Întrebare fară răspuns

Eurostat - România cel mai scăzut procent de cetăţeni care obţin informaţii de pe site-urile autorităţilor publice

România are cel mai scăzut procent de cetăţeni care obţin informaţii de pe site-urile autorităţilor publice. Doar 10% dintre români caută informații pe site-urile oficiale, comparativ cu 47%, media la nivelul UE.

 

Românii sunt urmați în clasament de cetățenii din Italia și Bulgaria (ambele 19%).

 

Cele mai mari ponderi de persoane care au folosit site-urile web ale autorităților publice pentru a obține informații în ultimele 12 luni au fost înregistrate în Danemarca (89%), Finlanda (85%), Olanda (81%) și Suedia (79%) .

 

În 2020, 47% dintre persoanele din UE în vârstă cuprinsă între 16 și 74 de ani au obținut informații de pe site-urile autorităților publice, în ultimele 12 luni anterioare sondajului. Această pondere a crescut substanțial în comparație cu 2008, când era de 33%.

 

Cetățenii de toate vârstele folosesc site-urile web ale autorităților publice pentru a obține informații, dar ponderea cea mai mare este în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (59%), urmată îndeaproape de cei cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani (56%). Mai mult de un sfert (26%) dintre cetățenii cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani au folosit site-urile guvernamentale în acest scop în ultimele 12 luni.

 

Sursa - https://www.biziday.ro/eurostat-romania-are-cel-mai-scazu...

 

Suntem printre statele care ofere cele mai rapide conexiuni la internet, dar degeaba. Daca se intocmea un raport privind procentul cetatenilor romani care acceseaza Youtube, Facebook, PornHub, Instagram, Tik-Tok, WhatsApp cred ca echilibra balanta....

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Asta pentru că nici Trezoreria nu va avea sistem informatic nici în următorul deceniu, pentru că nici măcar CEC-ul nu are aplicație competitiva (@Ascary știe și poate să confirme), iar instituțiile publice se tem să folosească chiar și POS-ul.... Era în care chitanța și hârtia sunt la bază pentru un somn liniștit.

FLo1
FLo1

FLo1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo1

Acu' la modul serios: Cam 9 din 10 site-uri apartinand institutiilor publice de la noi arata jenant. Si asta pentru ca, de cele mai multe ori, au fost "facute pe genunchi" de tot felul de omuleti / firme de casa ai partidului, abonate la banul public si care nu au nici cea mai vaga idee despre programare / web design / optimizare.

In linii mari site-urile institutiilor publice de la noi:

  • au un design jenant;
  • navigare greoaie;
  • nu sunt optimizate pentru a fi afisate pe toate dispozitivele;
  • la capitolul SEO sunt undeva la -1;
  • informatia este actualizata extrem de rar si extrem de sumar;
  • informatia in pagina este aruncata haotic;
  • filtre de cautare prost implementate;
  • informatia de care ai nevoie o gasesti extrem de greu sau chiar deloc;

Mai tineti minte celebra frunza a Elenei Udrea si acel brand turistic de tara si care au costat peste 20 de milioane de euro? Se mai stie ceva de ele? Doar acea frunza in sine a costat 96.000 euro. A mai vazut cineva frunza Elenei Udrea? Macar frunza care era brand de tara?

Considerati ca s-a schimbat in bine turismul de la noi dupa ce 20 mil euro au fost pompate in promovarea lui?

E vorba de consecventa aici: daca experienta offline cu institutiile statului e mizerabila, de ce ar fi cea din online altfel :D? Lasand gluma la o parte, eu simt, de exemplu, ca in Sectorul 3 lucrurile se misca altfel, mai ales in zona de online. Pe cati bani furati, pe cate contracte masluite, vom afla, probabil, peste cativa ani buni.
PS- foarte interesant articolul. ideal ar fi daca l-ar si citi cine trebuie, nu doar noi, cei care ne milogim online si offline cand avem nevoie de vreo informatie/vreun ajutor de la statul roman.

Din seria "Formularele online se depun la etajul 2" cred ca este definita perfecta a procesului de digitalizare de la noi si cum inteleg unele institutii publice sa si implementeze aceasta digitalizare.

3 din 7 romani nu știu sa își facă cont pe o platforma online(cifre ieșite dintr-o certificare la care am participat).
La o proba practica unde cerința era sa ne facem un cont pe platforma doar 4 din 7 romani au reușit sa își facă cont pe o platforma online.
Pe mine nu ma mai uimește nimic pentru ca zilele trecute o clinica privata a refuzat sa îmi trimită documente medicale pe mail. :(
Cifrele de mai sus arata incompetenta autorităților si modul in care sunt promovate serviciile online.
Si sa nu uitam, populația din Romania se informează pe Facebook de la influenceri si non-influenceri.

Asta pentru ca internetul si implicit casuta de e-mail sunt considerate un mediu de comunicare supus erorilor. Prin urmare exista riscul ca din diverse motive (tastat o litera gresit, mancat o litera, adaugat o litera in plus, etc) acele date cu caracter personal sa ajunga la o alta persoana. Asta se traducea prin neglijenta in serviciu si amenzi usturatoare + imagine patata pentru acea clinica privata.

Prin urmare managementul acelei clinici private cunosate legea si stia sa o si aplice.

Ca fapt divers, in trecut am primit un SMS comercial nesolicitat prin care erau promovate serviciile unei clinici medicale private, dar o clinica unde eu nu aveam nicio tangenta. Am depus plangere catre Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, iar clinica respectiva si-a luat o amenda de pe care a simtit-o cu varf si indesat.

Daca te-a ajutat acest raspuns nu uita sa apesi ❤

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!