Întrebare fară răspuns

Portare cartela prepay de la Vodafone la Orange

Buna! De vreo saptamana tot incerc sa fac portarea de la Vodafone la Orange si initial mi s-a spus ca nu se poate, ci doar pe abonament bineinteles. Dupa achizitionarea cartelei mi s-a spus ca in 3 zile o sa mi se faca portarea, dar nu s-a intamplat, nu se stia motivul. Mi s-a spus sa imi achizionez o alta cartela si sa incerce sa se faca iar portarea, dar au trecut iar 3 zile si portarea nu s-a realizat. Am sunat in call center si mi s-a spus sa ma duc in magazin iar pentru ca ei nu au acces la mai multe informatii. A mai intampinat cineva aceasta problema? Se poate rezolva portarea? Ce este de facut? Multumesc :)

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 1 din 2

@DianaaaS, bun venit în Comunitate!
Până la urmă ai făcut portarea pe PrePay sau pe abonament?
Ai revenit la magazin să vezi ce s-a întâmplat?

Portare pe PrePay nereusita de 2 ori. Dupa prima portare nereusita fara sa stie motivul, mi-au spus sa imi achizitionez o alta cartela pentru a incerca din nou portarea, care si astazi este nereusita dupa 3-4 zile. Daca o sa ma duc in magazin pentru a 3 a oara presupun ca iar o sa achizitionez o cartela..nu? Pentru ca nu o sa se stie motivul...

Un lucru pot sa-ti spun sigur: NU ai nevoie de abonament ca sa te portezi dintr-o alta retea. Decat daca vrei sa te portezi pe abonament. Ceea ce e cu totul altceva. Si trebuie sa fie alegerea ta. Dar daca tu ai prepaid, si vrei sa schimbi reteaua, si sa fii tot pe prepaid, nu ai nevoie de niciun fel de abonament. NU e conditie pentru portare.

Despre portarea propriu-zisa, din pacate, doar in magazinul in care ai facut cererea cred ca pot sa-ti dea detalii. Banuiesc ca ai facut o cerere de portare, nu?

Da, fara abonament doar cartela PrePay, pe care le-am cumparat de 2 ori pana acum.

Cei din magazin nu mi-au dat detalii, au zis ca nu cunosc motivul, la fel si cei din call center.

Diana, trebuia sa se faca o cerere de portare, in magazin. Cu copie de pe buletin atasata, si semnata de tine. Ai facut chestia asta? Daca nu, tot ce ai facut este sa cumperi o cartela SIM Orange, si atat.

Pai da, dar acum ai un singur numar, de portat pe doua numere diferite. :)) Asta daca nu cumva au anulat prima cerere. Oricum, tot in magazin cred ca ai cele mai multe sanse sa afli un status actualizat. Cel putin eu nu stiu alta varianta.

Pe prima au anulat-o bineinteles, pentru a fost nereusita. De aceea am facut o alta cerere de portare. Off... ma gandeam ca a mai intampinat cineva din comunitate ceva asemanator si au primit vreo solutie...

Din cate stiu eu, nu... Si eu m-am portat acum mult timp, tot de la Voda. Dar nu a incercat nimeni sa-mi bage pe gat un abonament, ca si conditie de "aderare". :)) Iar portarea propriu-zisa s-a finalizat in vreo 5 zile...daca imi amintesc eu bine.

Da, acum ar trebui sa dureaze 3 zile portarea, dar degeaba daca este nereusita... :( Nu prea e in avantajul nimanui sa stea sa se plimbe prin magazine Orange si sa plateasca portari degeaba, fara un rezultat favorabil.

Corect. Dar de ce a fost nereusita prima incercare? Poate n-are rost sa mai incerci daca problema e in alta parte. E intr-adevar destul de ineficient sa tot faci drumuri in Orange Shop si sa nu ajungi la niciun rezultat pozitiv. Aici iti dau dreptate.

Nici macar cei din magazin nu stiau, nu mi-au oferit niciun raspuns mai detaliat ci doar ca este nereusita si nu cunosc motivul.

Hmm... ok, pai hai sa vedem care ar fi motivele pentru care cererea ar putea sa fie nereusita (sau refuzata).

Am gasit asta pe site-ul ANCOM (https://www.ancom.ro/pot-operatorii-sa-refuze-portarea-nu...):

"Când poate fi refuzata cererea de portare?

Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului în cazul în care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).

Operatorul donor poate refuza cererea de portare în urmatoarele condiții:

  • cererea nu este corect completata;
  • datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;
  • numarul se regasește în una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;
  • operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin încetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare); de aceea, utilizatorii sunt sfatuiți sa NU solicite încetarea contractului încheiat cu furnizorul donor în situația în care doresc sa își porteze numarul de telefon;
  • numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri în rețeaua operatorului donor;
  • cartela SIM este declarata pierduta/furata.
  • Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:

    • existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;
    • existenta unei durate minime a contractului încheiat cu operatorul donor;
    • suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.
    • Ce, cum si unde reclami?

      În cazul în care întâmpina orice dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se pot adresa și ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici (https://infocentru.ancom.ro/contact/sesizeaza-ancom/).

      Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul http://www.portabilitate.ro.";

      Se aplica vreuna dintre conditiile de mai sus?

      Acuma, nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se refuze cererea de portare, dar mi s-ar parea normal ca atunci cand se refuza cererea sa ti se specifice si un motiv, ceva... Sau daca e nereusita din motive tehnice, din nou, sa exista un cod de eroare, ceva, ca sa stii si tu de ce a fost nereusita.

Probabil cei de la magazin au incercat sa te ''faca'' de bani, daca tot le-ai refuzat portarea pe abonament si nu a iesit comisionul. Portarea nu are voie sa fie refuzata sub nicio forma, mergi la magazin si spune-le ca vei face reclamatie la ANCOM pentru treaba asta.

Pe cererea de portare s-a trecut corect seria cartelei SIM? Daca e incompleta sau e gresita o cifra nu se porteaza nimic, deci verifica toate informatiile.
Mai ai varianta de a te porta pe Yoxo direct de acasa si iti vine cartela prin curier, dupa ce activezi abonamentul il treci pe PrePay si problema e rezolvata.

Stii ce e mai funny? Ca si daca ai trece pe abonament, tot ar trebui sa faci o cerere de portare. :)) Ar fi culmea ca aia sa fie aprobata.

Da, incerc sa nu gandesc pesimist si sa zic ca cineva incearca sa te "incalte" cu un abonament, cand tu nu vrei asta, dar ceea ce zice simple_dreams e absolut posibil. Se poate ca din cauza unei cifre gresite, sa nu se faca portarea. Acuma, ca e gresita "din greseala" sau intentionat, asta nu putem sa stim. Dar da, ar fi o idee buna sa verifici si tu daca totul e completat corect.

In principal, chestiile care trebuie verificate sunt:
1. CNP-ul tau
2. numerele de telefon (cel vechi, si cel de pe SIM-ul prepaid nou). Numarul "temporar", de dinainte de portare.
3. serialele SIM-urilor (cel vechi si cel nou).

Acuma, nu mai stiu daca toate datele astea se regasesc pe cererea de portare (asa ar fi normal, dar chiar nu mai stiu), dar macar cele care se regasesc acolo sa fie corecte.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!