Întrebare fară răspuns

Chiar nu am nici o șansă să beneficiez de semnal decent și internet?

Neavând nici un fel de cablu de date pe strada mea de periferie de municipiu și cu semnal GSM aproape nul (110 dBm în medie, în curte, în casă nici atât), și acesta exclusiv în rețeaua Orange, am cumpărat de la un furnizor un kit de amplificare, cu antenă Yagi. Rezultat - 0.
Zilele trecute am contactat Orange, mi s-a propus un abonament de date (mă interesează în primul rând netul), dar nu m-au lămurit deloc cum pot avea semnal mai puternic (”dacă nu merge, returnați router-ul în 14 zile”). Azi am sunat din nou, la relații cu clienții și mi s-a spus că în zona mea nu prea merge semnalul, așa că nu are rost, deci să o las baltă! Indiferent că sunt dispus să plătesc bani pentru un abonament decent, cu un semnal decent! Chiar nu există deloc soluții, acum, în 2021, vreun link extern, router performant, vreo antenă, ceva? Precizez că locuiesc la 3 km de cel mai apropiat turn Orange.

vasile22
vasile22

vasile22

User level
Nivel
0
23 / 100
puncte
Custom field 2
vasile22
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Buna, au mai fost cateva discutii in comunitate despre calitatea semnalului in diverse zone, iar raspunsul a fost de obicei ca la interior nu se poate garanta calitatea semnalului "Legat de semnalul din interior, acesta poate fi atenuat sau ecranat de factori cum ar fi peretii cladirii, cladirile din jur sau de orice alte obstacole aflate intre locatia ta si antena Orange. De aceea, in astfel de situatii nu putem garanta o calitate optima a semnalului, intrucat nu avem control asupra modului de transmitere a acestuia in interiorul cladirilor."

https://comunitate.orange.ro/questions/2633341-semnal-slab-orange-calea-aradului-timisoara
https://comunitate.orange.ro/questions/2586652-probleme-semnal-dumbrava-sibiu

Vrajitoarea
Vrajitoarea

Vrajitoarea

User level
Nivel
3
2884 / 5000
puncte
Custom field 2
Vrajitoarea

Eu vorbesc și de exterior. Am semnal de 110-130 dBM în exterior, dintr-un loc cu vizibilitate la kilometri, fără ecranări provocate de clădiri.

vasile22
vasile22

vasile22

User level
Nivel
0
23 / 100
puncte
Custom field 2
vasile22

@delfinas: :)
@vasile22: problema ta va fi rezolvată verificând performanțele altor furnizori în zona domiciliului și alegând varianta cea mai convenabilă. Personal am prezentat situația cu domiciliul în buricul municipalității unde ai 4G cu multitudine de instituții publice în zonă, iar 100m mai încolo de acestea.... abia un 2G ți se oferă. Soluția rețelei #1: "bagă-ți cablu și folosește-te de "apel wifi"". Specialiști.... nu glumă.
Restul discuțiilor sunt din categoria "să socializăm / dacă tot nu te-ajutăm".

@Flo, stiu, nici acum nu e oportuna intrebarea despre zona cu probleme. Ar fi pacat sa afle Orange si sa faca ceva sa o remedieze...

Din păcate, sunt destule zone cu probleme, iar aceste probleme nu se pot rezolva de la sine, ci prin multe sesizări, făcute de mulți utilizatori dintr-o anumită zonă!

Solutia poate fi la concurenta (in functie de cum stau ei la semnal) sau achzitia - din banii tai - a unei antene exterioare care sa-ti amplifice semnalul.

Nu există concurență, ei sunt singurii cu ceva semnal.

vasile22
vasile22

vasile22

User level
Nivel
0
23 / 100
puncte
Custom field 2
vasile22

Probabil că zona in care stai e ori prea izolată/ecranată, ori nu prezintă interes pt providerii telecom... prea putini virtuali clienți, costuri prea mari pt ei, o investiție nefezabila, deocamdată.

Achizitia unei antene exterioare in combinatie router 4G/4G+ ceva mai tzapan - comparativ cu pistoalele lor cu apa - ar putea sa ajute intr-o oarecare masura.

In conditii normale firma de telecomunicatii trebuie sa rezolve problema semnalului slab sau inexistent. Legal nici o persoana particulara nu are voie sa instaleze amploficator de semnal, de si se gaseste in comert. Dar cei de la ANCOM te amendeaza cu pana la 5000 Ron daca rezolvi problema pe cont propriu. Deci ramanem doar cu intrebarea, cat de mult ne respecta acel serviciu privat de telefonie cu care am semnat un contract pe un pachet de servicii, care nu functioneaza in parametrii optimi. Este dispus sa ne ajute sau, ne obliga sa trecem la un alt operator de servicii?

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!