Întrebare fară răspuns

Apple anunta Self Service Repair

Salut!

Dupa cum probabil unii dintre voi stiati deja, Apple a anuntat acum cateva zile ca va incepe sa furnizeze componente si tool-uri pentru clientii finali.

Ce parere aveti despre asta? O fi pe bune, sau e inca o strategie de marketing si PR din partea Apple? Eu unul sunt usor sceptic, pentru ca nu demult, Apple a mai avut o incercare de genul asta, cu IRP-urile (Independent Repair Providers), si nu prea a avut succes.

Programul ar trebui sa acopere pentru inceput inlocuirea bateriilor, a display-urilor si a camerelor de la iPhone 12 si 13, dar spune ca exista posibilitatea de extindere spre alte reparatii, pe parcursul anului viitor.

Pentru mine personal, suna bine! Sper sa nu fie cu stelute de subsol, cum e de obicei. :)) Si sper sa-si extinda "oferta" si la alte componente care ar avea nevoie de reparatii, cum ar fi portul Lightning de exemplu. Nu se strica foarte des, dar se strica, si nu e foarte dificil de reparat, cu conditia sa ai componenta respectiva si binenteles, un pic de habar.

Voi ce ziceti? E o treaba buna? Nu prea? Cati dintre voi va reparati lucrurile (gadget-urile in special) acasa? Si cat de mult considerati ca v-ar ajuta sa aveti acces usor la componente originale direct de la producator?

Pentru ca eu unul m-as bucura foarte mult. E o chestie de care m-am tot lovit de-a lungul timpului, si pe care as vrea sa o vad implementata la toti producatorii! Am avut nevoie de o baterie, de exemplu, la vechiul iPhone, si de una pentru Mac. De asemenea, de un ecran la vechiul meu telefon cu Android. N-am avut de unde sa cumpar asa ceva, pentru ca producatorul nu ofera astfel de componente clientilor finali. De ce?!

Trebuie sa-ti duci telefonul in service, astepti o saptamana, pentru o reparatie de maxim o jumatate de ora, si ai posibilitatea, in cazul unora dintre service-uri, sa-ti vina telefonul mai rau decat era cand l-ai trimis! Nu stiu, eu sunt de parere ca daca e sa-l stric mai rau decat e, il stric eu acasa. Nu e nevoie sa bata atata drum sa-l strice altul. :)) Plus ca, reparandu-l acasa, imi imbogatesc bagajul de cunostinte cu informatii utile. Invat lucruri noi. Asa ca, eu unul sunt cat se poate de in favoarea acestui lucru.

Sunt curios ce parere aveti si voi. Atat despre mutarea facuta de Apple cat si despre reparatiile in general pe care le-am putea face acasa.

Asa ca intrebarea mea este: daca ati avea tot ce va trebuie ca sa faceti reparatia acasa, ati face-o, sau in continuare ati merge cu telefonul/laptop-ul/gadget-ul intr-un service? :)

Mai multe informatii despre Apple si al sau Self Service Repair aici: https://www.apple.com/newsroom/2021/11/apple-announces-se...

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Atunci când orice piesă, oricât de nesemnificativă, ajunge la minim 40% din prețul întreg al telefonului.... eu unul prefer să uzez la maxim device-ul și să-mi iau altul nou. Ba mai scot și de pe ”rablă” ceva .... discount. Și mă gândesc și altfel: decât o rablă reparată, mai bine dublez costul reparației și îmi iau un device... nou.
PS: Valabil pentru telefoane low-middle range. Pentru ”avioane” (precum cele cu iOS) nu am o statistică, dar nu merită nici măcar achiziția.

Da, iti dai seama, ca daca pretul componentei e prea mare pentru valoarea in momentul ala a telefonului...si e mai rentabil sa-l schimbi cu totul, evident ca aia o sa fie varianta de preferat. Dar eu ziceam asa, la modul ideal. Daca ar fi totusi la un pret decent, ti-l repari singur acasa sau il duci la reparat in service?

@Radu: Când pot îl repar singur. Dar cum un ecran spart nu am cum să-l repar decât prin înlocuire, o baterie la fel, iar ”tarifele” nu sunt chiar de ignorat..... concluziile sunt evidente.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!