Întrebare fară răspuns

Semnal satelit slab doar ziua???

Semnal satelit slab doar ziua, noaptea merge perfect, stie cineva De ce ? Cei de la tehnic au zis ca a crescut salcamul din fata antenei si strica semnalul .. dar noaptea se apleaca salcamul ? Nu inteleg logica. Daca a mai intalnit cineva problema. Multumesc.

Alex990CSA
Alex990CSA

Alex990CSA

User level
Nivel
0
65 / 100
puncte
Custom field 2
Alex990CSA
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 1 din 2

Bun venit in Comunitate, Alex990CSA!!!
Nu stiai ca noaptea si salcamul face nani si se culca la pamant? :))
Serios vb, cred ca noaptea sunt mai putini consumatori, pt ca nu doar salcamii dorm. :) Asa ca nu e ingramadeala la antena din zona si semnalul ajunge pt cati utilizatori sunt.
Trebuie un amplificator de semnal.

Salutare!
Nu știu exact care este treaba de nu ai ziua semnal și noaptea ai, dar cert este faptul că ai calitatea slabă a recepției și trebuie făcut un reglaj fin al antenei. Te sfătuiesc să chemi echipa tehnică sau pe cineva specializat, dar în primă fază să miști un pic spre dreapta sau stânga de lnb și să mai verifici conexiunile la cabluri. Dacă nu ai pe cine să chemi, slăbești foarte puțin antena și o miști extrem de fin în stânga, apoi dreapta, dar verifici pe ecran semnalul, din meniu. Se mișcă foarte încet atent stânga și se urmărește semnalul din meniul receptorului. După ce se dă stânga, dacă nu se reușește, se dă în dreapta, tot foarte încet. Dar se dă câte un milimetru și se așteaptă vreo 20-30 secunde, pentru a se vedea puterea semnalului, pentru că acesta nu intră imediat.
Iar dacă ai obstacole în calea antenei (copaci, etc), trebuie să mai tai din crengi și să îi dai posibilitate mai bună de recepționare. Succes!

Un alt lucru pe care trebuie sa îl verifici este traseul cablului de la antena pana în casa . Vezi nu cumva o anumita porțiune sa treacă peste o zona care se încinge extrem de tare în timpul zilei (tabla de acoperiș, perete închis la culoare, etc). De asemenea infiltratii de apa la conexiunea cablului cu antena sau cu vreun splitter , pot afecta calitatea semnalului.
Dacă ai antena de mulți ani , este posibil atât ea cât și LNB-ul sa fie afectate de coroziune . Dacă ai acces la ele verifica și acest aspect.
Dacă ești suficient de ghinionist mai poate fi și o problema legata de activitatea solara . Îți las mai jos un copy/paste la textul în engleza , care explica în linii mari despre ce e vorba :
What is sun outage?
It's a technical phenomenon which typically occurs during the months of March/April and September/October, and can last as long as 15 minutes a day and take place over a period of 15 days. On these days your reception may be affected. For example, you may see the "No Signal" message on your television for a short period of time, up to 10 minutes. Normal service will resume after this time.

Why does it happen?
It happens because the radio frequency noise from the sun is at its peak strength and can interfere with the satellite signal, resulting in a brief service interruption.

Symptoms
You may experience temporary noise or service interruptions. Different areas will be affected on different dates and times during this period.

The effects of a sun outage vary from minimal to total outage throughout the 15 day period. Once it reaches its peak, the interference will gradually decrease becoming less noticeable each day after.
Și ar mai putea fi un motiv pt perturbarea semnalului în timpul zilei , dacă antena este suspendata pe un stâlp și nu e ancorata în perete, acel stâlp suferă dilatare +/- răsucire din cauza căldurii din timpul zilei, ceea ce afectează poziția antenei.
@delfinas, calitatea semnalului nu are legătură cu numărul de utilizatori, nu e ca la cablu/fibra.

Neatza, multumesc de raspuns, a venit echipa tehnica, nici nu a coborat din masina ca a zis : a crescut varful salcamului d-aia nu ai semnal:) . Apoi s a urcat pe scara a pus un cablu intre antena si un aparat, a coborat si a zis : trebuie taiat copacul :)). Si s-a incheiat vizita.eu am zis ca nu toaletez copacii vecinilor si aia a fost.

