Întrebare fară răspuns

iPhone SE 2020 , probleme WiFi

Bună ! În decembrie anul trecut mi-am luat de la Orange un iPhone SE 2020 , care , însă are probleme cu conectarea la WiFi . Se conectează , dar pică semnalul destul de des și când pică nu mai avem net niciunul din casă , nici pe TV . Se întâmplă asta de când mi-am luat iPhone-ul . S-a mai confruntat cineva cu situația asta și îmi poate da un sfat ? Telefonul poate fi de vină sau router-ul meu? Menționez că l-am conectat și la un alt router , tot din aceeași rețea de net și la fel face . Mulțumesc anticipat .

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

La o prima vedere/citire, as zice ca e o problema de router/ISP. Vezi eventual daca ai ceva update-uri de firmware pentru modelul respectiv si fa-le. Poate e un bug in versiunea respectiva. Se poate, de asemenea, ca router-ul respectiv sa nu faca fata la atatea device-uri conectate simultan. Sau sa nu fie configurata corect reteaua. Sincer, ma indoiesc ca e de la telefon.

Daca routerul respectiv este dual-band, asta insemnand ca suporta 2.4GHz si 5GHz, incearca sa treci telefonul pe reteaua de 5GHz, astfel incat sa eliberezi un pic spectrul de 2.4GHz, si poate sa rezolve si problema asta. De asemenea, nu tine routerul acoperit de alte chestii, sau lipit de alte aparate. Are nevoie de aerisire.

Pot să fie probleme de compatibilitate între telefon și router. Îți recomand un update la telefon sau un reset la setările din rețea la iPhone.

Offf, "nu mai avem net niciunul din casa" pentru ca iphone-ul dubleaza un IP deja existent (in folosinta), motiv pentru care cade intrega retea conectata la routerul aferent. Daca e sa te legi de router, atunci poti aloca un IP fix pe MACul iphone-ului. Altfel problema e la iphone si la modul de alocare a IPului pt conectare. Ce poti face? Verifici setarile de conectare de pe iphone. BTW: poti incerca si pe un alt router sa vezi daca-l "dai gata" si pe acela.

@Flo, sincer n-am mai auzit de chestia asta. Mersi de informatie. :) Ce voiam sa te intreb, se poate sa ma insel, nu pot sa zic ca am prea multa experienta in sensul asta, dar nu router-ul e cel care trebuie sa aloce IP (diferit) pentru fiecare device in parte? E ceva specific pentru iPhone-uri?
Eu am in casa cel putin 2 iPhone-uri (daca sunt persoane in vizita numarul poate sa creasca), doua Mac-uri, si vreo 5 Androide. Nu mi-a cazut niciodata reteaua de la un iPhone. De asemenea, m-am uitat mai devreme in lista de device-uri conectate la retea si toate par sa aiba ip-uri diferite. Daca un iPhone ar fi luat acelasi IP cu un alt device, ar fi trebuit sa am fie mai putine device-uri in lista (daca sortarea se face dupa IP), fie doua sau mai multe device-uri cu acelasi IP, nu? Ori nu pare sa fie cazul. Cel putin nu cu setup-ul meu.

Nu stiu, parerea mea e ca cel mai probabil asta e o problema de router. Fie de configurare, fie...de firmware/hardware.

Radule, logica ta e bună, și DA, ai dreptate. Router-ul e cel care face ”legea” de alocare, mai ales dacă e configurat pentru alocare dinamică. Dar asta nu însemnă că nu pot exista excepții, iar ceea ce este interesant este faptul că la o rețea atât de ”vastă”, echipamentele ”obișnuiesc” să își cam ia același IP la fiecare accesare. Acum, dacă acel IPhone are un ”fix” cu un anume IP, sau routerul are MAC-ul de la IPhone asociat cu un anume IP, IP pe care îl mai folosește deja un device din rețea, atunci deja ai 2 echipamente cu același IP. De ce nu găsești o astfel de situație? Pentru că ea este DOAR teoretică, în practică.... cum apare... cum dispare (a se înțelege ”IP conflict” sau ”când 2 se bat nu câștigă niciunul”).

Ce e de facut? La router de verificat cazul unor rezervări (condiționări) pe vreun IP (MAC), dar problema mai degrabă o consider la ”device”-ul în cauză, adică IPhone-ul.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!