oraselor. Headine, daca pe un telefon ramane setarea respectiva si pe altul nu...nu stiu ce sa zic. Mie unul imi suna a bug de soft. Sau...are un management mai bun al frecventelor, astfel incat sa nu trebuiasca sa treaca atat de des in 4G/3G/2G etc. Acuma, in mod normal, el trece in 4G/3G/2G in momentul in care nu are acoperire suficienta sa ramana pe 5G. Chiar si asa...odata ce da de semnal, ar trebui sa treaca inapoi. Dar din nou, posibil sa fie si un bug pe undeva. Sau o problema specifica la modelul respectiv. Nu tine de operator. Si, dupa cum ti-ai dat si tu seama foarte bine, nu conteaza ca e cumparat sau nu de la Orange. Da, evident ca daca e comercializat de Orange, cineva a avut ocazia sa-l testeze mai amanuntit. Dar nu e o conditie pentru functionarea serviciului pe dispozitive achizitionate din alte parti. Nu inseamna neaparat ca daca e luat din alta parte, n-o sa mearga. Inseamna doar ca Orange nu a avut ocazia sa testeze functionalitatea pe soft-ul/device-ul respectiv si, ca atare, nu poate "garanta" functionalitatea. Pe de alta parte, nu poate garanta functionalitatea niciunui serviciu care nu tine de Orange. 🙂 Deci...chestia asta cu garantia, dupa parerea mea, nu prea se aplica, pentru ca nu poti sa garantezi ceva ce nu tine de tine. Si, din cate am putut eu sa vad, chiar si telefoane cumparate de la Orange pot sa aiba probleme cu servicii precum VoLTE si VoWIFI. De ce? Pai, foarte simplu. Pentru ca nu tine de Orange! Producatorul a lansat un update de soft si brusc clientii Orange RO nu mai au VoLTE. Orange nu a modificat nimic. Nu a scos functionalitatea pentru userii aia. Pentru ca: 1) nu e conditionat de anumite IMEI-uri sau ceva, nu e limitat in vreun fel doar pe telefoanele cumparate de la Orange si 2) softul e lansat de producator (Samsung in exemplul meu). Deci da, din cate pot eu sa-mi dau seama, problema e de soft. Si...pare sa fie la LG. Fie e un bug pe undeva, fie...ceva hardware specific pe device-ul ala. Dar oricum ar fi, pe partea Orange nu prea au ce sa faca (decat daca problema e cumva de acoperire). Altfel, nu vad in ce fel ar putea sa te ajute. Oricum, interesant ca de o saptamana nu a mai trecut in 4G... In mod normal, as zice ca trecerea asta se face cand nu ai semnal suficient pe 5G, si telefonul trece automat pe 4G/3G/2G etc. Dar din moment ce, in aceeasi zona, acelasi operator, alte device-uri au semnal ok pe 5G, si nu schimba frecventa....nu stiu ce sa zic.
