Întrebare fară răspuns

Incepe Orange sa aplice practici inselatoare si mincinoase pentru clientii sai?

De cateva zile citesc cu foarte mare interes pataniile clientilor Orange, unii dintre ei, momentan, mai bine zis - aceea cum ca s-au trezit oamenii cu abonamentele marite fara notificare clara, expres, separata, cum e normal.  Ce facem, Orange? Preluam nu doar reteaua fixa a Telekom, dar si comportamentul mizer, de inselaciune si de inducere in eroare? Vad ca pe zi ce trece aud tot mai des de practici de acest gen.

Eu nu am avut inca vreo marire si sper sa nici nu am, ca oricum platesc destul si cu siguranta eu nu las lucrurile asa daca se va intampla asta. 

 

Un punct oficial cine ne da si noua, clientilor? Toti se fac ca ploua pe aceste subiecte. Chiar nu mai poti avea incredere in niciun furnizor din tara asta. De fapt, cred ca poti, ala fiind Digi, fara nicio rusine sau jena. Nu am auzit de asa practici la ei.

Discutia e continuata si aici: https://forum.softpedia.com/topic/607200-ce-se-ofera-la-retenie/page__st__17532#entry27588804

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Încă nu mi s-au modificat abonamentele. Din ce am citit pe Softpedia notificarea de schimbare a abonamentelor a fost transmisă pe factura anterioară.

Am văzut și eu la o persoană că a primit notificarea pe factură. Dar sincer, nu prea înțeleg ce se întâmplă, pentru că da, au cam luat-o după Telekom!

Oricum contractele degeaba le mai închei pe 24 de luni, că nu mai există nicio predictibilitate :D
Oare au scumpit și celor cu Me5 care data trecută au scăpat de majorare, după ce au făcut reclamație și au rămas cu aceeași valoare?

daca modificarile de abonament sunt facute dupa expirarea contractului 12/24 luni "pare" a fi in regula , daca sunt in timpul contractului nu este legal sigur - oricum cine se pricepe gaseste chichite legale sa te arda in speta portocala.

Sunt legale, atât timp cât te anunță că poți rezilia în termen de 30 de zile. La Telekom am depus cerere de reziliere, m-au sunat și nu am mai primit majorarea.

Acele modificari de abonament au fost inserate, in cel mai infect mod direct in factura, si nu sub forma unui act aditional de modificare contract. Cum ar fi fost normal si de bun simt. Practic acea notificare este undeva in josul paginii, dupa informatiile de facturare in sine.

Si nici nu au trimis notificari pe e-mail sau SMS in legatura cu aceste notificari, ca pana vad sclavii terce termenul legal de 30 de zile in care se poate denunta unilateral oferta.

Pe principiul #NoapteaCaHotii

Am solicitat un punct de vedere ANCOM / ANPC in legatura cu aceasta practica si in acelasi timp am solicitat si oferte de paorate de la concurenta.

Pe mine nu modificarea in sine ma deranjeaza (abonamentele respective oricum erau din seria ME si erau depasite dpv al resurselor de internet - pret platit).

Pe mine - platitorul de abonamente - ma deranjeaza modul in care acea repozitionare a fost efectuata: In cel mai golanesc si abject mod posibil si fara a trimite macar o notificare pe SMS in acest sens. #NoapteaCaHotii

Din cate stiu modificarile de abonament se efectueaza printr-un act aditionat si printr-o notificare. Nu printr-o nota de subsol inclusa in factura.

Da, stii bine. Asa se face o informare corecta si in mod oficial. Dar se pare ca niste unii mai destepti decat noi si decat legea au gandit altfel.
Pe zi ce trece se degradeaza tot mai tare si Orange asta.. ce a fost si ce a ajuns.

Tocmai am fost sunat de o D-ra dupa ce ieri am depus o notificare de reziliere si portare a numerelor de telefon aflate pe cont (3 abonamente + 2 prepay) si auzi aici explicatie demna de reteaua numarul 1:

"Modalitatea de notificare in factura a fost aleasa si implementata ca urmare a feedback-ului primit de la clienti. In trecut se trimiteau SMS-uri de notificare dar <<<din feedback-ul clientilor>>> acele mesaje nu erau destul de clare si duceau la confuzii. Prin urmare am ales varianta notificarii in factura, deaorece factura este un document oficial."

