Întrebare fară răspuns

Am fost contactat de cei de la kruk

Buna ziua, am primit azi un plic de la cei de la kruk cum că mai am ceva de plata de la Orange..mai exact o plată pentru rezilierea contractului...m-am portat in altă rețea. Acum 5 ani am mers într-o agenție și am spus că vreau sa trec pe altă rețea și să îmi spună agentul cat trebuie să plătesc . Am platit și m-a asigurat tipul de acolo că nu mai am nimic de plata și am plecat și m-am portat la alta companie. De atunci nu am primit nici o notificare până azi că aș mai avea de plata ceva săi ceva înștiințare nici de la Orange nici de la vreo companie de recuperări . Am sunat la Orange și mi-au spus că într-adevăr mai am de plata taxa de reziliere despre care nu am fost înștiințat la momentul respectiv când am fost in agenție și nici până astăzi. Cei de la Orange mi-au spus că am fost pe la 3 firme de recuperare și abia azi am aflat că mai am de plata. Pot face o plângere la protecția consumatorului? Adică eu mă trezesc după 5 ani că sunt dat către o agenție de recuperare cum că nu am platit. E logic? Plus că de la Orange mi-au spus că ei nu au ce să facă că s-au vândut datoriile către kruk.

Livius
Livius

Livius

User level
Nivel
0
34 / 100
puncte
Custom field 2
Livius
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Nu ai nimic de plată, să nu dai curs cererii de la Kruk, deoarece tu nu ai nicio obligație legală către ei. Taxa de reziliere a fost declarată nulă de Anpc, de multe ori. Dacă Kruk insistă cu amenințări și altele, faci plângere la Anpc și reclami comportamentul abuziv față de tine.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

se pare ca acum 5 ani "exista" taxa de reziliere - in prezent daca nu ai cumparat produse in rate nu mai exista taxa de reziliere
nu stiu exact daca "noua regula" de a nu exista taxa de reziliere se aplica retroactiv...probabil ca te va lamurii ANPC ul

ATENȚIE! Kruk este o societate cu capital străin , ilegală în România , care își desfășoară activitatea cu acordul câtorva instituții de forță a țării.
Plata unor creanțe către kruk reprezintă o pierdere iar o altă agenție de recuperări ar putea incerca recuperarea banilor de la dvs încă odată.

Azi m-au sunat de la kruk să vadă cum doresc sa rezolvăm problema. Ei mi-au spus că practic am 58 lei de plata care de fapt nu ar fi taxa de reziliere că ar fi ultima factura care sa emis după ce m-am portat eu . Și i-am întrebat ok și eu de ce nu am fost anunțat până acuma că mai am facturi neplătite? Au zis că îmi fac reducere să plătesc doar 40 de lei daca plătesc mai repede..ce sa mă mai fac cu ei?

Livius
Livius

Livius

User level
Nivel
0
34 / 100
puncte
Custom field 2
Livius

kruk = crook (din engleza)? :))

Ideea e asa: daca plata e legitima, confirmata cu Orange, eu zic ca ar fi mai simplu sa platesti ce e de plata si cu asta basta. Dar fa bine si pastreaza orice fel de factura, sau confirmare de plata. Sa nu te trezesti ca mai vine unul dupa ceva timp sa-ti ceara bani pentru ceva ce ai platit deja. Iar dupa efectuarea platii (eventual dupa cateva zile), confirma si cu Orange ca e ok si pe partea lor!

De asemenea, pe partea Orange, ar fi util ca PANA sa se ajunga la fime de recuperare, sa anunte direct clientul! Sunt sigur ca nu era o problema sa se achite 60 de lei. Dar e un pic penibil intr-adevar ca, dupa atata timp, sa te trezesti ca de fapt mai era ceva de plata, si sa trimiti datoria la firme de genul asta.

De asemenea, 3 firme?! Pai si pe tine de ce nu te-a anuntat nimeni? Nu inteleg chestia asta. Au trimis la firma de recuperare, si firma respectiva nu a incercat sa recupereze? Nu ala era scopul ei?! Sau cum a incercat sa recupereze? Nu e primul pas sa ia legatura cu clientul?!

Nu inteleg cum ai ajuns cu datoria pe la toate acele firme de recuperare. Dar oricum ar fi, se putea rezolva mult mai usor, si fara sa se ajunga pana aici, daca cineva te anunta in momentul inchiderii contractului, ca mai ai ceva de plata. SAU, si mai bine, daca NU inchideau contractul pana nu era ABSOLUT TOTUL achitat la zi!

Sunt multe, multe feluri in care situatia asta se putea evita. Dar inteleg ca nu exista bunavointa. Pentru ca "nu e treaba mea". Si tot asa. Fiecare lasa pe altul, ca nu e treaba lui, si nu face nimeni nimic.

Cei de la Orange au zis că dacă m-am portat ei nu au avut cum să-mi mai trimită factura acasă. F interesant cum datele mele de la abonament le-au dat celor 3 firme dar mie nu mi-au putut trimite o factura acasă.

Livius
Livius

Livius

User level
Nivel
0
34 / 100
puncte
Custom field 2
Livius

Nu exista asa ceva. Deci, au putut sa-ti dea datele la firmele de recuperari, care sa te sune ulterior, dar n-au putut sa foloseasca acele date sa te sune direct pe tine, INAINTE sa-ti trimita datele mai departe?!

De asemenea, te-ai portat, nu ti-ai inchis numarul. La portare se pastreaza numarul de telefon. Nu puteau macar sa incerce sa ia legatura cu tine pe numarul de telefon pe care il aveau? Si ok, nu mai aveau acces la numar. Dar nu mai aveau nimic? Nici email, nici adresa postala, nimic? Eu nu cred. Pentru ca, din nou, daca nu aveau nimic, cum si ce le-a furnizat firmelor de recuperari? "Luati si recuperati, baieti. Dar n-avem niciun nr de telefon, nimic. Multa bafta!" Asa? Eu nu cred.

Mda ...alta agenta de la callcenter Orange m-a scos pe mine de vina că dacica de ce nu m-am gândit eu că facturile se emit tot cu o lună in urmă și că după portare trebuia să mă interesez în următoarea lună daca amu am ceva de plata. Pai și atunci in agenție când am fost , am fost degeaba?! Că ei , Orange , nu mai pot face nimic, sa discut cu ce de la kruk

Livius
Livius

Livius

User level
Nivel
0
34 / 100
puncte
Custom field 2
Livius

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!