Întrebare fară răspuns

Plati facturi online?! Voi puteti scana codurile de bare cu aplicatia Orange Money?

Salut!
Unii dintre noi achitau si inainte facturile online, altii au fost nevoiti sa faca o schimbare..

Pentru ca timpul este putin si nu ne mai ajunge si, dupa ce am stat acum cativa ani, 45 de minute la coada, intr-o banca, desi eram fix a doua persoana, am inceput, de ani buni, sa fac operatiunile, care mananca prea mult timp, online..
De cateva luni, pentru ca voiam, de mult timp, sa testez Orange Money, din mai multe motive, am hotarat sa instalez aplicatia sa vad ce stie.. Nu pot sa spun ca m-a dat pe spate, dar, nici n-am avut probleme pana acum.. si, prin probleme, ma refer la erori ale aplicatiei, de genul "ups... ", din punctul asta de vedere a fost ok..

Voi cum va achitati facturile? Mai folositi sistemul "socializare la coada", sau, v-ati mutat cu toate pe online?

Voi puteti scana codurile de bare dupa facturi cu aplicatia Orange Money?

Ca mie nu prea mi-a iesit.. si a trebuit sa ma orientez altfel.. unul dintre avantajele aplicatiei pe care o folosesc de cativa ani, este ca scaneaza, intr-o fractiune de secunda, codul de bare al facturii pe care o vizualizez pe laptop si ia toate datele, eu doar semnez.. deci, nu mai printez de mult timp facturile..

  • Daca puteti scana cu OM, cum reusiti, ca poate procedez eu gresit?
  • Daca nu puteti scana, cum procedati?
  • Poate mai invat si eu ceva.. Multumesc!

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Eu platesc online toate facturile, din aplicatiile furnizorilor de servicii, ca de ex MyOrange. Chiar si impozitele locale le platesc online pe platforma primariei de sector. Ma feresc de cozi cat pot.
Cat despre problema cu OM, s-ar putea ca aplicatia sa nu-ti citeasca asa cum trebuie QR-ul de pe ecranul monitorului, sa fie "bruiata" de frecventa ecranului. Probabil ca aplicatia e facuta sa capteze de pe hartie, nu de pe ecran, ca la WA web.

delfinas
delfinas

delfinas

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
delfinas

Eu achit si la ghiseu dar fac si plati online. Din aplicatia Orange Money achit factura Orange si uneori facturile de gaze si electricitate. Pana acum n-am intampinat probleme cu scanarea codurilor de bare. Printeaza si pastreaza o factura la care ai putut scana codul si modifica doar suma de plata. Nu am incercat sa vad daca merge sa achit introducand codul de client, ca este si aceasta optiune de plata in aplicatie.

Miha Z
Miha Z

Miha Z

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Miha Z

Plăti online le fac exclusiv prin contul operatorului sau introducând codul de plată/abonat în OM. Facturi scrise nu am, nu am testat opțiunea de scanat de la Orange Money.

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Plata facturilor din pagina furnizorului de servicii este soluția ideală: te ferește de grija și surpriza restanțelor nedorite. No comment despre celelalte variante.

Aviz celor care utilizează informatii gen cod abonat, factură veche etc, pt plată factură mai nouă: la gaze și energie electrică s-au actualizat contractele, de la 1.07.2021 inclusiv la cei care nu s-au deranjat. Nimeni nu este cruțat. Urmarea? Plata se va face pe contul vechiului contract (în cazul neschimbării furnizorului). Dacă se schimbă furnizorul, bineînțeles că orice relație contractuală cu vechiul furnizor încetează de drept.

FLo1
FLo1

FLo1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo1

Și eu plătesc facturile online, din My Orange, de mulți ani și cred că am scutit o grămadă de timp nestând pe la nu știu ce cozi! Mi se pare destul de practic și nu ai nevoie de hârtii sau alte minuni, deci protejezi oarecum și mediul înconjurător! O vreme am plătit și prin OM, dar nu o mai fac în ultimul timp. Introduceam codul de client și rezolvam repede. Mi se pare foarte bine să plătești tot ce se poate online. Doar întreținerea de la bloc și impozitul pentru proprietatea de la țară le mai plătesc fizic, pentru că nu s-a reușit deocamdată să se facă ceva pentru a le putea plăti online. Sper să se ajungă mai repede la acest pas, ca să nu mai umblu cu ,,căciula" în mână pe uși! Și toate plățile online le fac cu OM, în conturile aferente sau în aplicațiile dedicate, fără a scana coduri de bare sau alte minuni!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Buna @Jay,
‏‏‎ ‎
Voi cum va achitati facturile? Mai folositi sistemul "socializare la coada", sau, v-ati mutat cu toate pe online?