Alex990CSA
Alex990CSA

Alex990CSA

User level
Nivel
0
65 / 100
puncte
Custom field 2
Alex990CSA

Mda, răspuns tipic de meseriaș român. Au ales varianta cea mai comoda , cu minimul de efort din partea lor. Au avut și un răspuns pt faptul ca noaptea semnalul e ok ?

Au zis ca nu isi explica de ce noaptea este dar au mai intalnit cazuri :) au cautat si pe net si inca nu au gasit o explicactie. Probabil voi rezilia contractul ptr ca nu a oferit decat o singura solutie : sa tund gradina vecinului de peste drum.

Alex990CSA
Alex990CSA

Alex990CSA

User level
Nivel
0
65 / 100
puncte
Custom field 2
Alex990CSA

apropo ... poate ai tu o pozitie mai buna in curte sa muti antena - dupa aia daca nu se rezolva cu semnalul ii chemi iar pe "baieti" si ii anunti ca ai taiat salcamul :)))

mihai_13
mihai_13

mihai_13

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
mihai_13

"Au zis ca nu isi explica de ce noaptea este, dar au mai intalnit cazuri :) au cautat si pe net si inca nu au gasit o explicatie." Pur si simplu adorabili, meseriasi, nu gluma!!! :)))

Profi băieții, ce sa zic .
Mai bine muti antena într-o zona open space. Sau ii chemi pe ei sa o mute , ca să facă și reglajul de rigoare. Dar ii anunți din timp sa apuce sa se documenteze ;)

Le am cerut sa o mute si au zis ca nu au unde ca schimba satelitul si nu mai prind nimic. Au spus ca singura si singura varianta e sa tund salcamul vecinului

Alex990CSA
Alex990CSA

Alex990CSA

User level
Nivel
0
65 / 100
puncte
Custom field 2
Alex990CSA

Hai ca asta e buna ! Cum sa nu aibă unde sa o mute ? Dar ce, ai sequoia in fata casei ?
De curiozitate, aceasi echipa răspunde la solicitarilor de fiecare data? Mi se par incompetenți de-a dreptul .
Suna iarasi la Relații clienți, cere mutarea antenei pe motiv documentat ca ii sta în cale un pom al vecinului pe care nu poți sa îl tai , sau rezilierea contractului . Trebuie sa se rezolve !
Eventual, va trebui sa asiguri suport pt antena , dacă nu exista un perete disponibil .

Stai ca nu inteleg ceva! Daca schimbi locul "farfuriei/" e afectat satelitul? Obiectul ala care graviteaza pe orbita Pamantului la sute, chiar mii de km de planeta noastra?

Sateliții artificiali sunt de obicei pe o orbita geostationara la 200-300 km deasupra pământului. Faptul ca muti o antena pe pământ 4-5 metri mai încolo sau chiar 100 m nu are nicio relevanta privind recepționarea semnalului . Ceea ce contează este elevația ei , sa fie poziționată cum trebuie. Semnalul nu vine de la un singur satelit , este o întreaga suita care se ocupa de treaba asta . Flăcăii respectivi ar trebui sa știe lucrurile astea . Faptul ca au spus ca dacă o muta se pierde semnalul , înseamnă că habar nu au cu ce se mănâncă toată povestea asta.

Asta zic, ca "tehnicienii" ori stau prost dpdv intelectual, ori profesional, ori ambele. Sau considera ca e nestiutor clientul si il pot aburi. Ce conteaza o diferenta de cativa metri la o inaltime de 200-300 de km? E ca nimic! Nu stiu cum functioneaza receiverul de la tv Orange, dar banuiesc ca stie sa-si ia cumva coordonatele si sa "se pupe" cu nava mama, satelitul, indiferent unde o muti. Dupa baetii aia, daca ai montat o antena undeva, ramane pe viata acolo, chiar daca se renunta la abonament?

Hai că e foarte tare asta! Cred că erau prea plictisiți! Eu am reglat/ montat multe antene, dar asemenea ,,dume" n-am mai auzit! Cum adică ,,se schimbă satelitul"? Cascadorii râsului sunt mici copii!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!