Întrebare cu răspuns(uri)

[Rezolvat] Problema modem flybox Alcatel

Salutare tuturor! Am un abonament de internet fix 4g cu un modem de la Alcatel ( ca cel de aici https://www.orange.ro/magazin-online/modemuri/flybox-alca...). Problema e că la un interval de timp (in ultima vreme destul de frecvent), rămân fără internet, cu toate că în interfața de administrare a modemului arată că e conectat la rețeaua 4g Orange. Până nu dau manual restart la rețea din meniul de administrare a modemului la 192.168.1.1 (nu la modem pentru că nu are niciun efect), nu îmi merge internetul nici wireless și nici prin cablu. Sa fie problema la modem? E vreo setare pe care ar trebui sa o fac la el!? Mulțumesc!

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Salutare! Revin cu noutăți pentru a oferi o posibilă remediere a problemei... După discuția cu tehnicianul de la Orange am ajuns la concluzia că nu e niciun defect. Singura problema e că routerul e cam lent, adică vine echipat cu un procesor micuț, in comparație cu cele din smartphone-uri. Așa că, daca la conexiunea mobila este setat ca comutarea între rețelele de tip 4g/3g/2g sa se facă automat, vor exista totdeauna lagurile astea de switch între conexiuni de rețea. Mi-a sugerat in prima faza sa las setat doar pe 3g, lucru care într-adevăr a făcut să dispară problema: conexiune stabilă, fără întrerupere timp de 40 + ore. In schimb viteza e mica pe 3g, așa că am setat doar 4g deoarece am semnal destul de puternic în zonă și pot observa de aprox. o zi că e stabilă conexiunea cu setarea doar 4g. Merci mult tuturor de sprijin și va doresc numai bien in continuare!

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (1)

Da (3)

75%

3 membri au votat cu DA

1 membri au votat cu NU

75% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Pagina 1 din 2

Oare nu ai un conflict pe IP-urile de la LAN? Ai IP-uri fixe în LAN? Astfel de conflicte într-o rețea internă doar atunci apar de obicei. Poate verifici acest aspect. Dacă nu, atunci e doar o problemă de la modem.... una calitativă, care în mod normal rezolvă temporar problema printr-un restart.

Hai sa o luam logic. Ai modemul asta de...cat timp?
In timpul asta, a mai avut problema asta?
Daca da, ai modificat ceva pe partea de setari?
Daca da, e posibil ca acea modificare sa fi cauzat problema asta. Daca nu, inseamna ca problema nu e de la setari.

Ceea ce mi se pare interesant e ca un restart de pe modem nu are acelasi efect cu un restart din interfata lui... Ceea ce ma duce cu gandul la o prosibila problema de firmware.

Poti incerca si un hard reset folosind instructiunile de aici: https://www.hardreset.info/devices/alcatel/alcatel-linkhu...

Ma gandesc ca totusi, daca problema nu s-a manifestat dintotdeauna, fie e o problema cu dispozitivul, fie...s-a schimbat ceva pe partea Orange.

De asemenea, nu stiu daca poate face vreo diferenta sau nu, la mine a facut, cu alte routere, dar mi s-a parut interesant si bine de stiut, nu tine modemul langa alte routerele sau acoperit. Are nevoie de aerisire.

@FLo_1 utilizarea claselor de IP-uri sunt gândite în așa fel încât să nu poată apărea conflicte...

@Crumpler ai încercat să te conectezi la modem printr-un cablu de rețea? Dacă pe cablu merge internetul și pe Wi-Fi nu e o problemă de rețea ci buba e undeva în zona fără fir...

Dacă ai posibilitatea selectează un canal mai liber pentru Wi-Fi.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
3047 / 5000
puncte
Custom field 2

Merci de răspunsuri! Sa o iau cu începutul: IP urile la secțiunea LAN sunt ca cele inițiale. Am pus și un printscreen in sensul asta. Modemul îl am din luna august al acestui an, și problema era de la început. Am incercat sa ii fac și reset din buton, însă fără niciun rezultat, aceeași problemă. Mă gândeam și eu că ar fi o problema de firmware, dar nu știu cum să procedez.

Sunt conctat și cu cablu rețea și wireless, iar rezultatul e același: fără conexiune la internet. De intrat în interfața de administrare a modemului pot intra de pe orice dispozitiv (ori wireless, ori cablu rețea) doar că internet nu este până nu dau restart la rețeaua mobila din interfața 192.168.1.1. că în imaginea atașată.

Ar mai fi o ciudățenie pe care am sesizat-o : de pildă nu sunt afișate toate device urile conectate la modem in acel moment, cu toate că ele sunt conectate la același modem.

Pe laptop / desktop ai instalat Windows 10? Descarcă Driver Booster de aici https://www.iobit.com/en/driver-booster.php, versiunea gratuită e suficientă și actualizează driverele.

Cu driver-ul generic pentru placa de rețea apar astfel de probleme pe Windows 10... ori vezi ce placă de rețea ai și cauți driverul original și-l instalezi.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
3047 / 5000
puncte
Custom field 2

Drivere le sunt la zi. Oricum , nu cred că are vreo legătură laptopul că nu are driver la zi la placa de rețea cu modemul sau cu telefonul care are wireless. Mie nu îmi merge pe niciun fel de dispozitiv.

Atunci suni frumos la suport și stabilești cu ei ce-i de făcut... vine un tehnician și te-ajută cu setările sau îți schimbă echipamentul.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
3047 / 5000
puncte
Custom field 2

Daca a facut la fel de la bun inceput, inseamna ca e o problema cu echipamentul. Fie o problema generala cu modelul ala, fie…doar cu al tau.

Nu mi-e cunoscuta interfata pentru ca n-am folosit niciodata asa ceva, dar nu ai pe nicaieri o optiune de upgrade firmware?

Oricum ar fi, cel mai bine vezi cu colegii de la suport, cum zicea si alterego.

Salutare!
Nu știu ce să-ți spun în afară de faptul că acela este un router praf de tot, probabil cel mai praf din oferta lor. Am văzut la cineva de lângă mine și pot să-și spun că avea probleme chiar și de semnal, în condițiile în care, eu cu un Huawei B 310 sau B 525 aveam semnal maxim. Nu știu cu ce pot să te ajute cei de la Serviciul Clienți, dar merită să faci o încercare. Poți în schimb să faci rost de un router capabil de undeva, pentru că ăla o să-și scoată peri albi! E foarte slab pe partea de semnal și de aia îți și întrerupe conexiunile (cel mai probabil).
Baftă!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Mulțumesc de răspunsuri și de posibilele soluții! Voi lua legătura cu cei de la tehnic și revin cu soluțiile adoptate. Numai bien până atunci!

@Crumpler: softul de la modem e... varză. Ori schimbi softul ori... modemul.

@alterego: ai încercat să conectezi într-un router / switch 2 deviceuri cu același IP fix din LAN? Să vezi ce inteligente devin deviceurile. Nu este specificat că acestea by default sunt cu siguranță pe DHCP.

Am luat legătura cu cei de la tehnic, mi-au schimbat câteva setări la ei, am scos cartela SIM și am dat restart și sa vad pe viitor daca mai face probleme. Că o posibilă soluție pe viitor mi-au spus să mă duc la un Orange shop sa schimb SIM. Numai bien!

Modemurile de la operatori sunt customizate și nu mai beneficiază de eventualele update-uri de firmware

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
3047 / 5000
puncte
Custom field 2

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!