Întrebare cu răspuns(uri)

Viteză internet mobil mai mică pe prepay decât pe abonament?

Salutare comunitate!

Am un telefon mobil dual SIM vechi de 4 ani și coafura încă rezistă așa că până nu-și dă obștescul sfârșit nu am de când să-l schimb pentru că e la modă să-ți schimbi telefonul la fiecare 2 ani.

N-am apucat niciodată să-l folosesc cu 2 SIM-uri dar cum am câștigat un SIM prepay la jocul acela cu bulgări de zăpadă l-am băgat în telefon ca să folosesc cei 100 GB de internet mobil de pe prepay.

Și-aici am avut surpriza vieții mele în materie de internet mobil: pe SIM-ul prepay viteza internetului este jalnică așa că m-am pus pe testat și... același telefon, aceeași locație, aceeași poziție în spațiu și... viteza internetului mobil pe prepay este în medie de 10 ori mai mică decât viteza internetului mobil pe abonament.

Acum stau și mă întreb care să fie cauza acestei stări de fapt? Pentru ambele SIM-uri am 4G+ semnalul...

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
2230 / 5000
puncte
Custom field 2
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Salut,
Vitezele de transfer de date sunt aceleasi, atat pentru utilizatorii prepay, cat si pentru cei cu abonament.
Va rugam insa sa aveti in vedere ca pot aparea diverse situatii in care viteza de transfer poate suferi modificari fata de parametrii standard.
Puteti intra aici https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2020-02/Bro... unde, incepand cu pagina 27, veti gasi toate detaliile legate de viteza de internet si eventualii factori perturbatori.

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (9)

Da (3)

25%

3 membri au votat cu DA

9 membri au votat cu NU

25% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Pagina 1 din 2

Pentru ca din seria satrea de fapt din reteaua numarul 1 conform Ookla Speedtest

Am observat si eu aceste "tratatii" din partea retelei numarul si si chiar am semnalat problema aici https://comunitate.orange.ro/questions/2496157-calitate-conexiune-internet-4g-piatra-neamt

Dupa ce in prima reteaua numarul a recomandat efectuarea testelor de viteza prin intermediul unui terminat de 1000+ euro, aceeasi retea numarul 1 mai avea putin si ma urca pe un releu - eventual sa tin si o antena in brate - pentru a efectua un test de viteza.

Raspunsul final al retelei numarul 1 a fost acela ca totul functioneaza in parametrii ca vitezele de 1.2 Mbps si 0,97 Mbps, in cazul meu, sunt absolut normale pe 4G indoor.

@FaraUnID eu am 4 Mbps indoor pe SIM prepay și 40 Mbps pe SIM abonament. Așadar mă pot considera un caz fericit...

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
2230 / 5000
puncte
Custom field 2

Despre ce telefon vorbim? Din cate stiu eu, unele telefoane dual SIM au 4G doar pe unul dintre SIM-uri, de obicei cel din Slot 1. Pe al doilea vei avea maxim 3G. Ceea ce ar explica si diferenta de viteza. In mod normal nu ar trebui sa existe nicio diferenta intre un SIM prepaid si unul de abonament in ceea ce priveste semnalul sau viteza de net, atata timp cat conditiile de test se pastreaza.

Poti incerca sa bagi SIM-ul de Prepay in Slot 1 si, pentru orice eventualitate, sa scoti temporar abonamentul. Dupa care, sa incerci si cu abonamentul in Slot 2. Vezi daca e vreo diferenta. Daca cu un singur SIM, in Slot 1, si setat pe 4G (si daca ai si acces la 4G, ceea ce din cate imi amintesc presupune o optiune de minim 5 Euro), ai in continuare vitezele astea, atunci nu stiu ce sa zic.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

@arsradu mi-e un pic cam jenă să spun că am un Huawei P10 model VTR-L29 dar cât timp eu sunt încă mulțumit de prestația sa ce mai contează că nu este ultimul model... ar putea fi ceea ce spui tu dar practic nu cred că sunt folosite 2 modemuri în telefon.

