Întrebare fară răspuns

Cum verific dacă telefonul e defect? - 6 sfaturi simple

Salut tuturor!

Am văzut mai multe topicuri în Comunitate în care membrii s-au confruntat cu situații neplăcute în ceea ce privește telefonul lor (nu mai pornește, nu se mai încarcă, nu mai răspunde la comenzi etc.).

Înainte de a merge cu telefonul în service, iată câteva sfaturi simple care vă pot ajuta să verificați dacă telefonul este într-adevăr defect.

 

1. Telefonul nu se mai încarcă

  • Folosiți încărcătorul original al telefonului.
  • Verificați dacă firul încărcătorului nu este rupt sau deteriorat.
  • Verificați dacă mufa încărcătorului este introdusă corect în telefon.
  • Verificați dacă portul de încărcare nu este cumva murdar (acoperit de praf); în acest caz, îndepărtați murdăria cu un tampon de bumbac.
  • Știm că pare hilar, dar verificați și dacă priza în care este introdus încărcătorul este funcțională.
  • Dacă aveți la dispoziție un alt încărcător, faceți o probă și cu acesta.
  • Dacă telefonul are baterie detașabilă, verificați dacă bateria este corect introdusă în telefon.

 

2. Telefonul nu mai pornește (ecran negru)

  • Prima dată încercați să apăsați lung pe butonul de pornire al telefonului timp de 5 – 7 secunde; de obicei telefonul repornește în acest fel. 
  • Verificați dacă nu cumva bateria este descărcată. Conectați încărcătorul și verificați dacă apare pe ecran pictograma de încărcare; dacă bateria este foarte descărcată, pictograma de încărcare poate apărea ceva mai târziu, chiar după 30 de minute.
  • Încercați „Recovery Mode” – la Android acest meniu se accesează printr-o combinație de butoane (butonul de pornire, Home si Volum up / down) apăsate simultan, funcție de modelul de telefon / producător; pentru iOS trebuie conectat telefonul la un calculator și pornită aplicația iTunes pentru selectarea funcției “Restore”.

 

3. Telefonul se blochează

  • Verificați dacă telefonul are ultima versiune disponibilă a sistemului de operare; instalați-o pe aceasta în caz că nu o are.
  • Verificați ce aplicații rulează simultan şi opriți-le pe cele care nu sunt de strictă necesitate.
  • Resetați telefonul la setările din fabrică accesând opțiunea “Revenire la setările din fabrică” din meniu. Atenție! Această operațiune va duce la pierderea datelor salvate pe telefon (contacte, conținut multimedia etc.), de aceea vă recomandăm să le salvezi mai întâi pe un computer sau pe un mediu de stocare extern.

 

4. Telefonul se închide singur

  • Și în acest caz verificați dacă telefonul are ultima versiune disponibilă a sistemului de operare; instalați-o pe aceasta în caz că nu o are.
  • Dacă telefonul are baterie detașabilă, verificați dacă bateria este corect introdusă în telefon.
  • Asigurați-vă că bateria este încărcată.
  • Verificați carcasa exterioară a telefonului să nu fie supraîncălzita; dacă temperatura bateriei smartphone-ului este prea mare, telefonul se poate opri brusc; pentru a rezolva această problemă, opriți toate aplicațiile telefonului, inclusiv cele care ruleaza în fundal și așteptați până când acesta se răcește.

 

5. Telefonul nu mai răspunde la comenzi

  • Închideți și apoi reporniți telefonul.
  • Verificați dacă telefonul are ultima versiune disponibilă a sistemului de operare; instalați-o pe aceasta în caz că nu o are.
  • Eliminați pe rând aplicațiile instalate recent și reporniți normal telefonul după fiecare dezinstalare.
  • Verificați spațiul de stocare și, dacă este cazul, eliberați din spațiu; telefonul poate întâmpina probleme atunci când rămâne disponibil mai puțin de 10% din spațiul de stocare.
  • Resetați telefonul la setările din fabrică. Pentru a nu pierde datele salvate pe telefon faceți un back-up.

