Întrebare cu răspuns(uri)

Viteză internet mobil mai mică pe prepay decât pe abonament?

Salutare comunitate!

Am un telefon mobil dual SIM vechi de 4 ani și coafura încă rezistă așa că până nu-și dă obștescul sfârșit nu am de când să-l schimb pentru că e la modă să-ți schimbi telefonul la fiecare 2 ani.

N-am apucat niciodată să-l folosesc cu 2 SIM-uri dar cum am câștigat un SIM prepay la jocul acela cu bulgări de zăpadă l-am băgat în telefon ca să folosesc cei 100 GB de internet mobil de pe prepay.

Și-aici am avut surpriza vieții mele în materie de internet mobil: pe SIM-ul prepay viteza internetului este jalnică așa că m-am pus pe testat și... același telefon, aceeași locație, aceeași poziție în spațiu și... viteza internetului mobil pe prepay este în medie de 10 ori mai mică decât viteza internetului mobil pe abonament.

Acum stau și mă întreb care să fie cauza acestei stări de fapt? Pentru ambele SIM-uri am 4G+ semnalul...

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Salut,
Vitezele de transfer de date sunt aceleasi, atat pentru utilizatorii prepay, cat si pentru cei cu abonament.
Va rugam insa sa aveti in vedere ca pot aparea diverse situatii in care viteza de transfer poate suferi modificari fata de parametrii standard.
Puteti intra aici https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2020-02/Bro... unde, incepand cu pagina 27, veti gasi toate detaliile legate de viteza de internet si eventualii factori perturbatori.

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (3)

Da (3)

50%

3 membri au votat cu DA

3 membri au votat cu NU

50% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Pentru ca din seria satrea de fapt din reteaua numarul 1 conform Ookla Speedtest

Am observat si eu aceste "tratatii" din partea retelei numarul si si chiar am semnalat problema aici https://comunitate.orange.ro/questions/2496157-calitate-conexiune-internet-4g-piatra-neamt

Dupa ce in prima reteaua numarul a recomandat efectuarea testelor de viteza prin intermediul unui terminat de 1000+ euro, aceeasi retea numarul 1 mai avea putin si ma urca pe un releu - eventual sa tin si o antena in brate - pentru a efectua un test de viteza.

Raspunsul final al retelei numarul 1 a fost acela ca totul functioneaza in parametrii ca vitezele de 1.2 Mbps si 0,97 Mbps, in cazul meu, sunt absolut normale pe 4G indoor.

@FaraUnID eu am 4 Mbps indoor pe SIM prepay și 40 Mbps pe SIM abonament. Așadar mă pot considera un caz fericit...

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego

Despre ce telefon vorbim? Din cate stiu eu, unele telefoane dual SIM au 4G doar pe unul dintre SIM-uri, de obicei cel din Slot 1. Pe al doilea vei avea maxim 3G. Ceea ce ar explica si diferenta de viteza. In mod normal nu ar trebui sa existe nicio diferenta intre un SIM prepaid si unul de abonament in ceea ce priveste semnalul sau viteza de net, atata timp cat conditiile de test se pastreaza.

Poti incerca sa bagi SIM-ul de Prepay in Slot 1 si, pentru orice eventualitate, sa scoti temporar abonamentul. Dupa care, sa incerci si cu abonamentul in Slot 2. Vezi daca e vreo diferenta. Daca cu un singur SIM, in Slot 1, si setat pe 4G (si daca ai si acces la 4G, ceea ce din cate imi amintesc presupune o optiune de minim 5 Euro), ai in continuare vitezele astea, atunci nu stiu ce sa zic.

@arsradu mi-e un pic cam jenă să spun că am un Huawei P10 model VTR-L29 dar cât timp eu sunt încă mulțumit de prestația sa ce mai contează că nu este ultimul model... ar putea fi ceea ce spui tu dar practic nu cred că sunt folosite 2 modemuri în telefon.

Eu practic aleg de pe ce SIM să am iau internetul și cele două surse se exclud reciproc, așa că eu gândesc că se folosește același modem și doar se comută între cele 2 SIM-uri.

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego

N-are de ce sa-ti fie jena. :)) Nu e un telefon rau deloc. Un octa-core cu 4 core-uri high performance la 2.4GHz si 4 low energy la 1.8GHz nu e deloc un telefon rau. Iar faptul ca e ceva mai vechi nu inseamna neaparat ca e si depasit.