Eu practic aleg de pe ce SIM să am iau internetul și cele două surse se exclud reciproc, așa că eu gândesc că se folosește același modem și doar se comută între cele 2 SIM-uri.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
2230 / 5000
puncte
Custom field 2

N-are de ce sa-ti fie jena. :)) Nu e un telefon rau deloc. Un octa-core cu 4 core-uri high performance la 2.4GHz si 4 low energy la 1.8GHz nu e deloc un telefon rau. Iar faptul ca e ceva mai vechi nu inseamna neaparat ca e si depasit.

Acuma, revenind la problema cu viteza, de-aia ziceam sa introduci SIM-ul de prepay in Slot 1. Chiar daca tu faci switch-ul intre cele doua din soft, s-ar putea ca el sa dea in continuare 4G doar pe Slot 1. Si din cate stiu eu, atata timp cat ai doua IMEI-uri (poti verifica tastand *#06#), ai si doua modem-uri.

Nu stiu, zic si eu. Poti incerca, pentru orice eventualitate. Chiar sunt curios de rezultat. :) Pentru ca, in mod normal, n-ar trebui sa existe nicio diferenta intre un SIM de abonament si unul de prepaid.

Am mai auzit chestii din astea prin shop-urile competitiei (hm, hm, Vodafone) si m-a umflat rasul, pentru ca: 1) nu era adevarat, era doar un mijloc de a face oamenii sa-si faca abonamente, si 2) intamplarea face ca aveam abonament pe vremea aia, si aveam fix aceleasi probleme de semnal ca si pe prepaid. :)) Deci...nu, nu cred ca e vreo diferenta.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

In cazul meu, in acceasi locatie si cu acelasi SIM PrePay:

  • Huawei E5573B Airbox cu firmware reteaua numarul 1, vitezele sunt cele enumerate in mesajul anterior;
  • BlackBerry Classic cu firmware original BlackBerry si functia HotSpot WiFi activata vitezele sunt in jurul a 40Mbps;

Cam asta este diferenta intre un soft curat, extrem de bine scris si optimizat si bataia de joc pe numele ei Orange Signature servita de reteaua numarul 1.

In rest, poezii de genul: congestii in retea, vantul batea din directia gresita, ora de varf, modemul are router-ul mai bun sunt povesti de gradinita din seria "sa-i prostim pe prosti".

@arsradu acum ceva timp în urmă, un an, doi sau poate trei, exista în oferta prepay o precizare clară că la prepay exista acea limitare de download, maxim 150 Mbps dar aici vorbim de valori extrem de mici.

Din păcate chiar și după ce am făcut rocada între SIM-uri viteza în cazul prepay este mult mai mică decât în cazul abonamentului.

Și am am observat un aspect: SIM-ul prestabilit pentru date mobile este trecut automat pe 4G, iar pentru al doilea SIM face downgrade la 3G. Oricum de pe cel de-al doilea SIM poți fi doar apelat și apela că datele mobile le tragi de pe primul SIM.

În plus am făcut un mic research pe Google și telefonul are un singur modem (dual stand-by) și în situația dată e puțin jenant ca prepay-ul să fie limitat.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
2230 / 5000
puncte
Custom field 2

@FaraUnID eu folosesc același telefon și practic comut de la un SIM la celălalt... pe unul este în regulă dacă țin cont că sunt în zona metropolitană Brașov la 15 kilometri de oraș și 1.800 metri de turnul de comunicații la care stau conectat cât sunt în locația aceasta.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
2230 / 5000
puncte
Custom field 2

Interesant... In cazul asta, nu stiu ce sa zic. Poate avem si un raspuns oficial, macar sa stim daca e intentionat sau e vreo problema zonala de configurare a retelei.

