Întrebare fară răspuns

Plata in valoare de 1.18 euro prin Jocuri pe telefon a fost efectuata cu succes

De ceva timp imi apar saptamanal costuri suplimentare fara sa fi activat nimic.
De unde aceste costuri ?

TataGicu
TataGicu

TataGicu

User level
Nivel
0
1 / 100
punct
Custom field 2
TataGicu
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Salut!

Ai instalat vreo aplicatie in aceeasi perioada? Ca sunt aplicatii care trimit sms-uri in functie de permisiunile pe care le primesc la instalare..
Ai in link-ul de mai jos niste informatii, cum sa te dezabonezi, daca este vorba si in cazul tau de un numar din lista..
https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2020-06/Lis...

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

@arsradu sa știi că și eu m-am întrebat dacă Orange chiar ar fi capabilă de asemenea practici neortodoxe. In ultimele luni mulți cunoscuți s-au plâns de acele costuri și toți spuneau că nu au făcut nimic în plus care sa fi condus la abonarea la vreun joc.
Ar fi urat daca ar recurge la aceste practici, care pentru unii oameni sunt destul de costisitoare, doar cu scopul de a-și crește ei profitul.
@TataGicu poți suna la 300, apoi tastele 520 pentru a intra în legătură cu un operator și să le soliciți blocarea plăților pe toate numerele deținute. Ei îți pot spune și la ce număr poți suna pt dezabonarea de la jocul respectiv.

Miha Z
Miha Z

Miha Z

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Miha Z

Si in comunitate sunt multi care s-au plans de asta. Si hai sa zici ca poate unii au dat click din greseala, sau s-au abonat din greseala. Dar chiar toti sa fie asa de atehnici...? Eu nu prea cred.

Coincidenta e cam mare ca sa fie doar o coincidenta. Si daca abonamentele se pot mari fara acordul clientului, de ce nu s-ar putea si subscrie la servicii cu plata, tot fara acordul lui?

Vazusem ceva similar si in comunitatea Orange Franta (Orange Jeux acolo). La fel, clienti subscrisi la servicii cu taxa, fara acordul lor. Coincidenta? I think not.
Uite aici un exemplu: https://communaute.orange.fr/t5/offres-mobile-Orange-et-o...

@radu Modurile de a face bani sunt preluate rapid.
@TataGicu verifica de cand ai costul suplimentar, poate nu e prima luna. Inainte de data primei facturi de la orange incarcata cu costuri suplimentare(deci data anterioara acelei facturi) verifica sms primite de la orange cu activarea serviciului. Telefonul il folosesti numai tu sau mai pune mana vreun copil pe el? Cativa cunoscuti au patit-o asa.

Viocat
Viocat

Viocat

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Viocat

Si inca un topic similar, de data asta de la noi din comunitate: https://comunitate.orange.ro/questions/2874090-reclamatie-jocuri-telefon
Si inca unul aici: https://comunitate.orange.ro/questions/2733711-jocuri-orange-opresc-costurile

Deci...cati dintre oamenii astia (si toti cei care au mai raportat aceeasi problema pe alte topicuri) ar fi in situatia ca altcineva sa le fi intrat pe telefon? Multi dintre clienti (daca nu chiar toti) nici macar nu au aplicatia instalata. Iar unii dintre ei (cum e cel din topicul de mai sus) nu are nici macar optiunea de dezabonare, pentru ca nu apare ca fiind abonat in primul rand! Deci e clar ca abonarea nu s-a facut prin aplicatie.
Trebuie sa fii orb sa nu vezi ca toata chestia asta e cat se poate de intentionata.

Pe telefonul socra-mii e a doua oara cand apare acest cost. Nu e abonata la nici un joc. Eu ii administrez contul si nu e nimic in plus la optiuni sau abonamente. Are doar costul de 99 de eurocenti.

Marius_8
Marius_8

Marius_8

User level
Nivel
0
33 / 100
puncte
Custom field 2
Marius_8

De abia azi am observat că am cost suplimentar pe numărul de internet fix (prin sim+router)

În factura detaliată am găsit scris doar "Conținut multimedia".

Am sunat la 300 pentru lămuriri - s-a menționat ceva despre Jocuri pe telefon - dacă erau "jocuri pe router", mai ziceam :)

Deci exclus să fi dat eu click aiurea pe undeva - m-aș fi abonat cu numărul de mobil (074...), nu cu cel de fix pe care nici nu-l știu pe de rost (037...)

Apoi am găsit în mesageria routerului exact 11 SMS-uri - deci sunt client fidel se pare, din 7.martie!!! :)

La al doilea apel la 300,
mi s-au oferit doar 10 EUR compensație, că n-am anunțat mai din timp.

Într-adevăr, este ciudat ca din martie până acum să nu observ cost suplimentar pe factură. Doar că facturile mi se achită automat de către bancă, nici nu le văd...

11 x 1.18 = 12,98 EUR,
deci 2,98 EUR pierderea mea.

Problema este că mi-am pierdut încrederea în securitatea rețelei legat de acest router Huawei - să aibă legătură cu hackerii și "operațiunea specială"?

Nu, n-are legatura cu router-ul si cu atat mai putin cu "operatiunea speciala". E o practica (as zice frauduloasa) a Orange-ului de a scoate niste bani in plus de la abonati. Si sunt multi clienti in situatia asta.
Din pacate, dupa cum ai vazut probabil si in exemplele date de mine mai sus, problema nu e doar la Orange Romania. E si la compania mama, Orange Franta.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!