Întrebare fară răspuns

Restituire bani la achizitia unui telefon luat la Black Friday - este frauda?

Buna ziua! Am fost apelata de tel 0374747987, spunand ca sunt de la Orange si ca trebuie sa-mi restituie o suma de bani la achizitia unui telefon luat in campania Black Friday.
Este o frauda? va multumesc!

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Nu am auzit până acum la Orange de restituirea unor sume de bani. Când au fost situații de genul acesta, mi-au acordat vouchere, sau au compensat la următoarea factură.
Tu ai cumpărat vreun telefon de la Orange de Black Friday?

svetalex
svetalex

svetalex

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
svetalex

@Nicole Feodor: Bun venit în Comunitate. Ciudată împrejurare, pentru că în marea parte a cazurilor, Orange mai bine își păstrează banii pentru el, oferindu-ți alternativa unui avans. Totuși mai face excepții uneori, dar mai rar.
În cazul tău, oferind un număr de cont IBAN și numele (pe care oricum îl are deja) nu se va întâmpla nimic rău. Dacă are nevoie despre vreo informație privind cardul bancar.... e țeapă. Simplu și eficient.
Succes.

@Nicole Feodor: Așa cum menționam anterior, IBAN-ul și banca le poți comunica fără probleme. Caz concret: Orice firmă emite facturi pe care are trecut IBAN-ul unui cont propriu (chiar mai multe IBAN-uri) și nu a fraudat-o nimeni.
Succes.

Daca ti-au cerut doar IBAN-ul, si nu toate datele de card (nu ai nevoie de datele de card ca sa primesti bani, si nu ar trebui sa-ti dai niciodata datele de card ca sa primesti bani), cine stie...? Dar nu, nu suna prea bine.

Plus ca, daca ar fi de la Orange, nu ar trebui sa stie deja numarul comenzii? Nu ei ti-au onorat comanda in primul rand? Deci au avut numarul tau sa te sune "sa-ti dea bani", dar nu stiu de la ce comanda trebuie sa dea banii? Cam ciudat, nu crezi?

Trebuiau sa iti spuna de ce vor sa-ti dea banii aia. Ai platit mai mult? A fost o greseala in contabilitate si trebuie sa faca stornare in cont? Daca nu, si mai ales daca ti-ai primit deja produsul...nu stiu ce sa zic. Factura a fost deja emisa cu o anumita suma. Nu prea ar trebui sa se mai modifice.

Ai cumparat online sau din magazin fizic?

Mie imi suna un pic a frauda. Cu toate ca, din nou, depinde de context, depinde ce ti s-a spus mai exact la telefon... Sunt mai multi "daca". Recomandarea mea e sa fii precaut(a) cu chestiile astea.

Mda...nu stiu. Poate sunt eu paranoic, dar nu-mi suna prea bine. Am tot vazut incercari de genul asta de frauda in ultima vreme. De-aia sunt atat de sceptic. O cunostinta de-a mea era cat pe ce sa fie furata de cateva sute de lei pe OLX printr-un site de phishing. Asa ca...stii cum se zice, sufli si in iaurt. :)) Ca idee generala, IBAN-ul e destul de "safe" de dat. Dar sunt alte chestii care imi ridica semne de intrebare.

Plus ca, din nou, nu ar avea nevoie de nimic din partea ta. Ai achitat online, deci au deja pe ce sa faca stornare, in caz de ceva. Si nu ar avea de ce sa te intrebe de numarul de comanda. Ar trebui sa-l stie deja, pentru ca pentru comanda aia te-au sunat in primul rand!

De asemenea, unde anume ar trebui sa trimiti datele respective? Ai o adresa de mail sau ceva? Daca da, uita-te la domeniul adresei respective de mail (partea de dupa @). Ar trebui sa fie ceva de genul @orange.com. Nimic gen @orange-shop123.info, @orng.ro, @oringi.ro sau mai stiu eu ce combinatie. Mare atentie la domeniu. Si vezi sa fie domeniul legitim, nu "numele" de afisat.

Diferenta este urmatoarea:
poti avea o adresa de mail cu numele de forma "prenume.nume@orange.com" (care altfel ar putea fi legitima), dar in spate, adresa efectiva sa fie de fapt "123awew4eqwasdasn4323@scamrightnow.tech". In functie de clientul de mail folosit, poti sa vezi care e de fapt adresa de mail catre care se trimite acel mesaj.

Transmite cu încredere contul IBAN. Probabil te-au facturat eronat, odată cu voucher ul suplimentar. Numărul este de tip fix, centrală și aparține de Orange România.

ai grija ce deja ai facut :) nu stiu cat de oficial ai fost contactat ! in contul tau Orange apare ceva de "genul" descris de tine ?

Si eu am fost sunt in data de 19.11.2021 pentru aceeasi motiv ca mai sus.
Le-am zis sa puna banii pe factura.
Un raspuns orange la aceast topic ar fi bine venit.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!