 

6. Probleme cu ecranul tactil (pâlpâie, se luminează brusc, este gol, nu răspunde)

  • Închideți și apoi reporniți telefonul.
  • Asigurați-vă că ecranul nu este spart, ciobit sau deteriorat.
  • Dacă aveți o husă sau o protecție a ecranului, îndepărtați-o; dacă ați pus un abțibild pe ecran sau pe senzori, dezlipiți-l.
  • Asigurați-vă că ecranul este curat (nu are urme de murdărie, ulei, praf, umezeală etc.); ștergeți ecranul cu o lavetă pentru ochelari sau cu o cârpă uscată din microfibră.
  • Poate părea amuzant, dar trebuie să aveți mâinile curate și uscate :)

 

Dacă niciuna dintre aceste metode nu funcționează, înseamnă că problema este mult mai gravă și vă recomandăm trimiterea telefonului în service, fie din contul online, fie în orice magazin Orange.

 

Voi v-ați confruntat cu astfel de situații? Dacă mai aveți și alte sfaturi / recomandări sau v-ați confruntat și cu alte situații, vă invităm să le postați aici pentru a fi de ajutor pentru cât mai mulți utilizatori.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Foarte utile sfaturile! Nu mai știu dacă m-am confruntar cu vreuna dintre situațiile respective, dar cea mai mare problemă a mea a fost și rămâne cu bateria la telefoanele Samsung. Ori ține din ce în ce mai puțin și te lasă până la urmă, ori te lasă mai brusc.

Nu numai sistemul de operare trebuie actualizat constant (oricum se primesc notificari cand apare un update), dar si aplicatiile trebuie actualizate, mai ales cele legate de sistem (Android System WebView, de ex), altfel telefonul nu va mai raspunde la comenzi asa cum trebuie. Din cand in cand trebuie facuta o vizita in magazinul de aplicatii si verificat daca au aparut actualizari. Unii se plang de telefon, dar uita ca mai trebuie sa actualizeze si aplicatiile.

Multumim de informatii! Nu ma pot plange de probleme prea mari, de obicei telefoanele le dau mai departe celor apropiati cat sunt inca functionale, singurele probleme ar fi cele cu incarcatoarele, dupa ce cedeaza cele originale, chiar daca am luat altele tot originale, am observat ca nu au ceeasi durata de viata, respectiv dupa un timp mult mai scurt decat cele originale nu mai functioneaza incarcarea rapida

Singura problema avută a fost la partea de încărcare, mi s-a stricat una dintre celulele de acolo, datorita unui șoc (probabil telefonul a cazut) și nu a mai putut fi făcut, am fost nevoit să îl schimb. Dar m-am ales cu un P30 Pro, care este super Smart și face super poze

Eu m-am confruntat cu alta situatie. Am fost nevoita ca dupa vreo jumatate de an sa trimit in service Note 10 +, fiindca se rupsese butonul de Power. Mama mea este deja la a 2 trimitere in service a mobilului Samsung A20e fiindca in momentul in care era sunata si raspundea nu auzea nimic. Abia la al doilea apel isi revenea. Ei i s-a recomandat sa nu mai foloseasca folii cu margine neagra ca acopera anumiti senzori.

Miha Z
Miha Z

Miha Z

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Miha Z

Foarte utile sfaturile. Multumim, Mihaela! :)

Cu toate ca nu toate mi s-au intamplat mie personal, am avut ocazia sa vad toate aceste defecte la telefoanele cu care am lucrat sau la cele ale cunoscutilor/prietenilor/apropiatilor mei.

Cateva chestii as avea de adaugat, din experienta mea:
1. daca telefonul nu se mai incarca, un alt lucru care se intampla (in special la telefoanele cu incarcare pe MicroUSB) este ca mufa care intra in telefon, si care are niste "dinti" cu care trebuie sa se fixeze in portul USB al telefonului, se uzeaza, iar mufa nu mai sta fix. In general se poate testa usor, daca atunci cand miscam de mufa, telefonul incepe sa incarce.
Solutia: inlocuirea cablului.

Tot legat de acest defect, personal am observat ca sunt sanse mai mari sa se strice daca cablul e folosit cu mai multe telefoane diferite.
Concluzia: folositi fiecare telefon cu cablul lui original si nu folositi acelasi cablu cu mai multe telefoane.

O alta cauza, si asta se aplica si la punctul 2, este o baterie nefolosita foarte mult timp. Daca telefonul a stat undeva foarte mult timp fara sa fie folosit, bateria nu mai accepta incarcare, iar telefonul nu mai porneste.
E o problema mai putin comuna la telefoanele din zilele noastre, era o chestie mai comuna la modelele vechi, dar se poate intampla, si e bine de stiut.
Solutie: cel mai simplu, inlocuirea bateriei.