Acuma, revenind la problema cu viteza, de-aia ziceam sa introduci SIM-ul de prepay in Slot 1. Chiar daca tu faci switch-ul intre cele doua din soft, s-ar putea ca el sa dea in continuare 4G doar pe Slot 1. Si din cate stiu eu, atata timp cat ai doua IMEI-uri (poti verifica tastand *#06#), ai si doua modem-uri.

Nu stiu, zic si eu. Poti incerca, pentru orice eventualitate. Chiar sunt curios de rezultat. :) Pentru ca, in mod normal, n-ar trebui sa existe nicio diferenta intre un SIM de abonament si unul de prepaid.

Am mai auzit chestii din astea prin shop-urile competitiei (hm, hm, Vodafone) si m-a umflat rasul, pentru ca: 1) nu era adevarat, era doar un mijloc de a face oamenii sa-si faca abonamente, si 2) intamplarea face ca aveam abonament pe vremea aia, si aveam fix aceleasi probleme de semnal ca si pe prepaid. :)) Deci...nu, nu cred ca e vreo diferenta.

In cazul meu, in acceasi locatie si cu acelasi SIM PrePay:

  • Huawei E5573B Airbox cu firmware reteaua numarul 1, vitezele sunt cele enumerate in mesajul anterior;
  • BlackBerry Classic cu firmware original BlackBerry si functia HotSpot WiFi activata vitezele sunt in jurul a 40Mbps;

Cam asta este diferenta intre un soft curat, extrem de bine scris si optimizat si bataia de joc pe numele ei Orange Signature servita de reteaua numarul 1.

In rest, poezii de genul: congestii in retea, vantul batea din directia gresita, ora de varf, modemul are router-ul mai bun sunt povesti de gradinita din seria "sa-i prostim pe prosti".

@arsradu acum ceva timp în urmă, un an, doi sau poate trei, exista în oferta prepay o precizare clară că la prepay exista acea limitare de download, maxim 150 Mbps dar aici vorbim de valori extrem de mici.

Din păcate chiar și după ce am făcut rocada între SIM-uri viteza în cazul prepay este mult mai mică decât în cazul abonamentului.

Și am am observat un aspect: SIM-ul prestabilit pentru date mobile este trecut automat pe 4G, iar pentru al doilea SIM face downgrade la 3G. Oricum de pe cel de-al doilea SIM poți fi doar apelat și apela că datele mobile le tragi de pe primul SIM.

În plus am făcut un mic research pe Google și telefonul are un singur modem (dual stand-by) și în situația dată e puțin jenant ca prepay-ul să fie limitat.

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego

@FaraUnID eu folosesc același telefon și practic comut de la un SIM la celălalt... pe unul este în regulă dacă țin cont că sunt în zona metropolitană Brașov la 15 kilometri de oraș și 1.800 metri de turnul de comunicații la care stau conectat cât sunt în locația aceasta.

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego

Interesant... In cazul asta, nu stiu ce sa zic. Poate avem si un raspuns oficial, macar sa stim daca e intentionat sau e vreo problema zonala de configurare a retelei.

Am testat si eu acum cativa ani tot asa comparativ, abonament vs prepaid si am avut surpriza sa vad aceleasi diferente.
Chiar m-am mirat la momentul respectiv fiindca, teoretic, nu se fac diferentieri. Dar tehnic pare ca nu e chiar asa. :)
Probabil fiind vorba de resurse radio, care oricum sunt limitate, ORO vrea sa fie folosite mai mult de catre clientii cu contracte...
Si cred ca nu se aplica peste tot si permanent, probabil depinde de mai multi factori precum incarcarea radio pe site-uri, numarul de clienti activi per site si alte detalii de finete.
Posibil chiar sa fi fost pe alta celula intre teste, in functie de cate site-uri acopera zona ta.

simple_dreams
simple_dreams

simple_dreams

User level
Nivel
3
2034 / 5000
puncte
Custom field 2
simple_dreams

@simple_dreams dacă ar fi așa cum spui tu cum se explică faptul că unii plătesc 10 euro la abonament pentru 50 GB/lună iar la prepay cu 5 euro ai constant 100 GB/lună.