  • Online inca de cand au lansat un serviciu de plata online.
  • ‏‏‎ ‎
    Voi puteti scana codurile de bare dupa facturi cu aplicatia Orange Money?

    • Nu am reusit, am incercat cu o factura de eon si enel si nu a functionat.
    • ‏‏‎ ‎
      Daca puteti scana cu OM, cum reusiti, ca poate procedez eu gresit?

      • Nu ai gresit cu nimic, nici eu nu am reusit.
      • ‏‏‎ ‎
        Daca nu puteti scana, cum procedati?

        • Apelez la alta aplicatie de plata sau platesc din cont cu cardul.
        • ‏‏‎ ‎
          Iti recomand aplicatia Pago pentru facturi si alte plati. Iti asociezi conturile cu aceasta si uiti de griji. Vei primi notificare pentru fiecare factura emisa, poti vizualiza factura indiferent de furnizor, poti plati imediat orice factura cu cardul salvat in aplicatie si mai poti plati chiar si toate facturile o singura data, le selectezi pe toate si platesti totalul, de restu se ocupa pago. Daca vrei sa scanezi pentru a face plata ai si acesta optiune. Pago te ajuta si cu reincarcari sau asigurari. Mai multe detalii despre pago poti gasi aici: https://pago.ro/

rafa.helper
rafa.helper

rafa.helper

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
rafa.helper

Eu plătesc exclusiv online facturile, 90% din contul OM. Cum nu am facturi pe hârtie, folosesc codul de abonat ( copy/paste din email, ca să nu greșesc ceva) . Ocazional mai scanam factura de la gunoi , pana sa apară opțiunea de format strict electronic, și nu am avut probleme . Am scanat inclusiv facturi pt prieteni și a funcționat. Acum, folosesc doar cod abonat . Deși pt fiecare furnizor de servicii , codul de abonat rămâne în memoria aplicației, îl verific mereu ( am pățit odată cu o factura de energie electrica , se modificare codul și vreo 2 luni am plătit pe codul vechi, noroc ca exista și opțiunea asta și nu am avut probleme).
Sunt mulțumit de aplicație, nu am avut probleme la plati online, nici la transferuri.

The Special List
The Special List

The Special List

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
The Special List

@Jay, nu ne-ai spus ce dificultăți întâmpini la scanarea codului de bare? Ce se întâmplă? Primești vreun mesaj de eroare?

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

95% platesc totul online, prin aplicatiile companiilor sau website sau din internet banking.
5% platesc cash, cind nu am bani in cont

queensoft
queensoft

queensoft

User level
Nivel
1
706 / 750
puncte
Custom field 2
queensoft

@Daniela, nu am pus capturi cu erorile pentru ca m-am gândit, asa cum spunea și @delfinas, ca probabil aplicația nu poate face asta.. am vrut sa știu cum procedează ceilalți..
Atașez acum.. dar, am reușit sa și verific..
Într-adevăr scanează doar facturile pe hârtie, nu scanează codul de bare dacă vizualizez pe laptop, indiferent de cât de aproape sau departe încerc sa scanez...
In plus, scanează codurile de bare ale facturilor pe hârtie, doar daca exista furnizorul în sistemul Orange Money.. daca nu găsește furnizorul, nu scanează nici factura..
Eu m-am folosit de codul de plata la primele plăti si am salvat apoi plățile, ulterior merg în lista de salvate și schimb doar suma si numarul de factura, la cele unde nu merge prin codul de plata.. prefer sa nu printez facturile, daca se poate și fără..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

@Jay, colegii ne-au spus că opțiunea de scanare este valabilă atât pentru un cod de bare electronic cât și pentru un cod de bare aflat pe hârtie. Este important să verifici înainte dacă furnizorul există în lista noastră de furnizori și aplicația să fie actualizată la zi.
Dacă situația persistă și scanarea tot nu funcționează, colegii recomandă să îi contactezi prin secțiunea de chat sau la telefon pentru verificări suplimentare.
Așteptăm feedbackul tău și mulțumim.

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

Furnizorii erau în regula, aplicația insa, am actualizat-o, ultima data, in urma cu cateva zile..
Acum vad ca scaneaza, am verificat 2 furnizori, pentru unul dintre ei am făcut și plata..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!