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2

Am testat si eu acum cativa ani tot asa comparativ, abonament vs prepaid si am avut surpriza sa vad aceleasi diferente.
Chiar m-am mirat la momentul respectiv fiindca, teoretic, nu se fac diferentieri. Dar tehnic pare ca nu e chiar asa. :)
Probabil fiind vorba de resurse radio, care oricum sunt limitate, ORO vrea sa fie folosite mai mult de catre clientii cu contracte...
Si cred ca nu se aplica peste tot si permanent, probabil depinde de mai multi factori precum incarcarea radio pe site-uri, numarul de clienti activi per site si alte detalii de finete.
Posibil chiar sa fi fost pe alta celula intre teste, in functie de cate site-uri acopera zona ta.

simple_dreams
simple_dreams

simple_dreams

User level
Nivel
3
3095 / 5000
puncte
Custom field 2
simple_dreams

@simple_dreams dacă ar fi așa cum spui tu cum se explică faptul că unii plătesc 10 euro la abonament pentru 50 GB/lună iar la prepay cu 5 euro ai constant 100 GB/lună.

Cât privește încărcarea rețelei pentru anumite zone, acum 4 ani am avut o situație care timp de vreo 3 luni mi-a făcut peri albi: în timpul zilei totul era în regulă în ceea ce privește conexiunea și viteza internetului mobil, cum se făcea seara și trecea de orele 17:00 - 18:00 ziceai că e clasicul dial-up sau mai rău, ziceai că ești pe vremea lui ceașcă când telefoanele erau 2 câte 2 în derivație (sau cum s-o fi chemând metoda).

Am făcut sesizări, am reclamat și am umplut multe frigidere celor de la Orange... la ei totul era în regulă din punct de vedere tehnic, toți parametrii erau în grafic, deși eu nu mai puteam folosi efectiv internetul. Au dat vina pe telefonul meu, acel Huawei P10 care n-avea nici 6 luni de când era achiziționat.

Am cumpărat o cartelă Vodafone ca să verific dacă e telefonul bolnav și culmea că acolo nu erau probleme deși performanța rețelei era sub Orange ziua dar seara și noaptea mergea la fel de bine ca ziua. Le-am trimis capturi comparative cu viteza din ambele rețele la anumite ore și nimic... rețeaua era în parametri de zbor... efectiv ajunsesem într-un punct mort iar de plecat nu puteam pleca că aveam telefonul luat la fidelizare și abonamentul prelungit pe 24 de luni.

Au dat de înțeles că de vină ar putea fi congestia rețelei, seara fiind mai mulți conectați la rețea decât în timpul zilei, dar dacă ar fi așa nu se poate face nimic.

Am renunțat să mă mai războiesc cu cei de la Orange și la un moment dat, după Anul Nou am avut plăcuta surpriză că s-a mai adăugat o bandă în plus și de-atunci nu mai am nimic să le reproșez. Poate doar internetul limitat :(

Anonim
Anonim

Anonim

User level
Nivel
3
2230 / 5000
puncte
Custom field 2

Ignoranța e soluția la stingerea oricărui foc. Am avut reclamații și topicuri cu puterea semnalului, dar s-au ales doar povești și promisiuni de ele. Mi-a ramas consolarea că doar anumiți clienți contează. Așadar incep saam o idee despre tipologia clientului ideal.

Cred că poți suna la 300 și îi poți ruga să-ți facă o resetare de cont pentru numărul de pe prepay-ul respectiv și poate vei avea o surpriză plăcută să se rezolve. Nu știu dacă acesta va fi rezultatul, dar încercarea nu te costă nimic. Succes!

@Vio73: Doar întreb (nu acuz), fiind și eu un utilizator în extaz al unui prepay: ai încercat sau ai găsit explicația documentată undeva? Mie recent mi s-a spus în privat să "intervin" doar cu experiențe personale sau păreri documentate. Mersi.

Am mai văzut și alți utilizatori care spuneau pe alte forumuri despre problema aceasta și mă gândeam că nu costă nimic să se încerce ceva în acest sens.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!