Întrebare fară răspuns

Sugestii Imbunatatire Magazin Online si experienta de navigare

Daca nu ai observat inca, in magazinul online Orange se lucreaza la implementarea unui face-lift menit sa adauge un aer nou platformei. Daca tot se lucreaza, propun sa venim cu unele idei de imbunatatire a experientei de nagivare si luare a unei decizii de achizite.

Asadar, din moment ce ---> START SARCASM "feedback-ul vostru este extrem de important pentru noi deoarece ne ajuta sa evoluam" <--- END SARCASM , iata ce consider eu a fi de bun simt si extrem de usor de implementat in magazinul onine:

1. Crearea unei categorii dedicate de produse "Reconditionate" iar pe pagina fiecarui produs reconditionat, un potential client sa gaseasca informatii referitoare la:

  • cat timp a fost folosit acel produs;
  • defectul avut;
  • reparatie (ce anume a fost inlocuit sau carpit);
  • starea generala a produsului (zgarieturi fine, urme accentuate de uzura, etc);
  • starea generala a accesoriilor din colet;
  • dupa caz lipsa unor accesorii din colet;
  • fotografii reale cu produsul reconditionat din care sa reiese starea generala a produsului si urmele de uzura;

2. Crearea unei categorii de produse "Resigilate" pentru ca exista o diferenta intre un produs reconditionat aka reparat (adica s-a intervenit fizic asupra lui) si un produs resigilat care poate fi un produs extrem de putin utilizat si returnat in termenul legal de 14 zile.

Si in acest caz, un potential consumator trebuie informat cu privire la:

  • cat timp a fost folosit acel produs;
  • starea generala a produsului (zgarieturi fine, urme accentuate de uzura, etc);
  • starea generala a accesoriilor din colet;
  • dupa caz lipsa unor accesorii din colet;
  • fotografii reale cu produsul resigilat din care sa reiese starea generala a produsului si urmele de uzura;

3. Corelarea stocului din magazinul online cu cel din magazinul fizic, precum si diponibilitatea produsului in magazinul fizic din localitate. Personal am experimentat aceste balbailei in momentul in care am comandat un produs in online cu ridicare din magazinul fizic, iar consultantii de la 300 si cei shop-ul din localitate nici macar nu vedeau comanda in sistem. E jenat, suntem in 2K21!

Cel mai bun exemplu in acest sens este magazinul online Altex unde, pe pagina fiecarui produs ai la dispozitie optiunea de "Verifica Stoc Magazin" , iar infomatiile returnate sunt:

  • stoc suficient;
  • stoc limitat;
  • ultimul produs sigilat;
  • produs expus in magazin;

Ma repet: Suntem in anul 2K21, iar Altex are aceste facilitati implementare de cativa ani buni. Sunt programatorii Altex mai buni decat programatorii Orange sau programatorii Orange sunt ceva mai indiferenti ?!?!?!

4. Optiune ceva mai simplificata de "Rezerva si ridica direct din magazin" in aceeasi zi daca produsul comandat se afla fizic, pe stoc. Revin la experienta povestita anterior si la faptul ca nu putem plasa comanda cu ridicare din magazin ca si "Guest" fiind nevoit sa ma loghez pe cont pentru a putea plasa comanda.

5. In momentul in care se stabilesc preturile standard pentru produse, aruncati un ochi si peste preturile practicate de concurenta pentru acelasi produs. Au fost cazuri semnalate aici in comunitate cand pretul unui pachet promotional smartphone + smartwatch comercializat de Orange era cu 1000 lei (una mie lei noi aka 10 meleoane lei vechi) mai scump comparativ cu acelasi pachet promotional comercializat de Altex.

Inca odata..... mai scump cu 1000 lei la Orange vs pretul Altex.

6. Magazinele fizice Orange sa dispuna de un numar de telefon de contact.

Pana si directiile judeţene ale SRI, Casa Alba, FBI sau CIA au un numar de telefon pentru contact cu publicul. Care ar fi motivul pentru care in anul de gratie 20-21 magazinele fizice ale unui operator de telefonie nu detin un numar de telefon pentru contact cu publicul?

Dupa cum am mentionat la inceput "feedback-ul vostru este extrem de important pentru noi deoarece ne ajuta sa evoluam". Prin urmare lista ramane deschisa.....

Daca te-a ajutat acest răspuns si consideri ca te ajuta sa evoluezi nu uita sa apeși ❤

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

@FaraUnID chiar daca nu zici de ♥️, din partea mea ai primit de cele mai multe ori. Oferi informatii de ajutor atat pentru clienti, cat si pentru Orange. Daca firma vrea sa evolueze si sa-si ajute clientii, trebuie sa ofere cat mai multe informatii despre produsele si ofertele lor. Dar ar trebui sa urmareasca si cunostintele angajatilor sai, pentru a nu oferi informatii eronate clientilor despre beneficiile detinute de ei si pe care le pot pierde, despre produse, oferte..
E foarte buna ideea ta despre telefoanele reconditionate, ca daca se ofera cat mai multe date tehnice despre ele, sau motivele pentru care au fost refuzate, poate ar avea mai multe sanse de a fi iar cumparate.