Am intrebat-o pe D-ra pe baza caror criterii a fost aleasa aceasta modificare: Adica din 3 abonamente cu perioada contractuala zero de ce au fost alese doar 2 si de ce nu s-a implementat aceeasi oferta pe ambele numere (unul din numere urma sa beneficieze de FUN 6 cu roaming, pe cand un alt numar ar fi avut FUN 8 fara roaming).

Raspusnul ei a fost ca baza unor algoritmi implementati de catre departamentul de ofertare. Un fel de iarna nu-i ca vara.

Cat de prost informat tre' sa fii sa dai un asemnea feedback? Ca doresti notificarile oficiale in factura? Cred ca aceste aspecte spun cam tot despre nivelul de echipare al omuletilor care participa la astfel de sondaje in cadrul Customer Voice.

Cum sunt si smart testerii Orange pentru care un telefon are o camera buna daca vrei o camera buna in buzunar sau pentru care modem-ul are routre-ul mai bun.

Factura are rol de informare cu privire la soldul pe care il ai de plata, nu cu privire la contract. Ca nu degeaba sunt 2 chestii diferite contract si factura.

Orice modificare de contract se face printr-un act aditionat cu numar de inregistrare. Adica, in registrele Orange, sa apara faptul ca notificarea ABC din data de ZZ/LL/AN a fost trimisa catre clientul avand codul de abonat XYZ. Acea notificare trebuie trimisa separat de factura si trebuie sa contina detaliat modificarile efectuate in contract.

Factura si o astfel de notificare nu au cum sa aiba unul si acelasi numar de inregistrare.

In final, in cazul meu, acea oferta a fost refuzata unilateral si s-a pastrat actualul pachet. Asta pana voi primi o oferta de portare de la toti providerii cncurenti, pentru a putea face o analiza comparativa si pentru a putea lua o decizie.

Big like de la mine! :)

De acord total, fara a jigni pe cineva, dar dintre cei alesi in Smart Tester, dar si cei care sunt in Customer Voice majoritatea n-au treaba cu tehnologia si detaliile tehnice. Nu mai zic de partea de legal si juridic.

Pe bune, din cauza unora ca astia se iau decizii care ne impacteaza pe toti? N-ai cum asa ceva!

Ar trebui selectati participantii si la Smart Tester dupa cunostiintele lor tehnice, despre ce detalii pot oferi, nu ca ''face poze frumoase, are culoarea preferata'' si pot continua.

Ia uitati ce ne zice Orange aici: https://www.orange.ro/despre-noi/ghid-de-etica-orange/ind...

Citez:
Angajamentul față de integritate
Orange nu tolerează practicile corupte

Certificare Ethic Intelligence a programului anticorupție

Ethic Intelligence, organism cu expertiză recunoscută la nivel internaţional în domeniul anti-corupţiei, a acordat certificarea « Anti-Corruption Compliance » pentru a treia oara consecutiv companiei Orange România, în septembrie 2019 . Noul certificat are o durată de valabilitate de 3 ani, până în septembrie 2022, și a fost acordat în urma unei misiuni de audit independent.

Este o realizare importantă pentru Orange, deoarece validează că sistemul de conformitate anticorupție Orange România este conceput și implementat în moduri care corespund celor mai bune practici internaționale.

Orange nu face donaţii sau contribuţii din fondurile, bunurile sau serviciile sale niciunui partid politic sau unei funcţii guvernamentale cu scopul de a obţine o influenţă politică.

Datele cu caracter personal ale clienţilor şi partenerilor sunt manipulate/folosite într-un mod strict confidenţial şi sunt protejate împotriva accesului neautorizat, respectând întocmai legislaţia naţională şi internaţională din domeniu.

La Orange credem că un factor cheie al creşterii şi inovării este competiţia, de aceea căutăm avantaje competitive prin performanţe superioare, niciodată prin practici de afaceri neetice sau ilegale.

