la 05-07-2023 09:36 PM - editat ultima oară la 06-07-2023 08:15 AM de DanielaH
Cum pot bloca o tranzacție care este frauda? Pe scurt mi-a apărut în aplicatie o plata în valoare de 40 $ făcută în statele unite, plata ce nu a fost făcută de mine.
la 05-07-2023 09:39 PM
Salut!
Intră în aplicație și din meniu selectează Contact. De acolo scrii ca vrei să refuzi plata respectivă (evident, să menționezi și motivul). Orange Money va investiga și, dacă ai dreptate, vei primi banii înapoi.
la 05-07-2023 09:42 PM
le-am scris. în mod normal trebuia sa existe și în aplicație o opțiune de blocare a tranzacțiilor care par fraude. ca în mod normal trebuia autorizată nu?
la 05-07-2023 09:54 PM
N-am întâlnit opțiunea asta la nicio aplicație bancara (ING, BCR, BT [pe care le folosesc personal], Unicredit sau BRD [pe care le folosesc la firmă]. În cazul în care vedeam o operațiune suspectă, semnalam și asteptam răspunsul băncii.
la 05-07-2023 09:56 PM
asta zic și eu. adică aplicația nu oferă aceasta posibilitate poți semnala frauda doar prin metoda expusă de tine sau la telefon dar, ce sa vezi, doar între 9.00 - 18.00. mi se pare absolut îngrozitor
la 06-07-2023 07:33 AM
Problema e ca o tranzactie suspecta trebuie definita si incadrata in anumite limite (minime sau maxime). Bancile au obligatia ca lunar, sa faca verificari si sa raporteze tranzactiile care pot fi suspectate ca spalare de bani. 40$ (care inseamna mai putin de 200 lei) nu stiu cat se incadreaza in tranzactii suspecte (cu atat mai putin la spalare de bani). Se poate interpreta faptul ca a fost cumparatura unica (ocazionala). Si tranzactii sub 500 lei zilnic sunt mii (as evita sa ridic stacheta la zeci de mii). Deci, tranzactia ta ar fi picatura intr-un ocean.
PS: la cateva luni ies din tara pentru cumparaturi. Oare bancile (ING, Transilvania, BCR si Orange Money) ar trebui sa-mi blocheze cardurile la prima tranzactie in leva (moneda Bulgariei)? Cred ca as da cu ei de pamant si as inchide conturile (chiar din varful patului).
Daca vezi pe extrasul de cont o tranzactie suspecta, mai intai faci tu verificarea si, daca nu este una cunoscuta, reclama si astepti raspunsul. Eu am reclamat doua astfel de tranzactii (erau sub 100 lei) si s-a rezolvat in aproximativ o saptamana (este necesar si ca banca sa faca verificari si sa verifice daca reclamatia este pertinenta. Cum ar fi ca cineva sa reclame o cumparatura la Orange, de exemplu, si Orange sa confirme ca livrarea s-a facut la adresa titularului cardului cu care s-a facut plata, pe numele si semnatura titularului de cont?...)
la 06-07-2023 12:12 AM
Și mie mi sa întâmplat să fie făcută o plate de 10 lei in Cipru.
De atunci nu mai folosesc serviciul.
la 07-07-2023 09:05 AM
@Lavynia1, s-a rezolvat situația?
la 13-07-2023 10:43 PM
S a rezolvat? A ti primit banii inapt? Azi am văzut ca si de pe contul meu s a făcut 3 tranzacții frauduloase de persoane suspectate..
stteliyan@yahoo.com
la 25-09-2023 08:41 AM
doar dupa ce au fost verificate cele doua tranzactii de cei de la Orange. Iar returnarea sumei s-a facut in aprox o luna de zile.
la 25-09-2023 12:31 AM
A fost rezolvata situatia? Si eu am patit la fel cu o tranzactie frauda din SUA Dallas. Serviciul clienti precizeaza ca poti apela in caz de frauda si cand imi raspunde imi spune ca trebuie sunat in timpul programului! What?! Am transferat restul de bani si am blocat cardul...sper sa rezolv ceva
la 25-09-2023 06:30 AM
Ca sa nu mai ai probleme din astea pe viitor, nu baga datele cardului decat pe site-uri sigure sau foloseste Revolut care are optiunea Single-Use Virtual Card. De asemenea, nu folosi ca main contul OM, transfera-ti strict cat cheltui pe el, nu lasa sume mari. Am si eu prieteni care au patit-o si nu au recuperat niciun ban, din pacate.
la 25-09-2023 10:09 AM
Multumim de sfaturi! Eu unul chiar nu am folosit cardul pe site-uri sau aplicatii dubioase 😐 doar emag, uber, altex, bolt etc. Pai daca si la astea pierzi datele cardului...atunci inchid toate cardurile si ma intorc la cash. Nu e vorba de o suma mare dar totusi trebuie returnata suma in caz de frauda...stiam ca e asigurata o anumita valoare.
la 25-09-2023 11:16 AM
100% sigur nu sunt si astia mai mari (orange, altex, emag, etc) deoarece intre card si site este un procesator de plati (intermediar). Pe scurt:
Daca se intampla ca unul din cele 3 puncte sa aiba o vulnerabilitate, abia atunci poti spune ca este o problema.
Pana acum am paltit cu cardurile (ING, BCR, Transilvania, Revolut, Orange Money) cam peste tot (in tara si in afara, inclusiv AliExpress) si nu am avut probleme de genul asta.