Întrebare fară răspuns

intra bulgarii fara sa am roamingul activat

imi apare mesajul > se pare ca aveti roamingul activat > si am apelurile si accesul internet blocat; o voce in limba bulgara repeta un text indexcifrabil desi eu am roamingul NEACTIV. Nu pot efectua apeluri, mesaje si nici primi sau accesa netul. Nu am activat roamingul. Va multumesc.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 1 din 2

Salut!
Sună la Serviciul Clienți și vezi ce se întâmplă, pentru că e ceva dubios aici. Dacă zici că nu ai activ roamingul, e cu atât mai dubios. Mă gândesc să nu îți apară că nu e activ, dar în realitate să nu fie invers
Tot ciudat este și faptul că ai datele oprite! De curiozitate, ce model de telefon folosești. Eu, de exemplu, am circulat pe toată clisura Dunării, de la Turnu Severin la Moldova Nouă, cu datele pornite ( cu roaming neactivat) și nu au fost probleme.
De aia spun că e ceva dubios!
Sper să te lămurească cei de la Serviciul Clienți!
Baftă!

Salut! Alege din setări sa îți selectezi manual rețeaua de telefonie, și nu o sa te mai bâzâie bulgarii. Verifică totuși și statusul roamingului tau la *100#

De regulă telefonul este setat să preia automat celula de rețea în funcție de zona în care te afli. Astfel, roaming-ul involuntar poate apărea în acele localități de la graniță numai în cazul în care este activat serviciul de roaming, iar telefonul mobil are setată identificarea automată a rețelei. Prin identificarea automată a celulei, echipamentul mobil se va conecta automat la rețeaua operatorului cu cel mai bun semnal.

Pentru a evita accesarea involuntară a serviciilor de voce sau date în roaming la granița României cu statele vecine ai următoarele opțiuni:

  • selectarea manuală a rețelei prin dezactivarea opțiunii telefonului de selectare automată a rețelei;
  • solicitarea către operator pentru a activa serviciul de roaming numai la cerere;
  • verificarea rețelei înainte de a utiliza telefonul (de regulă scrie atunci când telefonul este blocat în ce rețea ești), în cazul în care selectarea rețelei rămâne pe modul automat.

Este adevărat că sunt dispozitive care caută implicit rețele 3G/4G cu prioritate și atunci, la setarea automată va prelua rețeaua cu semnalul cel mai bun.

@teacher_: Profesore, este ” *100# ” , apoi 2 - Roaming, internațional și mesagerie vocală, și apoi 2 - Roaming, iar acolo o serie întreagă de opțiuni, status, activare / dezactivare, trafic, tarife ... .etc.

@Alergaceala: Se știe cum o selecție automată face să treci în roaming fără să vrei în zona de graniță, dacă ai roaming activ. Dar cum îți explici ”selectarea rețelei cu un roaming inactiv”? Pentru că inițiatorul nu avea roamingul activ. :))

FLo1
FLo1

FLo1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo1

@FLo1 ...teoretic nu ai cum să fii taxat dacă ai roamingul inactiv. Cel puțin la prePay. Chiar dacă ești taxat se face o regularizare de credit la 15 minute. Totuși, este posibil ca celula orange să fie recunoscută de exemplu pe Dunăre dacă mergi pe malul românesc sau bulgar la Ruse. Idem și legat de celulele rețelelor partenere din vecini. Ține foarte mult de setările telefoanelor care țin cu prioritate să rămână conectate la 3G/4G. În cazul meu, acolo unde nu am cel puțin 3G este destul de dificil să folosesc internetul.

De asemenea, majoritatea telefoanelor permit restricționarea traficului de date în roaming, dar și setarea de acces la date prin excepții. Când plec în tări non-UE precum Turcia, chiar și cu roamingul activat nu las liber acces la date, ci setez doar câteva aplicații, precum un HomeBank, eventual email sau WhatsApp. Oricum, cel puțin pe WhatsApp orice element media care nu este text nu se descarcă automat.

