Întrebare fară răspuns

Folosire frauduloasa a datelor mobile Orange de catre o persoana neautorizata

Buna ziua! Mama mea este in prezent in spital, unde foloseste telefonul ei mobil pentru a comunica cu familia prin apeluri si mesaje scrise. Astazi cand a incercat sa ne sune, nu a putut efectua nici un apel.
De aceea, am intrat (sunt fiica ei) pe contul ei online, pentru a vedea ce se intampla. Spre marea mea surpriza, am constatat ca numarul a fost suspendat! Mama este de foarte multi titularul acestui Abonament Orange, si intotdeauna a platit la timp. Deci suspendarea m-a mirat.
Continuand investigatia, am mai descoperit ca cineva (NU mama, si nici altcineva cunoscut), a activat serviciul de date mobile! Cand am indrumat-o pe mama sa verifice, acesta era pornit/ activat.
Subliniez ca mama nu foloseste telefonul decat strict pentru a suna sau trimite SMS.
De fapt, ea nici nu stie cum sa foloseasca Internetul pe un telefon mobil, fapt pentru care i l-am dezactivat de cand i-am cumparat aparatul.
Aceasta inseamna ca cineva a activat si folosit fraudulos/ fara autorizare datele de mobil pe mobilul mamei (care din pacate nu are nici o forma de securitate pentru a-l deschide, nici un PIN setat etc.). Noi suspectam acum ca cineva din spital, posibil un cadru medical i-a folosit mobilul pe care ea adesea il tine pe un corp de sertare la incarcat.
Pe desfasuratorul convorbirilor se vede clar ca pe 16 si 17 mai cineva s-a tot conectat la Internet la diverse ore, ridicand pana in prezent cheltuielile suplimentare pentru date mobile la aproape 21 de euro (abonamentul lunar al mamei nu include date mobile, deci orice conectare se plateste PAYG). Ca detaliu suplimentar, spitalul nu dispune de conexiune Wifi (publica).
Mentionez ca mama este frecvent sedata pentru dureri, si deci nu este constienta de ceea ce se intampla in jurul ei cat timp doarme sau are ochii inchisi.
Va rog foarte mult sa ma indrumati cum as putea rezolva aceasta situatie.
Repet, mama NU s-a conectat la Internet.
Cum pot cere Orange sa investigheze aceasta utilizare frauduloasa si, daca este posibil, sa 'stearga' datoria de 21 de euro derivata din folosirea Internetului de catre o persoana neautorizata in conditiile in care cineva a profitat de starea mamei (sedata in spital)?
Va multumesc anticipat!

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

GenyandFany, bun venit in Comunitate!!!
Poate mama ta a activat datele mobile fara să-și dea seama.
Dacă era să umble altcineva la telefon, nu putea fi decât o colega de salon si nu e treaba Orange să facă ancheta în spital.

Ai doua variante prin care ai putea rezolva problema pe partea ta:
1. stergi APN-ul din setarile telefonului (din pacate, daca e cineva care se pricepe...il poate pune la loc destul de usor).
2. iei legatura cu cineva de la Orange (apel la 300 de exemplu) si le ceri sa inchida de pe cont accesul la date mobile. Ar trebui sa fie posibil.

Partea cu anularea datoriei este iarasi o chestie care trebuie discutata cu cineva de la Relatii Clienti Orange. Tind sa cred ca, avand in vedere situatia, s-ar putea face ceva.

Nu cred că se va șterge extracostul. Pe ce bază? Orange a constatat activitatea, dar cum dovedești ca nu mama a folosit datele mobile?
Spui că activitatea a fost la ore diferite. Mama nu a văzut că umblă cineva la telefonul dânsei?

O intrebare: ce abonament este activ pe număr? Mi se pare dubios ca un apel în rețeaua Orange sa fie tarifar (cred ca nu se mai taxează în rețea de vreo 6 ani).
Legat de scutirea de plata: doar Orange poate da un răspuns.

Cu o reclamație la Orange, ai putea scăpa de costul suplimentar extra, însă este nevoie de dovezi în sprijinul celor afirmate.

Salutare!
Părerea mea este că trebuie oprite urgent datele mobile din My Orange ( secțiunea servicii) sau de la *100# ( dacă ai acces). Asta în caz că se repornește abonamentul.
Apoi trebuie făcută o sesizare la serviciul.clienti@orange.ro, unde trebuie explicată serios problema și starea mamei tale, eventual cu dovezi medicale, dacă ai. Și sper să reușești sau cel puțin așa cred că ar fi normal. Numai cei de la Orange pot hotărî concret ce și cum vor face, dar oprește imediat datele, să nu se mai adune alte costuri și după aceea. Și eu i-am oprit tatălui meu datele și MMS-urile și a stat în spital aproape 2 luni și în afara faptului că i-l opreau sau dădeau pe silent, nu s-a întâmplat nimic. Oameni și fapte!
Succes!

  • cred ca si o reclamatie la politie ar fi de mare ajutor- sa te duci cu printurile la un "politist" destept (sper sa nimeresti unu ) mai ales ca ai inregistrate numerele la care s-a sunat ! - se poate afla usor zic eu persoana care a folosit telefonul
  • din pacate asta nu te scuteste sa nu platesti factura - din punctul de vedere al Orange ei si-au facut treaba si au asigurat un serviciu - serviciu telefonic care a fost folosit de altcineva asta trebuie sa descopere politia cu ajutorul Orange
  • iti urez succes in demersul tau .

Salut, GenyandFany!
Îmi pare foarte rău de situația neplacută descrisă de tine și ne dorim să ajutăm.
Fiind vorba de o problemă punctuală și care implică analizarea contului personal al mamei, ți-am trimis un mesaj privat (pe adresa de e-mail cu care te-ai înregistrat în Comunitate) și așteptăm răspunsul tău prin reply la acel e-mail.
Mulțumim.

ACTUALIZARE: In urma sesizarii, Orange au investigat si au decis sa crediteze contul Orange al mamei cu suma reprezentand cheltuielile pentru folosirea neautorizata a datelor de mobil.
Multumiri speciale reprezentatei Orange, Dna Dra @DanielaH pentru implicare si ajutorul oferit in solutionarea problemei!

Mdap. Ti-am zis eu ca se rezolva. Putini oameni isi dau interesul sa ajute asa cum o fac Daniela si Mihaela.

Cu ocazia asta, multumiri si din partea mea pentru toate ocaziile in care m-au ajutat si pe mine. Sunt niste fiinte deosebite si merita tot respectul si aprecierea. :)

Nu toate lucrurile tin de ele. Si de multe ori, au intampinat dificultati, pentru ca, la capatul celalalt exista piedici pe care nu le pot inlatura, pentru ca nu tine de ele, dar atat cat tine de ele, poti sa fii sigur ca vor face tot ce pot sa ajute.

Buna, Radu! Ma bucur ca si tu ai primit ajutor atunci cand ai avut nevoie.
Si da, inseamna ca am avut noroc ca Daniela a raspuns rapid si eficient!
Este prima data cand am nevoie de comunitatea Orange si sunt foarte impresionata de spiritul de intrajutorare si nivelul de implicare.
Le multumesc totodata si celorlalti utilizatori din comunitate (like your good self ;)), care au raspuns intrebarii mele cu opinii si sugestii, fiecare cum s-a priceput mai bine.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!