Întrebare fară răspuns

Cost suplimentar roaming Turcia (Keep Alive App)

Salut,
Recent am avut cost suplimentar cu Turcia pentru date mobile. Din telefon (un iPhone XS Max) au fost dezactivate toate setarile ce tin de acest serviciu (roaming de date, date mobile si asistenta wifi). Traficul s-a generat aleator, in momente de inutilizare a telefonului (noaptea) si cu trafic foarte mic (pana in 100kb pe zi). Raspunsul Orange a fost ca s-a generat din cauza aplicatiilor ramase deschise in fundal, “keep alive” dupa cum au spus. Aceasta intrebare a fost trimisa catre Apple, m-au contactat si mi-au spus ca acest lucru nu este posibil tehnic.
Va rog, daca ati intampinat aceasta problema, ajutati-ma sa deslusesc misterul costului suplimentar.
Multumesc frumos.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Din punctul meu de vedere, si se poate sa gresesc, atata timp cat telefonul e setat pe "no data roaming" si "no mobile data", oricat de "alive" ar fi acele aplicatii, alea sunt setari generale. Deci, daca nu cumva costul suplimentar provine din alte surse (SMS/apel), nu prea vad cum ar fi putut telefonul sa-ti faca cost suplimentar. Asta, daca nu cumva e un bug in iOS, si sunt aplicatii sau componente ale sistemului de operare (de exemplu Weather), care trec peste aceasta setare de roaming.

Ar fi fost bine daca puteam sa stim ce aplicatie e de presupus ca a facut acel cost suplimentar. Presupun ca de la Orange nu ti-au zis nimic, nu? Probabil ca nici ei nu stiu.

Daca zici ca e trafic mic, nu pot sa ma gandesc decat la mesaje text trimise, sau update la aplicatia de Weather de exemplu. Cred ca mail-ul daca ar fi fost sa se sincronizeze, ar fi consumat mai mult de atat.

Salut,
Nu am utilizat serviciul de voce, nu am trimis mesaje. Tot ce am primit au fost cateva sms-uri privind tarifele si mesajele de bun venit. Au fost vreo 3 mesaje. Daca erau taxate apareau teoretic ca servicii de voce. De la Orange nu au oferit alte detalii. Oricum, raspunsul cu aplicatiile “keep alive” a fost furnizat foarte greu, dupa 4 sesizari deschise si conversatii pe chatbox timp de 3 saptamani, cu nenumarate apeluri in call center. Atasez traficul din cont, poate cineva isi va da seama si s-a lovit de aceasta problema. Nu-i vorba in acest moment de o suma mare de plata, dar nu as vrea sa fiu taxat inca o data pentru servicii pe care nu le-am folosit. Totodata problema sa poata fi evitata si de alte persoane.
Multumesc.

Intr-adevar, daca erau sms-uri sau apeluri, ar fi trebuit sa apara pe partea de voce. Foarte bine ca ai atasat desfasuratorul ala. Pentru ca e o chestie foarte interesanta in el. Zilele si orele par sa fie absolut random, din cate pot eu sa-mi dau seama. Cu toate astea, ceea ce nu e deloc random este durata. Fix 58s fiecare. Asta nu e o coincidenta, e un pattern.

O sa mai caut si eu pe net, sa vad daca gasesc ceva in sensul asta. Momentan n-am gasit nimic.

La o prima vedere, pare sa fie intr-adevar o aplicatie care isi face update. Doar ca nu stim care dintre ele... Iti aduci aminte sa fi primit vreo notificare de la o aplicatie, care in mod normal n-ar trebui sa apara, avand in vedere ca ai datele oprite? Ai vreun Widget la vedere pe telefon (de exemplu cel de Weather)? Daca da, ai observat sa-si faca update vremea? Sau alte aplicatii care in mod normal n-ar fi trebuit sa-si faca update in conditiile astea?

