Întrebare fară răspuns

Sfaturi Orange Money

Salutare Comunitate,

Am nevoie de ajutorul vostru. Ma bate gandul sa incerc Orange Money, si as vrea cateva pareri. :)

V-ati face Orange Money? Daca da, de ce? Cei care aveti deja, ce v-a determinat sa va faceti cont Orange Money? Sunteti incantati de alegerea facuta?

Din cate am putut eu sa vad, pare interesant...dar sunt cateva chestii pe care nu le-am gasit pe site-ul Orange, si cred ca ar fi util de adaugat/explicat mai bine, cum ar fi:
1. cum pot sa inchid contul Orange Money? Se poate inchide la fel de usor cum e deschis?
2. in cazul cardului de credit Orange Money, observ ca se beneficiaza de rate fara dobanda, cu toate astea, pe site-ul Orange (https://www.orange.ro/money/comisioane/), pare sa existe o dobanda anuala cuprinsa intre 18% si 38%. Deci...ce-i cu dobanda aia? Cand se aplica?
3. este nevoie de un card fizic sau se poate folosi linistit cu un card virtual adaugat in wallet?

Ce ma sfatuiti?

Intrebarea e deschisa, evident, atat clientilor cat si staff-ului Orange. :) Apreciez orice opinie, indiferent de unde vine. :))

Mersi frumos!

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 2 din 4

Cu drag! Sigur o sa mai ai ocazii sa platesti fie in magazine, fie online ; ) Si sa activezi Google Pay sau Apple Pay ca este super la indemana. Eu am si Fitbit Pay pe ceas (un Ionic) si este chiar si mai tare ca si comoditate cand platesti

Revin cu cateva sugestii in urma catorva miiiici problemute cu Orange Money, card de debit:

1. aparent, daca ti-ai facut card virtual, si te hotarasti ulteriori sa-ti faci si unul fizic, nu mai poti. Si nu pentru ca interfata nu te-ar lasa, ci pentru ca, cu toate ca toti pasii sunt facuti corect, si primesti "ok-ul" la final, primesti urmatoarea eroare prin sms:

"Cererea de emitere Card de debit nu a putut fi procesata, deoarece exista deja un card asociat contului tau. Pentru detalii apeleaza Serviciul Clienti 300/Orange Money. Emiterea noului card nu a putut fi procesata, deoarece exista deja un card asociat contului tau. Pentru detalii apeleaza Serviciul Clienti 300 sau 0374300300".

Oook. Hai sa le luam pe rand:
a. daca nu se poate cere doar cardul fizic, dupa crearea celui virtual (by the way, de ce nu se poate chestia asta?), scoateti optiunea din aplicatie! Optiunea trebuie sa fie greyed out, sau scoasa de tot. In niciun caz nu trebuie sa fie activa, si sa poti sa si urmezi pasii, sa-ti mai dea si OK la final. :)) This is bad user experience. Si e o chestie care poate fi rezolvata foarte usor din aplicatie.
In cel mai rau caz, aplicatia trebuie sa dea eroare, in momentul in care incerci sa soliciti un card fizic in contextul asta. In niciun caz nu trebuie sa te lase sa ajungi pana la final, sa-ti dea "ok-ul" ca pe urma sa-ti trimita prin SMS "not ok-ul". Nu asa se face.

Daca ai generat card virtual, indiferent daca ai sau nu si unul fizic, trebuie sa-ti dispara optiunea de "Solicita card fizic", pentru ca n-o vei putea folosi! Asta daca nu cumva se va implementa si posibilitatea de generare a unui card fizic, dupa ce ai solicitat deja unul virtual. Din partea mea, Doamne ajuta! Sa fie! Dar pana atunci, optiunea aia trebuie sa fie greyed out/inactiva, sau scoasa de tot.