Chiar se cerea un astfel de topic.. si eu ma tot gândeam, dar, trebuia dezvoltat mult peste timpul meu disponibil.. ☺

La unele simulari recente, in magazinul online, am nimerit peste cateva resigilate si, nu am observat imediat ca sunt resigilate…
Acest lucru mi-a amintit ca, in urma cu niste ani, puteam alege daca vreau sa-mi afiseze dispozitivele noi sau pe cele resigilate, sau ca, la un moment dat, resigilatele apareau separat… sa nu mai fac slalom printre ele, pentru ca telefonul il prefer nou, deci mi-as dori optiunea de a bifa nou sau resigilat, la criterii de selectie..
O alta optiune pe care as vrea s-o am, ar fi sa pot alege ce procesor as vrea sa aiba telefonul.. dupa ce am avut probleme cu telefonul, ma uit si la tipul procesorului..
Un alt lucru care mi-ar placea, pe care il consider normal sa fie asa si, despre care am tot vazut topicuri in ultimul timp, ar fi informarile in privinta comenzilor.. sa primesti un numar de awb prin sms sau pe mail.. sa nu mai fie un mister unde este coletul, prin ce firma este trimis si cand ajunge..

P.S. Am dat ❤ pentru ca asa am vrut.. nu pot sa ma laud ca ascult sugestii de obicei.. :))

Din păcate este ușor de scris, dar greu de implementat. Factorii de care e necesar a se ține cont "e" mult mai multe în comparație cu un Altex, Emag etc. Concret, nu uitați de condițiile în care legați achiziția unui telefon de reînnoirea unui abonament. Deci nu e doar un voucher opțional, completat cu cash.
Cât despre stocuri, ERP-ul utilizat nu permite momentan o "naționalizare" a stocului, probabil nici măcar urmărirea unui produs printr-un ID unic la nivel național (nu doar prin denumire produs la general). Ideea e ușor de implementat, însă platforma e ceva mai greu de schimbat. Altfel spus: "degeaba schimbi tâmplăria casei dacă imobilul rămâne la fel de .... nerenovat. Curând demolarea va fi inevitabilă."

Un pas înainte va fi făcut atunci când nu vor mai fi accesibile jumătăți de versiuni ale platformelor. E cazul atât la MyOrange, dar și la "magazin online Orange", iar platforma Comunității încă nu are un refresh major nici măcar de un an. Astfel că a mea ♥️ încă se așteaptă să fie "cucerită".

Da, si pe mine m-ar interesa partea cu resigilatele, sa fie subcategorie separata de cea cu produse noi. In primul rand, ca pierzi timp sa faci zig-zag printre noi si reconditionate. As vrea si eu sa se specifice la fiecare reconditionat care e statutul lui, care ii sunt "hibele", asa cum se specifica la resigilatele de la eMag (ex: zgarieturi fine, ambalaj desfacut/deteriorat, accesorii folosite, etc). Am fost interesata, la un moment dat, de un resigilat si voiam sa stiu ce (nu) are, asa ca am intrebat pe chat un consultant Orange daca poate sa imi dea detalii despre acel telefon. Mi-a spus ca o sa vad ce probleme are telefonul doar cand il primesc si ca pot sa il restitui daca nu-mi convine. Asta mi se pare o perdere de timp si energie, sa astept predarea lui, sa verific eu ce defecte are si, daca nu-mi convine, sa il predau iar curierului. As fi preferat macar sa-l pot gasi intr-un shop, sa-l pot verifica inainte de a-l cumpara. Ca sa nu mai spun, ca nu pot sa vad daca i s-a inlocuit ceva sau e doar un aparat care a stat in showroom, unde a fost testat de clienti, sau unul care a fost returnat de un client nemultumit. Cand vezi titulatura de reconditionat, te duce cu gandul ca a fost reparat, ca i s-a inlocuit ceva, nu ca doar e resigilat. Corect ar fi sa ti se spuna din start care e statutul dispozitivului.

Adaugarea de categorii / subcategorii de produse sau filtre in cadrul unei platforme de tip eCommerce a devenit extrem de banala in zilele noastre si se realizeaza direct din CMS-ul platformei fara fi nevoie de cunostinte avansate de programare si fara a fi nevoit sa scrii efectiv linii de cod.

Cat priveste partea de fotografii cu produsul original, descrierea defectului avut, reparatia service si starea generala a produsului - pe langa partea de bun simt - sunt chestiuni legale care tin de dreptul consumatorului de a fi informat, in mod complet, corect si precis, asupra caracteristicilor produselor si serviciilor oferite de catre agentii economici astfel incat sa aiba posibilitatea de a face o alegere rationala, in conformitate cu interesele lor, intre produsele si serviciile oferite si sa fie in masura sa le utilizeze, potrivit destinatiei acestora, in deplina securitate.

Ca si analogie, in momentul in care cumperi o masina SH care sunt criteriile care te intereseaza si factorii care influienteaza o decizie de achizitie: starea generala, istoric service, km reali.

De ce pentru un produs reconditionat din categoria IT&C nu avem acces la aceste informatii?

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!