Tot ce scrie acolo se bate cap in cap cu ce fac ei acum, cu mascarelile astea izvorate din ideile unor destepti care vor sa fenteze clientii si chiar reusesc, in mare parte.

Cand ziceai Orange ziceai toate cele de mai sus - printre care integritate, seriozitate, calitate si profesionalism. Acum acestea nu mai exista, zilnic nivelul de degradare al acestei companii este in continua crestere. Fie direct, prin practicile unor angajati care fraudeaza clientii, fie indirect prin modificari ca astea din topic, luate de alti inteligenti la nivel si mai inalt.

Si din punctul meu de vedere aceste modificari contractuale ar fi trebuit transmise si prin sms. Sunt multi clienti care nu mai primesc facturile prin posta fie din alegere proprie, fie ca s-a ales formatul electronic de operatori in momentul prelungirilor. Si nefiind informati prin sms, singura modalitate de informare despre costul facturii, au aflat tarziu ca abonamentul a fost deja modificat.
Ca sa nu existe urme de inselaciune ar fi trebuit transmisa acea notificare de marire a abonamentelor si pe factura dar si prin sms.

@simple_dreams si @ FaraUnID sa stiti ca si eu ma numar printre clientii carora li s-a modificat abonamentul. Factura o primesc in format electronic si nu o bag in seama. Probabil din prea multa incredere in Orange, nu verificam facturile. Doar cand mi se parea o diferenta mai mare fata de facturile anterioare o vizualizam. Nici luna asta nu m-as fi uitat dar am facut o reincarcare, suma facturii depasise calculul meu si am zis totusi sa ma uit. Si mare mi-a fost mirarea sa vad ca un abonament fusese trecut de la 13 Euro la Smart 15. :(
M-am uitat si pe factura din ianuarie si intr-adevar era pe a doua pagina o notificare cu modificarea ce urma a fi facuta. O justificare din partea lor ca abonamentul va fi majorat si va fi acordat mai mult internet si voi avea mai multe facilitati la achizitia de telefoane.... Chiar nu aveam nevoie de mai multe resurse, fiindca numarul e folosit de socrul meu iar anul trecut i-i facusem cadou un Samsung A51.
Era mai frumos din partea lor ca notificarea sa fie trimisa si in mesaj, ca sa fie vazuta de toti clientii. Dar intentia a fost alta.... si chiar daca unii clienti au revenit la vechile planuri tarifare, factura marita tot trebuie platita si Orange iese in castig. Urata strategie de marketing pentru clienti, ca pentru firma a fost profitabila. :((

Toate practicile de genul acesta, nu fac decât să îndepărteze o parte din clienți. Și eu am observat cam la vreo săptâmână după ce îmi intrase în vigoare mărirea cu un euro/ lună la tv satelit. Și nu asta m-a indignat cel mai mult, ci faptul că au scos canale documentare bune și nu au introdus nimic în loc, iar la cablu au introdus canalul Love Nature. Deci scoți canale, nu introduci nimic în loc și mai mărești și prețul. Asta este ,,rețeta succesului!" Păcat că se procedează așa și mai fac și discriminare între clienți!

Daca este comparam masurile implementate de reteaua numarul in in ultimul an, mai exact modul cum au fost implementate si celebra Ordonanta 13 nu este nici cea mi mica diferenta.

#NoapteaCaHotii = Orange România Rețeaua #1

@Vio73 asta este si motivul pentru care refuz de multi ani sa trec cu serviciile fixe la Orange. Prefer sa stau la RCS&RDS sa am semnal bun la internet si multe programe TV. La ei nu a fost problema sa se scoata programe din grila si sa mai si scumpeasca abonamentele. Degeaba imi ofera acel voucher de vechime in retea, daca nu au in grila programele care le vizionez.
Daca ar avea si semnal la abonamente m-as muta si cu abon de voce la Digi.

@Miha Z, de ce nu treci abonamentul respectiv pe Yoxo? Ai preț în lei și, din moment ce nu se prea folosesc resursele, ai face o economie considerabila lunar.

