Întrebare fară răspuns

[Rezolvat] Cartela suspendata din cauza ca am efectuat prea multe apeluri

Am si eu o preoblema! Am cartela blocata din cauza ca am efectuat prea multe apeluri! Cum rezolv acest lucru?? Va rog ajutati ma

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 2 din 3

Salut! Situația descrisă de tine are soluție doar la unul dintre cei de la dep. tehnic. Suna la serviciul clienți de pe un alt număr și expune-le problema. Dacă cartela este blocată, de pe nici un site din lume nu o vei putea debloca.

Am vorbit si mi s a zis sa trimit o cerere la serviciul clienti in care sa spun cum folosesc eu numarul de telefon,cam in cat timp voi primi raspuns de la ei?
Cand mi se va debloca cartela daca am trimis acea cerere pe email?

Buna @Lis in afara de a folosi cartela pentru multe apeluri, ai trimis cumva si mai multe mesaje la diverse persoane? Poate SIM-ul tau a fost blocat pe motiv de utilizare abuziva a retelei.
Daca ai reusit sa iei legatura cu operatorii Orange ei vor cauta problema blocarii SIM-ului si-ti vor transmite daca se mai poate debloca sau vei fi nevoita sa achizitionezi alta noua.

Miha Z
Miha Z

Miha Z

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Miha Z

In functie de ce ai scris in cerere si daca motivul excesului de apeluri este plauzibil, vor lua o hotarare. Oricum te vor contacta cat de curand posibil. Dar pe viitor ai grija ca ti se poate intampla din nou daca continui sa suni in exces.

Miha Z
Miha Z

Miha Z

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Miha Z

In momentul in care ai activat acel SIM, se presupune ca ai citit, inteles, esti de acord si accepti Termeni si Conditii Generale https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2020-02/Brosura-TCG-Orange-PrePay-125x175mm_ian2020_low-res[2].pdf?v1 aplicabile segmentului PrePay. Acest TCG este contractul pe care un utilizator PrePay il are incheiat cu operatorul, pentru a beneficia de serviciile aferente segmentului PrePay.

In momentul in care utilizezi in mod abuziv reteaua, exista riscul ca numarul de telefon asociat acelui SIM sa fie suspendat. Suspendarea se va face pe toată perioada investigației.

Din cate am citit ai formulat deja o solicitare in acest sens. Asta inseamna ca se vor face unele investigatii pe contul tau de client. In functie de rezultatele anchetei, in cazul în care reclamațiile împotriva ta ca si utilizator prepay se dovedesc a fi fondate, Orange are dreptul (conform TCG) de a înceta furnizarea Serviciilor PrePay către tine ca si client. Pe romaneste exista riscul ca acel SIM sa fie dezactivat definitiv si vei pierde numarul de telefon.

@Miha Z, ce imi place exprimarea asta: "Utilizarea abuziva a retelei". Sub deviza asta poti sa blochezi pe oricine care a vorbit mai mult de doua ore zilnic la telefon. Orange ofera minute/SMS cu duiumul (aproape nelimitat) si nu isi asuma responsabilitatea ca unii utilizatori pot consuma acel "nelimitat". Cata nesimtire si cinism sa ceri explicatii de la utilizator de ce a vorbit, cat a vorbit. Ori oferi "nelimitat", ori numai oferi.

@Lucifer cu siguranta Orange nu blocheaza numarul unui utilizator doar daca intr-o zi a apelat mai mult din plictiseala, nevoie... Probabil au si ei un barem cu apeluri/mesaje care daca sunt depasite zilnic si continuu mult timp, au dreptul de a suspenda numarul.
Din punctul meu de vedere ar trebui ca utilizatorul sa fie atentionat inainte pentru acel "abuz de resurse" si apoi sa se treaca la suspendarea provizorie sau definitiva dupa caz.

Miha Z
Miha Z

Miha Z

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Miha Z

@Lucifer Pentru operatorii telecom din Romania, notiunea de <<<NELIMITAT>>> in abonamentele de voce sau optiunile prepay, inseamna in esenta cca 5000 de unitati consumate lunar (1 unitate = 1 minut de convorbire sau 1 SMS).

De asemenea, conform TCG, trebuie sa existe un echilibru intre apelurile / sms-urile efectuate si cele primite precum si intre apelurile / sms-urile efectuate in afara retelei in raport cu cele efectuate in retea.

