anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Predare Chromecast la închiderea contractului OROC

Antech
Junior

Vă salut!

Am avut un abonament "Smart TV Stick" (Chromecast) de la fostul Telekom, abonament care a fost desființat pe 2 decembrie. După cum bine știți, există un termen de 5 zile de predare a echipamentelor aflate în custodie. Am trimis o întrebare la OROC pentru a mă lămuri dacă există vreo posibilitate să păstrez dispozitivul pentru un preț rezonabil și, dacă da, care ar fi acesta? Răspunsul e că am posibilitatea de a păstra dispozitivul și valoarea acestuia va fi evidențiată în factura finală. Presupun că această factură va fi emisă ulterior termenului de 5 zile, pentru ca cei de la Orange să știe dacă am predat sau nu echipamentul, deci dacă e cazul să îl factureze sau nu.

Problema e că nu cunosc valoarea cu care ar fi facturat, pentru că în funcție de aceasta aș decide dacă îl predau acum sau nu. Am echipamentul de 2 ani și jumătate, fiind unul dintre primii abonați ai acestui serviciu. Una e să mi se solicite 160-180 de lei (cât costă un Chromecast 3 nou în magazine) pentru un dispozitiv depășit și ieșit din garanție, alta e să mi se ceară, să zicem, 50 de lei.

Așadar, aveți idee care ar fi valoarea facturată pentru acest dispozitiv? Dacă nu îl predau în decurs de 5 zile și aștept factura pentru a afla valoarea, iar apoi constat că prețul solicitat nu mă convinge, cum procedez? Pot să îl predau ulterior acestui termen și se va emite o nouă factură, sau rămân dator la OROC?

Vă mulțumesc!

1 Soluţie acceptată‚

Salut,

Pretul care trebuie achitat pentru echipamentul Smart TV Stick nepredat, in cazul unui contract cu vechime de 2,5 ani, este de 20.7 euro fara TVA.

Daca ai predat deja echipamentul, suma aceasta se va storna pe o urmatoare factura emisa, nefiind necesar sa faci sesizare.

Vizualizare soluţie în postul original

6 Răspunsuri 6

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Salut Antech,

O intrebare foarte interesanta.

Din pacate, raspunsul cel mai corect il poti afla cel mai probabil tot de la Orange.

Cu toate astea, ai cateva variante:

1. astepti sa se emita factura si analizezi daca iti convine sau nu pretul pentru dispozitivul respectiv.

2. daca pretul e ok, ramai cu el si te bucuri in continuare de el.

3. daca nu, si s-a emis deja factura, il faci retur si teoretic ar trebui sa ti se emita o noua factura cu minus. Cel mai probabil va trebui sa achiti factura asa cum e (cu Chromecast-ul inclus), si ulterior, se va face o noua factura pentru stornare.

Ideal ar fi intr-adevar sa stii de la bun inceput la cat e evaluat. Dar asta nu cred ca poti sa faci decat eventual intr-un Orange Shop. Deci, daca ai cumva unul prin apropiere, si poti sa faci un drum, ai putea incerca si asta. Altfel, nu poti decat sa mai pui o intrebare la Relatii Clienti, sau...sa astepti factura si sa vezi ce faci dupa aceea.

Client Orange

Îți mulțumesc pentru răspuns.

Mă întreb dacă aplic soluția propusă de tine, pe care de altfel am enumerat-o și eu în postare, Orange îmi va mai primi dispozitivul din moment ce îl predau ulterior termenului de 5 zile? Dacă da, în temeiul cărei prevederi contractuale ori stipulată în TGC? Îmi e să nu mă trezesc definitiv bun de plată cu vreo 160 de lei pentru un dispozitiv învechit și ieșit din garanție și să nu mai existe varianta stornării.

