Categoria
Caută informații despre produsele și serviciile Orange și ce-i nou din tehnologie. Simplu, eficient și fun.
Întrebare fară răspuns
Auzim de multe ori, atunci când telefoanele noastre mobile nu funcționează corespunzător, următorul lucru: “închide-l sau resetează-l”. Și atunci apare întrebarea: care sunt diferențele dintre închiderea și resetarea telefonului?
Procesul este diferit în funcție de sistemul de operare?
În cazul repornirii și opririi, răspunsul este că sunt procese similare, dar nu exact aceleași, iar resetarea presupune revenirea telefonului la setarile din fabrică.
Ce se întamplă atunci când ne repornim sau închidem telefonul mobil?
Documentându-mă pe această temă, am aflat faptul că: repornirea implică o oprire mai puțin completă decât cea care se produce făcând click pe opțiunea de oprire. De ce? Ei bine, pentru că atunci când repornim smartphone-ul, software-ul pornește din nou, dar hardware-ul nu este afectat și rămâne în funcțiune.
În acest fel, driverele sunt reîncărcate, dar memoria cache nu este golită, iar aplicațiile care functionau în fundal pot continua să ruleze după finalizarea procesului. Repornirea este, prin urmare, o oprire parțială a echipamentului.
În cazul memoriei cache, acestea sunt fișiere temporare care sunt stocate pentru a facilita accesul rapid al sistemului la aplicațiile instalate. Astfel, ștergerea acestuia din când în când ajută nu numai la eliberarea spațiului, ci și la rezolvarea problemelor de performanță ale aplicațiilor în sine.
Dacă telefonul rulează mai lent decât în mod normal sau nu se comportă așa cum ar trebui din cauza acestui tip de „fișiere nedorite”, repornirea dispozitivului nu este o soluție, deoarece acestea nu dispar.
Atunci când selectăm opțiunea de oprire, se realizează o pornire de la zero a tuturor elementelor smartphone-ului, atât software, cât și hardware, în acest proces memoria cache fiind ștearsă.
Pentru a nu ne pune in dilemă, sistemul de operare IOS permite doar oprirea dispozitivului.
Revenirea la setarile din fabrică: o soluție mai bună?
Odată cu folosirea zilnică a smartphone-ului apare riscul ca după o perioadă lungă de timp, acesta să își încetinească semnificativ nivelul de operare, cauza fiind încarcarea memoriei cu fisiere media și aplicații.
O soluție pentru o mai bună funcționare a acestuia este să aducem telefonul la setările din fabrică, însă trebuie să constientizăm faptul că vom pierde toate datele personale. Tocmai de aceea este bine ca, înainte să începem acest proces, să ne asigurăm că am salvat aceste informații și că am făcut un back-up.
Majoritatea telefoanelor, indiferent de sistemul de operare, ne atentionează înainte că acest proces duce la pierderea datelor și ne oferă posibilitatea de a face înainte back-up.
Tips & Tricks pentru repornirea telefoanelor:
Având în vedere prezentul din ce în ce mai digitalizat, nefuncționarea telefonului mobil poate parea de proporții catastrofale. Specialiștii ne recomandă sa apelăm la un service autorizat, dacă erorile întâmpinate nu se pot rezolva cu o simplă resetare sau repornire.
Voi cum procedați atunci când telefonul nu funcționează corespunzător?
Răspunsuri
De obicei, o repornire rezolva o mare parte din probleme. La mine, 99% din probleme s-au rezolvat asa (erau aplicatii care ramaneau agatate). Pentru restul de 1% (cazuri rare), o resetare (ori din meniul telefonului, ori prin butonul de pornire+butonul de volum) pentru cazurile extreme cand nu mai aveam optiuni.
Evident, cu backup la datele mai sensibile (poze, documente, etc, nu si la aplicatii).
LE: service-ul autorizat ar trebui sa fie intotdeauna prima optiune in caz de nefucntionare corespunzatoare (in sensul ca nu ar trebui sa ne bagam sub capacele telefoanelor).
Foarte bune clarificările acestea, pentru că într-adevăr, unii confundă aceste comenzi in foarte multe cazuri.
Mulțumim foarte mult!
Da, bune informatii, multumim!!!
Eu nu prea am avut probleme cu telefonul meu, dar daca mi se pare ca are un mic lag sau pur si simplu simt nevoia sa ii usurez munca, inchid manual toate aplicatiile deschise sau folosesc functia "Optimizare" specifica telefoanelor Huawei.
In general nu am probleme cu telefoanele. In special iOS-ul e cat se poate de solid la partea de software. Pe Android am mai avut probleme. Dar indiferent daca problema e de hardware sau de software, imi place sa o rezolv singur (atunci cand se poate). La probleme mai dificile, nu am nicio problema sa intreb si sa cer o parere. Nu de alta, dar se poate ca problema sa fie in fata nasului, si sa n-o vad de ochelari. :)
Am avut tot felul de probleme cu telefoanele de-a lungul timpului. De la simple blocaje (freeze-uri) si crash-uri de aplicatii, pana la soft brick, boot loop si alte minuni. E adevarat, la ultimele doua, mi-am adus si eu contributia. :D Cu soft-uri custom, flash-uri de soft din terminal... Eh, mai multe. :)
Asa ca, in ceea ce ma priveste, situatiile de nefunctionalitate pot lua culori foarte variate. :)) Dar, cum ziceam, si intr-un caz si in celalalt, prefer sa-mi rezolv singur problemele. La cele hardware, cu o trusa de surubelnite/tool-uri dedicate pentru asa ceva, cu componenta cumparata separat, cu un tutorial de YouTube de cele mai multe ori (nu de alta, dar sa nu tai din greseala vreun cablu flex cand desfac telefonul), cu un uscator de par (sau turbosuflanta), si cu multa rabdare. :)
Ca pasi de depanare software, ordinea ar arata cam asa (dupa parerea mea):
1. restart
2. boot in Safe Mode (daca se poate)
3. resetare partiala (doar network settings, de exemplu, in functie de problema)
4. resetare totala (revenire la setarile din fabrica). Initial fara restore din backup, ca sa vad daca problema persista. Dupa care, cu restore din backup, si analizat daca sau cand se mai intampla problema.
Si in caz de resetare generala, daca nu mai booteaza telefonul astfel incat sa initiezi resetarea din meniul telefonului, urmatorul pas este din Recovery Mode. Daca nu merge nici asa (unele telefoane nu au Recovery), se poate incerca si cu comenzi de fastboot, din Terminal/Command Prompt.
Mulțumim mult pentru completări! Super utile, sperăm noi, pentru cât mai mulți utilizatori.
Multumim mult pentru informatii!
Mulțumesc cu recunoștință! :)
Eu personal nu am asa probleme cu orice telefon android - acum folosesc S20FE5G care pot sa spun ca ca este "spirt" din toate punctele de vedere - nu am crash-freez-restarturi - reclame- pop-up-uri-etc
Mihai, respect pentru ordine si curatenie. :) Si avand in vedere ca vorbim de un Samsung...e cu atat mai mult de apreciat ce ai facut tu acolo.
Dar da...trebuie root, ceea ce, in mod normal (dar presupun ca ai deja o solutie pentru asta), creeaza probleme cu aplicatiile care au nevoie de DRM (de exemplu Netflix), sau aplicatiile bancare.
Bravo! Frumos. :)
Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!
Întotdeauna există cineva care te poate ajuta să afli răspunsul la o întrebare.