Întrebare fară răspuns

Daca am blocat cardul Orange Money tranzactia se mai poate finaliza?

Buna seara. Se poate bloca tranzacția la card furat?

darvin
darvin

darvin

User level
Nivel
1
339 / 750
puncte
Custom field 2
darvin
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Care card furat?

Adineauri ai spus ca ti-ai lasat datele cardului pe o pagina de phishing, dupa care ai editat mesajul!

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

@darvin, te așteptăm cu detalii să ne spui ce și cum s-a întâmplat cu cardul, astfel încât să te putem ajuta cu răspunsuri.Despre ce fel de trnzacție este vorba și când ai făcut-o? La cât timp după efectuarea tranzacției ai blocat cardul? Tranzacția a fost confirmată?

@darvin A muscat carligul unei tentative de pshishing. De buna voie si nesilit de nimeni si-a lasat datele cardului pe o pagina clonata in scop de phishing si mai si efectuat o plata astfel incat atacatorii sa aiba certitudinea ca acel card este valid.

Dupa toata acestea si-a dat seama ca ceva nu se pupa si a blocat cardul din aplicatie, iar intrebarea lui initiata era daca acea plata va fi procesata chiar daca a blocat cardul.

Cam acesta a fost mesajul sau initial.

Dupa care si-a dat seama ca pica de primar in toata schema asta si a edita absolut tot mesajul initial schimband contextul si intelesul topicului cu 180 de grade, afirmand faptul ca acel card a fost furat.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Stiu ce am scris prima oara, dar nu a gasit nimeni nici un raspuns, asa ca am modificat, poate se intelege exact ce vreau. Chestia cu furtul este valabila ca si identitate eu fiind de buna credinta. Daca esti asa destept cum te consideri trebuia sa vii cu un raspuns plauzibil sau sa taci.

darvin
darvin

darvin

User level
Nivel
1
339 / 750
puncte
Custom field 2
darvin

Daca erai cu 1 secunda mai istet, aceasta discutie nu avea loc.

EU, adica subsemnatul am deschis N topicuri in care am tras N semnale de alarma in ceea ce priveste tentativele de phishing si frauda in mediul online. Sunt N campanii de constietizare derulate de ANPC, CERT, Politia Romana, etc.

Pana la urma fiecare pasare pe limba ei piere, iar ce isi face omul cu mana lui se numeste lucru manual.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Ai dreptate in ultima parte,dar daca totusi s-a intamplat cred ca ajutai mai mult daca aveai o solutie. Stiu si eu de aceste fraude, nu stiu cum m-am putut pacali, folosesc foarte mult platile online dar acum parca mi-a luat mintile, nu stiu ce a fost.

darvin
darvin

darvin

User level
Nivel
1
339 / 750
puncte
Custom field 2
darvin

Salut! Am trecut și eu (ca și mulți altii ) prin asta. Chiar daca ai blocat cardul ulterior tranzacției, banii in mod normal sunt blocați până când comerciantul ii va retrage (in cazul tau asta s-a întâmplat imediat). Ce poți tu sa faci, e doar sa depui o plângere la poliție, ei vor face verificări și eventual îți vei primi banii înapoi daca se va considera frauda. In rest, îți sugerez sa îți schimbi cardul, pentru ca site-ul către care ai făcut plata sa nu mai aibă acces la datele de pe cardul tau. Pe scurt, nu mai ai ce face, daca nu vrei sa depui plângere la poliție.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Da si aseara dar era tarziu si astazi dimineata la prima ora. Am primit raspuns ca se incearca blocarea tranzactie sau daca nu un refuz de plata.In aplicatie si la momentul acesta imi spune ca tranzactia este in curs de procesare.

darvin
darvin

darvin

User level
Nivel
1
339 / 750
puncte
Custom field 2
darvin

Foarte bine că ai făcut sesizare. Înseamnă că situația ta este cunoscută și colegii noștri cu siguranță fac toate verificările necesare pentru remedierea problemei. Îți recomandăm să aștepti să primești informațiile legate de soluționare din partea lor.
Te așteptăm să revii cu vești bune în Comunitate când se va rezolva.

Revin cu noi informații : nu s-a putut face nimic din partea celor de la Orange money nici blocare transfer și nici refuz de plata.Singura varianta acum este sa primesc la plângerea înaintată poliției un răspuns oficial de fraudă și cu acest răspuns să mă adresez iarăși celor de la Orange pentru rezolvare.Asa mi-a zis operatorul in urma discuției avute.

darvin
darvin

darvin

User level
Nivel
1
339 / 750
puncte
Custom field 2
darvin

Realistic vorbind: Din moment ce tu, cu manuta ta, ai autorizat acea tranzactie ce asteptari aveai?

Timpul mediu de solutionare al plangerilor depuse la politie pentru situatii de acest gen este de cca 6 luni de zile. De regula daca paguba reprezinta o suma mica si care nu justifica desfasurarea de forte necesare anchetei, plangerea ta va fi abandonata printr-un birou, chiar daca politia nu va recunoaste niciodata aceste aspect.

Spre exemplu in SUA, cei de la FBI sunt destul de transanti in situatii de genul acesta: Daca paguba este mai mica de 5000 dolari, plangerea este clasata deoarece costurile investigatiei depasesc acea suma.

Este datoria ta, ca si consumator sa te informazi si sa verifici sursele din care faci achizitii si implicit plati online.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!