Am în apropiere chiar un magazin OROC (fost Romtelecom), însă la cum le cunosc pe doamnele angajate acolo, sunt destul de convins că nu m-ar putea lămuri cu privire la preț. De altfel, întrebarea am adresat-o la Orange în scris, prin formularul de contact de pe site, alegând opțiunea "facturări/plăți", deci presupun că a ajuns la departamentul de facturare. Întrebarea referitoare la contravaloare a fost clară. Răspunsul l-am primit după o zi, de asemenea în scris, fără a mă lămuri. În aceste condiții, nu cred că doamnele angajate din magazin mi-ar putea oferi un răspuns "mai concret".

Cred că până la urmă mă voi duce luni la magazin să predau dispozitivul și astfel voi pune cruce definitiv relației cu acest operator, să nu mă trezesc cu vreo surpriză neplăcută ulterior.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Echipamentele cred ca se returneaza la Orange, nu la Telekom. Pentru ca partea de servicii fixe (cu tot ce presupune asta) a fost vanduta catre Orange. E doar o parere, si se poate sa fie gresita.

Cu toate astea, ceea ce poti face ar fi o combinatie intre cele doua. Adica sa te duci cu echipamentul, si, in magazin, sa pui si o intrebare punctuala referitoare la pastrarea acelui echipament si la pretul lui, in cazul asta. Dar cum ziceam, dupa parerea mea, intrebarea ar trebui adresata intr-un Orange Shop.

Ca varianta safe, asa cum ai zis si tu, cel mai bine il returnezi, si eventual cumperi unul nou. Cu atat mai mult cu cat nu sunt nici scumpe.

N-as sti sa-ti raspund concret la intrebarea cu TCG pentru ca nu am abonament. Deci banuiesc ca cine se ocupa de acel retur...oricine ar fi acea persoana, ar trebui sa aiba si cheia la aceasta dilema. Cel putin asa mi s-ar parea normal.

Client Orange


@arsradu  a scris:

Echipamentele cred ca se returneaza la Orange, nu la Telekom. Pentru ca partea de servicii fixe (cu tot ce presupune asta) a fost vanduta catre Orange.


Așa e. OROC = Orange Romania Communications, adică partea fixă a fostului Telekom, adică fostul Romtelecom. Orange România și Orange România Communications activează încă, în multe privințe, ca entități diferite. Inclusiv dacă te uiți pe https://www.orange.ro/shops/ vei constata că sunt 3 categorii de magazine: Orange Shop (magazinele proprii), Orange Store (magazinele dealerilor) și Orange Communications (fostele magazine Romtelecom, pentru că "portocalii" au preluat inclusiv această componentă fixă a fostului operator de stat). Deci magazinul în care mi-am făcut abonamentul în 2020 e același și azi, are aceiași angajați, chiar dacă în 2020 scria Telekom iar acum scrie Orange pe el. Așa că, în mod normal, ar fi de presupus că angajata care a contractat acest serviciu din 2020 până azi ar fi mai în măsură să mă lămurească decât un angajat dintr-un Orange Shop "original". Dar deja suntem prea off-topic.

Ca idee, actualele magazine proprii ale operatorului care a rezultat în urma sciziunii Telekom-ului - actualul Telekom Mobile - sunt fostele magazine Germanos, deci nu au legătură cu infrastructura istorică a Romtelecomului, care a ajuns în totalitate la Orange.

Salutare!

Eu te sfătuiesc să îl returnezi pe acesta la ei și să-ți iei un dispozitiv mai performant, dacă nu ai posibilitatea să îți cumperi un tv Smart.

Nu se merită să plătești cine știe cât pentru un dispozitiv ieșit din garanție, care este oricum depășit. Eu așa aș face, dacă aș fi în locul tău.

Baftă!

Salut,

Pretul care trebuie achitat pentru echipamentul Smart TV Stick nepredat, in cazul unui contract cu vechime de 2,5 ani, este de 20.7 euro fara TVA.

Daca ai predat deja echipamentul, suma aceasta se va storna pe o urmatoare factura emisa, nefiind necesar sa faci sesizare.