Întrebare fară răspuns

Probleme apel WiFi

Răspunsuri

Pagina 2 din 2

Tocmai ce vroiam sa confirm ca nu mai am probleme (cel putin nu in ultimile 4 zile)... dar, acum 5 minute, cand am verificat telefonul, era pe VoLTE, desi reteaua WiFi nu a avut sughituri.

Oricum, constat ca saptamana asta mi-a cazut din Apel WiFi o singura data (azi), in restul zilelor (de luni incoace) n-am mai sesizat sa mai am probleme.

De mentionat ca miercuri, in jurul orei 18, pe Drumul Sarii nu am avut semnal intre Drumul Taberei si aproape de intersectia cu 13 Septembrie-Antiaeriana-Ghencea. La momentul respectiv am inteles ca era o problema cu energia electrica in zona si am presupus ca de acolo ar fi problema (Vodafone avea semnal, aveam pe cineva in masina care vorbea la telefon). N-am pe nimeni in Orange in zona respectiva sa-mi confirme (sau infirme) incidentul sau daca a fost o resetare din reteaua Orange pe numarul meu.

Totusi, trebuie sa specific faptul ca problema se diminueaza, in sensul ca la ultimile apeluri nu mi-a picat deloc Apel WiFi in GSM (voi mai monitoriza si voi reveni cu actualiza (de orice natura si care ar fi utile, zic) si vedem pe parcurs).
Ar mai fi de indicat faptul ca saptamana asta, intr-una din convorbiri (la birou), in timpul apelului, persoana cu care vorbeam (unul din numerele din abonamentul meu) mi-a zis ca ma aude foarte prost ("din canal"). Am facut comutarea in GSM (eram in 4G) si apelul a continuat perfect.

Pe baza experientei respectivului apel, sper sa nu fie o falutare a celor de la Digi. La o discutie un tehnician Digi, mi-a spus ca reteaua e configurata (primar) pentru digi (ca setari de apelare telefonica). Ma gandesc ca Vodafone si-a setat apelurile pentru reteaua Digi (sau au facut setarile in functie de algoritmii lor).

Ma gândesc ca nu sunt singurul și se lucrează la remediere și ca urmează noile iteratii de Android și IOs.
Mergând pe premisa ca serviciile disponibile pe versiunile actuale vor avea nevoie de mici modificări pentru cele viitoare, presupun ca se vor rezolva din bug-urile existente.

@Pololica: Putina superficialitate, dar sunt conforme cu datele de care dispui, deci înțeleg concluziile tale.
Beneficiez de servicii fixe ale celor de Digi și raportat la concurență pentru mine oferă pe TV o grilă mai bună (am explicat în alte topicuri de ce și cum), pe net nici măcar o resetare, căderi de rețea poate una pe an și aceea datorată problemelor tensiunii (alimentare cu ee). La job am telefonie fixă Vodafone, deși fluxul de date al centralei merge prin Digi. Acasă am folosit VoWIFI dar de o vreme am renunțat: nu merge fără opțiune activă de minim 5€ (la prepay) și eu obișnuiesc să-mi folosesc resurse proprii prin VoIP, care din păcate sunt doar pe 3G.
Cât privește latura comercială, la Digi e "toți pentru unul și unul pentru toți" (aceleași clauze la toți, fără discriminare). La Orange câți abonați atâtea oferte și mai ales politici de modificare condiții contractuale. Ideea: prefer stabilitate decât surprize .... fără gust.
Cât privește faimoasele "modificări în oferta pentru SEE prepay" DA, întradevăr, anul trecut era minim 10€, iar anul acesta e de la 12€. Am deschis topicuri în acest sens dar experții Orange într-ale marketingului încă analizează oportunitatea. Valabilă povestea și pe abonament cu resurse naționale care nu poate fi folosit cu activare ocazională (1/an) de opțiune roaming, nici măcar în SEE, de fapt nu permite nici măcar activarea roamingului. Tristă stare de fapt, dar fiecare și le duce pe-ale sale..... Să mai continui? Poate în alt episod....
LE: pentru non SEE e mai tristă situația. Bine că e Orange firmă din UK.... sau nu?

Primit actualizare de la Huawei. Pe lângă actualizarea de securitate, îmi zice și de faptul ca sunt îmbunătățite apelurile.

Sa vedem cum se comporta pe parcurs și la ce anume se REFERA.

LE: știe cineva ce înseamnă cifra de la IMEI SV?

Revin cu o mica actualizare (nu si rezolvare): o saptamana am oprit (din telefon) apelul WiFi. Ieri l-am reactivat. Ar fi doua lucruri de subliniat:

  • caderile sunt in continuare (nu mai caut posibile motive deoarece nu gasesc nimic comun in afara de Digi ca furnizor de internet) ,dar pare mai stabil decat luna trecuta. Caderile vad ca sunt doar cand reteaua este utilizata (nu conteaza care este viteza utilizata (25Kbps sau 10 Mbps), sigur cade semnalul de apel WiFi la intervale aleatorii, indiferent daca e o aplicatie pe fundal sau o aplicatie utilizata voit (aplicatie gen Reddit sau aplicatia standard web a telefonului)).
  • apelurile vad ca nu mai cad din apel WiFi in 4G si sa treaca inapoi in apel WiFi (am avut vreo 10 apeluri, majoritatea primite, si n-a picat niciunul, indiferent de durata, iar calitatea era unde trebuia sa fie: normala pentru un apel WiFi).

Orice concluzie as trage, ar fi doar o presupunere. Vedem pe parcurs.

Revin cu o constatare:

  • daca ma conectez pe 5Ghz (ca sa citez ce imi zice in aplicatie pentru routerul Huawei: "prioritizare 5Ghz in fata 2.4Ghz in cazul in care semnalul este mai puternic") imi pica destul de constant (aleatoriu ca timp, dar e contanta). Atat pe un router Huawei (personal) pe reteaua Digi, cat si pe AP TPLink (birou/retea Digi), dar si cu router Connect Box (UPC/Vodafone).
  • daca imi pun routerul (Huawei) doar cu frecventa de 2.4GHz, in ultimile 10 zile mi-a cazut de 2 ori din apel WiFi.

PS: routerul/AP-ul de la munca nu pot sa-l setez sa treaca (sau macar sa separ) pe frecventa de 2.4GHz ca sa ma conving ca intr'adevar buba pe care o am este pe 5GHz, iar Connect Boxul de la UPC/Vodafone merg prea rar (e la parinti acasa) si nici nu cred ca ar avea sens sa-l configurez pentru mine in mod special.

Totusi, in ultima perioada pare mai stabil (nu am asa multe deconectari de la Apel WiFi).

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!