anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Comisia Europeană a aprobat achiziția Telekom Romania Communications de către Orange

FaraUnID
Campion certificat

Comisia Europeană a aprobat, în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice, achiziția propusă a Telekom Romania Communications („TKR”) de către Orange SA („Orange”). Aprobarea este condiționată de cesionarea participației minoritare de 30 % a TKR în Telekom Romania Mobile Communications („TRMC”), care este un concurent direct al Orange.

 

Vicepreședinta executivă Margrethe Vestager, responsabilă cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Europenii trebuie să aibă acces la servicii de comunicații rapide și fiabile și la o panoplie suficientă de soluții alternative pe piață. Grație acestei decizii și angajamentelor propuse de Orange, piața telecomunicațiilor din România va continua să ofere servicii de comunicații de înaltă calitate la prețuri competitive.”

 

Ca urmare a anchetei desfășurate, Comisia a constatat că tranzacția, astfel cum a fost notificată inițial, ar fi ridicat probleme serioase de concurență pe piața furnizării cu amănuntul a serviciilor de telecomunicații mobile. Mai precis, Orange ar fi achiziționat participația minoritară de 30 % a TKR în TRMC, unul dintre principalii săi concurenți de pe această piață. Acest lucru ar fi putut reduce stimulentele Orange de a concura cu TRMC, ar fi oferit Orange acces la informații sensibile din punct de vedere comercial referitoare la concurentul său și i-ar fi permis să blocheze investițiile importante ale TRMC sau achiziționarea operatorului de către un cumpărător strategic.

 

În plus, Comisia a investigat potențialele probleme de concurență pe alte piețe, cum ar fi piața furnizării de servicii convergente fixe și mobile („FMC”), piața cu amănuntul pentru servicii de conectivitate destinate clienților profesionali, precum și piața cu ridicata pentru furnizarea și achiziționarea de canale de televiziune.

 

Pe toate aceste piețe, Comisia a constatat că entitatea rezultată în urma concentrării s-ar confrunta în continuare cu o concurență semnificativă din partea altor actori, iar clienții ar dispune de soluții alternative suficiente. În special în ceea ce privește serviciile FMC, tranzacția ar aduce beneficii, permițându-i entității rezultate în urma concentrării să ofere acest tip de servicii într-un mod mai eficient.

 

Măsurile corective propuse

 

Pentru a răspunde preocupărilor în materie de concurență identificate de Comisie în legătură cu propunerea de achiziție de către Orange a participației minoritare în proporție de 30 % în TRMC, Orange s-a oferit:

 

- SA CESIONEZE participația minoritară de 30 % deținută de TKR în TRMC către Hellenic Telecommunications Organisation S.A. („OTE”), care este acționarul majoritar actual al TRMC și o filială a DT;

- SA NU IMPLEMENTEZZE TRANZACTIA înainte ca TKR și OTE să ajungă la un acord obligatoriu privind cesionarea, înaintea aprobării de către Comisie atât a desemnării OTE în calitate de cumpărător adecvat, cât și a aprobării acordului de cesionare și, în cele din urmă, înainte ca participația minoritară să fie transferată către OTE.

 

Aceste angajamente structurale elimină pe deplin preocupările în materie de concurență identificate de Comisie pe piața furnizării cu amănuntul a serviciilor de telecomunicații mobile. Prin urmare, Comisia a concluzionat că tranzacția propusă, astfel cum a fost modificată prin angajamente, nu mai ridică probleme de concurență. Decizia este condiționată de respectarea deplină a angajamentelor.

 

Sursa - https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/ip_21_3941

3 Răspunsuri 3

Neaplicabil
Acum sunt curios când vom fi trecuți pe grila orange sa avem și noi eurosport și discovery

delfinas
#StarMember
Citisem și eu acum o săptămână că tranzacțiia asta are nevoie de aprobarea CE, sa nu se încalce regulamentul concurenței. Pentru noi, clienții, concurența face bine, ține preturile la un nivel rezonabil și se încurajează investițiile pentru a oferi servicii mai bune decât ale rivalilor.

FaraUnID
Campion certificat
Disparitia unui jucator din piata nu are cum sa aduca un beneficiu nimanui, indiferent cat turkish delight legat de investitii, competivitate, produse si servicii diversificate, manaca atarnatorii si aplaudacii de proximitate. Disparitia unui jucator nu face bine nici pietei in sine, nici concurentei si nici consumatorului final, deorece pentru consumatorul final optiunile (si asa limitate) devin si mai limitate. Acelasi consumator final devine captivul Digi, Vodafone sau operator francez cu sigla portocalie. Pentru ca din 4 jucatori raman 3. Adica prajiturile se vor se va imparti la 3 si nu la 4 si nu va mai exista acel factor motivational de a depasi concurenta. Plus ca in Romania nu exista o concurenta reala. De bine, de rau Telekom a dinamizat piata cu acel nelimitat undeva pe la 30 lei lunar si fara perioada contractuala, cu Smart WiFi pe care ciobanul Ghita a stiut sa-l impachetezze si sa-l vanda in mod corespunzator si Smart TV Stick. Asta se inatmpla in momentul in care in reteaua #1 plateam 10 euro lunar pentru un pachet de date de 2 sau 3 GB. Ce s-a intamplat cand de pe piata au disparut paltformele BlackBerry OS, Symbian OS, Windows Mobile, Palm OS, Bada OS, etc? Consumatorul final s-a trezit captivul Android si iOS, nevand la ora actuala alternative. P.S. - Parca il si vand pe Ghita mulgand oile in ograda operatorului francez cu sigla portocalie in timp ce ne povesteste ce economie a facut el de cand a plecat de la «ăilalţi» si de bine se simte in reteaua #1.