Întrebare fară răspuns

telefon cumparat in rate, doresc sa il returnez sau sa primesc altul in schimb

Salut, in decembrie 2020 am prelungit si mi-am achizitionat un samsung galaxy s10, pana in februarie a fost totul ok la el, dar pe la jumatatea lunii februarie a inceput sa se puna singur pe vibratii si sa imi porneasca wi-fi ul singur, efectiv il lasam pe normal sa aud daca ma suna cineva si se punea singur pe vibratii si pornea wi fi ul cum am mai spus, l-am dus ulterior la garantie cu chiu cu vai abia l-au trimis "du-te cu el la gsm ce suntem noi" asta mi-au spus fetele din magazin, le-am spus problema pe care o are si ca nu sunt multumit sa platesc 200 de lei pe luna si sa nu fiu multumit de produs. L-am luat de la garantie acum 3 zile, a stat cam 3 zile fara weekend si observ ca bateria se descarca mult mai repede decat atunci cand l-am dus, pe foaia de la garantie scrie ca tehnicienii au schimbat baterie, display si cover..... vreau alt telefon si sa il dau pe acesta inapoi sa primesc altul in schimb...vreun sfat va rog? daca il duc iarasi la garantie nu o sa faca nimic, au schimbat bateria originala si cea pe care au pus o nu este ca aia originala sunt convins de asta...niste idei?

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Salutare!
Înainte de toate, salvează tot ce ai în el și dă-i o resetare generală, după care vezi dacă s-a rezolvat problema. Dacă face tot așa, mergi cu el la un Orange Shop și explică-le despre ce este vorba, iar ei ți-l vor trimite în service.
Nu te aștepta că ți-l schimbă cineva, decât în cazul în care nu se mai poate repara!
Baftă!

Pana in momentul in care unitatea service nu-l declara dauna totala nu poti face retur si nici nu o sa-l poti schimba.

Poate fi o problema de soft care se poate remedia printr-un hard reset sau chiar o resoftare completa.

De asemena sunt sanse ca bateria din telefon (adica aia schimbata in service) sa nu fie noua, sa provina din ceva dezmembrari. Poti descrca un utilitar din Google Play, utilitar care sa-ti estimeze capacitatea reala si durata de viata a bateriei. Daca nu obtii valori apropiate de cele date de producator, inseamna ca acumulatorul nu este nou.

Daca bateria este noua, iar telefonul a fost ridicat din service acum 3 zile, mai dai o sansa deoarece un acumulator nou intra in regimul lui normal dupa cateva ciciluri de incarcare - utilizare / descarcare - reincarcare.

Alternativ poti lua legatura direct cu Samsung Romania si vezi care sunt recomdarile lor.

Retur nu se poate face, pentru ca a expirat de mult termenul legal pentru asta.

Dar, asa cum zicea si Vio, poti sa-i dai o resetare generala. Tind sa cred ca problema e de soft.

Ceea ce imi vine in minte in momentul asta este un feature pe care nu l-am mai vazut de foarte mult timp, dar care e posibil sa existe inca la unele telefoane, si anume "profile". In functie de mai multi parametri (locatie, ora etc), telefonul trece automat de pe un profil (de exemplu de sonor) pe altul (de exemplu silentios). In acelasi timp, se poate de exemplu sa "detecteze" ca esti acasa (dupa locatie), si sa stie ca in general la locatia asta iti dai telefonul pe vibratii si deschizi wifi-ul.
E doar un exemplu. Si n-am de unde sa stiu daca e si cazul tau. Dar e o posibilitate.

De exemplu, ai un feature in setari pentru pornirea automata a wifi-ului. Ai mai multe informatii aici: https://www.samsung.com/my/support/mobile-devices/what-is...

In Februarie ai primit cumva si vreun update? Pentru ca ar explica de ce nu a facut asa de cand l-ai cumparat.

Tind sa cred ca nu e o problema cu telefonul, cu toate ca se poate sa ma insel. Vezi daca se aplica ceva din ce ri-am zis mai sus.

Radu,da in februarie a trecut la android 11,dar nu mi s a parut normal asteptam un telefon important in ziua aceea si nu l am auzit fiindca era pe vibratii s a dat singur si imi poti recomanda o aplicatia ceva sa vad daca este bateria originala sau alta luata din dezmembrari?

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian

Buun, atunci e clar ca problema e de soft (deci o trimitere in service probabil ca n-o sa te ajute). Dar poti incerca o resetare. Asta presupunand ca acel feature nu este cumva "on" by default. O sa mai caut si eu sa vad daca s-a implementat ceva de genul asta in Android 11. Poate nu se numeste "profiles", poate e o chestie pe care Bixby o activeaza, pentru ca asa i se pare lui ok. Trebuie vazut. Dar nu pare sa fie un bug, ci mai degraba un feature activat by default.