Ceea ce e mai funny e ca odata cerut un card fizic, iti dispare optiunea de Solicita Card Fizic din sectiunea Cardurile Mele. Foarte bine. Inseamna ca asta e un bug de aplicatie, si trebuie rezolvat. Aplicatia trebuie sa ascunda acea optiune de Solicita Card Fizic si in cazul in care nu exista un card fizic. Pentru ca, aparent, daca ai doar card virtual, si vrei doar cardul fizic corespunzator, nu-l poti avea. Deci optiunea aia e absolut degeaba in cazul asta. Si nu doar ca e degeaba, dar mai rau te incurca. Pentru ca iti da senzatia ca e totul ok, si ca ti-a fost trimisa cererea pentru card fizic, doar ca ulterior sa-ti trimita mesaj de eroare prin SMS.

Parerea mea e in felul urmator: o interfata buna ar trebui sa-ti dea acces doar la chestiile pe care le poti folosi. Daca e acolo, inseamna ca le poti folosi. Daca nu, inseamna ca nu. Atat de simplu. Varianta in care afisezi optiunea, dai senzatia ca e totul ok, dar trimiti ulterior eroarea prin SMS, e o problema de UX, si un bug de aplicatie. Este bad design dupa parerea mea.

b. mesajul ala din SMS ar trebui scurtat oleaca. Pentru ca spune acelasi lucru de doua ori, usor diferit. Hai sa avem o singura varianta, cu tot ce trebuie.

De exemplu:

"Cererea de emitere Card de debit nu a putut fi procesata, deoarece exista deja un card asociat contului tau. Pentru detalii, apeleaza Serviciul Clienti 300/Orange Money sau 0374300300".

2. aparent nu mi s-a pupazat vederea, si chiar exista acel mesaj care te informeaza ca, daca alegi sa mergi pe varianta cu card virtual (fara card fizic), nu mai poti face cumparaturi la comercianti. Screenshot mai jos. Ar fi dragut daca s-ar putea actualiza textul...? Nu de alta, dar e cat se poate de inaccurate. Nu cred ca mai exista POS-uri care nu accepta plata contactless. Asta ar fi singurul caz in care ai avea nevoie de card fizic pentru cumparaturi la comercianti. :) In cel mai rau caz, specificati faptul ca mesajul se refera la cumparaturile la POS-uri care nu au contactless.

3. chat-ul Orange Money ar trebui sa aiba si varianta de PC. Ma indoiesc ca echipa de suport de pe chat-ul Orange Money scrie de pe telefoane. Deci, tind sa cred ca exista o interfata accesibila de pe PC. Daca da, foarte bine, faceti in asa fel incat sa fie disponibila si clientilor, nu doar staff-ului!

Sa scrii de pe telefon, cand esti pe drum si nu ai altceva mai bun la indemana, e super folositor. Sa scrii de pe telefon cand ai mai mult de scris si ai un laptop/PC de pe care ai putea sa scrii muuuult mai rapid si mai eficient...e oribil.

By the way, de ce nu exista Orange Money si pe PC? Vad ca site exista: http://www.orange.ro/money. De ce nu te poti loga in contul tau Orange Money de acolo? Poate in felul asta, ai putea avea acces si la chat-ul dedicat Orange Money de pe PC.

Inteleg ca Orange Money este primordial o aplicatie. Dar la fel este si My Orange. Tot o aplicatie. Care are varianta si de telefon si de browser de desktop. Asta lasand la o partea ca ambele sunt web-based. Deci....sunt 100% sigur ca se poate face acelasi lucru si pentru Orange Money. Daca nu s-a gandit nimeni la asta pana acum, there you go. Sugestie de implementare. :)

Cam atat am remarcat eu pana acum. Am facut azi un alt set de cumparaturi. Totul ok cu plata contactless. :)

Sper sa se remedieze chestiile de mai sus, pentru ca e pacat de aplicatie. Chiar are potential. Dar, cum ziceam si in mesajul de dinainte, mai e un pic de lucru. :)

