Întrebare fară răspuns

Pot inchide abonament Home Net 4G / modem internet, înainte de terminarea contractului?

Bună ziua.
Pe lângă 2 abonamente de telefonie mobilă dețin și un modem 4G Huawei B311 pe care îl folosesc la țară. Cei de la Orange m-au asigurat că am semnal bun 4G pentru acest modem și așa este. Am semnal 4G aproape full, in mare parte minim 4 liniuțe din 5, atât la telefoane cât și la modem. Acest modem îl folosesc maxim un weekend pe lună pentru browsing, puțin youtube si Facebook. Sunt foarte mulțumit de internet, nici nu reușesc sa observ vreo diferență între internetul fix prin fibra optica și acest modem.

Dar toate bune și frumoase până in jurul orelor de vârf, in special spre seară. Nu mai merge nimic. Semnalul pe modem este full, respectiv 3 liniuțe și în aplicație 4 liniuțe din 5. Nu scade nici nu sunt fluctuații la semnal. Dar în medie e o sclipire de 10-15 secunde la 2 minute când totuși reușesc să fac ceva pe internet. Am observat să văd acest fenomen când am pus laptopul conectat pe cablu la modem și am deschis o sesiune de ping. Și în cele 10-15 secunde cand totuși funcționează internetul, am reply-uri la ping-uri de 2000-3000 ms in aceeași domenii, respectiv google, unde de obicei am reply-uri între 47 - 56ms.
Pentru mine este clar... În orele de vârf când traficul crește în rețea, internetul e praf iar condițiile acestea mă nemulțumește TOTAL....și bănuiesc că pentru cei de la Orange nu este clară nemulțumirea mea, atâta timp cât mai am un an de contract. Deci nu pot scăpa de acest abonament până nu voi achita o taxă de reziliere de câteva sute de lei sau până nu duc la capăt acest contract.

Există o altă soluție, amiabilă, agreată și de orange pentru a renunța la acest abonament Home Net 4G /modem internet, înainte de terminarea contractului?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 2 din 2

Din punct de vered legal lucrurile stau cam asa:

Trebuie creat un cont in platforma Netograf si efectuate cateva teste de viteza din aplicatia lor cu respectarea cumulativă a următoarelor condiții:

  • toate măsurătorile trebuie realizate cu aceeași cartelă SIM și același terminal;
  • terminalul utilizat trebuie să aibă software-ul actualizat la ultima versiune disponibilă pentru respectivul terminal;
  • terminalul trebuie să aibă specificații tehnice ce îi permit să atingă viteza maximă estimată conform capabilităților tehnice ale rețelei: CAT20 (5G), CAT16 (4G), CAT3 (3G);
  • este necesară dezactivarea opțiunii de partajare a conexiunii la Internet (Mobile Hotspot/Mobile Tethering);
  • este necesară închiderea tuturor programelor sau aplicațiilor care generează trafic de date (filesharing, streaming, browsing de orice fel, messaging etc.).
  • măsurătorile se vor efectua în zone în care tehnologia aferentă vitezei măsurate este disponibilă
  • în realizarea măsurătorilor, Clienții vor evita spațiile aglomerate (spre exemplu competiții sportive, manifestații, concerte etc.);

    • măsurătorile se vor realiza în momente în care nu sunt condiții meteorologice nefavorabile (spre exemplu: vânt puternic, furtună, ninsoare etc.);
    • măsurătorile se vor realiza numai dacă indicatorul grafic al puterii de semnal, afișat pe ecranul terminalului, indică valoarea maximă.

    Aplicația Netograf dedicată terminalelor mobile detectează și afișează o serie de factori ce pot afecta o măsurătoare, în următoarele condiții:

    • există mai puțin de 200 Mbytes memorie RAM liberă;
    • gradul de încărcare a bateriei este sub 20%;
    • traficul de fundal depășește 1% din viteza măsurată;
    • dacă nivelul semnalului radio este sub o anumită valoare:
    • >>>în cazul 5G: nivel de putere al semnalului (RSRP) ≤ -75dBm și un nivel de calitate a semnalului: (RSRQ) < 19
      >>>în cazul 4G: nivel de putere al semnalului (RSRP) ≤ -95dBm și un nivel de calitate a semnalului: (RSRQ) ≤ -10
      >>>în cazul 3G: un nivel de putere al semnalului (RSSI) ≤ -85dBm

      Măsurătorile vitezelor de transfer al datelor sunt considerate relevante dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

      • au fost respectate condițiile de realizare a măsurătorilor mai sus menționate
      • au fost efectuate măsurători cel puțin 5 zile (dintre care, cel puțin o zi de weekend) în decursul a maximum 30 zile consecutive,
      • au fost realizate minimum 6 măsurători pe zi, dintre care cel puțin o măsurătoare din fiecare zi în intervalul orar 23:00-07:00.
      • măsurătorile se efectuează la intervale de minimum o oră distanță între ele.

      În cazul constatării unor diferențe importante, permanente sau care se repetă la intervale regulate, Clienții care au calitatea de consumatori au dreptul la despăgubiri.

