Întrebare cu răspuns(uri)

Bonusul pentru cumparaturi in hipermaketuri cu cardul de credit

Ma puteti lamuri mai bine ce este cu banii care ii primesti daca faci cumparaturi in hipermaketuri?

Eluta
Eluta

Eluta

User level
Nivel
1
286 / 750
puncte
Custom field 2
Eluta
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Cei mai mulți bani îi vei avea dacă NU faci cumpărături deloc, nicăieri! :)
-
Cred că vorbești de pachetul Extra Save și acei 7% care ți se întorc în contul tău,
câte 7 lei la fiecare sută cheltuită. Trebuie să-ți faci un calcul matematic ca să vezi dacă ți se potrivește produsul, pentru că acel pachet Extra Save te va costa 20 lei/lună și în plus cardul de credit te costă 4 lei/lună comision de administrare.
https://www.orange.ro/money/comisioane#cardcredit
-
Cheltui lunar 100 lei? - Vei primi 7 lei și plătești 24 lei comisioane.
Cheltui lunar 200 lei? - Vei primi 14 lei și plătești 24 lei comisioane.
Cheltui lunar 300 lei? - Vei primi 21 lei și plătești 24 lei comisioane.
Cheltui lunar 342,86 lei? - Vei primi 24 lei și plătești 24 lei comisioane.
-
Peste 342,86 lei/lună cheltuiți începi să câștigi ceva bani,
dar ATENȚIE că trebuie să achiți integral toți banii cheltuiți de pe card ca să nu plătești dobânda!
(în maxim 16 zile după ce îți vine extrasul de cont)
-
Trebuie să fii o persoană foarte disciplinată financiar ca să reușești să câștigi ceva bani.
Dar cei mai mulți bani îi vei avea dacă NU faci cumpărături deloc, nicăieri! :)

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (5)

100%

5 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

100% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

@Eluta, te referi la noul card de credit Orange Money?
Cu pachetul Extra Save primești 7% înapoi în cont la plata în supermarketurile din țară sau din străinătate, maximum 50 lei/lună.
De exemplu, dacă plătești 500 lei/lună cu cardul de credit Orange Money în supermarketuri primești înapoi 420 lei/an.
Aici mai multe detalii https://www.orange.ro/money/card-credit

 

Editat - Comisionul de administrare a pachetului este de 20 lei/ lună.

@Eluta La cum ti-a prezentat reteaua numarul 1 lucrurile prin intermediul angajate DanielaH lucrurile stau cam asa: "Dacă plătești 500 lei/lună cu cardul de credit Orange Money în supermarketuri primești înapoi 420 lei/an"

Suna atractiv, corect?

Ehh, ceea ce omite reteaua numarul 1 sa-ti spuna aka minciuna prin omisiune si practici comerciale inselatoare este urmatorul aspect: La suma de 420 lei mai scade 20 lei lunar comisionul de administrare a pachetului.

20 x 12 = 240 ; 420 - 240 = 180

Si uite asa din 420 lei mai ramai cu 180 lei. Inca suna interesant?

Nu întâmplător am postat și link-ul către pagină unde se pot citi toate detaliile despre pachetul Extra Save.
Dar, OK, ca răspunsul să fie cât mai complet, îl voi edita și voi adauga și această mențiune.

N-am inteles niciodata ce e cu acest "comision de administrare". Nu doar la Orange. In general. Ce include acest comision? Sau mai exact, pentru ce se percepe acel comision? Ce platesti mai exact? Pentru ca "administrarea pachetului" mi-o pot face singur. :)) Si la cate bug-uri are Orange Money in momentul asta (ma uit doar la userii care au si postat despre asta in Comunitate), ar trebui sa fie rasplatiti utilizatorii care isi fac timp si testeaza functionalitatea aplicatiei/sistemului Orange Money. Chiar daca involuntar, si chiar daca nu e treaba lor sa faca lucrul asta. Deci....ce se intampla cu acel comision de administrare? Ca la cum functioneaza sistemul, nu pare sa fie investit acolo unde trebuie (in development si testare ca lumea).

Eu oricum fac roate plățile numai cu cardul ... suna bine ....
După ce trec atatia bani prin card mai trebuie să plătesc si comision de administrare
Multumesc pt raspunsuri

Eluta
Eluta

Eluta

User level
Nivel
1
286 / 750
puncte
Custom field 2
Eluta

@Eluta: La multe carduri de credit bancare sau nebancare ti se poate returna lunar pe card un anumit procent sub forma unei bonificatii. In functie de institutie oferta este diversa, pentru toate gusturile. Personal, am bonificatia de pe urma unui card de credit de 400-500 lei anual NET (cu taxa anuală scăzută), suficient cat sa ma convinga sa nu folosesc carduri de debit.
Cardul OM de credit este un exemplu interesant: din 6000 lei/an sau mai MULT cheltuiți in supermarket poți primi cel MULT 180 lei /an. Deci chiar daca vei cheltui mai mult în supermarket, bonificație mai mare acumulată într-un an de zile nu vei putea acumula.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

@DanielaH Ce spui acolo? Ca la sumele scrise de mine se adauga si un DAE de 30% / an ca nu inteleg exact despre ce vorbesti!!!