Activarea sau dezactivarea serviciului roaming se poate face inclusiv din străinătate cu acces internet prin wireless:

  • din contul tău My Orange, secțiunea Roaming și internațional, poți alege activarea sau dezactivarea în funcție de starea serviciului pentru numărul de telefon;
  • din aplicația My Orange (Android si iOS);
  • prin intermediul sistemului de Chatbot Djingo.
  • Aceste două modalități pot fi folosite chiar și atunci când te afli deja în roaming, dacă ai acces la o rețea wireless.

    Pe teritoriul României activarea sau dezactivarea serviciului roaming se poate face:

    • prin apel gratuit *100# - ramura Roaming, internațional și mesagerie vocală, apoi 2 - Roaming și apoi tasta 2 - activează/dezactivează roaming ...sau direct *100*2*2# apoi alegi din meniul contextual ce opțiune preferi;
    • prin apel gratuit la Serviciul Clienți - 300;
    • în orice Orange Shop.

@Alergaceala: Un număr fără acces la roaming nici măcar nu se conectează la rețea, ca să nu menționez că nu poți beneficia de servicii / resurse. Deci ce să mai taxeze? Dar dacă a taxat.... cu siguranță roamingul a fost activ..... zic eu.

FLo1
FLo1

FLo1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo1

...este adevărat. Totuși, în desfășurător se poate vedea exact ce a generat costul, un apel la un anumit număr sau accesul la internet, durata dar și costul. Mai este un aspect... orice extraopțiune sub 10E dezactivează roamingul... orice extraopțiune de minim 10E activează automat și accesul prin roaming. Se poate dezactiva roamingul și având o extraopțiune de minim 10E activă, dar dezactivarea are efect doar în acea lună. Sau cel puțin așa era până acum...

Când ești în BG în ultima vreme îți apare că ai semnal, dar totuși nu poți primi sau iniția apeluri. Chiar și așa, uneori când apelezi... intră bulgarii și te anunță în bulgară că apelul nu poate fi inițiat pentru că nu au accesul la roamning activat. Testată acum două săptămâni când aveam extraopțiune de 6E fără roaming, dar aveam semnal și la apelare primeam răspuns în bulgară. Nu am fost taxat, nici nu aveam credit. Roamingul poate fi activ și dacă nu ai o opțiune activă pe număr, dar ai credit. :)

@Alergaceala: Ce se poate (sau nu) este un aspect. Însă discutăm pe probleme concrete, iar concretă este mențiunea utilizatorului că a fost taxat ca roaming deși roamingul era inactiv. Restul sunt floricele....

FLo1
FLo1

FLo1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo1

Corect! Totuși, înainte de a avea o discuție cu cei de la orange, ar trebui "să aibă temele făcute" și să știe exact ce a cauzat taxarea. Altfel... rămâne la latitudinea celui care procesează cererea dacă va fi rambursat sau nu. Am fost o dată taxat de două ori cu opțiunea de 10E și doar cu date concrete am primit rambursarea în contul cardului a plății deși inițial cel care preluase sesizarea zicea că "totul este în regulă" și că este "doar o eroare de sistem". :) Mulțumesc pentru intervenții. Cel mai bine, mai ales la prePay este creditul cât mai aproape de zero pentru a evita surprize. La abonament însă, este mult mai dificil de controlat, mai ales că recurența se vede mai târziu.

In ce zona a tarii se intampla fenomenul asta ciudat?

delfinas
delfinas

delfinas

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
delfinas

Glumețule!!! :) Tocmai pt că e cam lunga granița cu bulgarii, ar fi bine de știut mai exact locul.

delfinas
delfinas

delfinas

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
delfinas

Personal, doar în zona Drobeta Turnu Severin am avut probleme de acest tip și asta prin 2o13. În Giurgiu până la vamă am avut semnal mai bun pe partea română cu Orange versus Vodafone, cel puțin în perioada 2o18-2o21. :)

Va multumesc tuturor!!! Aveam optiunea AUTOMAT in cautare retea si asa cum e specificat, in zona de frontiera intra Bulgarii BG 2 cu un anunt, chiar daca ai roamingul neactivat. Setarea trebuie facuta manual, aleging Orange , litle in cazul meu, desi 3G este prezentat a fi activ pe mai toata Romania... Telefonul este un Xiaomi MI note 9T l-am cumparat dupa achizitia unei drone de la acceasi firma :(

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!