anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

7 aplicații pentru îmbunătățirea capacității de concentrare

DanielaH
Moderator

Sunteți printre cei care au tendința de a amâna lucruri la începutul unei zilei de muncă sau de studiu? Sau sunteți prea stresați de întâlnirile, e-mailurile și notificările din rețelele sociale care vă distrag atenția pe parcursul zilei de lucru? Eu recunosc că mă regăsesc câteodata aici 😊.

Oricare ar fi „hoții” noștri de timp, am descoperit că există multe aplicații mobile foarte utile care ne pot ajuta să profităm la maximum de fiecare zi și să fim mai productivi, concentrându-ne pe ceea ce este cu adevărat important.

Listăm mai jos câteva (disponibile pe Android și iOS), în speranța că ne vor putea ajuta să fim mereu prieteni cu „cele cinci simțuri” ale noastre.

Insight timer

Această aplicație este perfectă pentru meditații ghidate ajutând corpul să se elibereze de stresul zilnic și a putea adopta o atitudine mai relaxată față de viață. Utilizatorii susțin că este ideală atât pentru începători, cât și pentru cei avansați.

Daily Yoga

Bazată pe concentrarea asupra unui anumit punct sau obiect, aplicația permite efectuarea exercițiilor de Yoga din confortul propriei case și are integrate videoclipuri, ghid vocal și muzică pentru relaxare.

Prana Breath

Cu doar 10-15 minute pe zi, Prana ne poate ajuta să ne folosim puterea respirației și a meditației pentru a ne îmbunătăți atenția și a ne bucura mai mult de viață.

Headspace

Spre deosebire de cele anterioare, această aplicație oferă meditații ghidate axate, printre altele pe concentrarea la muncă. Scopul este de a relaxa mintea și corpul suficient pentru a ne elibera de stresul și anxietatea cotidiană. Include mai multe tipuri de de practici, printre care și un curs pentru învățarea elementelor de bază ale meditației, în mai multe episoade animate.

Peak Brain Training

Cu peste 400 de jocuri în dotare, Peak ajută la antrenarea memoriei, atenției, agilității și coordonării.

Rescue time

În acest caz este vorba despre analizarea și monitorizarea modului în care ne distribuim timpul de lucru: ce aplicații folosim, ce pagini web vizităm, apelurile telefonice pe care le facem etc. Datorită acestei monitorizări, la fiecare șapte zile putem primi un raport săptămânal în care să verificăm unde “pierdem” cel mai mult timp, ce activitate ne ocupă cel mai mult și cât petrecem cu adevărat concentrându-ne. Astfel putem foarte ușor să acționăm în consecință și să ne optimizăm activitățile zilnice.

Forest

Această aplicație oferă o abordare ecologică a dorinței noastre de a performa mai bine și ne motivează prin sistemul de gamification. Astfel, trebuie să ne stabilim un anumit timp pentru finalizarea unei anumite sarcini. La început plantăm o sămânță și, pe măsură ce progresăm, sămânța crește încetul cu încetul până devine un copac. Dacă nu putem continua și ajungem să părăsim aplicația în perioada stabilită, copacul va muri. Dar dacă reușim să rămânem concentrați, în fiecare zi vom avea o pădure mai înfloritoare care va deveni rodul eforturilor noastre.

DanielaH_0-1669373293544.png

Voi cum vă relaxați? Folosiți astfel de aplicații?

Eu recunosc că n-am folosit până acum. Obișnuiesc să mă relaxez colorând mandale. Dar pentru toate este un început, nu? 😊 Am încercat astăzi Insight timer și mi s-a părut foarte interesantă.

12 Răspunsuri 12

FLo1
Campion certificat

Relaxarea ... în nici un caz cu aplicații. Cu liniște, un somn bun și resetarea istoricului din urmă cu o zi/săptămână. Cu mobilul în zonă, luminițe albastre... etc, e puțin cam agitație pe linia somnului.

cocolosh
Senior certificat

Bună tuturor,

Promit să le încerc pe toate și să îmi aleg una sau mai multe.

Mulțumim pentru pont! 👍

delfinas
Campion

Interesante anumite aplicații, mulțumim, Daniela!!! Nu le-am folosit până acum, dar pe unele o să le testez.

Și pentru mine, cea mai bună relaxare este somnul. 🙂

 

arsradu
Campion certificat

Am invatat cateva lucruri noi astazi.

1. un cuvant nou: mandala/mandale (În budism și tantrism) imagine-simbol servind ca instrument al contemplației; cerc magic. (< fr. mandala). 👍

- dexonline.ro

2. cateva aplicatii antistress.

Trebuie sa recunosc ca nu stiam niciuna dintre ele. Dar, ca si tine, pe mine ma streseaza cand stiu ca am ceva de facut. Asa ca, vreau sa termin intai ce am de facut, sa-mi verific notificarile/email-urile/planific conferinte si ce mai am, in prima parte a zilei, ca sa ma pot concentra pe altceva, sau, relaxa, daca am terminat tot ce aveam de facut. Daca aman, o sa-mi ramana pe creier ca mai am ceva de facut, si nu pot sa ma relaxez ca lumea. 

😀 ca să și exemplific 😀

 

arsradu
Campion certificat

Ce tare arata! :)) Chiar ca te destreseaza o chestie de genul asta.

NickyS
Community Manager
Community Manager

Da, da si eu vreau sa incerc cateva 😁 multumim!

Vio73
Campion certificat

Eu mă relaxez la o plimbare prin parc sau dând o fugă până într-un loc drag. Din păcate, nu prea reușesc să mă relaxez cu aplicații sau alte chestii, mai ales că stau mai toată ziua cu ochii în laptop sau telefon! 

Dar pe viitor o să țin cont de sugestiile exprimate în acest topic! Mulțumesc frumos!

teacher_
Specialist certificat

Eu de ceva vreme mi-am dat seama că pot lucra doar sub presiune. Așa că, aștept să mai fie 1-2 zile până la deadline și apoi bag mare. Până acum mi-a ieșit.... 🤣

Razvan
Campion certificat

Da, foloesc tehnica respirației conștiente și conectarea la momentul prezent. Folosesc din când în când aplicațiile "prana breath" și "wimhofmethod". 

O să încerc și eu Wimhofmethod. Merci, @Razvan!

Razvan
Campion certificat

Și eu îți mulțumesc 😘😍