Client Orange

mihai_13
Maestru
Haedine - vad ca te pricepi 😉 pot sa-ti recomand atunci sa cauti firmware de ORO si sa faci flash si probabil ca ai sa ai toate "goodies""cake" (wifi-call-volte -etc) de la Orange

Haedine
Explorator
@mihai_13 Nu prea sunt de acord cu root, deși mi-ar fi ușor datorită versiunii pe care o dețin. Și chiar daca aș face root, SW ar trebui să fie personalizat complet pentru Orange, baza fiind SW versiunii europene, cel pe care îl am deja. Din păcate, lucrul ăsta mă depășește total. Discuția de aici a pornit de la faptul că se pare că în altă țară, un operator (AT&T) a făcut fix asta - configurarea și accesul telefoanelor în 4G sau 5G se face exclusiv pe baza de APN. Poate și pe baza de IMEI. Ai APN-ul corect, beneficiezi de 5G. Nu-l ai, nasol. Bineînțeles, trebuie să ai și un abonament care să fie cu 5G. Dacă vă interesează, la fel să vă documentați și să vedeți rolul întrebării mele, căutați pe google următoarele cuvinte și vedeți linkul către xda - nextgenphone apn. Iar de priceput, nu mă pricep. A trebuit să mă învăț să fiu sceptic la orice informație o citesc, până la proba contrarie, mai ales o informație accesibilă pe internet și care poate fi probată. De ceva timp, simt și văd cum multi producători sau furnizori de servicii își bat joc de oameni, în special de banii lor. Și eu din cauza asta a trebuit să citesc tot felul de lucruri și să învăț despre tot felul de lucruri. Un mic exemplu este legat de serviciul MultiSIM. Am mers într-un Shop, nu partener sau altceva, am cerut încă un SIM fizic și mă luau la mișto că așa ceva nu se mai face de ani buni, că nu se poate. Doar eSIM, cu Apple, Samsung sau Huawei. Asta în cel mai mare și principalul Orange Shop din Iași. Am mers într-un alt Shop tot din Iași și ce să vezi, am primit SIM fix cum doream eu. Chiar aș vrea să le mulțumesc celor de la shopul din Felicia. Acel SIM era necesar să-l pot pune într-un smartwatch care avea și funcția de vorbire, LTE, printr-un slot fizic de SIM. După ce mi-am rezolvat chestiunea asta, am încercat să fac o sugestie celor de la Orange, să își instruiască sau să le reamintească tuturor angajaților că se poate face acest serviciu. Știți care a fost răspunsul lor - dar sigur ați fost într-un Orange Shop și nu într-un alt magazin, ce avea inscripțiile Orange, gen partener, store sau mai știu eu ce. Am înțeles, eu sunt prost, voi sunteți aia culți și inteligenți și angajații voștri sunt cei mai instruiți oameni. Povești și întâmplări, mai ales cu Orange am destule. Ceea ce am învățat în interacțiunea cu Orange e că trebuie insistat, până ajung la oamenii care chiar știu să rezolve sau să-mi explice de ce nu se poate. Nu soluțiile clasice : 1. Nu se poate cu ce vrei, cumpără ce avem noi. Mai ales Samsung și Apple. 2. Departamentul tehnic "a decretat că nu se poate". OK, dar care este motivul ? Se încetează orice comunicare sau explicare numai prin menționarea departamentului tehnic.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Interesanta chestia cu APN-ul. Nu o stiam. 🙂 Dar nu ma mira. Operatorii din US sunt mult mai restrictivi. Acolo chiar se face activarea serviciilor pe IMEI, la unii operatori. Cu toate astea, n-am auzit ca operatorii din Romania sa inceapa sa foloseasca APN-uri dedicate pentru 5G... Din cate stiu eu, nu e cazul. Dar oricum, bine de stiut! Mersi! :) Cat despre soft, vorbim de Android. Deci, in teorie, daca exista un ROM customizat de Orange, ar trebui sa se poata instala, ca orice soft. 🙂 Evident, asta presupune ca reusesti sa faci rost de el. Din pacate, in cele mai multe dintre cazuri, asta vine si cu pierderea garantiei. Deci, recomandarea mea, mai ales daca nu ai mai facut asta, este sa incerci sa iei legatura cu cei de la LG si sa vezi daca nu cumva problema asta e un bug de soft. Exista si posibilitatea sa-i pui soft de Orange, si sa ai aceeasi problema (cu trecerea in 4G/3G/2G). Pentru ca: 1) hardware-ul e acelasi si 2) daca problema e de semnal, nu vad cum ar putea sa te ajute un soft customizat. In plus, cum ai zis si tu, softul de baza este cel mai probabil acelasi. Deci, daca nu merge extraordinar pe unul, cel mai probabil nu va merge stralucit nici pe celalalt. Ceea ce poti sa incerci...este sa mergi intr-un magazin Orange (stai asa, inca nu sari :)) ) sa vezi daca nu cumva au modelul tau expus la vanzare. Daca il au, poti sa vorbesti cu cineva de acolo sa faca un test, si poti vedea ce se intampla pe tel tau comparativ cu celalalt. Vezi daca semnalul e la fel de bun, daca are ceva setari in plus (probabil ca da), si altfel spus, daca face sau nu vreo diferenta acel soft custom. In ultima instanta, si daca esti hotarat ca asta vrei, cum ziceam, in principiu ar trebui sa se poate instala si soft-ul Orange pe telefonul tau. Eu nu mi l-as pune pe telefon, dar daca asta e singura solutie la problema ta...ce pot sa zic? :)) Atata timp cat e acelasi model, cu exact acelasi hardware, nu vad de ce n-ar merge. Dar cum ziceam, inainte de toate, eu as merge pe varianta in care nu trebuie sa ma bag in soft, in care nu pierd garantia, si cu sanse relativ ok de rezolvare a problemei, si anume luat legatura cu cei de la LG. In paralel, poti incerca si ce ziceam mai sus, macar sa vezi daca acel soft face sau nu vreo diferenta.