E foarte interesanta chestia asta. Daca ar fi fost toate datele la ore diurne, te-as fi intrebat daca nu cumva ai deschis aplicatia respectiva. Dar avand in vedere ca sunt destule ocazii cu trafic de date nocturn...la ora aia presupun ca dormeai, deci teoria asta pica.

Singurul lucru ciudat ca sa spun asa a fost ca aparea un popup cu update configurare retea, sau ceva de genul asta. Am dat not now de 2 ori dar in zile diferite, apoi a disparut. Probabil erau noile setari de retea pentru Turcia. Aparea asta inainte cand dadeam instalare configurari de retea pe noile telefoane. Nu vad sa aiba legatura.
Nu a fost niciun update dubios, nu detin widget-uri pe ecran.
Am luat o zi ca test si am pus printscreen din acea data, cu aplicatiile utilizate.
*Ceva extra sa zic asa:

Oook, asta e foarte interesant. Pentru ca, din start, daca ai acelasi consum pe doua telefoane diferite, pe doua numere diferite...deja putem sa scoatem iOS-ul si Android-ul din discutie. Si nu, setarile de configurare intr-adevar nu par sa aiba vreo legatura. Problema inseamna ca e la operator. Saau...daca e vreo aplicatie comuna pentru ambele telefoane...posibil aplicatie.

Acuma, desfasuratorul cu aplicatiile nu ne ajuta foarte mult, pentru ca nu stim cat trafic a facut fiecare, daca a facut. Iti arata doar cat timp a fost folosita aplicatia. Plus ca, atata timp cat esti pe WiFi, iarasi nu prea ne ajuta. Ar trebui sa vedem ce trafic a facut fiecare aplicatie din date mobile. Ceea ce, sincer, nu stiu cum, sau daca se poate face.

Sotia presupun ca nu a primit acel pop-up de retea sau ceva, nu? Oricum, nu ar avea de ce sa aiba vreo legatura.

Comune utilizate au fost facebook, mobile banking si whatsapp. Whatsapp nu functioneaza fara date mobile. Mobile Banking nici atat (stiu sigur ca acolo lucrez)… de Facebook nu stiu ce sa zic .. mai tine cache-ul dar oare sa si faca acel cost ?
Pun printscreen cu desfasuratorul orange pentru nr de Android si consumul din telefon.
Ms mult de ajutor, inca o data!

Nu stiu, sincer, daca ar putea sa fie de la cache. N-am idee. Plus ca nu folosesc, nici WhatsApp, nici FaceBook. Dar din screenshot-ul tau, as zice ca WhatsApp a facut trafic de date, pe date mobile, in data de 18, nu? Sau cel putin asa inteleg eu din screenshot-urile alea.

Cu toate astea, nu exista trafic, din WhatsApp, pe 14 si 15, unde avem din nou acele 58s date mobile facturate. Deci, ne trebuie o aplicatie care a facut trafic de date (eventual acelasi trafic de date), in zilele alea.

Uitandu-ma in screenshot-ul cu costul, observ nu doar ca avem aceeasi durata in toate zilele, dar si acelasi cost. Ceea ce me face sa cred ca si volumul de date transferat in intervalul ala de timp, a fost acelasi.

Pe Android am cautat toate aplicatiile si am verificat pentru fiecare consumul din 14 - 15 sept. Este zero pentru tot.
Nu este relevanta data de 18, am cost pentru 14, 15, 19. Spre 18-19 deja eram pe drum spre Romania, nu prea imi dau seama.
Incerc sa gasesc ceva legat de Facebook, dar sunt “stufoase” informatiile privind confidentialitatea. Probabil o sa le scriu sa aflu mai multe detalii… sau poate s-a mai lovit cineva de asa ceva si va scrie aici.
Multumesc!

Cu drag! :)

Cum ziceam, mai caut si eu. Dar daca nu ai trafic pe datele alea, inseamna ca telefonul nu a inregistrat nimic. Ceea ce inseamna ca nu aplicatia a facut acel trafic. Asta ar fi dupa logica mea.