@arsradu Comision de Administrare = Pentru ca din seria foame de bani!

@Eluta Pur si simplu nu este rentabil sa contractezi acest tip de credit oferit de reteaua numarul 1. Pentru ca da, acest card de credit este cu totul altceva fata de cardul de debit Orange Money. Este vorba de un imprumut livrat sub frma unui card bancar de credit.
Chiar daca reteaua numarul 1 prezinta doar partea frumoasa a lucrurilor discutam de un credit care are dezavantaje si costuri si clauze ascunse scrise minuscul, pe care ajungi sa le cunosti daca stai sa citesti absolut tot contractul.

@arsradu: Pe scurt, pt emitere card, cont separat (IBAN), pentru că banca își ține banii aferenți plafonului de card blocați pentru tine.... totul se traduce în "administrare card". De obicei anuală, dar rețeaua numărul 1 vrea suma înzecită, adică taxează lunar.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Taxa de administrare de 20 de lei este pentru un pachet denumit extra save. Acesta nu este standard activat îl poți activa oricând și de asemenea îl poți dezactiva la fel de simplu cum a fost activat.

Eu văd lucrurile așa, cumpărături oricum fac și dacă exista un sistem Cash back = genial.

Mult succes!

Ok.... am sa tin cont de raspuns

Eluta
Eluta

Eluta

User level
Nivel
1
286 / 750
puncte
Custom field 2
Eluta

@Idrone: Acel "cashback =genial"??? La valoarea lui.... pentru mine e pacaleala clientului. Sunt multitudine de bănci cu carduri de credit muuult mai favorabile pe partea de cashback. Iar taxa de administrare este anuală, nu lunară. Ăsta da comision ... cu sacu'.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Comision de administrare = taxa de utilizare, taxă pe prostie, aș zice, am alergie la acest cuvânt, sunt bani nemunciți pe care o bancă/IFN ii percepe cu titlu gratuit.
Pentru cumpărături lunare la supermarcheturi de 500 lei/lună primești maxim 35 lei. Câteva simulări de pe site.

• Eu nu am afirmat ca este cel mai bun sau rău. eu am afirmat ca este genial, pentru mine. Este părerea mea personală.

@abonat, da exact, așa cum am menționat deja mai sus, pachet-ul extra save, despre el este tot subiectul.
Bineînțeles, fiind un produs de credit este indicat sa fie utilizat responsabil.

Cei mai mulți bani îi vei avea dacă NU faci cumpărături deloc, nicăieri! :)
-
Cred că vorbești de pachetul Extra Save și acei 7% care ți se întorc în contul tău,
câte 7 lei la fiecare sută cheltuită. Trebuie să-ți faci un calcul matematic ca să vezi dacă ți se potrivește produsul, pentru că acel pachet Extra Save te va costa 20 lei/lună și în plus cardul de credit te costă 4 lei/lună comision de administrare.
https://www.orange.ro/money/comisioane#cardcredit
-
Cheltui lunar 100 lei? - Vei primi 7 lei și plătești 24 lei comisioane.
Cheltui lunar 200 lei? - Vei primi 14 lei și plătești 24 lei comisioane.
Cheltui lunar 300 lei? - Vei primi 21 lei și plătești 24 lei comisioane.
Cheltui lunar 342,86 lei? - Vei primi 24 lei și plătești 24 lei comisioane.
-
Peste 342,86 lei/lună cheltuiți începi să câștigi ceva bani,
dar ATENȚIE că trebuie să achiți integral toți banii cheltuiți de pe card ca să nu plătești dobânda!
(în maxim 16 zile după ce îți vine extrasul de cont)
-
Trebuie să fii o persoană foarte disciplinată financiar ca să reușești să câștigi ceva bani.
Dar cei mai mulți bani îi vei avea dacă NU faci cumpărături deloc, nicăieri! :)

Exsita carduri de debit (adica de salarii, pensii ca sa inteleaga toata lumea) care au programe de loialitate prin care ofera 10% cashback, la mai toate bancile comerciale de la noi.

Daca postez link aici, mesajul va fi stres de DanielaH deaorece concurenta si exemplele comparative nu dau bine la capitolul imagine pentru reteaua numarul 1, incalca principiile comunitatii si pe cele legate de libertatea de exprimare. Metoda pumnului in gura, pe romaneste!

Cardul de CREDIT aka inovatie pe acest segment adusa de reteua numarul 1 ofera 7% cashback din care trag 20 lei comision de administrare lunara. Cum spuneam..... inovatie pe acest segment!