@arsradu, nu am încercat și cardul de credit . Am unul singur de la o alta banca și ma chinui lunar sa il ignor, dar nu reușesc. La un moment dat aveam rata pe el mai mare decât cea la casa . Nu pot sa ma abțin :)

Te inteleg perfect. Si eu am card de credit la alta banca si mi-am setat intentionat limita de credit mai jos, tocmai ca sa nu ma manance degetele prea tare sa consum. :))) Pana acum a fost o strategie buna... Sa vedem cat tine. :))

Revin cu detalii despre Orange Money, card de credit, intrucat mi-am facut si asta. :))

  • cererea pentru card de credit si aprobarea au mers super rapid. Ma asteptam sa mai fie nevoie de inca un apel cu un consultant sau ceva, dar nu. Totul s-a petrecut, simplu si rapid, direct din aplicatie. Selectezi suma dorita, daca se aproba, o primesti, daca nu, primesti maxim cat se poate, si te intreaba daca esti de acord cu oferta. Excelent!
  • partea cu 24 de rate oriunde, la cumparaturi de minim 300 de lei mi se pare ge-ni-a-la! E motivul principal pentru care mi-am facut cardul de credit Orange Money. Stiu ca e promotional pana la sfarsitul anului, dar va rog sa nu schimbati chestia asta, pentru ca e un mare plus! Daca nu e o problema pentru Orange sa continue "oferta", va rog sa nu o incheiati.
  • mi s-a parut un pic confusing in momentul in care mi-a aparut tranzactie in Orange Money cu suma de plata, mai devreme decat ma asteptam (pe 3 in loc de 5). Banii nu se retrasesera, dar eu aveam o tranzactie in aplicatie.
  • Am sunat la *111 si mi-au explicat ca e normal, ca s-a postat rata...(nu mi-e foarte clar ce inseamna asta), ca extrasul se emite pe 5 (si intr-adevar am primit mail cand s-a intamplat asta), si data scadenta este 5+16 zile = 21 a fiecarei luni. Deci, altfel spus, am intre 5-21 sa achit rata lunii respective.

    • daca doriti sa folositi fonduri proprii la cumparaturi, e important de stiut ca se iau in calcul doar daca linia de credit e pe 0 (ceea ce de cele mai multe ori n-o sa fie). Adica nu poti sa adaugi 400 de lei de la tine, 600 sa fie din linia de credit, si sa faci o plata de 1000 de lei cu esalonarea celor 600 din linia de credit. La unele banci se poate, si mi se pare super, super cool. La Orange Money...ca la majoritatea bancilor, din pacate nu se poate. Daca iti pui bani pe contul de card de credit, o sa ti-i ia in calcul la plata ratelor, daca linia de credit e pe minus (adica ai facut deja cumparaturi), sau la cumparaturi daca e pe 0. Nu poti sa folosesti fonduri proprii pentru o tranzactie, si sa-ti esaloneze in rate doar diferenta luata din linia de credit.
    • Ca sugestie, daca s-ar putea adauga si functionalitatea asta...ar fi genial! Ge-ni-al. Sau macar sa ii dea posibilitatea userului sa aleaga.

      Cam atat momentan. Daca mai gasesc ceva si mi se pare util de stiut, o sa scriu aici. :)

Nu stiu daca asta e un bug sau ceva, dar de fiecare data cand e vorba de contact telefonic Orange Money, ti se propune sa apelezi 300, "ramura Orange Money", in loc de *111. Well, la 300 (si 0374 300 300) eu unul nu am nicio ramura pentru Orange Money.

E doar la mine?