Acuma, daca mai exista oameni cu FB si WA, care au mers in roaming, in Turcia, cu datele mobile oprite, si au fost taxati…ar fi interesant de stiut si experienta lor. Dar probabil ca vor fi foarte putini care sa intre in toate conditiile de mai sus, simultan, astfel incat sa reproduca problema.

Eu am un feeling ca s-ar putea sa fie ceva de la operator. Pentru ca daca ar fi fost aplicatie, telefonul (telefoanele) ar fi trebuit sa contorizeze acel trafic. Asa cum l-au contorizat pentru 18-19, puteau sa contorizeze si pentru 14,15.

De acord, dar operatorul zice altceva …
Intre timp le-am scris celor de la Facebook. Astept un raspuns… poate intre timp mai citeste cineva acest topic si are ceva informatii.

“Stimate client, doresc sa va anunt ca a fost finalizata analiza pentru sesizarea cu referinta 159304702. Sesiunile de date inregistrate in roaming, in Turcia pe luna in curs pot fi facute de aplicatiile ce au functia de keep-alive. Functia de keep-alive permite terminalului sa mentina in viata o aplicatie in fundal,in orice moment, si practic pastreaza terminalul conectat la reteaua 3G/4G generand trafic si implicit costuri suplimentare in roaming. Cu stima […]
O zi buna!

Cei care ti-au raspuns sunt tot oameni. Ceea ce inseamna ca se poate sa greseasca. De asemenea, mesajul respectiv nu e un raspuns clar la problema ta, ci mai degraba o supozitie.

Ei ti-au dat doar o varianta de situatie in care telefonul ar putea sa faca trafic fara ca tu sa stii. E o situatie arhicunoscuta. Nu e nimic nou pana aici. Si da, se POATE intampla...la modul general. Dar nu si in cazul tau.

Ceea ce nu au luat in calcul, si era important sa o faca, este faptul ca tu ai data roaming = OFF, mobile data = OFF, wifi assist = OFF. Astea sunt chestii importante, pentru ca sunt setari generale, la care ar trebui sa se supuna (si probabil o fac), toate aplicatiile.

Deci, din start:
1. nu putem sa vorbim de o problema pe o anumita platforma, pentru ca se intampla atat pe Android cat si pe iOS, cu doua nr de telefon diferite, si avem exact aceeasi problema pe ambele.
2. nu putem sa vorbim de trafic pe date mobile, cand "robinetul" de date mobile e inchis.
3. nu putem sa vorbim de o aplicatie, pentru ca (1), se aplica punctul de mai sus, si (2) aplicatiile comune intre cele doua telefoane, nu au raportat trafic de date in zilele alea.
4. nu putem sa vorbim de nicio aplicatie, cu sau fara "keep-alive", pentru ca ne lovim din nou de punctul 2 (si 3). Deci partea asta e irelevanta in contextul dat.

Cumva primești mesaje că WhatsApp-ul trebuie să-și facă backup?

delfinas
delfinas

delfinas

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
delfinas

Salut,
Cu siguranta nu a reusit sa faca backup deoarece wifi-ul din hotel se oprea automat la 15 min de inactivitate.
Nu am primit niciun mesaj de notificare in acest sens.
Mersi

Andrei, bună!!!
Eu nu am zis că ai făcut backup la WhatsApp, pt că ai fi avut un consum mult mai mare. Eu primesc in fiecare dimineață, chiar dacă datele mobile și wireless-ul sunt închise, un mesaj de la WhatsApp că backup-ul e oprit și se așteaptă accesul la Wifi, deci aplicația ruleaza pe fundal și trimite notificări, chiar daca nu are acces la net. Mă gândeam că și tu primești un astfel de mesaj și e un exemplu de aplicație care rulează cumva și fără să fie conexiune la internet. Și la mine se întâmplă tot noaptea, la 2.
Cu plăcere!

delfinas
delfinas

delfinas

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
delfinas

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!