      Se consideră o diferență importantă, permanentă sau care se repetă la intervale regulate cazul în care cel puțin jumătate dintre măsurătorile relevante, efectuate cu respectarea cerintelor mai sus menționate sunt sub valorile din tabelul urmator:

      • conexiune 3G viteze de 2 Mbps download si 0,5 Mbps upload
      • conexiune 4G viteze de 14,2 Mbps download si 4,75 Mbps upload
      • conexiune 5G viteze de 60 Mbps download si 10 Mbps upload

      Clientii care au calitatea de consumatori pot solicita despăgubiri în termen de maximum 30 de zile de la data ultimei măsurători relevante. În acest scop Clienții vor trasmite Orange România, atașat reclamației, în scris, prin mijloacele specificate în Procedura de soluționare a reclamațiilor, următoarele documente/date:

      • export-ul măsurătorilor efectuate în intervalul reclamat, descărcat din contul de utilizator Netograf în format csv sau pdf;
      • capturi de ecran care să arate că indicatorul grafic al puterii de semnal afișat pe ecranul terminalului indică valoarea maximă în momentul efectuării măsurătorilor;
      • datele de identificare ale Clientului;
      • viteza de transfer reclamată, conform tehnologiei în care s-au făcut măsurătorile

      Mai simplu de atat, nici ca se putea. Am dreptate sau nu?

      Cred ca ai sanse mai mari sa te angajezi la SRI, Secret Service, Pentagon, White House, CIA sau FBI, decat sa scapi de acel abonament in conditii amiabile.

      Si totusi, de ce ai renunta la serviciile Orange Romania??? Discutam despre reteaua #1 (conform Ookla Speedtest) si la al carei logo unii se inchina precum la o icona facatoare de minuni !!!

Ce inseamna o virgula, schimba tot intelesul! :)
Cred ca o solutie e ca, atunci cand verifici viteza, ping-ul, sa poti face niste printscreen-uri la rezultatele obtinute, eventual o comparatie intre perioada normala si cea de varf, si sa le postezi aici si/sau sa le trimiti pe mail. Intri aici https://www.orange.ro/contact/ mergi la "Modalități de contact" si deruleaza pana ajungi la "E-mail" si gasesti acolo un formular de completat, unde poti atasa documente/poze. Poate asa dovedesti ca problema e reala si se rezolva.

Nu ma interesat vitezele. Credeți-mă. Sunt extrem de mulțumit de cum funcționează internetul prin modem cât și pe telefonul mobil, respectiv prin date...... Atunci când funcționează!!!

Nu ai semnal nici mai sus sau afară, pe telefoane în momentele acelea neplăcute? Mă gândesc că dacă ai un pic de semnal, poți pune ruterul într-un pod sau la o ferestră, cu vedere în direcția antenei.

Pai functionarea tine de semnal si viteza obtinuta. Daca ziua esti multumit de cum functioneaza serviciile Orange si seara nu, problema ta nu e modemul, ci faptul ca semnalul emis de antena din zona se imparte la prea multi utilizatori, automat scade viteza pana spre zero. Tu, de fapt, vrei sa scapi de modem si nu stii cum sau care e problema reala?

Problema reală este ca plătesc 9 euro pe luna pentru un serviciu care ar trebui să funcționeze 24 din 24, fără nici un stres. Și ca orice client care plătește o sumă de bani are pretenția ca serviciul , indiferent de sumă, să funcționeze normal, 24 din 24. Chiar dacă in condițiile acestea, plăteam 1 euro, tot nemulțumit eram...

De ce l-ai achizitionat daca il folosesti doar un weekend pe luna? Nu stiai ca semnalul are o problema acolo? Modemul e wireless, functioneaza tot pe baza de SIM, ca si telefonul, daca mobilul nu are semnal bun in perioada de varf, nici modemul nu va avea, pt ca semnalul tot de la aceeasi antena si-l ia.

Înțeleg din ce spui că vrei să scapi cam cu orice preț de el! Dacă poți face dovada că nu-ți funcționează cum trebuie, chiar și în anumite momente, cred că poți să-l închizi!

Salut @FlorinHiT,
‏‏‎ ‎
M-am aflat intr-o situație similara cu a ta, zona mea a fost si este foarte congestionata. Cum ai spus si tu in orele de vârf internetul funcționa foarte prost.
In cazul meu s-a făcut o analiza pe baza testelor de viteza si acoperiri din zona mea de către departmental tehnic care mi-a oferit soluția de a rezilia acel abonament Home Net fără costuri suplimentare.
‏‏‎ ‎
Recomandarea mea este sa faci cel puțin 3 teste de viteza intr-o zi in momentele pe care le consideri aglomerate , folosește https://www.netograf.ro pentru a testa viteza.
Trimite aceste rezultate plus orice detaliu sau nemulțumire printr-un mesaj(email) din pagina de contact Orange, secțiune "Trimite-ne un mesaj": https://www.orange.ro/contact/ si cere sa fie analizata situația pentru a primi o soluție la problema ta.
In urma analizei te vor contacta cei din departamentul tehnic pentru a rezolva problema ta.
Sa ne spui ulterior cum a decurs procesul.
‏‏‎ ‎
Daca te-a ajutat acest răspuns nu uita sa apeși ❤ sau sa il marchezi ca soluție.

Asta i-am recomandat si eu, sa faca teste in diverse situatii, perioade ale zilei, dar refuza, nu intelege ca valoarea vitezei e proba ca e o problema cu semnalul in anumite perioade.
Daca dovedesti ca ai probleme constante cu semnalul=viteza in orele de varf, cred ca vor prefera sa rezilieze contractul cu tine decat sa se complice sa imbunatateasca semnalul antenei, pt ca e mai complicat si mai scump.

Te poți adresa mai intai prin E-mail la serviciul.clienti@orange.ro cu problema , impreuna cu pozele doveditoare facute in afara orei de varf si in acel interval de timp prin Speedtest , iar daca nu se rezolva nimic si nu esti multumit de raspunsurile oferite , te poti adresa catre ANPC , si nu uita sa atasezi incercarea de a rezolva problema amiabil prin e-mai impreuna cu raspunsul lor.. iar sigur ANPC te v-a ajuta , eu cel putin pentru aceasi problema am avut castig de cauza si am incheiat contractul fara plata despagubirilor.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!