Cardul aka ....unde ma pot adresa

Eluta
Eluta

Eluta

User level
Nivel
1
286 / 750
puncte
Custom field 2
Eluta

Din pacate, mai are mult de munca Orange pana sa ofere un card de credit cu adevarat atractiv. Primul pas ar fi sa faca o reclama cinstita si transparenta, nu plina de omisiuni. Lumea si asa e reticenta de la manariile care se fac cu prelungiri de perioade contractuale, telefoane bagate pe gat prin shop-uri, facturi "gresite" etc. Orice serviciu nou lanseaza, pleaca cu un handicap mare de imagine, iar daca il asociezi si cu o reclama plina de omisiuni, esecul e garantat, parerea mea.

@Cristi13 - care ar fi niște omisiuni după părerea ta?
-
Din punctul meu de vedere, oferta este destul de clar enunțată, poți găsi extrem de ușor toate informațiile necesare.
-
Spre comparație, la unele bănci trebuie să te uiți prin pagini întregi de fișiere .pdf ca să vezi cât de costă ceva :)
-
Dar problema noastră .ro este că NU AVEM educație financiară (nu se face așa ceva la școală - s-a încercat acum câțiva ani un opțional în parteneriat cu BNR, dar n-am mai auzit nimic de atunci).
-
Și fără educație financiară, ORICE ofertă ni se pare o hoție, pentru că nu o înțelegem!
-
Și nu doar noi, ca și clienți...uneori chiar nici "ofițerii" din bănci nu înțeleg
(am avut cazuri eu personal, în diferite bănci, dar recent m-a întrebat cineva pe mine să-i explic extrasul de cont, pentru că la bancă n-au știut)
-
România educată financiar sună extraordinar...dar e grele.

@Abonat
Unul din drepturile fundamentale ale consumatorului este dreptul de a fi informat in mod complet, corect si precis, asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor oferite de catre operatorii economici, astfel incat sa aiba posibilitatea de a face o alegere rationala, in conformitate cu interesele lor, intre produsele si serviciile oferite si sa fie in masura sa le utilizeze, potrivit destinatiei acestora, in deplina securitate.

Din raspunsul initial dat de reteaua numarul 1, prin vocea DanieleiH - persoana platita de Orange sa ofere asistenta si sa modereze libertatea de exprimare - consideri ca un potential consumator care citeste primele 2 mesaje din topic (fara acel edit adaugat dupa intervetia mea) este informat in mod corect?

Degeaba au consumatorii drepturi, dacă nu pricep ce li se afișează/explică - de la analfabetismul funcțional ni se trage și din păcate este doar începutul :(
-
Legat de întrebarea ta:
1. Dacă aș fi foarte supărat pe Orange (cum ești tu :), atunci clar aș zice că a fost o greșeală MEGA-HYPER-portocalie că nu a scris de cei 20 lei
-
Și aș ignora total orice altceva a scris... inclusiv faptul că a trimis link către ofertă (unde sunt toate informațiile oficiale și unde trebuie făcută cercetarea - aici e forum, ne dăm cu părerea).
-
2. Dar nu sunt chiar așa de supărat pe Orange și atunci zic că a fost acceptabil răspunsul PENTRU ACEST FORUM.
-
Dacă zici că DanielaH este plătită de Orange... așa o fi. Dar chiar dacă sunt nou pe aici, presupun că nu e plătită ca să dea Copy-Paste la toată informația existentă în altă parte (dacă nu s-a înțeles informația acolo, la ce ar ajuta Copy-Paste aici? - aici e forum, ne dăm cu părerea).
-
Un gând venit acum: oare primește bonus de stress? În funcție de mesajele negative de pe forum? Oare tu ai o înțelegere secretă să faci pe nemulțumitul și astfel îi crești salariul? :)
-
Cam atât am avut de spus azi, pentru că sunt puțin supărat pe OM :)
-
Probabil am epuizat zilele în care totul funcționează perfect pentru că azi
"Hopa, eroare" a ajuns și la mine pe ecran fix în timp ce eram la coadă la magazin și am vrut să fac o alimentare. Am lăsat un client să treacă în fața mea, în speranța că se va realiza până ajung să plătesc...dar fonduri insuficiente au văzut ochii mei :)
-
Pe urmă am primit 3 sms-uri că suma X nu s-a alimentat și doar 1 sms că suma Y nu s-a alimentat (am încercat sume diferite, X>Y). Oricum, ciudat să ruleze de 3 ori un proces într-un caz și doar 1 dată în altul - nu-i așa? (doar dacă este vreo regulă de genul if x>50 then 3 else 1)
-
Salutări și să ne bucurăm de zăpadă până nu se topește toată
în comisioane și dobânzi! :)

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!