Cât privește încărcarea rețelei pentru anumite zone, acum 4 ani am avut o situație care timp de vreo 3 luni mi-a făcut peri albi: în timpul zilei totul era în regulă în ceea ce privește conexiunea și viteza internetului mobil, cum se făcea seara și trecea de orele 17:00 - 18:00 ziceai că e clasicul dial-up sau mai rău, ziceai că ești pe vremea lui ceașcă când telefoanele erau 2 câte 2 în derivație (sau cum s-o fi chemând metoda).

Am făcut sesizări, am reclamat și am umplut multe frigidere celor de la Orange... la ei totul era în regulă din punct de vedere tehnic, toți parametrii erau în grafic, deși eu nu mai puteam folosi efectiv internetul. Au dat vina pe telefonul meu, acel Huawei P10 care n-avea nici 6 luni de când era achiziționat.

Am cumpărat o cartelă Vodafone ca să verific dacă e telefonul bolnav și culmea că acolo nu erau probleme deși performanța rețelei era sub Orange ziua dar seara și noaptea mergea la fel de bine ca ziua. Le-am trimis capturi comparative cu viteza din ambele rețele la anumite ore și nimic... rețeaua era în parametri de zbor... efectiv ajunsesem într-un punct mort iar de plecat nu puteam pleca că aveam telefonul luat la fidelizare și abonamentul prelungit pe 24 de luni.

Au dat de înțeles că de vină ar putea fi congestia rețelei, seara fiind mai mulți conectați la rețea decât în timpul zilei, dar dacă ar fi așa nu se poate face nimic.

Am renunțat să mă mai războiesc cu cei de la Orange și la un moment dat, după Anul Nou am avut plăcuta surpriză că s-a mai adăugat o bandă în plus și de-atunci nu mai am nimic să le reproșez. Poate doar internetul limitat :(

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego

Ignoranța e soluția la stingerea oricărui foc. Am avut reclamații și topicuri cu puterea semnalului, dar s-au ales doar povești și promisiuni de ele. Mi-a ramas consolarea că doar anumiți clienți contează. Așadar incep saam o idee despre tipologia clientului ideal.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Cred că poți suna la 300 și îi poți ruga să-ți facă o resetare de cont pentru numărul de pe prepay-ul respectiv și poate vei avea o surpriză plăcută să se rezolve. Nu știu dacă acesta va fi rezultatul, dar încercarea nu te costă nimic. Succes!

@Vio73: Doar întreb (nu acuz), fiind și eu un utilizator în extaz al unui prepay: ai încercat sau ai găsit explicația documentată undeva? Mie recent mi s-a spus în privat să "intervin" doar cu experiențe personale sau păreri documentate. Mersi.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Am mai văzut și alți utilizatori care spuneau pe alte forumuri despre problema aceasta și mă gândeam că nu costă nimic să se încerce ceva în acest sens.

Mulțumesc Vio. Personal nu mă voi deranja mai ales cu apel la 300: 1.pierd timp inutil; 2.tehnicul rețelei nr.1 mă va lămuri că totul e în parametri normali. Dar așa cum scriai mai sus, îi doresc și eu inițiatorului "succes".

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

In momentul in care ai o problema si apelezi 300.... "consultantii nostrii alte apeluri". Daca la acelasi 300 suni pentru a zgaria hatia pentru 24 luni sau pentru un credit IFN.... ca prin minune consultantii nu mai trateaza alte apeluri.

Asa ca suna tu la 300 si explica-la faptul ca modem-ul are router-ul mai bun, iar sa-ti raspunda flegmatic ca 0.97 Mbps sunt viteze normale 4G indoor!

@FaraUnID din fericire pentru mine ori de câte ori am apelat 300 am fost preluat în maxim 60 de secunde... că în 7 din 10 cazuri n-am rezolvat problema pentru care am sunat este cu totul altă față a lucrurilor.

Dar știți probabil că serviciul clienți este externalizat și toată interacțiunea urmează scenarii prestabilite bine definite.

