anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Ce probleme pot aparea la cartela SIM și când trebuie ea înlocuită?

DanielaH
Moderator

“Vedeta” topicului de astăzi este Cartela SIM.

 

Ce este?

Mai mica sau mai mare, ea reprezintă  instrumentul care stochează toate informațiile necesare înregistrării și comunicării securizate dintre dispozitivele mobile și rețeaua de telefonie mobilă. Cu alte cuvinte, SIM-ul (Subscriber Identity Module) este un circuit integrat prin intermediul căruia noi, utilizatorii, putem folosi serviciile unui operator de telefonie mobilă.

 

Cum știu că folosesc SIM-ul potrivit?

Pentru că de-al lungul timplui designul catelei SIM a evoluat foarte mult, este foarte important ca atunci când achiziționăm un telefon mobil nou să verificăm specificațiile lui tehnice și să vedem cu ce fel de cartelă SIM poate fi folosit.

Cartelele SIM Orange sunt compatibile cu toate echipamentele GSM, indiferent dacă este vorba despre o cartelă PrePay sau un abonament. Pentru a vă asigura că introduceți în telefon cartela potrivită, tot ce trebuie să faceți este ca după achiziționare să desprineți din ea formatul de SIM de care aveți nevoie pentru dispozitivul vostru. Puteți face acest lucru singuri sau puteți merge într-un magazin specializat.

 

Tipuri de cartele SIM

Primele SIM-uri aveau dimensiunile fizice ale unui card bancar (85.60 x 53.98 x 0.76 mm) și erau utilizate la noi în țară în cazul cartelelor de telefonie publică.

Acum există 4 tipuri de cartele SIM:

miniSIM sau SIM obișnuită (25 × 15 × 0,76 mm)

microSIM (15 x 12 x 0,76 mm)

nanoSIM (12,3 x 8,8 x 0,67 mm)

eSIM (cartela digitală sau embeddedSIM)

 

Cartelele SIM au două coduri de securitate:

Codul PIN – poate fi activat atât pe SIM cât și pe eSIM

  • codul PIN Orange standard este 0000
  • pe cartelele SIM codul PIN standard este activat inițial
  • pe eSIM codul PIN nu este activat inițial

Codul PUK - este necesar în cazul în introducerii de trei ori în mod greşit a codului PIN

  • codul PUK este furnizat împreună cu cartela SIM
  • dacă şi codul PUK este introdus greşit de 10 ori, cartela SIM se va bloca definitiv şi va fi necesară înlocuirea ei
  • aici mai multe detalii despre aflarea codului PUK

 

Ce probleme pot aparea la cartela SIM și când trebuie ea înlocuită?

  • cartela este detariorată fizic – se poate vedea cu ochiul liber dacă prezintă zgârieturi, lovituri sau urme de uzură
  • notificări frecvente de introducere a codului PIN - cartela SIM poate fi defectă sau poate să nu fie introdusă corespunzător în telefon; cea mai simplă soluție este de a scoate SIM-ul și de a-l reintroduce; dacă problema persistă, atunci trebuie înlocuit
  • modul “avion” se activează repetat în mod automat
  • cartela SIM nu este reconoscută de telefon (“Introduceți cartela SIM/ Insert SIM card); înainte de a o schimba se recomandă și o probă într-un alt telefon
  • cartela nu se înregistrează la rețea („Neînregistrat în rețea/ SIM card not registered); înainte de înlocuire se recomandă și aici o probă cu SIM-ul într-un alt telefon
  • probleme la apelare/ SMS/ acces Internet – poate fi o defecțiune a cartelei, dar la fel de bine pot fi probleme de rețea sau probleme cu telefonul; înainte de a schimba SIM-ul este recomandat să-l verificăm într-un alt telefon și deasemenea să facem o probă cu un alt SIM în telefonul nostru; o altă soluție simplă este de a discuta și cu alți utilizatori ai aceluiași furnizor care se află în aceeași zonă

 

Informații despre modalitățile de schimbare a cartelei SIM găsiți aici.

DanielaH_0-1694417881382.jpeg

 

 

14 Răspunsuri 14

Vio73
#StarMember
Foarte interesante toate detaliile pentru toată lumea, pentru că la un moment dat, mai devreme sau mai târziu, ne vom lovi toți de problema aceasta. Mulțumim mult!

FLo1
#StarMember
Mulțumim Daniela. Bine de știut aceste situații, pentru că multe dintre ele chiar se pot rezolva personal, cu calm și răspundere. Deci să nu ne impacientăm pentru fiecare moment când SIM-ul face mici probleme, ci să le analizăm conform acestui topic.