Cat despre baterie, eu unul nu stiu vreo aplicatie care sa-ti spuna daca bateria e cea cu care a venit telefonul sau nu. Plus ca, daca e din "dezmembrari", o sa fie amandoua la fel de "originale". Iar daca bateria respectiva nu e una foarte uzata, asta poate sa fie chiar un lucru bun. Nu stiu, depinde de multi factori. De asemenea, consumul bateriei depinde de foarte multe chestii (semnal slab, aplicatii care ruleaza in backgrund, luminozitatea ecranului, etc etc etc).
Poti verifica sanatatea bateriei cu diverse aplicatii. Poti sa dai o cautare dupa "battery health" pe Play Store.
Uite aici un exemplu de aplicatie care zice ca ar avea functionalitatea asta: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.digibit...

Din nou, asta nu-ti spune daca bateria a fost sau nu inlocuita, sau daca a fost inlocuita cu o baterie swap sau altceva, dar iti poate spune daca bateria pe care o ai acum functioneaza in parametri normali. Dupa aia, poti sa vezi ce fel de aplicatii folosesti, cat timp, ce semnal ai in zona respectiva, si in functie de rezultat, sa incepi sa modifici pe unde se poate.

Acum nu mai face chestia aia,sa se puna singur pe vibrati sau sa porneasca wi fi ul doar bateria se descarca mai repede decat inainte

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian

Radu,ti am lasat mai jos pozele

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian

Aha, ok atunci. Verifica sanatatea bateriei, si vezi ce aplicatii folosesti, si daca se pot dezactiva/sterge etc. In general, display-ul si semnalul sunt doua dintre lucrurile care consuma foarte multa baterie la un telefon, si de obicei sunt neglijate. De asemenea, aplicatii de genul TikTok, FaceBook, Twitter, consuma foarte mult.

Ce-ti recomand eu este sa incerci sa nu stai cu telefonul in priza permanent. Si mai mult, incearca sa nu-l folosesti in timp ce se incarca. Bateria (bateriile pe Litiu, in general), e recomandat sa fie incarcate mai "random". Adica nu mereu de la 0-100%. Nu le face bine. Ideal e de pe la 15-20% (majoritatea telefoanelor te anunta sa le pui la incarcat pe la 15%) pana pe la 80%. Deci, cum am zis, mai random, nu mereu de la 0-100%.
Daca bateria e deja uzata, din pacate, singura solutie este o inlocuire a ei (eventual intr-un service, sau, daca ai tot ce-ti trebuie, cu ajutorul unui tutorial de YouTube).

Si daca il duc in service degeaba,bateria originala e originala,nu o sa i faca mai nimic sunt convins de asta

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian

Aha, acum am vazut si screenshot-urile. :) Probabil ca am scris amandoi in acelasi timp.
Asa apare si la mine. Ma gandeam ca poate nu merge la mine, dar vad ca si la tine e la fel. Sau poate aplicatia are nevoie de ceva timp si de o incarcare, ca sa-ti afiseze informatii in sectiunea aia. Incearca eventual si o alta aplicatie, in caz ca e o problema cu aplicatia asta.

Oricum, daca problema nu e bateria in sine, ci semnalul sau vreo problema de soft, atunci da, nu prea au ce sa-i faca in service.

Uitandu-ma la screenshot-urile tale, vad ca si semnalul e destul de slab. Deci nu m-ar mira ca problema sa fie si de acolo.

mai este o aplicatie special pentru samsung , problema este ca iti cere drept de root (eu am facut root la al meu)
phone info "sam" - care iti arata de cate ori a fost incarcata bateria sau a fost conectat la incarcator telefonul , poate asa iti dai seama daca este o baterie mai veche , in afara de asta poti gasii multe informatii despre telefon - poate te ajuta cu informatii si poate functioneaza si fara root .

  • mai ai rabdare o saptamana si daca vezi ca scoti un SOT sub 5 ore la o baterie noua chiar este o problema cu ia(bateria)

Radu si ce imi sugerezi sa il fac? Adica din ce vazusi tu,chiar este o problema la baterie,nu?

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian

La o prima vedere, nu pare. Dar incearca eventual si aplicatia Ampere de pe Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gombosd...

Vezi ce-ti spune la Health. La mine apare Good. Daca si la tine apare la fel, as zice ca probabil inca nu e nevoie sa-ti schimbi fizic bateria.

S10 vad ca are o baterie de 3400mAh. Foarte similara cu a mea (3500mAh). Pe mine ma tine in jur de 1 zi jumate, doua maxim. Depinde foarte mult de semnal si de ce anume folosesti. Daca tu nu ai semnal in zona aia...e greu.
La capitolul asta, ce pot sa-ti recomand este sa-ti treci telefonul pe 3G manual, pentru test. Vezi daca ai semnal mai bun asa si daca ajuta si bateria. Si cand iesi in oras sau undeva unde ai mai mult semnal pe 4G, sa-l dai din nou pe 4G.