M-am hotarat azi sa-mi fac si eu cont si card Orange Money. Sincer, putin dezamagit inca de la inceputul procesului. Nu stiu daca sunt eu mai ghinionist sau au ei o problema cu aplicatia.
Am intrat in apel video, am scanat CI, s-a intrerupt apelul video, am reintrat in apel video dar la poza selfie nu a vrut pentru ca eram pe iPhone si cica au ei o problema cu aplicatia pe iPhone.
Solutia a fost sa reincerc de pe un telefon cu Android. Am facut si asta, scanat CI, intrerupt apel video, reintrat in apel video, reluat pasii si de data asta a mers si poza selfie. Toate astea cu doi operatori diferiti.
Am raspuns la acele intrebari, am confirmat adresa de e-mail si acum s-a blocat la termeni si conditii. Arata ca se incarca termenii si conditiile, am de ales intre Semnez mai tarziu ai Am citit si sunt de acord, dar nu reactioneaza daca apas pe ele. Acum astept sa vad daca reusesc sa trec si de pasul asta, pana la urma.

E cel mai probabil legat de problemele tehnice de azi. Multe servicii nu merg.

Ca idee, eu mi-am facut contul (cu apel video si tot ce trebuie) de pe iPhone. Deci, din cate stiu eu, nu e o problema de aplicatie (cel putin eu unul nu am avut probleme). Dar cum am zis, astazi se pare ca au picat o gramada de chestii. Inca nu si-au revenit toate. *111 de exemplu este inca picat (cel putin pentru prepaid). Ceea ce e foarte aiurea pentru ca am nevoie de ajutor, si nu pot sa stau sa scriu din aplicatie. Din nou, sugestie sa se implementeze o varianta de chat pentru desktop, sa pot sa scriu ca lumea. Djingo nu se poate folosi pentru Orange Money. De ce...nu stiu. Deci lista de posibilitati de comunicare se restrange destul de mult.

Dar da, daca ai incercat astazi, cel mai probabil nu e o coincidenta faptul ca nu-ti merg chestii in Orange Money. Vestea buna e ca nu e mereu asa. :))

@arsradu, serviciul 300 este disponibil atât pentru PrePay cât și pentru Postpaid. Opțiunea/ ramura de Orange Money apare doar dacă apelezi de pe numărul de telefon asociat contului Orange Money.

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

Am reusit pana la urma sa urmez toti pasii pana la finalizare si acum am cont si card Orange Money. Cardul fizic urmeaza sa imi fie livrat prin curier, nu stiu cat dureaza.
Ieri nu am reusit sa alimentez cardul. Azi am reusit doar prin metoda platii cu un alt card (BT). Prin transfer cu IBAN nu merge, da eroare.
Am si platit la un supermarket cu Orange Money, totul ok.
Nu primesc SMS de notificare cand se face vreo tranzactie cu cardul. Trebuie sa fac eu ceva pentru a primi si SMS? Primesc doar e-mail.

Buuun! Bravo! :)

Orange Money nu are notificari la tranzactii, prin SMS. Doar Push (in aplicatie), si Email.

Gasesti toate optiunile in sectiunea Setari Cont din aplicatie.

Cat despre transfer catre un IBAN, in mod normal ar trebui sa mearga. Doar sa vezi sa fie IBAN de RO. Adica sa inceapa cu ROxx... Tie iti dadea vreo eroare anume?

Zicea doar ca a aparut o eroare si sa incerc din nou.
Legat de alimentarea contului, ma refer ca nu am reusit sa fac transfer de pe un alt card catre IBAN-ul meu de Orange Money.

Ah, am inteles acum. De pe celalalt cont nu ai putut sa transferi, din IBAN in IBAN in contul Orange Money, dar ai putut adaugand cardul in aplicatie.

Sa nu fi fost legat de problemele de ieri...zic. Sau cine stie, poate din aplicatia bancii de la care vrei sa transferi (BT?). Eu n-am avut probleme... Si tot din BT am transferat. Deci in mod normal ar trebui sa mearga. Doar ca mi se pare ca dureaza mai mult asa...decat daca ti-ai adauga cardul (de BT in cazul asta) in aplicatie.

Da, e mai ok sa alimentez direct cu cardul, decat sa fac transfer.
Intrebam de notificare prin SMS pentru ca asa am citit pe pagina dedicata Orange Money. Acolo apare si prin SMS.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!