@simple_dreams nu e numarul meu si nu vreau sa ma complic si la cate nereguli au fost si cu YOXO prefer sa stau la abonament. Mai sunt cateva luni si voi putea scade abonamentul sper eu la Fun 8. Asta daca nu cumva va vrea sa porteze numarul la Digi ca mai are unu acolo. ;)

FaraUnID ai mai primit un raspuns de la ANPC ? Sunt curios de parerea lor despre aceste practici. Sunt patit, abonament de la 10 euro la 12 modificat peste noapte doar cu informare pe factura.
Evident dupa asta am solicitat inchiderea abonamentului imediat, si ma voi porta. Pacat sunt pe abonament la orange de cand am avut primul telefon, si asta mi se pare inselatorie. Alta data nu mai prinde.

Alin03
Alin03

Alin03

User level
Nivel
0
22 / 100
puncte
Custom field 2
Alin03

De la ANPC, in prima faza, primesti un numar de inregistrare.

Procedural, analiza si solutionarea unei plangeri este de durata. Ma gandesc la faptul ca nu sunt singurul care s-a adresat ANPC si cel mai probabil vor centraliza acele plangeri.

Daca vor fi amendati, vor contesta amenda in instanta si iarasi dpv procedural toate acestea dureaza.

@Alin03: daca vrei sa te portezi nu solicita inchiderea numarului. Este suficient sa faci cererea de portare la operatorul dorit si se reziliaza automat si contractul.

@simple_dreams. Multumesc de sugestie. Momentan am cerut doar mutarea pe prepay, pana consult putin ofertele

Alin03
Alin03

Alin03

User level
Nivel
0
22 / 100
puncte
Custom field 2
Alin03

@Miha Z.,
Orange are o grilă tv încă destul de bună, oricum mai bună decât a RDS, din punctul meu de vedere.Eu am acces și la grila Digi online! De mărit prețul când scoți programe, nu știu ce să zic, dar doar Telekom a mai făcut așa ceva și se vede ce bine le-a mers! Sper să revină cu picioarele pe pământ și să facă în așa fel încât să aibă o grilă de documentare mult mai bună decât acum! Încăpățânarea lor de a nu introduce Love Nature și pe tv satelit ( via Orange tv go) mă va face să fiu atent dacă mai prelungesc sau nu anul acesta.

Da, întradevăr o grilă mult prea bună la DIGI ca să renunț la ea pentru ”Oranj tivi gău”. Pe ”Digi Online” nu beneficiezi de toate facilitățile oferite pe cablu sau satelit, dar parcă nici la rețeaua numărul 1 nu e altfel. Personal m-am lămurit de ceea ce poate ”tivi gău-ul” rețelei #1, și spectator îmi este mai bine: e gratis. Deci fiecare cu ce are.... ”experiențe împreună”.

"Orange are o grilă tv încă mai bună decât a RDS" -  Asta in ce film? Sau este gluma de inceput de saptamana?

Grila Digi Online nu este aceeasi cu grila Digi CATV sau Digi DTH cum nici grila Orange TV Go nu este aceeasi cu grila Orange DTH. Prin urmare compari mere cu pere.

Grila Digi este peste grila Orange prin prisma faptului ca Digi are propriu trust de presa din care fac parte extrem de multe canale TV de platforma si posturi de radio. Prin urmare Digi ar putea supravietui doar cu posturile tv din must carry si canalele proprii de platforma.

La Orange ai un rahat de Orange Info aruncat in scarba in grila si cam atat. In TV Go grila de programe disponibile variaza in functie de butoanele pe care le apasa Dorel din NOC, in momentul in care joaca Solitaire. Nici macar postruile gratuite din must carry nu sunt in TV Go. Despre posturi de radio nici nu are rost sa mentionam, desi exista o aplicatie proprie in acest sens https://play.google.com/store/apps/details?id=com.orange.radio.horizon

Nu vom obține așa ceva. Și înșelătoria incepe de la apelul către 300 și refuzul de a înregistra o solicitare, ceea ce este ilegal, și până la invocarea de "procedurile oringi", care nu mă interesează, nu mă privesc și mă și doare undeva de ele și nici nu am de gând să "aplic" la ele.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!