2. daca telefonul nu mai porneste, acest lucru poate fi cauzat si de un buton de Power blocat (l-am intalnit la Samsung si Google Nexus). In principiu, acest defect poate fi detectat foarte usor prin felul in care butonul reactioneaza la apasare. El trebuie sa se intoarca la pozitia normala. Daca nu o mai face, sansele sunt ca mecanismul din interior (de obicei e doar un cauciuc care cu timpul se rupe) sa se fi defectat, iar telefonul sa ramana cu butonul de Power apasat permanent.
Solutia: inlocuirea butonului.

3. daca telefonul se blocheaza, acest lucru poate fi cauzat si de o defectiune hardware (placa de baza defecta, digitizer defect sau spart etc).
Solutia: trimis telefonul in service, sau inlocuire acasa, daca aveti cu ce.

4. daca telefonul se inchide singur (si nu e bateria pe 0), o alta cauza comuna este bateria uzata. In mod normal, un telefon nu trebuie sa se inchida cand are 40%, de exemplu. Dar se poate inchide la 40% daca bateria este deteriorata.
Un alt simptom comun este ca, dupa ce telefonul se inchide singur, la repornire, apare un nivel mult mai scazut al bateriei pe display. De exemplu s-a inchis la "40%", dupa restart va afisa probabil 1-2%.
Un altul este ca bateria pare ca se "incarca" fara sa aiba cablul conectat. :) Bateria afiseaza mai mult decat a avut inainte, fara ca telefonul sa fie la incarcat.
De asemenea, daca bateria scade extrem de repede, de exemplu de la 40%, scade intr-un ritm accelerat pana la 0% si telefonul se inchide, intr-un interval de 5 minute, e clar o problema cu bateria. Mai ales daca telefonul e lasat pe o masa undeva, si nu are nimic de facut.

Solutia: de obicei, inlocuirea bateriei. Se mai poate face o recalibrare a bateriei, si procedura difera de la producator la producator, dar, in experienta mea, de cele mai multe ori, bateria fizica trebuie inlocuita. Daca telefonul e relativ nou, se poate sa nu trebuieasca inlocuita bateria. Dar daca are deja peste 1 an jumate, si a fost folosit intensiv, cat era la incarcat, cel mai probabil va trebui inlocuita.

5. daca telefonul nu raspunde la comenzi, poate fi cauzat si de o problema hardware. Daca nu raspunde deloc la comenzi, nici Power/Volume etc, se poate intr-adevar sa fie o problema de soft si de cele mai multe ori se rezolva cu un restart. Majoritatea telefoanelor au si o functie de "force restart" in cazul in care telefonul nu raspunde deloc la apasarea butoanelor. Daca nu raspunde decat la comenzile facute pe display, se poate sa fie si o problema cu digitizer-ul display-ului, caz in care, in cele mai multe cazuri, trebuie inlocuit display-ul cu totul.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

@arsradu mulțumim mult pentru completări, sunt foarte utile!
Așa cum ați spus și voi, cred că cel mai comun este să se strice încărcătorul, eu am pățit cu mufa de încărcare (acei dinți despre care a menționat arsradu), dar nu mai încărca deloc, nici dacă îl mișcam. Am înlocuit doar cablul și totul a fost ok, asta după ce am încercat cu un alt încărcător ca să mă asigur că asta era problema.

Eu nu am avut, pana acum, probleme cu incarcatoarele. Pana sa am telefon cu type C, la serviciu foloseam incarcator si cablu de la LG Optimus One, care are vreo 10-11 ani. :) Acum il foloseste colega mea, la un S7, pt ca ala original de la Samsung s-a stricat.
Va recomand cablul de la Huawei care are iesire atat de microusb, cat si de type C https://www.emag.ro/cablu-de-date-huawei-micro-usb-type-c... Cine l-a incercat, a fost multumit de el, ca tine la tavaleala , in plus e practic daca ai telefoane cu mufe diferite.

Da m-am confruntat de curând un telefon iPhone 12 mini cumpărat nou din orange online și nu ținea bateria. L-am trimis in service și pana la urma era vb de sort. Totuși am o întrebare ascult radiou pe el cu bateria full și ma tine doar 3 h e normal?

12 Mini are bateria mai mica. Deci pana la un punct, as zice ca e normal. Cu toate astea, daca luminozitatea display-ului e la maxim, daca esti pe date mobile si nu ai semnal ca lumea, chestiile astea pot afecta performanta bateriei destul de mult.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!