Si asta nu de ieri sau de astazi. Treburile astea s-au discutat si dezbatut de N ori pe mai toate platformele de specialitate. Toti operatorii telecom au trecut in contracte si in TCG notiunea de utilizare rezonabila a resurselor, abuz si cazuri de forta majora.
Pe mine ma suprinde faptul ca in anul de gratie 20-21 inca mai sunt persoane care musca momeala cu resurse nationale de voce nelimitate.

N.B. - A fost perioada in care Cosmote a inceput sa ofere pentru prima data la noi in tara <<<NELIMITAT NATIONAL>>> . Cam in aceeasi perioada Vodafone derulau o campanie de tip "bonus pentru apelurile primite" , campanie prin care ofereau internet bonus si posibilitatea castigarii unui smartphone.

Foarte multi clienti Cosmote care aveau <<<nelimitat national>>> activau SIM-uri prepay Vodafone si apelau acel numar, pentru a primi net bonus si poate sansa de a castiga un smartphone.

Rezultatul: Extrem de multi utilizatori Cosmote, din acea perioada, au muscat-o si s-au ales cu numarul de telefon suspendat pentru utilizarea abuziva a retelei.

@Lis nu ai specificat dacă te afli în țară sau în străinătate și folosești roaming.
Resursele (voce/date) ale opțiunii vor putea fi folosite până în 60 de zile, întrucât resursele trebuie folosite în ultimile 120 de zile preponderent NAȚIONAL.

@Lis, îți recomand să mergi în Orange Shop, cu CI și completezi o declarație privind utilizarea resurselor incluse în Extraoptiune și ți se va debloca, ulterior, numărul de telefon. Consumul tău se încadrează la FUP și de aceea sistemul ți-a blocat automat cartela, crezând ca ești un roboțel care accesează numărul non-stop. Succes!

@FaraUnID ma mir ca in anul de gratie 2021 mai sunt oameni care musca din argumentul: "Nu ai citit termenii si conditiile"? Daca in T&G scria ca trebuie sa dai un deget fratilor din clanul portocalei pentru intarzierea platii facturilor, tu ce ziceai? Da, da, pai nu ai citit T&G? Scrie acolo ca trebuie sa dai un deget, nu? Vezi cazul Valve/Steam. In oferta scrie clar NELIMITAT si nu are nici un asterix in care e specificat 5000 de unitati. Magaria asta cu utilizarea rezonabila a resurselor e o chestie foarte vaga care poate fi abuzata si induce in eroare consumatorul. E clar ca operatorii folosesc termenul de "nelimitat" in scopuri de marketing si apoi fara nici o atentionare te blocheaza pentru ca spre ex. ai vorbit 5001 minute intr-o luna. Termenii si conditiile nu sunt mai presus de lege, si nici iti pot incalca dreptul de consumator.

@Lucifer Cum am spus initial, in momentul in care ai activat acel SIM (abonament / prepay), se presupune ca ai citit, inteles, esti de acord si accepti Termeni si Conditii Generale. Acest TCG este gratuit si poate fi pus la dispozitia oricarui consumator - fara alte conditionari - inanite ca acesta se intreprinda o decizie de achizitie.

In speta asta ar trebui sa intervina ANCOM si ANPC pentru a clarifica, pe parte de legislatie, situatia expusa si ce anume intelege fiecare operator in parte prin notiunea de "nelimitat". Institutiile mai sus mentionat au toate pargiile legale pentru a face lumina si pentru a clarifica lucrurile in aceasta speta.

Intreaba-i de ce nu intervin! Sunt obligati sa-ti raspunda in termen de 30 zile din momentul in care solictarea ta este inregistrata in sistemul lor.

Mergand pe analogia ta: Te prinde politia beat la volan si te lasa fara permis 3 luni + puncte amenda. Poti argumenta prin faptul ca nu ai stiut ca nu ai voie sa te urci beat la volan pentru ca au citit legislatia rutiera ???
In exemplu de mai sus, cum ai promovat examenul auto !?!?!?

Niciodata, dar absolut niciodata, nicaieri pe Planeta Pamant, argumentul <<<nu am stiut>>> nu are putere juridica. Este de datoria consumatorului sa se informeze inainte de lua o decizie si inainte de a intreprinde o actiune.

Bravo @Lis. Ma bucur ca ti s-a remediat problema. Ti-au spus care a fost cauza blocarii SIM-ului?

Miha Z
Miha Z

Miha Z

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Miha Z

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!