Întrebare fară răspuns

iPhone 12 - 5G si decodare cu eSIM

De ce ne mint cei de la Orange ?
Am achizitionat un iphone 12 cu plata in rate pe factura.
Am observat ca nu am 5G, am sunat la relatii clienti si mi-au zis ca exista o problema intre iphone 12 si reteaua 5G orange, este afisat si pe site. La achizitionare nu mi-au zis de aceasta problema.
Apoi am observat ca telefonul este codat in Orange. I-am intrebat cat costa decodarea si mi-au zis 410 lei in perioada de contract si 51.80 lei dupa terminarea ratelor.

Vazand ca cei de la relatii clienti Orange nu ma pot ajuta, am ales alte cai de informare de pe net.
Asa am aflat de serviciul eSim. Am activat acest serviciu si surpriza ... am 5G si am deblocat GRATIS iphone-ul.

Multumesc Orange !!

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Salutare!
Evident că ai făcut cea mai bună alegere! Nu știu de ce nu ți-au spus, dar e bine că te-ai descurcat.
Detalii despre e sim pe iPhone ai aici:
https://support.apple.com/ro-ro/HT209044
Felicitări și succes în continuare!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Se poate interpreta si asa, ca a fost omis raspunsul cu esimul. Insa raspunsurile au fost date la obiect. In plus persoanele de la relatii clienti nu sunt din departamentul tehnic, asa ca raspunsurile primite sa respecte un anumit sablon. Felicitari pentru rezolvare!

Viocat
Viocat

Viocat

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Viocat

Dupa parerea mea, tine de training. Nu se pune problema de "mintit". Informatiile furnizate sunt corecte. Problema, dupa cum ziceam, este de training.

Sincer, nici eu nu stiam, pana de curand, ca se poate decoda un iPhone, gratuit, activand eSIM. Pentru ca nu e specificat lucrul asta pe pagina de decodare a Orange: https://www.orange.ro/help/cum-pot-s-mi-decodez-telefonul...
Si aici: https://www.orange.ro/help/despre-decodarea-telefoanelor-150

Si....cumva are sens. Daca ar pune informatia asta acolo, ar mai plati cineva pentru decodare? Evident ca nu. Pe de alta parte, metoda asta va functiona doar la iPhone-urile cu eSIM. Acuma, nu stiu in ce soft a cautat IMEI-u, ce informatii ii afiseaza, la ce informatii are acces, sau daca i-ai specificat pe undeva in conversatia respectva faptul ca e vorba de un iPhone 12. Daca nu, si n-aveau nicio informatie cu privire la modelul de telefon pe partea lor, nici nu prea aveau ce alta informatie sa-ti dea. :)

Iti inteleg frustrarea. Si eu as fi suparat, pentru ca probabil ca m-as gandi ca au facut-o intentionat sau li s-a cerut sa nu dea mai departe informatia asta (si se prea poate sa fie si asta). Dar exista si posibilitatea in care pur si simplu nu stiau de metoda asta. Cu atat mai mult cu cat, dupa cate poti sa vezi, nu e tocmai "la vedere". :))

Persoanele de la relatii clienti nu sunt de la departamentul tehnic, dar te pot transfera acolo. Dar ei au ales sa spuna ca nu se poate. Sau sa ceara bani.
Si da, daca ar pune informatia cine ar mai plati pentru decodare ? Dar metoda aceasta nu face cinste unei firme de asemenea dimensiuni.
Ar trebui revizuite si eliminate informatiile acestea false catre clienti.

@michaitza74, îmi pare rău pentru situația pe care ne-ai expus-o aici și îți mulțumim pentru sesizare!
Am transmis feedbackul tău colegilor noștri de la Serviciul Clienți.
P.S. Am editat titlul postării tale pentru a fi mai clar la ce se referă și pentru a fi de ajutor și altor utilizatori.

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

De acord. Ar trebui adaugat undeva la vedere. :)

Cat despre consultantii de la relatii clienti, da, ar putea sa te trimita acolo. Si de multe ori stiu ca se pun ca un zid in fata comunicarii cu colegii de la tehnic. Nu stiu de ce.

Dar pe de alta parte, mai e o chestie. Si tine de natura umana. Cand esti convins ca stii o chestie, si e corecta, nu mai intrebi, nu mai verifici. Nu mai trimiti mai departe pentru confirmare. Dai raspunsul si cu asta basta. Si pentru ca e mai rapid asa si poate mai ai si alti clienti care asteapta un raspuns, dar si pentru ca asa reactionam cu totii. :)) E in natura umana.
Daca te intreaba cineva: ce culoare e la semafor (presupunand ca e verde)? Mai stai sa confirmi ca e verde? Mai intrebi in stanga, in dreapta? Nu. Raspunzi direct. Pentru ca esti convins ca informatia pe care o detii e corecta. Acelasi lucru cred ca s-a intamplat si aici. Asta stiau (sau asta li s-a spus) si asta au dat mai departe. E ok. Si se poate intampla oricui, oriunde si oricand. :)

De-aia tind sa cred ca problema e pe partea de training in primul rand, si ar trebui sa inceapa cu: atunci cand nu esti sigur, intreaba. Si chiar daca esti sigur, confirma ca ceea ce crezi e intr-adevar corect, sau, in cazul asta, de actualitate. :) Si chiar si asa, sunt sigur ca vor fi raspunsuri pe care le vor da din ceea ce stiu in momentul ala. :))

Pentru ca tehnologia evolueaza in permanenta, si se prea poate ca ceea ce credeai ca e de actualitate, sa nu mai fie. Si sunt destul de sigur ca de multe ori, clientii sunt cei care au venit cu informatii noi pentru cei de la support. Pentru ca, daca ei nu au dat peste chestia asta in viata lor de zi cu zi, si la job nu li s-a spus...de unde sa afle?

De-aia zic...e de training. Si atunci cand clientii observa probleme de genul asta, e bine sa le mentioneze pentru ca acea procedura folosita la support sa poata fi updatata in consecinta, si alti clienti sa primeasca informatia corecta sau, in cazul asta, completa. :)

@Daniela, mersi frumos. :D

Inainte de decodare, in aplicatia My Orange aveam Iphone 12 64Gb Blue.
Dupa decodare am Iphone 12 64Gb Green reconditionat
Ma uit la el ... este albastru, m-am linistit

La fel si la mine. Si nu e luat de la Orange. E o problema de detectie pe partea Orange. De foarte mult timp. Inca nerezolvata.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!