anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Afisare retea 5g pe google pixel 8

mariobac
Junior entuziast

Bună ziua. Recent am achiziționat un telefon google pixel 8. Deși am abonament cu acces 5g și ma aflu în aria 5g, telefonul îmi afișează LTE, care știu ca este 4g. Menționez ca am restartat telefonul și degeaba. Ce ar trebui sa fac? Schimbare cartela, poate...

 

1 Soluţie acceptată‚

mariobac
Junior entuziast

Între timp mi a răspuns orange:

"Buna ziua! In present telefoanele Pixel nu sunt in lista de telefoane compatibile cu 5G, VOLTE sau WI-FI. In acest moment, Orange nu comercializeaza telefoane de la Google si din acest motiv, nu poate implementa o actualizare de software pentru aceste telefoane si nu se pot face teste si nici implementari de setari pentru serviciile de mai sus pentru acest telefon."

Vizualizare soluţie în postul original

16 Răspunsuri 16

mariobac
Junior entuziast

Între timp mi a răspuns orange:

"Buna ziua! In present telefoanele Pixel nu sunt in lista de telefoane compatibile cu 5G, VOLTE sau WI-FI. In acest moment, Orange nu comercializeaza telefoane de la Google si din acest motiv, nu poate implementa o actualizare de software pentru aceste telefoane si nu se pot face teste si nici implementari de setari pentru serviciile de mai sus pentru acest telefon."

arsradu
#StarMember & 2023 Problem Solver

Salut,

Ce versiune de setari ai? Este suport nativ pe telefoanele Pixel (probabil inca nu si pe Pixel 8, dar cu siguranta va aparea in curand), incepand cu Android 14 (versiunea de setari ar trebui sa fie sfarsitul lui Iunie, daca nu ma insel).

Deci, nu are nicio legatura cu ce e afisat pe site-ul Orange. Si NU, nu trebuie sa fie comercializate neaparat de Orange ca sa functioneze. Am Pixel 6 cu toate serviciile (VoLTE, VoWIFI, si 5G) functionale, by default. Nu e soft customizat de Orange, nu e brand-uit Orange, si nu e cumparat de la Orange (evident, din moment ce nu comercializeaza telefoanele astea). Cu toate astea, totul fucntioneaza perfect din punct de vedere al serviciilor IMS.

Iar pentru VoLTE si VoWIFI, iti garantez ca merg amandoua, inclusiv pe Pixel 8, in cel mai rau cu Pixel IMS app, daca nu nativ.

Ai mai multe detalii aici.

Pentru VoLTE si VOWIFI ai nevoie de:

  1. suport de la operator (este deja)
  2. acoperire LTE/5G (inteleg ca este deja)
  3. suport software de la Google (nu de la Orange), pentru Orange RO, pentru serviciile astea (tind sa cred ca partea asta la tine lipseste momentan, sau e o alta problema).

Vestea buna e ca cel mai probabil se va adauga foarte, foarte curand suport si pentru Pixel 8 (pe 6 si 7 functioneaza deja totul perfect), iar pana atunci, ai Pixel IMS app.

Client Orange

mariobac
Junior entuziast

Multumesc pentru raspuns.

Între timp am mai săpat. Am introdus cartela în alt telefon 5g și invers. Surpriza a fost ca pe alt telefon vedea rețeaua orange 5g, deci problema rețelei este rezolvata. La reintroducerea cartelei în pixel, a mers, afișând 5g.

Concluzie: consultanții orange au vândut gogoși, habar n au nici ei. Puteau sa spună reintrodu cartela sau schimba cartela... nicidecum acel răspuns sofisticat și pompos

arsradu
#StarMember & 2023 Problem Solver

Partea cu reintroducerea cartelei am observat-o ai eu. Dar e mai mult ca sigur un bug de soft pe partea Google. Daca nu foloseau cumva ca telefon personal un Pixel, si nu s-au lovit de asta, nu prea aveau cum sa stie de asta. 

N-o sa comentez nimic la partea cu gogosile in schimb. Am tot deachis subiectul asta. Se pare ca trainingul Orange continua sa informeze clientii acelasi lucru: nu garantam serviciile pe telefoane care nu sunt cumparate de la Orange.. Ceea ce, dupa cum ai vazut si tu, este BS de marketing. Da, nu garanteaza nimic, dar faptul ca e cumparat sau nu de la Orange este i-re-le-vant in cazul asta! Problema este de soft. 

De curiozitate, optiunile de volte si Vowifi iti merg? Apar in setari?

Client Orange

mariobac
Junior entuziast

Menționez ca a venit cu Android 14. Îmi apare doar VoLTE, nu și VoWifi

arsradu
#StarMember & 2023 Problem Solver

Da, clasic. In Android 14 final build nu e implementat VoWIFI. Se poate activa cu metoda mentionata in tutorialul de mai sus (Shizuku + Pixel IMS), dar intr-adevar nu e activat by default.

Incepand cu Android 14 QPR Beta, este adaugat suport si pentru VoWIFI, nativ. Deci, daca vrei, poti instala acel Beta, astepti pana in Decembrie/Ianuarie cand se lanseaza oficial versiunea finala, saau...pana atunci, activezi cu Shizuku si Pixel IMS.

Am deschis si un topic dedicat pentru asta aici.

Oricum, sa-l stapanesti sanatos! 🙂 Si daca mai ai intrebari, suntem aici.

