anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

De ce imi cere sa plătesc o taxă daca vreau sa întrerup contractul inainte de termen

Valentin88
Junior
De ce imi cere sa plătesc o taxă de rezilierea contractului inainte de termen fără telefon luat daca in lege spune că acest lucru se numeste ABUZ
15 Răspunsuri 15

Vio73
Campion certificat
Salutare! Bună întrebarea și sper să-ți răspundă cineva avizat s-o facă, adică de la Orange.

DanielaH
Moderator
@Valentin88, este vorba despre un abonament de voce mobilă sau despre unul de Internet și TV?

Valentin88
Junior
Toate trei contracte

FLo1
Campion certificat
@Valentin88: Sigur nu ai beneficiat de anumite discount-uri sau alte facilități la abonamentul de internet și mai ales pentru cel de TV?

Valentin88
Junior
Nu cred inca dupa 4 luni sa mai adăugat 30 lei la factură

Pololica
Senior certificat
Daca ai contractele de servicii fixe inca in perioada minima, s-ar putea sa ti se ceara plata taxei de instalare (daca am vazut bine, este 20E de fiecare serviciu). La astea, se mai adauga diversele reduceri care apar in contracte (cel mai probabil la serviciile fixe ai taxa de instalare, lar la pachetele Love ai reduceri care apar pe factura). Evident, calculul este Numarul de Luni inmultit cu reducerile plus taxele de instalare.

Valentin88
Junior
Taxe de instalare inteleg dar la abonamentul de voce 600 de lei taxă de rezilierea fără nici un beneficiu

Pololica
Senior certificat
Nu stiu ce sa zic. Vezi in contract ce beneficii ai reduse. Eu am, pe unul din numere, Orange TV Go cu 90 de canale incluse (nu mai stiu cum ii zice, dar il am in contract gratuit si nu apare in factura). Valoarea pe site parca e 4.5E (cu tva inclus). Daca as intrerupe si eu acum (desi nu am motive) m-ar costa 6 luni x 4.5E =27E (fidelizarea am facut-o in ianuarie). Poate ai ceva de genul asta si tu. Macar sa iti faci idee la ce sa te uiti.

BlackWolf
Cunoscător certificat
Pai treaba sta in felul urmator. Taxele de reziliere sunt abuzive si ilegale, dar aceasta practica este clasica si o folosesc si o vor folosi toate companiile de telecomunicatii. Trebuie sa achiti ultima factura emisa si ingura taxa care ti se poate cere legal este contravaloarea unui dispozitiv luat cu acel abonament sau ti se poate cere returnarea dispozitivului, daca este cazul. Mai exista si cazuri in care nu mai cer contravaloarea dispozitivului sau dispozitivul inapoi, cum ar fi cu routerele wireless 4G. Dreptatea e de partea ta si ce trebuie sa faci tu acum este sa faci o cerere scrisa in care detaliezi tot, sa ceri rezilierea fara taxe si sa o trimiti la adresa de email serviciul.clienti@orange.ro. Termenul de raspuns este de 30 zile si in caz ca cererea ti se solutioneaza nefavorabil, faci sesizare la ANPC si asa se va rezolva problema. Dar pentru a putea face sesizare trebuie sa ai dovada ca ai incercat sa solutionezi problema amiabil sau raspunsul scris al operatorului. Si inca ceva, trebuie sa ai toate abonamentele pe persoana fizica, daca sunt pe persoana juridica doar in instanta se poate solutiona problema. In Legea nr. 193/2000 este stipulat asa „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”.

Salut! Nu înțeleg aceasta formulare: "Drepturile referitoare la despăgubire nu vor fi afectate". Adică Orange va avea dreptul la despăgubire? Dacă eu vreau sa mi reziliez contractul înainte de termen? Menționez ca nu am luat și telefon cu reducere sau în rate.

Drepturile si obligatiilel sunt prevazute in contract. O parte din taxele de reziliere au fost considerate (ANPC sau Justitie) ca fiind neconforme cu legislatie (ilegale) si au fost modificate (excluse). DAR mai sunt taxe pentru care se pot cere (taxa de instalare, taxa de portare (ATENTIE: portarea nu este gratuita, doar asumata de operator la care ajunge numarul), penalizari, etc). Tin minte ca la prima portare (Cosmote->Vodafone), oferta Vodafone era: abonament+telefon la pret redus SAU abonament cu beneficii nationale dublate (minute si internet) PLUS resursele din retea nelimitate, indiferent de abonament. Daca sunt beneficii primite si pentru care nu se plateste, cel mai probabil sa fie taxate (doar pentru ce s-a utilizat, nu pentru lunile ramase).

Pololica
Senior certificat
Știam ca anumite formulări de taxa nu sunt văzute ca fiind legale, dar de când e perioada minima ilegala? Întreb deoarece sunt oferte diferite dacă vrei pe 6, 12 sau 24 de luni (la nivel de beneficii, nu cât costă abonamentul lunar).

BlackWolf
Cunoscător certificat
Da, scuze, acolo am gresit eu. Perioada minima este legala dar nu ingradeste consumatorul, iar contractul poate fi reziliat oricand in aceasta perioada fara plata niciunei taxe, doar a ultimei facturi emise. In cazul asta, perioada minima contractuala este intr-un fel neimportanta. Exista si situatiile in care consumatorul este obligat sa achite diferenta pentru terminalele achizitionate, depinde...

Pololica
Senior certificat
Am crezut ca s-a mai modificat ceva și de aia întrebam. 100% va avea de plata diferența de preț la telefon, reducerile primite, servicii oferite gratuit.