Anonim
Neaplicabil
Eu intotdeauna am recomandat schimbarea cartelei SIM odata la ceva timp, chiar daca nu este defecta. De ce? Pentru ca cip-urile se schimba si odata cu ele si reteaua are metode noi si securizate de autentificare + altele si e mai bine sa ai si telefon nou + SIM nou. Schimbarea o fac cam la 3-4 ani. Poate maxim 5 ani daca as tine un SIM. De fapt mai tehnic putem spune ca noile cartele sunt de fapt USIM, pentru ca includ functii de securitate si criptare avansate si ofera acces dispozitivului si la retelele 4G/5G, fata de SIM-urile vechi de dinainte de 2010-2011 care nu merg in 4G. De fapt, Orange a introdus 4G in 2012. Totodata e bine de mentionat ca atunci cand se face schimbarea SIM-ului se ''reconstruieste'' si profilul clientului, adica accesul 4G/5G (daca exista) si tot ce tine de el. 🙂 Deci pot rezolva si diverse probleme.

delfinas
#StarMember
Binevenite sfaturi si precizari. multumim!!!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Foarte util topicul, Daniela! Multumim frumos! :) As mai avea doar un singur lucru de adaugat. Pe langa PIN si PUK (aka PIN1 si PUK1), cartelele SIM au si un PIN2 si, implicit, si un PUK2, pentru deblocare. Codurile respective se folosesc pentru activarea unor optiuni, mai putin uzuale, din meniul telefonului. Mai multe detalii aici: https://www.orange.ro/help/despre-codul-pin2-puk2-90
Client Orange

DanielaH
Moderator
@arsradu, super! Mulțumim pentru completare! Chiar am omis acest aspect 😞

Anonim
Neaplicabil
Apropo de cartelele SIM, ar fi frumos sa existe o sectiune pe site unde sa se poata comanda blank-uri pentru abonati si prepaid. Eu as plati inclusiv transportul, daca chiar ar fi nevoie. Sa pot sa imi comand vreo 4-5 blank-uri si sa am in caz de nevoie. Pentru Yoxo s-ar putea face direct in aplicatie o integrare de schimbare a cartelei SIM la nevoie. Astfel, clientii care nu au aproape un magazin Orange pot sta fara griji oriunde s-ar afla intr-o situatie neprevazuta si nu raman fara servicii. La Vodafone se poate schimba SIM-ul direct din aplicatie pentru toti clientii. Se poate si direct din site pentru abonati, acesta devine activ imediat dupa solicitare. 🙂

mihai_13
Maestru
Apropo eu un client Orange cum pot verifica daca daca am sim compatibil 5G FARA SA SUN un operator Orange ?!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Mihai, in principiu, toate SIM-urile actuale, compatibile 4G, sunt by default compatibile si 5G. Nu e nevoie de o schimbare de SIM ca sa ai 5G. Cel putin nu in mod normal. Probabil ca exista si exceptii, daca SIM-ul e extrem de vechi. Dar in mod normal, nu e nevoie de schimabre de SIM. Singura chestie e ca trebuie sa-ti fie activat 5G pe cont. Iar lucrul asta se poate face doar daca iei legatura cu un operator, si daca ai un abonament 5G. Altfel spus, in mod normal, oricine ar putea avea acces la 5G (presupunand ca telefonul stie de asa ceva, si ca te afli in aria de acoperire). Doar ca, din motive de business, momentan accesul e permis doar anumitor clienti.
Client Orange

mihai_13
Maestru
Radu- am abonamet 5G de 15 euro acum ... dar ma gandeam ca exista vre o aplicatie sau ca scrie undeva pe my orange ca am sim compatibil 5G si ca am setat in cont 5G activ...far sa mai sun sa intreb... dar se pare ca trebuie sa fac treaba asta (de obicei nu sunt un client care suna des la Orange.. cred ca sunt de maxim o data pe an sau mai putin - am pretentia ca ma pot descurca online in relatia cu Orange)

FLo1
#StarMember
Mihai, asa cum a scris si Radu, SIM-ul în mare majoritate a cazurilor (mici excepții) este OK, valabil și bun de utilizat. Însă ce te faci când inclusiv pentru un 4G sau pentru un VoLTE trebuie sunat și explicat, fiind cazuri care nu se pot rezolva online de către client, fără suport Orange, implicând partea de cont? Așadar va mai curge multă apă până să te descurci cu servicii yourself-online 🙂 . Pentru mine este o plăcere să culeg câte-un feedback atunci când este o astfel de situație..... Una pe an nu e un capăt de lume, adică e de înțeles: pentru că nimeni nu este PERFECT. 🙂

mihai_13
Maestru
- Florin - ce bine ar fi daca toate probleme s-ar putea rezolva online 🙂 sau sa poti accede tu singur la un raspuns online fara ajutor operator Orange - de ce nu chiar si negocieriile de retentie ! sa existe un gen grafic cu ce poti primi sau nu un plan specific personalizat pe gen client - sa speram ca viitorul va "suna bine" 🙂

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Te inteleg perfect. Ca idee, ceea ce vrei tu s-ar putea implementa. O sectiune/optiune in My Orange de unde, un client cu un abonament compatibil 5G, sa-si poata activa singur 5G-ul pe cont. La fel cum s-ar putea implementa o optiune de unde un user sa-si poata reseta parametrii de retea de pe cont (pare sa ajute in cazul migrarilor de pe Yoxo de exemplu). Sau sa-si activeze/dezactiveze servicii precum VoLTE/VoWIFI. Evident, daca telefonul nu are suport pentru asta, n-o sa-l ajute cu nimic. Dar macar are optiunea sa faca asta, direct din My Orange. Deci...de putut, s-ar putea face. Totul e sa se si vrea. 🙂
Client Orange

Anonim
Neaplicabil
Profilul 5G se activeaza automat si corect daca angajatul respectiv stie ce face. Eu cel putin nu am avut probleme. :)