Client Orange

SabinIonut
Începător

Si eu am aceasta problema si nu ii dau de cap 😞 Am incercat sa scot sim, restart tel fara sim, baga alt sim...nimic
din pacate, nu am alt dispozitiv 5g in casa ca sa incerc sa bag acolo cartela sa vad daca merge

arsradu
#StarMember & 2023 Problem Solver

Salut,

Ce model folosesti? Ce versiune de setari ai in momentul asta? Daca cu alt SIM (care stii deja ca are serviciul activat) nu merge, as tinde spre o problema de telefon. Si daca vorbim de un model mai nou (Pixel 8/Pro)...e posibil sa fie inca cu o versiune mai veche de setari care inca nu are suport oficial pentru 5G in Romania (de aici si intrebarea de mai sus).

Ca idee, ar trebui sa fie o versiune mai noua sau egala cu cea din Iunie 2023, pentru suport oficial.

Alte aspecte de luat in calcul:

  1. acoperirea din zona respectiva (ar fi util de stiut in ce localitate te afli)
  2. serviciul 5G sa fie activat pe cont/SIM.
    Daca nu e, trebuie sa iei legatura cu un consultant sa ti-l activeze pe cont. Daca esti client prepay, ai nevoie de o optiune de minim 6 Euro.

Deci, verifica aceste aspecte, si te asteptam cu mai multe detalii, in caz ca nu reusesti sa-i dai de cap. 🙂

Client Orange

Pixel 8
Sector 3, Bucuresti
Abonament orange telecomunications, Smart Plus 15

Nu am alt sim cu 5g ca sa pot verifica daca e strict problema tel sau problema retea
La ce te referi prin versiune de setari?

arsradu
#StarMember & 2023 Problem Solver

Well, in cazul tau, problema pare sa fie din start abonamentul OROC (adica fostul Telekom Fix). Fie nu ai activat 5G-ul pe cont, fie telefonul nu stie ce sa faca cu el, intrucat nu are setari pentru OROC, ci doar pentru ORO. Saaau...versiunea de setari este inca una destul de veche, si fara suport. Cu toate ca cele doua (Orange Romania SA si Orange Romania Communications) suna similar ca nume, diferenta dintre ele este foarte mare. Iar asta e una dintre ele, si o problema extrem de comuna.

Client Orange

MI s-a zis ca e folosita infrastructura orange, singura diferenta e ca nu poti avea esim la OROC. Eu am sunat la orange, au facut ticket...dar asta de vreo 2 sapt si doar m-au sunat ieri si azi sa ma intrebe daca s-a rezolvat... si bineinteles, ca nu. 

arsradu
#StarMember & 2023 Problem Solver

Sunt mai multe diferente decat eSIM.

  • Nu ai 5G (decat pe foarte putine modele si in general Samsung).
  • Nu ai acces la numere scurte pentru taxe de pod de exemplu.
  • Nu ai acces la chat-ul Djingo.

Si probabil si alte lucruri mai mult sau mai putin importante, care nu-mi vin in minte acum.

Deci, daca pe partea lor, serviciul este activat, si versiunea setarilor din telefon este Iunie 2023 sau mai noua, cel mai probabil telefonul tau nu are suport software pentru OROC. Si da, cu toate ca se foloseste (din cate stiu) infrastructura Orange, tu ca si client, nu esti detectat la fel ca un client ORO, lucru care face o diferenta pe partea telefonului.

Dupa cum spuneam, problema este extrem de comuna la OROC.

Solutii?

  • portare pe abonament ORO (dar daca esti client nou, e posibil sa ai de achitat despagubiri). Ca idee, cu cat te muti mai repede, cu atat mai bine si mai putin costisitor. Asta daca abonamentul e pe persoana fizica.
  • portare pe Prepay ORO (in aceleasi conditii ca si mai sus), cu diferenta ca aici nu ai cum sa aterizezi la OROC, intrucat OROC nu ofera servicii Prepay. In plus, fiind Prepay, nu vine cu niciuna dintre conditiile si neplacerile unui abonament.
  • astepti pana cand (POATE) Google va implementa suport pentru OROC. Dar sansele sunt extrem de mici.

Deci, decizia iti apartine. 

Client Orange

Am abonament de 2 luni... nu inteleg cum pot sa vanda abonament 5G, dar sa fie atatea probleme pe 5G....
Probabil o sa ajung sa ma tot cert cu ei, ca nu cred ca o sa imi schimbe ei abonamentul pe ORO, cu aceleasi beneficii si la acelasi pret

arsradu
#StarMember & 2023 Problem Solver

Il vand, pentru ca e in interesul lor. Si pe principiul "noi iti activam serviciul, nu garantam ca e si compatibil cu telefonul tau", te trezesti ca nu-ti merge.

Nu stiu la ce pret si ce beneficii ai prins pe acel abonament, dar daca nu tii neaparat sa fie abonament, si nu ai nevoie de facilitati deosebite (cum ar fi redirect catre un alt numar de telefon, sau apeluri conferinta, care oricum sunt taxate la tarif standard la Orange - mare atentie! -) eu zic ca ai putea sa iei in calcul si varianta unui prepay.

Dar din nou, decizia iti apartine. Din punctul meu de vedere, problema e destul de clara. Si imi pare rau ca sunt atat de multi clienti noi care cad in plasa. Fie pentru ca nu stiu detalii de genul asta, fie pentru ca sunt dezinformati intentionat de cei de la relatii clienti cu gogosi de genul "ORO si OROC e tot aia" (NU sunt unul si acelasi lucru, cel putin nu inca), ca deh, sa faca si ei un ban cinstit.

Ah, si doar o mica paranteza.

Orange Romania Communications vine dintr-un Telekom Romania Communications (aka Romtelecom). Odata ce stii detaliul asta, nu ai cum sa le confunzi. Exista un motiv pentru care numarul lor de contact pentru abonamente noi este cu prefix 021... in loc de 0374...

Client Orange