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego

eu folosesc un S9 care are pe amandoua simuri 4G+ si am si pe cartela prepay aceiasi viteza la oferata 6euro
va spun sigur ca pe P10 al doilea sim duce pana in 3G , asa ca incercati sa schimbati simul prepay pe slotul 1 - nu conteaza ca tu alegi netul pe slotul doi o sa ai 3G nu 4G

@mihai_13 dacă nu ai fi citit printre rânduri sau doar ceea ce am scris eu inițial ai fi aflat că deja am schimbat SIM-urile între ele de le-am zăpăcit și rezultatul este același.

Cât privește S9 e ca orice telefon de pe piață dual sim stand-by ceea ce înseamnă că în același timp doar SIM-ul preferat pentru date mobile va fi 4G, celălalt neputând să-ți furnizeze decât voce.

Iar atitudinea ta de șmecher atot-știitor nu este binevenită... eu personal am studiat și testat problema atât cât s-a putut și cât m-am priceput și-ți spun că te înșeli... indiferent în ce slot aș pune SIM-ul cu abonament scot constant aproximativ 40 Mbps indoor. Aceasta pentru Huawei P10 VTR-L29...

Q.E.D.

alterego
alterego

alterego

User level
Nivel
2
1758 / 2000
puncte
Custom field 2
alterego

Mihai, aia fusese si ideea mea initiala. Daca te uiti un pic mai sus o sa vezi ca am propus exact acelasi "test case" ca si tine. :) Din pacate, rezultatele "real life" de pe telefonul lui alterego par sa sugereze altceva. Acuma, ca e un caz izolat (cu toate ca si simple_dreams a raportat acelasi lucru, deci s-ar putea sa nu fie o coincidenta) sau ca e intr-adevar o practica Orange, nu stiu. De-aia si cerusem un raspuns oficial, ca sa nu mai mergem pe presupuneri.

Pentru ca, din cunostintele mele, nu ar trebui sa avem fenomenul asta. Cu toate astea, rezultatele vorbesc de la sine. Deci da, trebuie vazut daca e o problema locala sau...e intentionat. :)

Salut,
Vitezele de transfer de date sunt aceleasi, atat pentru utilizatorii prepay, cat si pentru cei cu abonament.
Va rugam insa sa aveti in vedere ca pot aparea diverse situatii in care viteza de transfer poate suferi modificari fata de parametrii standard.
Puteti intra aici https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2020-02/Bro... unde, incepand cu pagina 27, veti gasi toate detaliile legate de viteza de internet si eventualii factori perturbatori.

Super! Mersi frumos de raspuns. :)

Pe mine personal ma interesa in mod deosebit doar prima parte. Daca se fac sau nu limitari de viteza intentionate, intre prepaid si abonament. Dupa cum ma asteptam, si dupa cum stiam si eu, raspunsul este negativ. Deci cel mai probabil vorbim fie de niste factori externi care influenteaza viteza de transfer (in cazul asta, testele s-au facut in aceleasi conditii, deci nu cred ca asta e cauza), fie de o posibila problema locala, de device, sau...ceva ce ne-a scapat in testele facute.

Oricum, mersi frumos de raspuns. :) Foarte util.

Salut! Și eu am prepay și abonament, un abonament de net chiar, dar în zonele frecventate de mine vitezele sunt asemănătoare, nu vad diferente intre prepay și abonament. Acum, de exemplu, in indoor (sunt la mall) am 35 mbps pe prepay și 38 mbps pe abonament... Ieri, la Turda, outdoor am avut 160 mbps pe prepay și 150 mbps pe abonament. Chiar nu vreau sa te contrazic, spun doar că eu nu am avut astfel de probleme, in zonele pe unde merg eu, repet...

@alterego, ne spui și locația unde intampini această problemă, deoarece este cunoscută Orange pentru practici de acest fel, când au probleme în zonă, limitează profilul de viteză la prepay, în cazuri excepționale și la abonament. Poți suna la 300, să îți reseteze profilul cartelei și s-ar putea să scapi de limitare, dar nu este ceva sigur. Să verifici și clasa de IP-uri între teste, este posibil ca pe anumite IP-uri să meargă mai slab. Înainte de a mai face un test de viteză, dai mod avion la telefon, treci pe 3G, faci test de viteza și apoi treci pe 4G și repeți testul. Te rog frumos să pui si câteva screenshoot-uri și să ne dai un feedback. Mulțumesc frumos! :)

Razvan
Razvan

Razvan

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Razvan

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!