Daca folosesti foarte multe aplicatii de genul TikTok, FaceBook, Instagram, Twitter, daca luminozitatea telefonului e mereu peste jumatate (sau la maxim), asta o sa afecteze si bateria.
Solutia la problemele astea:
1. la partea cu aplicatiile, foloseste o aplicatie de genul Startup Manager (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.advance...) si vezi ce aplicatii iti pornesc odata cu telefonul. Daca nu-ti trebuie sa stea deschise permanent, scoate-le de la startup, si atunci nu ar trebui sa-ti mai porneasca odata cu telefonul.
Atentie insa! Asta inseamna, de asemenea, ca nu vei mai primi nici notificari de la acele aplicatii (pentru ca sunt inchise). Deci daca sunt aplicatii de la care astepti permanent notificari, ar fi bine sa nu le dezactivezi.
2. la problema cu luminozitatea, solutie e foarte simpla: seteaza-ti luminozitatea mea jos (la jumatate mie unul mi se pare ok pentru indoor). Pentru afara, da, e nevoie de mai mult, daca e o zi insorita. Dar in mod normal, pe la jumatate e suficient.

Pe tine cat te tine bateria in mod normal? Puse cap la cap, cam cat apreciezi ca folosesti efectiv telefonul? Si pentru ce? Gen sunt aplicatii la care ecranul sta deschis tot timpul? Sunt aplicatii care necesita foarte mult procesorul (gen jocuri)? Sunt apeluri de voce (in care de obicei ecranul e inchis)?

Astea sunt chestii pe care trebuie sa le iei in calcul in momentul in care incerci sa vezi daca bateria nu te mai tine si are nevoie de inlocuire, sauu...daca felul in care folosesti telefonul are nevoie de niste mici ajustari, pe ici pe colo. :)

Ai mai jos screenshot-uri din aplicatia Ampere si AccuBattery, ca sa-ti faci o idee comparativa. Eu zi ca datele sunt oarecum similare, deci probabil ca nu bateria e problema. Cel putin nu inca. :)

In perioada in care utilizam BlackBerry, aveam o aplicatie BlackBerry Virtual Expert pe numele ei si care efectua niste teste de diagnoza privind parametrii telefonului.

Din cate vad aplicatia BlackBerry Virtual Expert se regaseste si in Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blackbe... Nu stiu daca este atat de complexa precum ce nativa de BB OS 10 si nici daca functioneaza pe alte telefoane cu exceptia BlackBerry.

Uite,ce spui?

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian

Sunt, intr-adevar, destul de multe aplicatii de diagnostic pentru Android. Cea de la BB pare chiar misto. Dar nu pare sa functioneze decat pe BlackBerry. O alta varianta ar fi si asta: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.inpocke...

Adi, mie personal imi pare ok bateria ta. Dar semnalul e destul de slab... Asta e cu telefonul pe 3G/2G? Daca da, nu prea stiu ce ai putea sa faci. Bateria pare ok, din ce pot eu sa-mi dau seama. Dar daca telefonul sta mult timp cu ecranul aprins, daca semnalul e foarte slab in zona in care te afli (ceea ce pare sa fie si cazul tau), daca luminozitatea ecranului e peste media (sau la maxim), daca il folosesti intens pentru jocuri, daca ai multe aplicatii care ruleaza in acelasi timp si trimit notificari (cele de social media sunt un exemplu destul de cunoscut), atunci si bateria va avea de suferit.

Ti-am zis ce iti recomand eu. La unele ai solutie, la altele (cum e semnalul), daca si pe 3G/2G e la fel...nu prea ai ce face. Problema e ca telefonul se chinuie in permanenta sa prinda un semnal mai bun. Iar chestia asta mananca baterie. Acolo doar sa vorbesti cu cei de la Orange sa vedem daca se poate face ceva. Presupun ca semnalul asta e pe indoor (inauntrul locuintei), nu? Daca da...e o situatia cunoscuta, si intr-o oarecare masura, normala. Vezi eventual daca se poate face ceva si pe partea asta.

Deci ce imi sugerezi sa fac este sa il pun pe 3G eu folosesc numai 4G ul,stau cam la 10 km de oras si e zona rezidentiala adica nu e la tara sau ceva si nu ma joc pe el,doar pe instagram,facebook,messenger,youtube spotify etc..

PapiAdrian
PapiAdrian

PapiAdrian

User level
Nivel
0
86 / 100
puncte
Custom field 2
PapiAdrian

Da, semnalul e unul dintre factorii care contribuie la problema ta. Deci solutia temporara aici ar fi sa treci telefonul pe o frecventa pe care ai semnal mai bun, astfel incat sa nu-si mai lungeasca atata urechile dupa semnal. :)

Cu aplicatiile n-am ce sa-ti recomand. :)) Acolo numai tu poti sa stii daca ai nevoie de toate, cat timp consumi cu ele, si tot asa. Dar din experienta mea, FaceBook (si FaceBook Messanger), plus celelalte aplicatii de social media, consuma foarte multa baterie. Vrei sa faci un test? Dezinstaleaza (sau dezactiveaza) temporar aplicatiile de social media, si vezi cum stai cu bateria dupa aia. Parerea mea e ca ar trebui sa vezi o imbunatatire. Cu semnalul, in afara de ce ti-am zis mai sus (adica sa-l treci pe 3G/2G) si sa vb cu cei de la Orange daca se poate face ceva in zona ta...nu prea ai ce sa faci.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!