Client Orange

mihai_13
Maestru
incearca si XDA sa ceri o solutie ... daca NU implica "boot spart" nu pierzi garantia ...https://forum.xda-developers.com/c/lg-v60-thinq.10061/ ... am avut si eu o problema cu Xperia XZ1 servicii CSC de la portocala si am rezolvat cu un custorom - sa nu-ti inchipui ca Orange va face nu stiu ce artifiicii pentru ca sa ai tu 5G pe telefoanele care nu sunt "branduite" de ei ( nici eu nu mi-am facut sperante) - uite exemplu https://comunitate.orange.ro/questions/2210994-sony-xperia-xz1-apel-wifi

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Am auzit chestia asta cu "nu se poate, pentru ca nu e luat de la noi" de mult prea multe ori. Si de tot atatea ori am constatat ca se putea, si fara sa fie luat de la respectivul operator/producator etc. Asta tine de training si de politica fiecarui operator. Evident ca au tot interesul sa-si vanda marfa. Si n-am nicio problema sa cumpar. Dar nu-mi place cand sunt obligat sa cumpar dintr-un anumit loc, conditionat fiind de functionalitatea unor servicii, cand e clar ca cele doua n-au nicio legatura una cu alta, si nu au de ce sa fie conditionate, decat ca sa faca vanzare operatorului respectiv. Mai demult, sunasem la un operator sa-l rog sa adauge in lista de device-uri pentru setari automate si device-ul meu (un Nokia N82 pe vremea aia). In conditiile in care operatorul avea deja setari automate pentru N95. Oricine e familiarizat cu cele doua telefoane stie ca sunt perfect compatibile si nu au nevoie de setari diferite. Mai pe scurt, ceea ce merge pe N95, va merge cu siguranta si pe N82. Ei bine, raspunsul a fost un categoric "nu se poate". De ce? Pentru ca telefonul nu era comercializat de acel operator. I-am spus doamnei de la telefon ca am facut deja setarile manual si totul functioneaza perfect (evident, sunt aceleasi setari; nu e niciun motiv pentru care sa nu mearga), dar n-am avut sorti de izbanda. Si nu trebuia decat sa trimita solicitarea mai departe. Mi-era clar ca nu se va ocupa ea direct de adaugat. Dar nu am avut cu cine sa discut. De-aia zic... Tine foarte mult si de training. Sunt oameni deschisi la minte care inteleg ce incerci sa le spui, si sunt dispusi sa te ajute, si altii care urmeaza procedura orbeste. Daca acolo scrie ca nu merg setarile de N95 pe N82, asa trebuie sa-i spunem clientului. Chiar si atunci cand setarile sunt absolut identice, chiar si atunci cand clientul a testat deja si poate confirma ca merg perfect (pentru ca duuh, de ce n-ar merge?). Asa ca, Haedine, nu-ti pierde speranta. E clar ca nu iti va fi foarte usor sa obtii ceea ce doresti. Dar cu siguranta nu e imposibil. 🙂 Ia-le pas cu pas. De la cea mai la indemana solutie, pana la cea mai complicata. Vezi daca merita, si decide in consecinta. 🙂
Client Orange